TÁRSADALMI HATÁSOK
- AZ ÁTALAKULÁSOK IDŐSZAKA - A JÖVŐ, ILLETVE A JÖVŐ KÉRDÉSEI KRONOLÓGIA - 1700-AS ÉVEK VÉGE – TANONCKÉPZÉS KEZDETE - MÁSODIK VILÁGHÁBORÚT KÖVETŐ IDŐSZAK - A VÁLTOZÁSOK IDŐSZAKA - AZ ÁTALAKULÁSOK IDŐSZAKA - A JELEN ÉS AZ ÁTALAKULÁSOK IDŐSZAKA - A JÖVŐ, ILLETVE A JÖVŐ KÉRDÉSEI
AZ ÁLTALÁNOS ISKOLÁK SZEREPE ÉS FELELŐSSÉGE: ÁLTALÁNOS ISKOLAI OKTATÁS A JELEN ÉS AZ ÁTALAKULÁSOK IDŐSZAKA AZ ÁLTALÁNOS ISKOLÁK SZEREPE ÉS FELELŐSSÉGE: ÁLTALÁNOS ISKOLAI OKTATÁS KOMPETENCIA FELMÉRÉSEK KOMPETENCIÁK FEJLESZTÉSE TUDATOSSÁGRA VALÓ NEVELÉS JAVASLATTÉTEL SZAKGIMNÁZIUMI ÉS SZAKKÖZÉPISKOLAI BEMENET TANULMÁNYI EREDMÉNY CÉLTUDATOSSÁG ELŐKÉPZETTSÉG (TANULMÁNYI) RÁHANGOLÓDÁS
A SZÜLŐ SZEREPE ÉS FELELŐSSÉGE: - A TÁRSADALMI ELVÁRÁSOKNAK VALÓ MEGFELELÉS - VISELKEDÉSKULTÚRA KIALAKÍTÁSÁBAN VALÓ RÉSZVÉT - KÖVETKEZETES CÉLTUDATOSSÁGRA VALÓ NEVELÉS - ALAPVETŐ BEILLESZKEDÉSI NORMATÍVÁK FEJLESZTÉSE - AZ ÁLTALÁNOS ISKOLAI ELŐKÉPZETTSÉG NYOMON KÖVETÉSE - A REALITÁSOK MÉRLEGELÉSE - TÁJÉKOZÓDÁS A TOVÁBBTANULÁSI LEHETŐSÉGEKRŐL
TÁRSADALOM SZEREPE ÉS FELELŐSSÉGE: A SZAKKÉPZÁS FELTÉTELEINEK MARADÉKTALAN TELJESÍTÉSE OKTATÁSI ESZÖZÖK BIZTOSÍTÁSA ANYAGIAK MEGFELELŐ SZINTŰ BIZTOSÍTÁSA PEDAGÓGIAI HUMÁNERŐ UTÁNPÓTLÁSA TÖBBEK KÖZÖTT NAPRAKÉSZ KORSZERŰ ESZKÖZÖK, BERENDEZÉSEK A PÁLYAELHAGYÓK VISSZACSÁBÍTÁSA AZ IPARBÓL VERSENYKÉPES BÉREK AZ IPARI SZFÉRÁVAL
DUÁLIS KÉPZÉS ANOMÁLIÁK TÁRSADALMI HATÁSOK DUÁLIS KÉPZÉS ANOMÁLIÁK - NAGY AZ IGÉNY, DE KICSI A KERESLET - NEM MEGFELELŐ AZ ÖSZTÖNZÉSI RENDSZER - NEM MEGFELELŐK ÉS EGYSÉGESEK A SZAKMAI TANKÖNYVEK - A VÉGZŐS SZAKKÖZÉPISKOLÁS TANULÓK TUDÁSA SOK ESETBEN A KRITIKUS MINIMUMON VAN - A HETI VÁLTÁSSAL MŰKÖDŐ ELMÉLETI ÉS GYAKORLATI OKTATÁS NÉLKÜLÖZÉSÉVEL NEM HATÉKONY A DUÁLIS KÉPZÉS
A TÁRSADALMI HATÁSOK A DUÁLIS KÉPZÉSRE ÉS VISZONT - A JÖVŐKÉP STABILIZÁLÁSA NÉLKÜL A MUNKAERŐ ELVÁNDORÁSA IGEN NAGY MÉRTÉKŰ MARAD - A GYAKORLATI ÉS ELMÉLETI TÁRGYAKAT OKTATÓK BÉREZÉSE ÉS UTÁNPÓTLÁSÁNAK HIÁNYA A SZAKMÁK ELSORVADÁSÁHOZ VEZETHET (LÁSD A SOKASODÓ HIÁNYSZAKMÁKAT) - IDŐSZERŰ LENNE A FEJLETT ORSZÁGOK JÓL MŰKÖDŐ SZAKOKTATÁSI STRATÉGIÁINAK TANULMÁNYOZÁSA ÉS A MEGFELELŐ FORRÁSOK BIZTOSÍTÁSA
-. ÉREZHETŐ A MINIMÁLIS, DE ARÁNYAIBAN MÉG - ÉREZHETŐ A MINIMÁLIS, DE ARÁNYAIBAN MÉG NEM MEGFELELŐ SZAKKÉPZÉSI KONCEPCIÓ - A BEFEKTETETT ENERGIA GENERÁLJA A GAZDASÁG FEJLŐDÉSÉT, AMELYNEK KRITÉRIUMAI AZ ELŐZŐKBEN LÁTOTTAK LEHETNEK - A JÓL MŰKÖDŐ GAZDASÁG MOTORJA A FEJLETT IPAR VOLT, AMELYHEZ NÉLKÜLÖZHETETLEN AZ ÁTLAGON FELÜLI OKTATÓ-NEVELŐ MUNKA (BÖLCSŐDÉTŐL A FELSŐOKTATÁSIG) - A SZAKKÉPZÉSI HOZZÁJÁRULÁSOK SZAKKÉPZÉSI CENTRUMOK ELLENŐRZÉSI JOGÁVAL VALÓ ELOSZTÁSÁNAK VISSZAÁLLÍTÁSA A TAGINTÉZÉNYEK RÉSZÉRE
KÉNYES, DE AKTUÁLIS TÁRSADALMI TÉNYEZŐ
EGYSÉGES SZAKMAI TANKÖNYVEK HETI VÁLTÁS - GYAKORLAT ÉS ELMÉLET TÁRSADALMI HATÁSOK, KÖLCSÖNHATÁSOK EGYSÉGESEN OKTATOTT TANANYAGOK EGYSÉGES SZAKMAI TANKÖNYVEK NINCS ÉRDEKELTSÉGE AZ ISKOLÁKNAK A TOVÁBBIAKBAN KÜLSŐ KÉPZŐHELY AKTIVITÁSA MEGNŐ HETI VÁLTÁS - GYAKORLAT ÉS ELMÉLET INTÉZMÉNYI ESZKÖZÁLLOMÁNY ATUALIZÁLÁSA INTÉZMÉNY ÉS IPAR KÖZELEBB KERÜL GARANTÁLTAN JOBB HATÁSFOK ÉS MUNKAMORÁL ANYAGI ÉS ERKÖLCSI ELISMERÉS NINCS ÉRDEKELTSÉGE AZ ISKOLÁKNAK A TOVÁBBIAKBAN ÁLTALÁNOS ISKOLAI ÉRDEKTELENSÉG
KONKLUZIÓ A FOLYAMATOS, DE APRÓ POZITÍV LÉPÉSEK ÉS AZ ELHANGZOTTAK EGYÜTTESEN LÁTHATÓVÁ TESZIK A TÁRSADALMI TÖREKVÉSEKET. AZ ELŐZŐ ESZMEFUTTATÁS EGY VITAINDÍTÓ ÁTTEKINTÉS, AMELYHEZ AZ ÉPÜLETGÉPÉSZEK HATÉKONY TENNIAKARÁSA IS A MEGOLDÁSHOZ ADHAT ÓRIÁSI TÁMOGATÁST ÉS ÖSZTÖNZŐ ERŐT! A FOLYAMATOS, DE APRÓ POZITÍV LÉPÉSEK ÉS AZ ELHANGZOTTAK EGYÜTTESEN LÁTHATÓVÁ TESZIK A TÁRSADALMI TÖREKVÉSEKET. AZ ELŐZŐ ESZMEFUTTATÁS EGY VITAINDÍTÓ ÁTTEKINTÉS, AMELYHEZ AZ ÉPÜLETGÉPÉSZ HATÉKONY TENNIAKARÁSA IS A MEGOLDÁSHOZ ADHAT ÓRIÁSI TÁMOGATÁST
KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET