TÁRSADALMI HATÁSOK.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Pásztor Tibor főosztályvezető
Advertisements

A TÁMOP projekt intézményi hatásai a Somogyi TISZK-ben Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes.
A szakképzés fejlesztés irányai évfolyam beiskolázási létszáma 2009/2010.
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
„Ismerje meg a tanuló a legfontosabb nyersanyagokat és szerszámokat, legyen találékony, ötletes, élje át az alkotás gyönyörűségét.” (Polgári iskola, Műhelygyakorlatok,
Az intézményes nevelés stratégiái
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
. Egy nemzeti képesítési keretrendszer lehetséges előnyei Vitaindító [ Derényi András ]
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A szakképzés tapasztalatai a Büttner Kft-nél Dr. Büttner Tamás Ügyvezető igazgató SzaSzeT Konferencia Marcali
SZAKKÉPZÉS A FEJLESZTÉS ESZKÖZE
A felnőttoktatás gazdasági, társadalmi és oktatási kapcsolatrendszere két alföldi nagyvárosban Petrás Ede MTA RKK Miklósi Márta DE BTK Változás.Válság.Váltás.Hu.
A Hefele Menyhért Építő- és Faipari Szakképző Iskola szempontjából
A szakképzéssel szembeni igények a foglalkoztatók részéről A Szabolcs Volán Zrt. példáján keresztül Előadó: Miklóssyné.
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
FELVETÉSEK A SZAKKÉPZÉS ÁTALAKÍTÁSÁHOZ Előadó: Szymczak Judit.
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
A Nógrád TISZK nyomonkövetési és pályakövetési rendszer modelljének, ezen belül a partneri igény és elégedettség mérési rendszerének kidolgozása. Salgótarján.
Az FSZ-, a felsőoktatás és a munkaerőpiac Bánhidyné Dr. Szlovák Éva CSc. főiskolai tanár, igazgató Hajdúszoboszló Február 7. Budapesti Műszaki Főiskola.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. üzleteiben
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
HEFOP/2004/1.3.1 A HEFOP – „Második Esély” – Roma nők munkaerő-piaci (re)integrációjának elősegítése – projekt bemutatásán keresztül a roma nők esélyegyenlőségének.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
Keretrendszerek az oktatás rendszerében Felnőttképzés a változó gazdasági és oktatási rendszer környezetében konferencia Eger április
Nem kötelezettség, mindkét fél számára lehetőség Duális képzés.
Az OKKR szintjei és szintleírásai a 6–8. szint Bókay Antal.
Dr. Polgár Marianna Tanárképzés – továbbképzés. Történeti előzmények A tanárképzés (tágabban pedagógusképzés) a felvilágosodás korától intézményesült,
Szeretettel köszöntöm
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola

Átalakul a szakképző intézmények fenntartása
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
Takács Erika Zádori Zoltán
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az ökoiskolák előtt álló jelenlegi kihívások és a lehetséges válaszlehetőségek.
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
Expak AT-HU „Szakképzési rendszerek összehasonlítása az osztrák-magyar két oldalán Gazdasági társaság és képzőintézmény együttműködése a térségi foglalkoztatás.
A felsőoktatási gyakorlóhelyek nyilvántartása november 27. Laczky Gabriella.
Learning by working! Dualizáció Magyarországon „A holisztikus megközelítés” Dr. SZILÁGYI JÁNOS Képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Magyar.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
OPTOMEHU projekt bemutatása Dr. Kiss András Projekt menedzser Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
A köznevelési intézményi rendszer változása, Szakképzési Centrum és Kamara együttműködése a kamarai garanciavállalás sikeres megvalósításáért Kalmár Andrea.
Középiskolai továbbtanulás 2016/17
A szakiskolások továbbtanulási esélyei Kecskemét, Dr Liskó Ilona OFI
1 A munkaerőpiac aktuális kérdései és a szakképzés helyzete különös tekintettel a duális képzésre Cseresnyés Péter munkaerőpiacért és képzésért felelős.
Őszi Attila főigazgató. ELŐZMÉNYEK A szakképzés kezdetei városunkban  Dunaújváros – új, tervezett, város  A szakképzés kezdete 1953 Technikum/(1969)Főiskola.
A szakképzési hozzájárulás hatékony felhasználása Cséfalvay Ágnes.
Pályaválasztási tájékoztató szeptember. Dunaújvárosi Kereskedelmi és Iparkamara Gazdaság képviselete Kapcsolattartás a kis- és középvállalkozások.
DUÁLIS KÉPZÉS felépítése
A szakiskola jelene és jövője
SZAKEMBERKÉRDÉS AZ ÉPÜLETGÉPÉSZETI SZAKKÉPZÉSBEN
ORSZÁGOS FELNŐTTKÉPZÉSI TANÉVNYITÓ KONFERENCIA
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Pályaválasztási szülői értekezlet
Foglalkoztatás, szakképzés, jó gyakorlatok
Varga Júlia MTA KRTK KTI
A Mercedes-Benz duális szakmunkás képzés bemutatása
Pályaválasztási szülői értekezlet
KRÉTA ESL modul.
Előadás másolata:

TÁRSADALMI HATÁSOK

- AZ ÁTALAKULÁSOK IDŐSZAKA - A JÖVŐ, ILLETVE A JÖVŐ KÉRDÉSEI KRONOLÓGIA - 1700-AS ÉVEK VÉGE – TANONCKÉPZÉS KEZDETE - MÁSODIK VILÁGHÁBORÚT KÖVETŐ IDŐSZAK - A VÁLTOZÁSOK IDŐSZAKA - AZ ÁTALAKULÁSOK IDŐSZAKA - A JELEN ÉS AZ ÁTALAKULÁSOK IDŐSZAKA - A JÖVŐ, ILLETVE A JÖVŐ KÉRDÉSEI

AZ ÁLTALÁNOS ISKOLÁK SZEREPE ÉS FELELŐSSÉGE: ÁLTALÁNOS ISKOLAI OKTATÁS A JELEN ÉS AZ ÁTALAKULÁSOK IDŐSZAKA AZ ÁLTALÁNOS ISKOLÁK SZEREPE ÉS FELELŐSSÉGE: ÁLTALÁNOS ISKOLAI OKTATÁS KOMPETENCIA FELMÉRÉSEK KOMPETENCIÁK FEJLESZTÉSE TUDATOSSÁGRA VALÓ NEVELÉS JAVASLATTÉTEL SZAKGIMNÁZIUMI ÉS SZAKKÖZÉPISKOLAI BEMENET TANULMÁNYI EREDMÉNY CÉLTUDATOSSÁG ELŐKÉPZETTSÉG (TANULMÁNYI) RÁHANGOLÓDÁS

A SZÜLŐ SZEREPE ÉS FELELŐSSÉGE: - A TÁRSADALMI ELVÁRÁSOKNAK VALÓ MEGFELELÉS - VISELKEDÉSKULTÚRA KIALAKÍTÁSÁBAN VALÓ RÉSZVÉT - KÖVETKEZETES CÉLTUDATOSSÁGRA VALÓ NEVELÉS - ALAPVETŐ BEILLESZKEDÉSI NORMATÍVÁK FEJLESZTÉSE - AZ ÁLTALÁNOS ISKOLAI ELŐKÉPZETTSÉG NYOMON KÖVETÉSE - A REALITÁSOK MÉRLEGELÉSE - TÁJÉKOZÓDÁS A TOVÁBBTANULÁSI LEHETŐSÉGEKRŐL

TÁRSADALOM SZEREPE ÉS FELELŐSSÉGE: A SZAKKÉPZÁS FELTÉTELEINEK MARADÉKTALAN TELJESÍTÉSE OKTATÁSI ESZÖZÖK BIZTOSÍTÁSA ANYAGIAK MEGFELELŐ SZINTŰ BIZTOSÍTÁSA PEDAGÓGIAI HUMÁNERŐ UTÁNPÓTLÁSA TÖBBEK KÖZÖTT NAPRAKÉSZ KORSZERŰ ESZKÖZÖK, BERENDEZÉSEK A PÁLYAELHAGYÓK VISSZACSÁBÍTÁSA AZ IPARBÓL VERSENYKÉPES BÉREK AZ IPARI SZFÉRÁVAL

DUÁLIS KÉPZÉS ANOMÁLIÁK TÁRSADALMI HATÁSOK DUÁLIS KÉPZÉS ANOMÁLIÁK - NAGY AZ IGÉNY, DE KICSI A KERESLET - NEM MEGFELELŐ AZ ÖSZTÖNZÉSI RENDSZER - NEM MEGFELELŐK ÉS EGYSÉGESEK A SZAKMAI TANKÖNYVEK - A VÉGZŐS SZAKKÖZÉPISKOLÁS TANULÓK TUDÁSA SOK ESETBEN A KRITIKUS MINIMUMON VAN - A HETI VÁLTÁSSAL MŰKÖDŐ ELMÉLETI ÉS GYAKORLATI OKTATÁS NÉLKÜLÖZÉSÉVEL NEM HATÉKONY A DUÁLIS KÉPZÉS

A TÁRSADALMI HATÁSOK A DUÁLIS KÉPZÉSRE ÉS VISZONT - A JÖVŐKÉP STABILIZÁLÁSA NÉLKÜL A MUNKAERŐ ELVÁNDORÁSA IGEN NAGY MÉRTÉKŰ MARAD - A GYAKORLATI ÉS ELMÉLETI TÁRGYAKAT OKTATÓK BÉREZÉSE ÉS UTÁNPÓTLÁSÁNAK HIÁNYA A SZAKMÁK ELSORVADÁSÁHOZ VEZETHET (LÁSD A SOKASODÓ HIÁNYSZAKMÁKAT) - IDŐSZERŰ LENNE A FEJLETT ORSZÁGOK JÓL MŰKÖDŐ SZAKOKTATÁSI STRATÉGIÁINAK TANULMÁNYOZÁSA ÉS A MEGFELELŐ FORRÁSOK BIZTOSÍTÁSA

-. ÉREZHETŐ A MINIMÁLIS, DE ARÁNYAIBAN MÉG - ÉREZHETŐ A MINIMÁLIS, DE ARÁNYAIBAN MÉG NEM MEGFELELŐ SZAKKÉPZÉSI KONCEPCIÓ - A BEFEKTETETT ENERGIA GENERÁLJA A GAZDASÁG FEJLŐDÉSÉT, AMELYNEK KRITÉRIUMAI AZ ELŐZŐKBEN LÁTOTTAK LEHETNEK - A JÓL MŰKÖDŐ GAZDASÁG MOTORJA A FEJLETT IPAR VOLT, AMELYHEZ NÉLKÜLÖZHETETLEN AZ ÁTLAGON FELÜLI OKTATÓ-NEVELŐ MUNKA (BÖLCSŐDÉTŐL A FELSŐOKTATÁSIG) - A SZAKKÉPZÉSI HOZZÁJÁRULÁSOK SZAKKÉPZÉSI CENTRUMOK ELLENŐRZÉSI JOGÁVAL VALÓ ELOSZTÁSÁNAK VISSZAÁLLÍTÁSA A TAGINTÉZÉNYEK RÉSZÉRE

KÉNYES, DE AKTUÁLIS TÁRSADALMI TÉNYEZŐ

EGYSÉGES SZAKMAI TANKÖNYVEK HETI VÁLTÁS - GYAKORLAT ÉS ELMÉLET TÁRSADALMI HATÁSOK, KÖLCSÖNHATÁSOK EGYSÉGESEN OKTATOTT TANANYAGOK EGYSÉGES SZAKMAI TANKÖNYVEK NINCS ÉRDEKELTSÉGE AZ ISKOLÁKNAK A TOVÁBBIAKBAN KÜLSŐ KÉPZŐHELY AKTIVITÁSA MEGNŐ HETI VÁLTÁS - GYAKORLAT ÉS ELMÉLET INTÉZMÉNYI ESZKÖZÁLLOMÁNY ATUALIZÁLÁSA INTÉZMÉNY ÉS IPAR KÖZELEBB KERÜL GARANTÁLTAN JOBB HATÁSFOK ÉS MUNKAMORÁL ANYAGI ÉS ERKÖLCSI ELISMERÉS NINCS ÉRDEKELTSÉGE AZ ISKOLÁKNAK A TOVÁBBIAKBAN ÁLTALÁNOS ISKOLAI ÉRDEKTELENSÉG

KONKLUZIÓ A FOLYAMATOS, DE APRÓ POZITÍV LÉPÉSEK ÉS AZ ELHANGZOTTAK EGYÜTTESEN LÁTHATÓVÁ TESZIK A TÁRSADALMI TÖREKVÉSEKET. AZ ELŐZŐ ESZMEFUTTATÁS EGY VITAINDÍTÓ ÁTTEKINTÉS, AMELYHEZ AZ ÉPÜLETGÉPÉSZEK HATÉKONY TENNIAKARÁSA IS A MEGOLDÁSHOZ ADHAT ÓRIÁSI TÁMOGATÁST ÉS ÖSZTÖNZŐ ERŐT! A FOLYAMATOS, DE APRÓ POZITÍV LÉPÉSEK ÉS AZ ELHANGZOTTAK EGYÜTTESEN LÁTHATÓVÁ TESZIK A TÁRSADALMI TÖREKVÉSEKET. AZ ELŐZŐ ESZMEFUTTATÁS EGY VITAINDÍTÓ ÁTTEKINTÉS, AMELYHEZ AZ ÉPÜLETGÉPÉSZ HATÉKONY TENNIAKARÁSA IS A MEGOLDÁSHOZ ADHAT ÓRIÁSI TÁMOGATÁST

KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET