Nemzeti Köznevelési Portál

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
Tutori tevékenység a gyakorlatban
Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
Az úgy kezdődött, hogy… Tavalyi előadás a digitális tankönyvekről :
E-learning alapú távoktatásos képzés
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Miskolczi Ildikó
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
VI. Interaktív Tábla Konferencia
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
E-learning és a multimédia
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A közoktatás intellektuális infrastruktúrája Magyar Bálint oktatási miniszter.
IKT eszközök az oktatásban, digitális pedagógia
JÓ GYAKORLAT Digitális taneszközök használata történelem órán
MS IT Akadémia Sisák Zoltán kuratóriumi elnök HTTP Alapítvány.
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
Megújul a Sulinet Könczöl Tamás osztályvezető
Az E-TANÁR portál. A digitális olvasás-tudás már széles körben elterjedt. A digitális írás-tudás széleskörű alkalmazásához azonban alkotói közösségi fórumok.
Az E-TANÁR portál.
Pankucsi Szilárd Mérnöktanár Mérnök Informatikus
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
ELEMÉR
Az ember futhat, de nem menekülhet a megmérettetés elől. Az egyetlen gyerek se maradjon ki a mérésből jelszavát hangoztató korban az oktatásban dolgozóknak.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
Digitális középiskola Digitális középiskola Iskolahálózat kialakítása.
Szakkör címe Tantárgy, évfolyam Tanár neve Tanulmányi intézmény neve Település neve.
Kompetensek lettünk? június 27..
A tanulói laptop program megvalósítása a Kecskédi Általános Iskolában.
Tanulói elégedettségvizsgálat ismertetése HJK
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
A szaktanácsadó segítő szerepe
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
OK! Tanársegéd Online Könyvek
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Tanulói laptop használata a tanítási órákon
Az új köznevelési rendszer jellemzői és várható eredményei
Educatio LMS Halácsy Katalin II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola BeTISZK, MiTIOK tagiskola.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Geomatech digitális taneszköz Nagy Regina eTanulás szakértő.
A különböző eszközök egymáshoz való viszonya IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
ICT (Information and Communication Technologies) IKT (Információs és Kommunikációs Technológiák) IKT pedagógiai értelmezése ○ Informatika tantárgy ○ Más.
Digitális generáció az iskolapadban Bedő Ferenc
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe/feladata a médiaoktatás területén.
Tanév előkészítő fórum szeptember Bedőné Fatér Tímea Szakmai blog: Magyartanítást.
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
Honlap: Program: A Math-Bridge interaktív tanulási platform lehetséges szerepe az oktatási folyamatban.
Széchenyi István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola
Álmodtunk egy iskolát magunknak
főosztályvezető-helyettes
Szent László Középiskola Szekszárd
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
A digitális kompetencia fejlesztése
Előadás másolata:

Nemzeti Köznevelési Portál

Nemzeti Köznevelési Portál Komplex, tanulást támogató rendszer TANÁRNAK DIÁKNAK SZÜLŐKNEK A Nemzeti Köznevelési Portál (NKP) korszerű lehetőséget teremt a tanulók, tanárok és a szülők számára az internet és a digitális tananyagok alkalmazására az iskolai és az otthoni tanulásban. A portál keresőrendszere és a portálon található tananyagok összhangban vannak a Nemzeti alaptanterv és a kerettantervek belső struktúrájával és tartalmával. A Nemzeti Köznevelési Portál (NKP) egykapus hozzáféréssel, egységes felhasználói felületen, a modern technológia alkalmazásával teszi elérhetővé mindenki számára a digitális tananyagok széles körét. Segítséget ad ahhoz, hogy a diákok, a tanárok és szülők is könnyen megtalálhassák a nekik éppen szükséges dolgokat. A portál online alapon működik, többféle eszközön is megjeleníthető (pc, laptop, mobil eszközök, interaktív tábla). Az NKP tartalma folyamatosan bővülni fog, de már az induláskor is szinte minden tantárgy összes kerettantervi témaköréhez elérhetők lesznek rajta digitális tartalmak. Ezek között több ezer videó, animáció és interaktív feladat is van. A fejlesztők ügyeltek arra is, hogy azok is kedvet kaphassanak a használatához, akik az internetes portálok használatában még kezdők, és elsősorban a tanításhoz, tanuláshoz használható tartalmakat keresnek a világhálón. Ugyanakkor az NKP számos olyan összetettebb funkció végrehajtására is lehetőséget ad, amelyet a gyakorlottabb számítógép használók már joggal igényelnek. Ilyen például a saját anyagok szerkesztésének és megosztásának lehetősége, és az egyéni tanulási útvonalak szerkesztése a rendelkezésre álló digitális tananyagelemekből. A portál tehát a felhasználható tartalmak és a portál által nyújtott tanulásszervezési eszközök tekintetében is differenciált lehetőségeket kínál.

Nemzeti Köznevelési Portál 2015 őszén indul a hozzáférés mindenki számára ingyenes támogatja a motiváló tanulási környezet kialakítását megteremti a személyre szabott tanulás lehetőségét

Miben támogatja a tanárok munkáját? Segíti a tanulók ismeretszerzési, rendszerezési képességének, valamint digitális kompetenciájának fejlesztését. Ösztönzi az új, tanulók számára is érdekes tartalmak összegyűjtését, feladatsorok összeállítását. Lehetővé teszi azok megosztását a kollégákkal, diákokkal. Megteremti a lehetőséget a diákok egyéni fejlődésének nyomonkövetésére. A pedagógusok számára nyomon követhetővé válhat diákjaik eredménye és fejlődése. Elérhetik a portálon keresztül saját tanóráikhoz szükséges tartalmakat, adminisztrálhatják a tanított osztályaikat, csoportjaikat. A tanárok emellett a saját tanított körbe (csoportba, osztályba) tartozó tanulóknak feladatokat küldhetnek, a tanulók pedig annak megoldását visszaküldhetik. A tanároknak módjuk lesz arra is, hogy tanítási órán kívüli foglalkozásokat, szakköröket hirdethessenek és szervezhessenek meg a portálon keresztül. A regisztrált felhasználók a portálon lévő anyagokat a saját igényeinek megfelelően szerkeszthetik, bővíthetik is. A rendszer belső tartalomszerkesztő funkcióit felhasználva akár új tartalmakat, tanulási útvonalakat is létre hozhatnak. Saját gépen létrehozott digitális tartalmakat (fájlokat) tölthetnek fel a rendszerbe. Lehetőségük van akár a hivatalos tankönyvek testreszabására, saját tartalmakkal való kiegészítésére. Ezeket a rendszerben a tanár saját tárhelyen érheti el, és később újra felhasználhatja, emellett lehetősége van megosztani másik felhasználókkal, vagy akár publikálásra is elküldheti az OFI felé. A feladatszerkesztő használatával adaptív tesztsorok állíthatóak össze a felületen nyolc különböző tesztkérdéstípus használatával.

Hogyan fejleszti a diákokat? Támogatja a tanulás „nyelvének” elsajátítását – segíti az önálló tanulás készségének fejlesztését. Az együtttanulás új „tereit” teremti meg. A tanulók csoportokat hozhatnak létre, szakkörökhöz csatlakozhatnak. Diákok tesztelhetik tudásukat, melynek fejlesztésére új módszereket is találhatnak. Az NKP kiemelkedően fontos szolgáltatása, hogy a megszokott portálfunkciókon túl online tesztjei segítségével lehetőséget biztosít a tanulók számára saját tudásuk felmérésére, és mással való összevetésére (iskolai átlag, korosztályos országos átlag stb.). Az eredmények alapján a tanulóknak módjuk lesz hiányosságaik vagy továbbfejlődési lehetőségeik feltárására.

Miben segít a szülőknek? Gyakorolna gyermekével? Keressen és osszon meg vele hasznos tananyagokat! Kíváncsi gyermeke tanulmányi előrehaladására? Nézzen utána, hogy mivel tudja gyermekét támogatni az otthoni tanulásban! A szülők a teszteredményeken keresztül tájékozódhatnak gyermekeik felkészültségéről. Célirányos kereséssel vagy a rendszer tartalomajánló funkciójának segítségével a gyermekeik tanulását hatékonyan segítő tartalmakat és feladatokat is találhatnak.

Köszönöm a figyelmet. tamogatas@nkp. hu www. nkp. hu NKP kisfilm: www Köszönöm a figyelmet! tamogatas@nkp.hu www.nkp.hu NKP kisfilm: www.ofi.hu/node/174334