Megbízhatóság alapú menedzsment Jónás Tamás 2009. szeptember 3. Design. Build. Ship. Service.
Az előadás vázlata A megbízhatóság klasszikus fogalma Tágabb értelemben vett termelési és szolgáltatási folyamatok megbízhatósága (pl. emberi erőforrás kiválasztásának megbízhatósága) Bizonytalanságok a megbízhatóság fogalma körül Mérés és értékelés bizonytalanságai (szubjektív elemek, ismételhetőség és reprodukálhatóság, a mért és az érzékelt értékek eltérése) Értékelő függvények Paraméteres S-görbék, mint az értékelés természetének „hordozói” A klasszikus döntés és a fuzzy-értelemben vett megbízhatóság Értékelő függvény, hasznosság függvény Alkalmazási területek a menedzsmentben (intellektuális tőke mérése és értékelése, vevői elégedettség mérése és értékelése)