A Nemzetközi Turizmus 2015 UTAZÁS Fórum Budapest 2015 Február 26

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Magyar Fesztiválszövetség közgyűlése Százhalombatta, november 25. Dr. Faragó Hilda.
Advertisements

A válság hatása a turisztikai piacokra, előrejelzések és intézkedések
A Turizmus sajátosságai a marketingben
© Copyright 2013 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. Önkéntes oktatói tapasztalatok.
Idegenforgalmi fejlesztési lehetőségek Pozsony környékén
A kerékpáros turizmus fejlesztési stratégia céljai, alapelvei Kerékpáros Tárcaközi Bizottság január 28. DR. KOVÁCS MIKLÓS turisztikai szakállamtitkár.
A Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Területfejlesztési Koncepció és a Területfejlesztési Stratégiai Program megújítása Szolnok, február 2. Jász-Nagykun-Szolnok.
Promóciós eszközrendszerünk
A Budapest-Közép-dunavidéki Regionális Marketing Igazgatóság 2009 évi tevékenysége. MagyarországBudapest-Közép-Dunavidék április 20. Domonyvölgy.
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
K ÜLPOLITIKAI STRATÉGIÁNK 2010 UTÁN - Ádám Szesztay Head of Department Strategic Planning Department.
Wellness lehetőségek A wellness, mint az egészségturizmus része.
Magyar sikerek Kínában
TDM Szakmai Nap november 21.
Fiatalok Lendületben Program Előzmények: Fiatalok Európáért, Ifjúság Program Időtartam: Költségvetés: € – 2,5.
A világ legnépszerűbb turisztikai desztinációi Készítette: Gyarmati Zoltán Hajdú Júlia.
Dr. Csapó János Egyetemi tanársegéd PTE-TTK-FI Turizmus Tanszék
Innovációs stratégia hatások Termék életciklus Nemzeti sajátosság
Budapest turisztikai Marketingje
Az exporthitel biztosítás megnövekedett szerepe a nemzetközi pénzügyi-gazdasági válság körülményei között A kockázat (f)el van vetve….?! Szakács Tibor.
MTA Regionális Kutatások Központja Szirmai Viktória A következő évek főbb kutatási irányai Javaslatok november 25.
Folie 1 Ausztria mint gazdasági telephely Európai üzleti tevékenységének kiindulópontja Birgit Reiter-Braunwieser ABA-Invest in Austria Sopron, Februar.
DAT 2006 konferencia A könyvtárak digitális világa szekcióülés Budapest, november 21.
Stratégia és valóság tapasztalatai a gödöllői kistérségben Karsai Árpád 2010.június. 21. Domonyvölgy Az előadás slide-jai csak vezérszavakat.
Stratégia, előrejelzések az Electrolux csoportnál
Nemzetközi kapcsolatok RFÜ Vissi András Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht Sopron, február 1.
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése VÁTI.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
A Nemzetközi Turizmus eredményei 2013-ben és kilátások 2014-ra UTAZÁS Fórum Budapest 2014 Február 27 Zoltán Somogyi Executive Director.
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése Majorné.
A Nemzetközi Turizmus eredményei 2012-ben és kilátások 2013-ra Somogyi Zoltán, Executive Director UNWTO.
A Magyar Turizmus Zrt. marketing aktivitásai Horváth Gergely Magyar Turizmus Zrt február 28.
VIDÉKI TURIZMUS, VÁLSÁG, KISTÉRSÉGI FEJLESZTÉS Borsodi-Mezőség – Tisza-tó Dr. Dávid Lóránt
„Globális biztonsági kihívások – közép-európai szerepvállalások” Nemzetközi társadalomtudományi konferencia Pécs, Európa Ház/International House – 2006.
Tourinform. Tourinform irodák 150 iroda 9 regionális szervezet 2 millió látogató Információk kiadványok rendezvények kiállítások továbbképzések.
Gergely László Nemzeti Információs Infrastruktúra Fejlesztési Intézet
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
DESZTINÁCIÓK TURISZTIKAI TELJESÍTMÉNYÉNEK TELEPÜLÉS-SZEMPONTÚ MEGKÖZELÍTÉSE Dr. Szalók Csilla „TDM Workshop”
Nemzetközi folyamatok a globális vízgazdálkodás terén Baranyai Gábor Igazságügyi Minisztérium.
A turizmus nemzetközi szervezetei Az EU prioritási területei
Informatio Medicata október 18.
Az UNHCR feladatai és működése. A menekültügy nemzetközi feladatai
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
Az EU Duna Régió Stratégia elfogadása, hazai és európai uniós prioritásai Nádasi György Külügyminisztérium Győr, október 11.
XXII. Országos Személyszállítási Szakmai Konferencia április 20. – drivingcamp Hungary (Zsámbék) BFTK BánTeodóra, ügyvezető igazgató Budapest, 2016.
PREZENTÁCIÓ AZ EU-HOZ CSATLAKOZÓ ORSZÁG KAMARÁINAK DEBRECEN, MAGYARORSZÁG NOVEMBER 24. (hétfő) Michael Geary Vezérigazgató.
Csapó Benő SZTE Neveléstudományi Intézet MTA-SZTE Képességfejlesztés Kutatócsoport A PISA céljai, tudományos alapjai.
1 Néhány szó az EBSCO-ról Jan Luprich, Lukács Eszter - EBSCO.
Környezet és közösségek a magyarországi Zöldutakon A fenntarthatóság útján.
Duna Stratégia – Duna menti Kamarák Szövetsége Budapest Kiss Ervin DCCA és BKIK főtitkár.
Előrelépés a digitális akadémiai világban Béky Endre Elsevier 2006 október 18.
Az autóbuszos turizmus támogatásának fontossága az EU tagállamaiban Stephen Smith Elnök Autóbuszos Turizmus Európai Szövetsége.
A FÜRDŐK HELYZETE AZ EURÓPAI TURISZTIKAI PIACON Siniša Perić.
Dr. Bienerth Gusztáv prezentációja 2016.december 12.
Személyre szóló kuponok vásárlási minta alapján
A magyarországi K+F politika
Társadalmi vitára kész a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia
Mariko Ouchi ILO-Budapest Office
Keleti-Mecsek Egyesület
Turizmusfejlesztési és együttműködési tapasztalatok a Debrecen és Hortobágy helyi TDM szervezet elmúlt 4 és fél éve kapcsán Halasi Csaba egyesületi elnök.
A tartalommarketing lehetőségei és korlátai a gyógyszergyártók szemével szeptember 29.
A vállalatok társadalmi felelősségvállalása, mint a fenntarthatóságot támogató szemlélet - Berkesné Rodek Nóra -
Korai iskolaelhagyás és társadalmi következményei
Új fogalmak és jelenségek a felsőoktatás nemzetköziesedésében: összefüggések a bolognai folyamattal A nemzetköziesedés folyamata a magyar felsőoktatásban.
Beutazás hatása a buszos turizmusra, tendenciák
Délkelet – Ázsia országai
Presidency Program May 23 - Seminar on the future of macro regional strategies, Brussels May 31 - Seminar on regional energy security, Budapest June 27.
A turisztikai desztináció menedzsment rendszer Magyarországon
Előadás másolata:

A Nemzetközi Turizmus 2015 UTAZÁS Fórum Budapest 2015 Február 26 Zoltán Somogyi Executive Director

Növekedés régiónként 2014 Nemzetközi Turista Érkezések, 2014* (millió) Source : World Tourism Organization ( UNWTO ) © Közel Kelet, 50 mó (+ 2 Mó + 4,4%) 4 % Afrika, 56 mó (+ 1 mó, + 2,3 %), 5 % Amerika, 181 mó (+13 mó, + 7,4%), 16 % Ázsia ás Óceánia 263 mó (+ 13 mó, +5,4 %), 23 % Európa, 588 mó (+ 22 mó, +3,9 %), 52% Világ: Összesen 1.138 mó (+ 51 millió, + 4,7 %)

Nemzetközi Turisztikai érkezések és bevételek A bevételek növekedése szorosan követi a nemzetközi érkezések alakulását Ázsiai gazdasági és pénzügyi válság: bevételek lassúbb növekedése 11S, SARS, gazdasági visszaesés: bevételek meg jobban érintettek ‘‘‘Nagy recesszió’: bevételek még nagyobb visszaesése, lassabb helyreállás Nemzetközi turizmus bevételei 2013: US$ 1,197 billió euro 901 billió Source: World Tourism Organization (UNWTO) 3

Fontosabb Küldő Országok Forgalma I C R B

Nemzetközi turizmus: előrejelzés 2015-re Aktuális adat Előrejelzés 2014 2014 Átlag 2005-2013 Világ +4.7% +3.8% +3% and +4% Európa +3.9% +2.9% +3% to +4% Ázsia és Óceánia +5.4% +6.2% +4% to +5% Amerika +7.4% +3.0% Afrika +2.3% +3% to +5% Közel Kelet +4.4% +4.6% +2% to +5% By region, prospects for 2013 are stronger for Asia and the Pacific (+5% to +6%), followed by Africa (+4% to +6%), the Americas (+3% to +4%), Europe (+2% to +3%) and the Middle East (0% to +5%). Growth is expected to continue in 2013 only slightly below the 2012 level (+3% to +4%) and in line with UNWTO long term forecast. Source: World Tourism Organization (UNWTO) 5

Aktuális trendek – Turizmus 2030 előrejelzés 1.8 bn 1.4 bn 1,138 mn 9% 1st quarter and 4% in the 2nd 0% in April, 7% in May, 6% in June and 5% in July 529 mn Source: World Tourism Organization (UNWTO) 6

UNWTO Prioritásai 2014 Turizmus a világpolitika napirendjén (Golden Book, GCET magánszektor közreműködése) Utazás, vízum ügyek „Vízum nyitottsági riport” Connectivity Adó Fogyasztóvédelem Source: World Tourism Organization

GLOBAL REPORT ON FOOD TOURISM A tanulmány a UNWTO Társult Tagok számára küldött kérdőív eredményeinek elemzésén alapszik

Kérdőív eredménye: Stratégia 88.2% - a gasztronómia meghatározó a desztináció márka és arculatépítésében 11.8% - a gasztronómia csak kis szerepet játszik ezekben 67,6% - országának megvan a saját gasztronómiai márkája 32.3% - országa még nem alakította ki saját márkáját

Kérdőív eredménye: Tevékenységek

Kérdőív eredménye: Marketing

Kérdőív eredménye: Piacok A gasztroturizmus elsődlegesen regionális jelenség A marketing tevékenység is elsősorban regionális Második helyen a helyi és a nemzeti piac áll A nemzetközi piac a legutólsó helyen áll

Kérdőív eredménye: Együttműködés Az együttműködés egyes marketing akciók szintjén létezik A válaszadók 37.5%-a szerint tényleges együttműködés nem vagy csak kezdetlegese létezik

Kérdőív eredménye: Gazdasági hatás Még nem született szisztematikus analízis a gazdasági hatások mérésére Ennek ellenére a vélakedések szerint akár a turisztikai bevételek 30 %-át is elérheti a gasztroturizmus gazdasági hatása

Kérdőív eredménye: Javaslatok A gasztronómia stratégiai elem a márka és az arculat meghatározásában Stabil intézményrendszer szükségessége Kutatás és tudástranszfer

UNWTO kiadványok

WORLD TOURISM ORGANIZATION Az ENSZ specializált ügynöksége és a vezető turisztikai szervezet a világon. Központi és meghatározó szerepet játszik a fenntartható és felelős turizmus elterjesztésében, különösen a fejlődő országok tekintetében. Létrehozta és világszerte terjeszti a Turizmus Etikai Kódexét, és ösztönzi a tagországokat és a turizmus valamennyi résztvevőjét, hogy teljes erejével törekedjen turizmus gazdasági, szociális ás kulturális hatásainak növelésére és minimalizálja az azzal járó negatív hatásokat. Kormányközi szervezet összesen 163 tagországgal és társult taggal és több mint 400 rendkívüli taggal (EDUTUS Főiskola) akik képviselik az egyes szakmai nemzetközi és nemzeti szövetségeket, a magánszektort, oktatási intézményeket és a desztinációs turisztikai intézményeket. -Elkötelezett az ENSZ Ezredfordulós Céljainak megvalósítása (United Nations Millennium Development Goals), a szegénység elleni küzdelem és a fenntartható fejlődés iránt.‎ Source: World Tourism Organization

Hol található információ a UNWTO tevékenységéről? www.unwto.org => Facts & Figures publikációk www.unwto.org/pub electronikus: => UNWTO eLibrary nyomtatott: => UNWTO Infoshop => partner könyvtárak Rendkívüli Tagság/Affiliate Membership: www.unwto.org/edsco/index.php

Köszönöm szíves figyelmüket! World Tourism Organization (UNWTO) www.unwto.org