Most akkor ez mit is jelent? - számok és értelem Challenges and Innovations in Statistics Education Multiplier Conference of PROCIVICSTAT Szeged (Hungary), September 7-9, 2017
Az Unió fő célkitűzései a felsőoktatás terén az európai dimenzió fejlesztése az oktatásban; a diákok és a tanárok mobilitásának ösztönzése; az oktatási intézmények közötti együttműködés előmozdítása; a tagállamok oktatási rendszereit egyaránt érintő kérdésekre vonatkozó információ- és tapasztalatcsere fejlesztése; a távoktatás fejlesztésének ösztönzése; 2016-ban a Bizottság újra megerősítette a felsőoktatás fontosságát a készségek kialakítása terén
A reformokra szoruló kiemelt területek – többek között: növelni kell a diplomások számát, és csökkenteni kell a felsőoktatásból lemorzsolódók arányát javítani kell a felsőoktatás minőségét és a tanagyagokat jobban hozzá kell igazítani a gazdaság igényeihez, több lehetőséget kell teremteni a hallgatók számára, hogy hosszabb-rövidebb külföldi tanulmányok révén kiegészítő készségekre tegyenek szert, több kutatót kell képezni, hogy előkészítsük a terepet a jövő ipari ágazatai előtt meg kell erősíteni az oktatás, a kutatás és az üzleti szféra közötti kapcsolatokat a kiválóság és az innováció előmozdítása érdekében biztosítani kell a finanszírozás hatékonyságát: nagyobb autonómiát kell adni a felsőoktatás irányításának és a minőségi oktatásba kell beruházni a munkaerő-piaci igények kielégítése céljából
Mit vár a hallgató Biztos vagyok benne, hogy mindenki hallotta már diákjától, hogy miért nem gyakorlatiasabb az egyetemi képzés. Fontos látni és főleg láttatni az elméleti ismeretek hasznosságát A gyakorlati ismeretek 2 dimenziós látást adnak. Látjuk abból a perspektívából merre lehet menni, merre nem; Az elméleti megalapozás 3 dimenziós szemléletet ad, mellyel azt is látjuk hova tartunk és ennek megfelelően tudjuk módosítani lépéseinket, hogy ne térjünk el teljes mértékben a céltól. Szűcs György Közgázoló 2015
A statisztika nehéz (?) Nehéz az oktató számára, hiszen elméleti ismeret nélkül szinte lehetetlen a gyakorlati alkalmazás oktatása; Nehéz a hallgatónak, hiszen nincsenek elmélyült ismeretei, nincsenek tapasztalatai, amire építhet; Mechanikus számítások vs. Önálló gondolatok
Gyakorlat az oktatásban Elméleti ismeretek – teljesített statisztika vizsga Mechanikus gyakorlatok Első lépések – adattisztítás Változók felismerése – számítástípusok meghatározása Leíró statisztikák minden irányból Összefüggés vizsgálatok – amire csak az Excel képes, vagy a hallgatók Önálló kutatási feladat A kérdőívtől a kiértékelésig Az idő, mint szűk keresztmetszet
Gyakorlati példák