BPR – Business Process Reengeneering

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Stratégiai vezetés gyakorlati kérdései
Advertisements

Miért éri meg családbarátnak lenni?
© 2010 IBM Corporation IBM Enterprise Content Management Az intelligens karakterfelismerés üzleti lehetőségei A dokumentum feldolgozás 5 lépcsője Előadó:
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
Folyamatok a szervezetekben
A kereskedelmi vállalkozás erőforrásai
Intranet portál bemutató
BPR – Business Process Reengeneering
BMBY.expert a mi szaktudásunk. Az Ön vezetése A vezető ingatlanközvetítők a BmBy.expert ©-et választják Önökben megvan a Vezető? Több kontrollal és átlátással.
Minőségmenedzsment alapelvek
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
INFORMÁCIÓRENDSZEREK FEJLESZTÉSÉNEK IRÁNYÍTÁSA.. Alkalmazás - projekt Alkalmazás - a vállalat tökéletesítésére irányuló új munkamódszer projekt - az új.
MOK Megatrend Oktatási Központ
Szervezeti formák.
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
A vállalkozások környezete
Minőségmenedzsment 1. előadás
Minőségmenedzsment 2. előadás
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
2011. szeptember Az információtechnológia menedzselése Az információs rendszer fejlesztése Image of the slide: www2.raritanval.edu/departments/busadmin/.../Ch07-IntrotoBusiness.ppt.
2005. A vállalati információs rendszerek a vállalati tevékenységekben Dr. Sziray József, Erdős Ferenc, Gaul Géza 1.hét Üzleti folyamatok újjászervezése.
1950-es évek 1960-as évek 1970-es évek 1980-as évek 1990-es évek
Megvalósíthatóság és költségelemzés Készítette: Horváth László Kádár Zsolt.
Új törekvések a logisztikai közreműködésben
© Polycom, Inc. All rights reserved. Gyors és hatékony ügyfélkezelés Videókommunikációs megoldások a KKV szektor számára Tohai Tibor| HRP Europe Kft.
E-beszerzés Bravo csoport.
infor:COM - Fitté tesszük!
1 AZ ÚJ POSTAI SZAKKÉPZÉS JELENLEGI HELYZETE Sum István Magyar Posta Zrt. Oktatási Központ vezető április 05.
Egészségügyi intézmények kontrollingja Kórházi kontrolling Fekete Daniel, Szőke Kristóf, Zila László 2006.
A vállalati folyamatok újraszervezése BPR
Ipari középvállalat projektvezetőjének tapasztalatai az integrált vállalatirányítási szoftver bevezetési szakaszában Projektmenedzsment Fórum A kis-
Tudásszervezetek értékteremtésének anomáliái
Apple Az egyeditől, az egyedinek, egyedit. A kezdet  A 70-es években házilag építgették a számítógépet, klubokban osztották meg egymással a fortélyokat.
II. Logisztikai tervezés
Bauer András - Berács József:
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
III.4. A VEZETŐ SZEREPE ”... tudomásunk szerint minden sikeres minőségi forradalom a felső menedzsment részvételével történt EGYETLEN KIVÉTELT sem ismerünk.”
A projekt szervezeti formái
1 Gazdasági változások a rendszerváltás után 1990-es évek: Első multinacionális cégek megjelenése Új management kultúra Keleti piac helyett nyugati piac.
Az információrendszerek kialakulása
Szerviz modul Ismertető. Cégismertető Magyarország vezető kárrendezési rendszerének szállítója Tíz éves szakmai tapasztalat Partnerei kapcsolatban állunk.
Engel László fejlesztési igazgató
Rugalmas keretrendszer a minőségbiztosítási adatok kezeléséhez XII. abas Vevőfórum, Balatonlelle június 5-7.
MeFTIR alkalmazás kivitelezőket érintő aspektusai
Kiszállítás világa az abas-ban XII. abas vevőfórum, Balatonlelle június 5-7.
Kockázat elemzés Mikor? 150M Kritikus tényezők volatilisek.
A MUNKAKÖRI LEÍRÁS.
R.F.Q. Request For Quotation. 2 Válasz a feltett kérdésre: A tantárgy fő célkitűzése, hogy adjon egy közös nyelvet, amely segítségével a közgazdászok.
MINŐSÉGMENEDZSMENT 6/2. előadás
Bankjegykihelyezés Október 6.. Bankjegykihelyezés a világban 2.
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
CÉL – ADAT - ELLÁTÁS Törvénynek hosszútávon megfelelő költség- hatékony rendszer működtetése Szakember szükséglet optimalizálása Szempont: 16 – 08 óra.
GAZDASÁGI INFORMATIKA 2. BMF KGK Szervezési és Vezetési Intézet.
Kereskedelmi és információs rendszer a zöldségtermesztés területén …avagy az információs szövetkezés támogatása Pető István
Az informatikai stratégia tervezése BPR üzleti folyamatok újjászervezése Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet.
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
Értékteremtő üzleti megoldások a BI segítségével
Beszerzések hatékonyság növelése
9. tétel.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Dr. Beck György Compaq Computer Mo. Kft. Vezérigazgató
8. tétel.
Értékesítési képviselő – HoReCa
Értékesítési képviselő – HoReCa
Mezőgazdasági munkafolyamatok rendszerszemléletű tervezése
Kire milyen szerep vár egy mobil projekt során
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
Értékesítési képviselő – HoReCa
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
Reengineering Nagy Zsolt (30)
Előadás másolata:

BPR – Business Process Reengeneering Szöllősi Sándor szollosi.sandor@nik.bmf.hu

Mi is az a BPR? BPR – Business Process Restructuring – Üzleti folyamatok újrastrukturálása BPR – Business Process Redesign – Üzleti folyamatok újratervezése BPR – Business Process Reengeneering – Üzleti folyamatok újjászervezése

Mi a folyamat? „A folyamat: egy, vagy több tevékenység, amely értéket növel úgy, hogy egy bemenetkészletet átalakít a kimenetek készletévé (javakká, vagy szolgáltatásokká) egy más személy (a vevő ill. felhasználó) számára, emberek, módszerek és eszközök kombinációjával.” Arthur R. Tenner, Irving J. DeToro

Mit jelent az üzleti folyamatok újjászervezése? „Az újjászervezés – valójában – az üzleti folyamatok alapvető újragondolása és radikális áttervezése, drámai javulás elérése céljából, a szervezetek olyan lényeges teljesítménymutatóiban, mint például a költség, a minőség, a szolgáltatás és a gyorsaság.” Michael Hammer, James Champy

Kinek van erre szüksége? Rövid válasz: M I N D E N K I N E K Részletesebb válasz: Három csoportba sorolhatóak: Kritikus állapotban lévő cégek, Stagnáló, de előrelátó cégek, Piacvezető cégek.

A múlt, amely miatt szükség van az újjászervezésre Adam Smith: Nemzetek gazdasága (1776) Fő gonfolat: Munkamegosztás (egy munkás egy részfeladatot lásson el) Ennek előnyei: Nagyobb tapasztalat, Nem kell átállni egyik munkafolyamatról, a másikra, Ekkor volt a nagy ipari forradalom. A világ azonban változik!

Melyek ezek a változások? Napjainkban három erő hajtja a vállalatokat: Vevő Verseny Változás Ezek alkotják a három V-t!

Jellemző vonások az újjászervezett folyamatoknál Több feladat összevonása Dolgozók hozzák a döntéseket A folyamatok lépéseit természetes sorrendben végzik A folyamatoknak sok változatuk lehet Csökken az ellenőrzések száma Csökken az egyeztetések száma

Új szemlélet – nincs megállás a folyamatoknál… Funkcionális osztályok helyett folyamat-teamek Munkakörök változása Betanítás helyett képzés Az eredmény számít, nem az elvégzett munka Az előléptetés alapja a képesség, s nem a teljesítmény Változó értékek

Új technikák felhasználása Régi szabály Szabálytörő technológia Új szabály Egy információ egy időben, csak egy helyen lehet! Osztott adatbázisok Az információ egyszerre annyi helyen jelenik meg, ahány helyen szükséges! Összetett tevékenységre csak a szakértők képesek! Szakértői rendszerek Egy generalista a szakértő munkáját is el tudja végezni! Csak a vezetők hozhatnak döntéseket! Döntéstámogató rendszerek A döntéshozatal mindenkinél a munka részévé válik! A dolgozóknak irodára van szükségük! Vezeték nélküli adattovábbítás, laptopok A dolgozók bárhol végezhetik munkájukat! Nekünk kell megkeresni a dolgokat! Automatikus azonosító és kereső technika A tárgyak maguk közlik A terveket rendszeres időközönként felül kell vizsgálni! Nagy teljesítményű számítógépek A tervek folyamatosan módosulnak!

Végezetül egy-két konkrét példa IBM Credit – hitelelbírálás Először 5 külön láncszem (5 napos átfutási idő) Koordinációs csoport bevezetése (tudjuk hol tart a kérelem, de 7 napra növekedett az átfutási idő) B P R Az átfutási idő 7 napról 4 órára csökkent, valamint a hitelügyletek száma százszorosára növekedett. Ez az átfutási idő 90%-kal történő csökkentése 100 szoros teljesítménynövekedés mellett!

Végezetül egy-két konkrét példa Ford Motor – számla-likvidáció 500 főből álló osztály, amelynek dolgozói 3 helyről kapták a dokumentumokat (rendelés, raktár, szállító), amelyek egyezése esetén fizettek. Ekkor a Mazdánál 5 ember végezte ezt a feladatot! B P R Osztott adatbázis használatával, a raktár ellenőrzi a szállítmányt a megrendeléssel. Nem a számlalikvidációt szervezték újra, hanem a beszerzést. 75%-kal csökkentették a létszámot! 500 főről 125 főre!