Az Önkormányzati ASP Kaposvár, 2017. február 08..

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az OH TÁMOP fejlesztései
Advertisements

A időszak végrehajtási intézményrendszere
Az elektronikus közigazgatási rendszerek biztonsága
Elektronikus Ügyfélkapu – kapcsolat az ügyfél és a közigazgatás között
Készítette: Dr. Szabó Péter Főosztályvezető
© Copyright 2013 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. Önkéntes oktatói tapasztalatok.
Önkormányzati informatika ASP alapokon
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
Miniszterelnöki Hivatal, Kisebbség- és Nemzetpolitikáért Felelős Szakállamtitkárság Nemzeti és Etnikai Kisebbségi Főosztály 376/2007. (XII. 23.) Korm.
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
A vízjog időszerű kérdései
ROP önkormányzati alkalmazás-szolgáltató (ASP) központok -
Új szabályok, új fogalmak az elektronikus ügyintézésben dr
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
Törökbálint város környezeti GIS alkalmazásainak megvalósítása
HAT – Oktatáspolitikai kerekasztal március 8. Feladat- és felelősségmegosztás a közoktatásban.
Nemzeti Egységes Kártyarendszer Vetési Iván miniszteri biztos június 2. KÖZIGAZGATÁSI ÉS IGAZSÁGÜGYI MINISZTÉRIUM.
375/2007. (XII. 23.) Korm. rendelet a kisebbségi önkormányzatoknak a központi költségvetésből nyújtott feladatarányos támogatások feltételrendszeréről.
Baranya Megyei Önkormányzat
ASP – önkormányzati alkalmazások Európai Uniós forrásból
Szervezetfejlesztési Program
Időszerű informatikai kérdések
Az IKTA/ számú pályázat alapján: Ügyfélbarát ügyintézést támogató informatikai rendszer prototípusának kialakítása (Elektronikus Polgármesteri.
Jogszabályi háttér A katasztrófavédelem a polgári védelem és a tűzoltóság országos és területi szerveinek összevonásával alakult meg január 1- jével,
Magyar Controlling Egyesület Szombathely, október Keringer Zsolt MCE Konferencia 2008 A controlling gyakorlata ASP alapú közigazgatás lehetőségei.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
Integrált közösségi szolgáltató terek
A jogszabályi változások irányai dr. Andráczi-Tóth Veronika Nemzeti Erőforrás Minisztérium Családi és Szociális Szolgáltatások Főosztálya.
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium EKOP projektjeinek jelene és jövője dr. Rupp Zoltán főosztályvezető E-közigazgatásért felelős helyettes államtitkárság.
EKOP projektek jelene és jövője
1 8/1993.(III.31.) NM rendelet Szakmai felügyelet A jogszabály módosítás okai: –Az Eü. Reform kiemelt feladata a szakfelügyelet erősítése –Nem minden orvosi.
Elektronikus ügyintézés a nyugdíjbiztosításban
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
Új közbeszerzési szabályok július 1-től
2014. június 12. Lackó Péter Clarity
Az Országos Statisztikai Adatgyűjtési Program (OSAP)
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
Önkormányzatok tájékoztatása
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt Önkormányzatok tájékoztatása Szerződésrendszer Csatlakozási segédletek BM információs nap Dr.
Önkormányzatok tájékoztatása ÖNKORMÁNYZATI MIGRÁCIÓ
Önkormányzatok tájékoztatása ÖNKORMÁNYZATI OKTATÁSOK
Regionális üzleti trendek A projekt az EU társfinanszírozásával, az Európa Terv keretében valósul meg január 27. Regionális üzleti trendek A tantárgy.
Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt Önkormányzatok tájékoztatása ÖNKORMÁNYZATI OKTATÁSOK BM információs nap
Önkormányzati ASP Központ felállítása projekt
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
Interoperabilitási megoldások az e-közigazgatási keretrendszerben Hirling László
KÖZSÉGEK, KISTELEPÜLÉSEK ÉS KISTÉRSÉGEK ORSZÁGOS ÖNKORMÁNYZATI SZÖVETSÉGE ASP MÁRCIUS 2. KRUCSÓ BALÁZS.
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló törvény tervezete
A megyei levéltárak csatlakozása az Elektronikus levéltárhoz Décsey Sándor Főlevéltáros MNL SZKK.
Állam és az önkormányzatok feladatmegosztása, tervezett változások Gödöllő, június 24.
KÖFOP E-ingatlan-nyilvántartás kialakítása (e-ING) Szőnyi Lőrinc.
Az Államreform Operatív Program évi akcióterve.
Az Országos Statisztikai Adatgyűjtési Program (OSAP) Országos Statisztikai Tanács szeptember 16 Mezősiné Rózsár Erika KSH Igazgatási osztály.
TÁJÉKOZTATÓ AZ ÖNKORMÁNYZATI ASP ORSZÁGOS KITERJESZTÉSE KAPCSÁN A CSATLAKOZTATÁSI KONSTRUKCIÓRÓL SZEPTEMBER 15. ELŐADÓ: DR. SZEPESI GÁBOR OPERATÍV.
Az önkormányzati ASP rendszer jegyzői szemmel Dr. Vincze Ferenc címzetes főjegyző Hajdúszoboszló Város Önkormányzata Pajna Sándor vezérigazgató eKÖZIG.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
A járási rendszer megújítása
Szélessáv minden háztartásba 2018 végéig!
Tájékoztatás az ASP rendszerről november 3.
Kormányzati kép az önkormányzatok helyzetéről
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Az önkormányzati ASP és az önkormányzatok elektronikus ügyintézési feladatai Pécs, november 23.
A helyi önkormányzat, mint elektronikus ügyintézést biztosító szerv január 1. napjától ellátandó feladatai Dán Mihály e-közigazgatási referens Budapest,
Ki mit biztosít? Informatikai feltételek: Munkaállomás(ok) Monitor
Megváltozott munkaképességűek foglalkoztatása a közbeszerzés tükrében
A közbeszerzési törvénynek a Közbeszerzési Hatóság
SZÉCHENYI PROGRAMIRODA
Előadás másolata:

Az Önkormányzati ASP Kaposvár, 2017. február 08.

Az ASP lényege, előnye Az ASP modell lényege, hogy a felhasználók egy egyszerű böngésző program segítségével az interneten keresztül vehetik igénybe a távoli szolgáltató központtól a tevékenységük támogatásához szükséges szoftvereket, alkalmazásokat. Előnye, hogy kiépítése és működtetése (a verziók követése) költséghatékonyabb és biztonságosabb, mint a helyi gépekre telepített programok esetén.

Az önkormányzatok informatikai fejlesztéseinek tapasztalatai A nagyobb lélekszámú, erőforrásokban gazdagabb önkormányzatok voltak sikeresek. Az e-közigazgatási megoldások jellemzően a saját honlap létrehozásában merültek ki. Szigetszerű megoldások jöttek létre. A szakrendszerek közötti integráltság szintje nagyon alacsony. Mindebből következik: Az önkormányzati informatikai fejlesztéseket koncentráltabb formában célszerű folytatni. A műszaki minőségi standardok elterjesztésének igénye, az optimális beruházási, illetve a működtetési forrásfelhasználás követelménye vetette fel az önkormányzati ASP megvalósítását.

az önkormányzatok önkéntes részvételével (ASP1 projekt); Az önkormányzati ASP Az ASP technológia segítségével történő önkormányzati feladatellátás-támogatás kiterjesztése két lépcsőben valósul meg: az önkormányzatok önkéntes részvételével (ASP1 projekt); az önkormányzatok kötelező részvételével, országos kiterjesztés (ASP 2.0 projekt).

Az ASP 1 projekt I. Az önkormányzatok feladattámogatáshoz szükséges fejlesztések megvalósítása uniós támogatással történt a közép-magyarországi régióban. A projekt célja az ASP rendszer kialakítása volt; azzal, hogy ahhoz az önkormányzatok önkéntesen csatlakozhattak. Az „Önkormányzati ASP központ felállítása” című projekt keretében megvalósult az ASP rendszer, melyhez 2015. első félévében 55 önkormányzat sikeresen csatlakozott.

önkormányzati adó rendszer, gazdálkodási rendszer, Az ASP 1 projekt II. A projekt megvalósítása kapcsán keretrendszer és a következő szakrendszeri szolgáltatások jöttek létre: önkormányzati adó rendszer, gazdálkodási rendszer, ingatlan-vagyonkataszter rendszer, iratkezelő rendszer, önkormányzati és elektronikus ügyintézési portálrendszer, ipar- és kereskedelmi rendszer.

A 62/2015. (III.24.) Korm. rendelet értelmében: Az ASP 1 projekt III. A 62/2015. (III.24.) Korm. rendelet értelmében: A Magyar Államkincstár szervezeti keretein belül felállításra került az Önkormányzati ASP Alkalmazásokat Támogató Főosztály (ASP központ) az ASP rendszer működtetésére, és az alkalmazásokat igénybevevő önkormányzatok kiszolgálására. Az önkormányzati ASP központ működését biztosító adatközponti és hálózati informatikai infrastruktúra üzemeltetője a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.

Az országos kiterjesztés – az ASP 2.0 projekt előzménye Az elektronikus közigazgatás kiterjesztésével kapcsolatos feladatokról szóló 1743/2014. (XII. 15.) Korm. határozat felhívta a belügyminisztert, hogy az „Önkormányzati ASP központ felállítása” című kiemelt projekt keretében megvalósuló fejlesztés országos kiterjesztését készítse elő. Az országos kiterjesztés, valamint az ASP1 projekt továbbfejlesztése az ASP 2.0 projekt keretében történik.

Az Önkormányzati ASP 2.0 projekt főbb céljai: Az ASP 2.0 projekt I. Az Önkormányzati ASP 2.0 projekt főbb céljai: a szolgáltatásrendszer országos kiterjesztése, az önkormányzati csatlakoztatások központi támogatása, az e-közigazgatási szolgáltatások fejlesztése, a szakrendszerek bővítése és továbbfejlesztése, adattárház megvalósítása, kapcsolódó hálózat és infrastruktúra bővítése (NTG)

A projekt megvalósítása lehetővé teszi: Az ASP 2.0 projekt II. A projekt megvalósítása lehetővé teszi: az önkormányzati feladatellátás és belső működés támogatását, az önkormányzati gazdálkodás korszerű eszközökkel és módszerekkel történő monitorozását, az ügyfelek számára az elektronikus ügyintézési szolgáltatások egységes platformon történő elérését A szakrendszerek folyamatos, központilag biztosított joghatályos állapota javítja az önkormányzati jogalkalmazás minőségét.

Az ASP országos kiterjesztése I. ütemében, 2017. január 1-én Az ASP 2.0 projekt III. Az ASP országos kiterjesztése I. ütemében, 2017. január 1-én 1640 önkormányzat csatlakozott a gazdálkodási szakrendszerhez, ebből 8 önkormányzat önkéntesen 1678 önkormányzat vezette be az ASP adó szakrendszert   GAZD ADÓ IRAT IVK IPAR PORTÁL 2015.04.01 11 10 2015.07.01 37 43 44 42 35 2015.09.22 1 2016.01.01 39 5 2017.01.01 1640 1678 Összesen 1727 1732 55 52 54 51

NTG – Nemzeti Távközlési Gerinchálózat A Kormány a GINOP keretében lehetőséget biztosít az állami hálózatfejlesztési célok bővítésére. A Nemzeti Távközlési Gerinchálózat (NTG) kiépítése a végpontokig GINOP forrásokból történik. A CE routerek beszerzése már a KÖFOP-ból az ASP2.0 projekt keretében valósul meg.

gazdálkodási szakrendszer ingatlan-vagyon- kataszter szakrendszer A szakrendszerek adó szakrendszer gazdálkodási szakrendszer ingatlan-vagyon- kataszter szakrendszer ipar-, és kereskedelmi szakrendszer iratkezelő szakrendszer portál-rendszer (települési portál, ELÜGY portál, elektronikus űrlap szolgáltatás) hagyatéki leltárrendszer

Az önkormányzati adattárház Adattartalma a kormányzati és önkormányzati döntések előkészítését szolgálja. Adatainak forrása: a szakrendszerekben képződött, illetve az interfészen átadott, valamint a Kincstár rendszereiben az önkormányzati körre vonatkozóan rendelkezésre álló, Személyes adatnak és adótitoknak nem minősülő, a 257/2016. (VIII. 31.) Korm. rendelet 3. mellékletében meghatározott adatok.

Az önkormányzatok kötelező csatlakozásának kérdései Az önkormányzati ASP kötelező alkalmazásához a törvényi alapot az Mötv. módosításáról szóló 2016. évi LIV. törvény teremtette meg. Az önkormányzati ASP rendszerhez való csatlakozás módjának, határidejének, meghatározását kormányrendeleti szintre utalja. Az önkormányzati ASP rendszerről szóló 257/2016. (VIII.31) Korm.rendelet differenciált szabályozást tartalmaz.

A 257/2016. (VIII. 31.) ASP Korm. rendelet értelmében: A csatlakozás módja A 257/2016. (VIII. 31.) ASP Korm. rendelet értelmében: Rendszercsatlakozás: az önkormányzat a feladata ellátásának támogatásához az önkormányzati ASP rendszer megfelelő szakrendszerét használja. Interfészes csatlakozás: az önkormányzat a saját informatikai rendszerének megtartása mellett meghatározott adatok számítógépes, automatizált adatátadás útján egy szabványosított csatolófelületen átadásra kerülnek az önkormányzati adattárház számára.

Csatlakozási határidők A csatlakozások három ütemben történnek meg: I. ütem – 2017. január 1. A kormányrendelet 4. számú mellékletében felsorolt önkormányzatok csatlakoznak a gazdálkodási és az önkormányzati adó rendszerhez. II. ütem – 2017. október 1. Az önkormányzati adó rendszerhez - kizárólag rendszercsatlakozással - csatlakozik valamennyi önkormányzat. III. ütem – 2018. január 1. 2018. január elsejéig az önkormányzati ASP rendszer valamennyi szakrendszeréhez csatlakozik az összes önkormányzat, vagy interfésszel kapcsolódik az adattárházhoz.

Csatlakozás A csatlakozásra kötelezett önkormányzat alapértelmezésben rendszercsatlakozással csatlakozhat azzal, hogy az interfészes csatlakozás – kivételesen - az e-közigazgatásért felelős miniszter döntése alapján lehetséges. A miniszter döntése ellen nincs jogorvoslat, a döntés ugyanis „nem hatósági jogkörben kiadott egyedi hozzájárulás”. Interfészes csatlakozás esetén minden szakrendszer interfésszel csatlakozik az adattárházhoz – ez alól csak az ASP Adó szakrendszer jelent kivételt, amely ebben az esetben is rendszercsatlakozással kerül bevezetésre.

Az önkormányzati ASP előnyei az önkormányzatok számára Egységes, ingyenes központilag menedzselt, magas színvonalú támogató szolgálattal nyújtott szolgáltatás Jogszabályoknak megfelelő működés minden szakrendszerben Magas szintű rendelkezésre állás Állam által biztosított biztonságos hálózat (NTG) Böngésző alapú, kliens oldali alkalmazások telepítése nem szükséges Az állami és önkormányzati szervek elektronikus információbiztonságáról szóló 2013. évi L. törvénynek való – központi oldali – megfelelés

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!