KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

A tanárképzési gyakorlatok fajtái, szerepük
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
Egyetemi tapasztalatok és fejlesztési elgondolások Pukánszky Béla Szegedi Tudományegyetem.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
TÁMOP /2/B/KMR Pedagógusképzési hálózat Magyarországon A közoktatási intézményekkel való kapcsolatépítés a TÁMOP pályázatban és azon.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Agria Media Eger, október
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
TÁMOP-4.1.2/08/1/B Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógus- képzésben, a nyugat-dunántúli régióban.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
SZTE BTK Spanyoltanár MA
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
A gyakorló intézmények feladatai a pedagógusképzésben
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
A tanárképzés szerkezete
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Javaslatok a tanár mesterszak gyakorlati félévéhez OKM, OFI bizottság jelentése alapján.
Tanári mesterképzés Tájékoztató Dr. Szabó Antal
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
Pedagógus értékelési rendszer
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
Esély, Lehetőség, Tehetség, ELTE Iskola felújítás az Eötvös Loránd Tudományegyetemen az Európai Unió támogatásával.
Közösségi gyakorlat A Gyakorlóiskolában. TUDÁS Ismeri azokat a főbb módszereket, amelyekkel megismerheti a gyerekek kognitív, emocionális és erkölcsi.
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
Kompetencia alapú szakoktatás
Előadás másolata:

KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS Dr. Iker János NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT

KOMPETENCIÁK A tervezett pedagógusképzésben a tényleges szakmai tevékenység nélkülözhetetlen előfeltételei TUDÁS KÉPESSÉGEK ÖSSZEFÜGGŐ RENDSZERE NÉZETEK, ATTITŰDÖK A képzés várható eredménye: DÖNTÉSEK osztálytermi tevékenységben, tanítási helyzetben megjelenő: a kompetenciák mérhető, értékelhető formái, elemei SZTENDERDEK INDIKÁTOROK NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT

TANÁRI MESTERKÉPZÉSBEN ELSAJÁTÍTANDÓ KOMPETENCIÁK TANTERMI GYAKORLAT Pl. (6.): A szakmai felkészültség birtokában ……….hivatásának gyakorlása során alkalmas: a tanulási folyamat szervezésére és irányítására, változatos tanítási-tanulási formák kialakítására, a tudásforrások célszerű kiválasztására, az információs, kommunikációs technológiák alkalmazására, hatékony tanulási környezet kialakítására. NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT

A KOMPETENCIÁKHOZ NÉLKÜLÖZHETETLEN NÉZETEK, ATTITŰDÖK A TANÁRJELÖLT: felelősséget vállal az osztályban a tanuláshoz megfelelő légkör kialakításáért, elkötelezett a demokratikus értékek érvényesítésében, a méltányosság elvének alkalmazásában, értékeli a tanulók kölcsönös segítségnyújtását, és összekapcsolja a korszerű információs technológia alkalmazásával, eltökélt, hogy minden tanuló képességeit azonos eséllyel, folyamatosan fejlessze, felismeri az érdeklődésen és az érdekeltségen alapuló motiváció jelentőségét az életen át tartó tanulásban. NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT

A KOMPETENCIÁKAT SZOLGÁLÓ MÓDSZEREK, ELJÁRÁSOK A TANÁRJELÖLT bevonja a tanulókat a fontos döntések meghozatalába a jól működő tanulóközösség érdekében az önmagukért és egymásért való felelősség kialakítására megszervezi a tanulók egyéni és csoportos munkáját mindenki számára teljes értékű részvételt biztosítása alkalmazza a kompetenciákhoz kapcsolódó módszereket, eljárásokat a szakmai feladatok megoldásában a célszerű tanulási tevékenység érdekében NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT

SZTENDERDEK, INDIKÁTOROK AZ ÉRTÉKELÉSHEZ a viselkedési normák szisztematikus megteremtése, elfogadása, demokratikus döntéshozatal tanítása a gyakorlatban, hatékony gazdálkodás az idővel a szaktárgyi feladatok elvégzésében, a tantárgyi feladatokban épít a tanulók meglévő tudására, s az információs technológia alkalmazására,  NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT

SZTENDERDEK, INDIKÁTOROK AZ ÉRTÉKELÉSHEZ a tantárgyi feladatokban pontosan megbeszéli elvárásait a diákokkal, elsősorban az egyéni fejlődést értékeli, nem törekszik összehasonlításra, értékelésében az együttműködés prioritást élvez a versengéssel szemben, a tanulási folyamatban a felmerülő problémák esetén a megoldást keresi,  NEVELÉSI TANÁCSADÁS  nem a hiba megnevezését tartja fontosnak. NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT

ÖSSZESSÉGÉBEN A SZAKKÉPZETTSÉGHEZ KAPCSOLÓDÓ GYAKORLAT FELADATAI: tanórára való felkészülés, óratervezés, óravezetés, tanári szerepkörök elsajátítása, a pedagógiai mérések, értékelések megismerése, alkalmazása, elméletben megismert kompetenciák elmélyítése (ped.-pszich. módszertan), a munkahely világában való aktív eligazodás, az iskolaélet szereplőivel való kommunikáció, nevelési konfliktusok megoldásában való fokozatos részvétel (mentorálás mellett) NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT

A GYAKORLAT RENDJE: FÉLÉV – 30 KREDIT HOSPITÁLÁS - HETI 2x4 ÓRA TANÍTÁS BÁZISISKOLÁBAN EGYÉB ISKOLAI FELADATOK ELLÁTÁSA (MENTORTANÁR KOORDINÁL) SZINTETIZÁLÓ ÉS FEJLESZTŐ SZEMINÁRIUM (REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT) PORTFÓLIÓ KÉSZÍTÉSE FELKÉSZÜLÉS A KÉPESÍTŐ VIZSGÁRA JAVASOLT MUNKAREND: 4 NAP BÁZISISKOLÁBAN 1 NAP EGYÉNI MUNKA VAGY PED. SZOLG. KÖZPONT NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT

MI KELL A GYAKORLAT LEBONYOLÍTÁSÁHOZ? GYAKORLÓISKOLA, BÁZISISKOLÁK VEZETŐTANÁR(OK), MENTORTANÁR, TANÁRKÉPZÉSI SZAKEMBER (PL.: PEDAGÓGIA), PEDAGÓGIAI, SZAKSZOLGÁLATI SZAKÉRTŐ A GYAKORLAT ÖSSZEFOGÓJA, IRÁNYÍTÓJA REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT

MEGOLDANDÓ SZERVEZETI, JOGI KÉRDÉSEK RENDELET A GYAKORLATON LÉVŐ HALLGATÓK STÁTUSZÁRÓL, RENDELET A GYAKORLATI KÉPZÉS RENDJÉRŐL, A KÖZOKTATÁS ÉS A PEDAGÓGUSKÉPZÉS KAPCSOLATÁRÓL, REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONTOK (PEDAGÓGUSKÉPZŐ ÉS SZAKMAI SZOLGÁLTATÓK KONZORCIUMA) KIALAKÍTÁSA, FINANSZÍROZÁS – ÁTMENETI IDŐSZAK (FEBR.-JÚN.) KEZELÉSE, TANÁR MESTERKÉPZÉS AKKREDITÁCIÓJÁNAK CÉLOKHOZ IGAZÍTÁSA (MAB, OKM, PEDAGÓGUSKÉPZŐK) NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT

KÖSZÖNÖM A FIGYELMÜKET! Elérhetőségek: Dr. Iker János (94) 504-479 fejlesztes@bdf.hu 9700 Szombathely, Károlyi Gáspár tér 4. KÖSZÖNÖM A FIGYELMÜKET!