Szervezetfejlesztő, coach

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Pásztor Tibor főosztályvezető
Advertisements

ÚJ TENDENCIÁK A MAGYAR SZAKKÉPZÉSBEN
Kamarai mobilitás projektek Nyomdai és építőipari szakoktatók tanulmányútjai Németországban HEVES MEGYEI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA.
„Szakmai gyakorlat a felsőfokú szakképzésben” WORKSHOP A szakmai gyakorlat megszervezése gazdálkodó szervezetnél, gyakorlóhelyek kiválasztása, minősítése.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
Pális Ferenc szakképzési vezető. Tanácsadói hálózat Pális Ferenc szakképzési vezető 2000-ben indult a hálózat Jelenleg több.
Iskolánk: a Bencs László Szakiskola és Általános Iskola
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
1 Oktatás és iskolázottság – nemi egyenlőtlenségek konferencia Az előadás címe: A hátrányos helyzetűek oktatásban való részvétele gender szempontból (különös.
Ajánlás a felkészítések (gyakorlás, munkaműhely) tartalmára és módszerére A gyakorlat bemutatása A gyakorlat célja az etilén termékvezetékek sérülése következtében.
Az informatikai szakképzési kapacitások, a munkaerőpiaci kereslet-kínálat Kovács Levente Gépészeti és Számítástechnikai Szakközépiskola és Kollégium
Iskola Tagjai: RFKB Támogatások Iskola 1500 fő Képzési irány, arány Önkormányzati fenntartó Szakképzés szervezési társulás (költségvetési szerv) mint.
FELVETÉSEK A SZAKKÉPZÉS ÁTALAKÍTÁSÁHOZ Előadó: Szymczak Judit.
Iskolák határok nélküli együttműködése.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Dr Sediviné Balassa Ildikó: JUBILEUM UTÁN A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS JÖVŐJE Munkakultúra – Szakképzési Modellek OKTÁV RÁCIÓ február 4-6.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
A szakképzés helyzete Magyarországon
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. üzleteiben
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
TISZK Tanácsadó Testülete. A tanácsadó testület véleményezi:A tanácsadó testület véleményezi: –az irányító szervezet működésének szabályait tartalmazó.
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
Balaton-felvidék – Somló Szakképzés-szervezési Társulás TÁMOP /
Hazai vámhatósági tapasztalatok és legjobb gyakorlatok az AEO-kal való együtt működés terén Konopás András százados2014. június 24. NAV KAVIG Konopás András.
A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében április 29.
Érdekképviselet, képzés, távmunka Bihall Tamás alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Budapest, december 7.
Nyílt napok november óráig nyílt órák november óra január óra.
Hatékonyság. Ügyfélközpontúság. Modernizáció. Diplomás pályakezdők kiválasztása és beillesztése a MÁV csoportnál Kiss Mária Humánerőforrás fejlesztés vezető.
A kamarai garanciavállalás jogi kérdései
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
A MAGYAR KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA SZAKKÉPZÉSI STRATÉGIÁJA
A kamarai garanciavállalás bevezetésének és a tanulószerződés megkötésének informatikai háttere FEBRUÁR 26. BUDAPEST.
Csúcstermék=csúcsminőség? április Nem mindig az új a legjobb!
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
Debreceni SzC Brassai Sámuel Gimnáziuma és Műszaki Szakközépiskolája Pályaválasztási tájékoztató.
 2014-ben 7. alkalommal kerül megrendezésre a Szakma Sztár fesztivál  Elődöntő (írásbeli), előválogató, döntő  Írásbelik 2013-ban országosan közel.
Szakképzési hozzájárulás szabályainak évközi változásai, valamint a től hatályos módosulások.
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény FÉMES NAPOK Fejér megye szakképzési helyzete, különös tekintettel a fémipari szakképzésre Dávid Lajos - Fejér.
Pályaválasztási szülői értekezlet
SZAKMAI FÓRUM 2012.OKTÓBER 17. HEVES EÖTVÖS JÓZSEF REFORMÁTUS KÖZÉPISKOLA, SZAKISKOLA ÉS KOLLÉGIUM.
1 HEVES MEGYEI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA 3300 Eger, Faiskola u. 15. Tel: +36/36/ , , Fax:+36/36/ Web:
1 HEVES MEGYEI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA 3300 Eger, Faiskola u. 15. Tel: +36/36/ , , Fax:+36/36/ Web:
P e r f e k t 2010/ október szakképzés - felnőttképzés stratégia szervezet problémák megoldások szervezés.
Gépgyártástechnológus technikus modulrendszerű képzésének BEMUTATÁSA Gépipari, Közlekedési Szakközép- és Szakiskola Jendrassik György Tagintézmény SZOLNOK.
Tanulószerződés-kötés Tájékoztató fórum. A tanulószerződés Mire szolgál a tanulószerződés és kik között jön létre? A tanuló gyakorlati képzése folyhat.
A Kereskedelmi és Iparkamarák szakképzési feladatai 2012.
1 HEVES MEGYEI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA 3300 Eger, Faiskola u. 15. Tel: +36/36/ , , Fax:+36/36/ Web:
OPTOMEHU projekt bemutatása Dr. Kiss András Projekt menedzser Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
1 HEVES MEGYEI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA 3300 Eger, Faiskola u. 15. Tel: +36/36/ , , Fax:+36/36/ Web:
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
A köznevelési intézményi rendszer változása, Szakképzési Centrum és Kamara együttműködése a kamarai garanciavállalás sikeres megvalósításáért Kalmár Andrea.
MFKB Roadshow Változások a szakképzésben – Gondoljuk újra együtt Csongrád megye szakképzés fejlesztési koncepcióját október 10. Előadó: Dr. Kőkuti.
Köszöntjük a pályaválasztási szülői értekezlet résztvevőit! Nyíregyháza, szeptember 29.
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény GAZDÁLKODÓI TÁJÉKOZTATÓ Berta-Mudri Krisztina Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Gazdaság Háza 8000.
Vörös-Gubicza Zsanett oktatási és képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara október 10.
Debreceni SzC Brassai Sámuel Gimnáziuma és Műszaki Szakközépiskolája
A vendéglátóipari képzésről 2010.
A szakképzés jövője.
Baross Gábor Program – EM_ITN3_07 NAVENTER (Földcímke) NAVENTER
Veszprémi Szakképzési Centrum Gönczy Pál Szakközépiskolája és Szakiskolája Tapolca .
A VAS MEGYEI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA PÁLYAORIENTÁCIÓ MEGÚJÍTÁSA
Heves megye munkaerő-piaci helyzete
HKIK XXIX. Küldöttgyűlés Heves Megyei Kereskedelmi és Iparkamara
TÁRSADALMI HATÁSOK.
A foglalkoztatáspolitika és egyéb politikák
Szakképzési pályaorientációs fórum
Kamarai gyakorlati oktatói képzés és vizsga
Előadás másolata:

Szervezetfejlesztő, coach HEVES MEGYEI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA 3300 Eger, Faiskola u. 15. Tel: +36/36/429-612, 429-613, 429-614 Fax:+36/36/323-615 E-mail: hkik@hkik.hu Web: www.hkik.hu HR KONFERENCIA „Munkaerőpiaci börze” Modell Kelemen Judit Szervezetfejlesztő, coach Eger, 2016.03.01.

HEVES MEGYEI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA 3300 Eger, Faiskola u. 15 HEVES MEGYEI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA 3300 Eger, Faiskola u. 15. Tel: +36/36/429-612, 429-613, 429-614 Fax:+36/36/323-615 E-mail: hkik@hkik.hu Web: www.hkik.hu Szeretnék visszautalni Főtitkár Úr előadására, mely azt is bemutatta, milyen módon igyekeznek elhelyezkedni a szakmákat megszerzett tanulók. A diagram alapján látható, hogy a tanulók mindössze 17%-a kerül kapcsolatba közvetlen módon vállalkozásokkal munkakeresés közben.

Gazdasági informatikus, szakács, hegesztő HEVES MEGYEI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA 3300 Eger, Faiskola u. 15. Tel: +36/36/429-612, 429-613, 429-614 Fax:+36/36/323-615 E-mail: hkik@hkik.hu Web: www.hkik.hu Továbbtanulók A legtöbben saját szakterületükön kívánnak továbbtanulni, kedvelt szakmák: Gazdasági informatikus, szakács, hegesztő Felsőoktatás: 60% BP: BME, ELTE, SZIE, ill. Egerben: EKF-en Ugyanakkor a legtöbb frissen végzett tanuló alapvetően munkát szeretne magának.

Munkaerőpiaci börze „Munkaerőpiaci börze” – mint modell Létrehozásának oka: közvetlen kapcsolatteremtési lehetőség a tanulók és a vállalkozások között egy tanulmányi év számos alkalmat tud biztosítani a két fél számára egymás megismerésére A tanulók és a vállalkozások között létezik bizonyos mértékben a kapcsolatfelvétel, hiszen tanulószerződések keretében a tanulók gyakorlati képzőhelyeken sajátíthatják el a szakma gyakorlati elemeit. A modell tulajdonképpen egy eszköz, mely segít a kereslet és a kínálat összehangolása miatt a számosság miatt. Ez egy olyan rés, mely eddig is létezett, azonban nem került kihasználásra.

Munkaerőpiaci börze Miért börze? face-to-face kapcsolat a tanuló és a vállalkozás között: szintvizsgán jövőbeni tanulószerződés megkötéséhez szakmai vizsgát követően a még el nem kötelezett tanulók foglakoztatásra irányuló kiválasztása A vállalkozás lehetőséget kap arra, hogy közvetlen kapcsolatba kerüljön adott szakmacsoport tanulóival, a szintvizsgán kiválaszthatja azokat a tanulókat, akikben potenciált lát és a jövőben tanulószerződéssel a vállalkozásában gyakorlati képzőhelyet kíván számára biztosítani. A szakmai vizsgákat követően a még el nem kötelezett tanulók számára

Munkaerőpiaci börze Hogyan működik? Iskolák + vállalkozások + HKIK szoros és bizalomra épülő együttműködése! A vállalkozások a teljes évet lefedve értesítést kapnak az őket érintő iskolai eseményeket illetően, ahol kapcsolatot tudnak eszközölni a tanulókkal. Ahhoz, hogy a modell életképes legyen, elengedhetetlenül szükséges az intézmények (iskolák) részéről a szoros, bizalomra épülő együttműködés kialakítása.

Munkaerőpiaci börze Értesítés tartalmazza: tanulóval kapcsolatfelvételi lehetőség időpontját helyszínét adott szakmát résztvevő tanulók számát Ezen adatok segítségével a vállalkozás információt kap egy adott év adott időszakára vonatkoztatva a potenciális munkaerőpiacra kerülő fiatal szakemberek számáról és a velük történő kapcsolatba kerülés lehetőségéről. Ezeket az adatokat a Kamara Heti Hírlevelében, a Kamarai Üzleti Füzetekben, a HKIK honlapján közzétesszük, valamint címlista alapján a vállalkozások elektronikus értesítést kapnak róla.

Munkaerőpiaci börze Kinek a feladata? a Heves megyei Kereskedelmi és Iparkamara erre felhatalmazott szakembere szoros együttműködésben az iskolákkal és a vállalkozásokkal A folyamatosan kiküldésre kerülő értesítések a HKIK-tól érkeznek, azonban annak érdekében, hogy a vállalkozások érdekei ne sérüljenek (elkötelezett, a jövőben foglalkoztatni kívánt tanulók előzetes letisztázása, pontosítása), valamint a szakképző intézményekre ne kerüljön plusz adminisztrációs és egyéb, szervezésre vonatkozó teher, ezért a HKIK mint főkoordinátor működteti a modellt.

Munkaerőpiaci börze Hosszú távú cél: a jövő szakemberei számára jelzés a hiányszakmákat illetően keresleti – kínálati egyensúlyra való törekvés

Munkaerőpiaci börze Rövid távú cél: a szakképző intézmények tanulói számára az elhelyezkedésben segítségnyújtás „első lépés megtétele” a vállalkozások számára munkaerőtoborzási alkalmak biztosítása közvetlenül a célközönséggel a szakma tanulói közötti „válogatás” lehetősége álláshirdetési költségek csökkentése

Munkaerőpiaci börze Köszönöm a figyelmet!