Vállalatirányítási rendszerek bevezetése és tapasztalatai a KKV szektorban Oldal Zoltán vállalati tanácsadó Gy-M-S Kereskedelmi és Iparkamara KKV vezetők.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
S ZOFTVERSZOLGÁLTATÁSOK : B ILINCS VAGY S ZABADULÁS ? Zsoldos Sándor IPR-Insights Consulting & Research.
Advertisements

DOKUMENTUM ARCHIVÁLÓ RENDSZER. Úgy érzi betemetik a céges iratok? Nem tud keresni archivált dokumentumai között? Az egyszer lefűzött dokumentumok végleg.
Online pénztárgépek üzembe helyezése Indul az éleslövészet!
2008 novemberOrbán Zoltán – LogiPen Kft.. Mit is kell adminisztrálni…?  Szabályzat  Dolgozói tájékoztató  Munkavállalói nyilatkozatok (új belépők is!)
M I A HASZNA A KLASZTEREKNEK A GYORS FEJLŐDÉSBEN ? A Z AKKREDITÁLT KLASZTER KKV - K SZÁMÁRA KIHASZNÁLHATÓ ELŐNYEI, AZ INNOVÁCIÓ MENEDZSMENT LEHETŐSÉGEI.
T RD -Trading Hungary Kft. Metrológia.
Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal
1 GTS Szerver Virtualizáció – Ügyvitel a felhőben.
Versenyelemzés 8.fejezet.
KBSZ STRATÉGIA KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, április 10. Bajkó Erika kommunikációs vezető.
Rendszerfejlesztés.
Települési Testületi adat Tár - TTT 2008 – Törökbálinti Önkormányzat Papíralapú munkafolyamatok kiváltása Testületi munka teljes körű támogatása Naprakész.
Az állást kereső kerületi lakosoknak nyújtott szolgáltatások a Baross utcai munkaügyi kirendeltségen és a Kesztyűgyári állásbörzéken Szakmai gyakorlat.
1 Versenyképesség alakulása a határ mentén MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Grosz András tudományos munkatárs MTA RKK Nyugat-magyarországi.
Az ERP bevezetés „művészete” – avagy hogyan csináljuk mi.
„Új megoldás egy kipróbált szállítótól”
Mi a COACHING? A COACHING angol eredetű szó, amely edzést jelent. Az üzleti életbe kb. 20 évvel ezelőtt került be, gyökerei a sport pszichológiából eredeztethetők.
Az SAP bevezetése a Debreceni Egyetemen
SAP a Debreceni Egyetemen - A Szolgáltató Egyetem Modell
Benchmarking.
Családi vállalkozás.
Szabó László ügyvezető igazgató Twinnet
Vállalati információs rendszerek értékelése numerikus hasonlóság-elemzéssel TDK-dolgozat Készítette: Pető István GTK V. évfolyam november.
Informatikai igények a toborzás és kiválasztás piacán (saját szempontú vizsgálat) Kunos Andrea – MediaGo Alapítvány
Szoftverminőség biztosítása célok, dokumentációk, a minőség költségei Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK 2009.
Projektkontrolling A dolgozatot készítette: Bodnár Zsuzsanna Buskó Nóra Csépe Krisztina Szőke Zoltán Varga Nóra.
Hagyományos és internetes társadalmi mozgalmak a taxisblokád és az augusztus 20-i tűzijátékról lemondók Facebook csoportja alapján Országos Tudományos.
VIR KK VIR Kompetencia Központ (BICC, Business Intelligence Competency Center) Hodász Attila – BDX Kft.
Ipari középvállalat projektvezetőjének tapasztalatai az integrált vállalatirányítási szoftver bevezetési szakaszában Projektmenedzsment Fórum A kis-
Szolgáltatáselemző Rendszer. A rendszer fejlesztése szeptemberében kezdődött, az előkészítő munkálatok év elejétől. Az éles rendszer átadásának.
Ö NKORMÁNYZATI KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS HULLADÉKGAZDÁLKODÁSI KUTATÁS 2011.
Az Euro One Számítástechnikai Rt. Egy távmunka-projekt bevezetésének tapasztalatai Vass Gábor gazdasági igazgató Euro One Számítástechnikai Rt December.
Emberi Erőforrás Menedzsment Munkakör-értékelés EEM.4.
Hálózat kiépítésével lehetőségünk nyílik más számítógépek erőforrásainak használatára. Osztott háttértár használat: egy számítógép merevlemezének megosztásával.
A team-munka elméleti alapjai
Online értékesítés és marketing fogyasztóvédelmi szemmel Siklósi Máté.
Kézdi Árpád Államháztartási Szabályozási Főosztály
Versenyképes képzés Versenyképes képzés Energetikusok és vállalati versenyképesség Előadó: Solti Károlyné tanácsadó Budapest, február 23.
Az információrendszerek kialakulása
Fejlesztés Menedzser ismertető II.rész 1 A Projektekről nyilvántartott fontosabb adatok Alapadatok, Mérföldkövek, Emberi erőforrások, Költségek, Szoftver.
1 Vállalati együttműködések általános tapasztalatai Gyimóthy Tibor Szoftverfejlesztési Tanszék.
Rendszer ismertető Vargha Máté. Cafeteria bevezetés ismert nehézségei A cafeteria rendszerek bevezetésének legfőbb akadálya a megnövekvő adminisztrációs.
OBJEKTÍV cégvezetés Vs. Vakon repülés.
2014. június 12. Lackó Péter Clarity
Iskolai számítógépes hálózat bővítése Készítette Tóth László Ferenc.
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
Cégbemutató - MasterClean Turizmus Panoráma üzleti reggeli Nagy Balázs ügyvezető igazgató.
Könyvelési gondjai vannak? A jogszabályok nehezen érthetőek? Segítségére lenne az adótanácsadás? Kevés az ideje, de tudni szeretne mindent a cégével kapcsolatban?
TÁMOP /1-2F Felkészítés szakmai vizsgára informatika területre modulhoz II/14. évfolyam Gyakorlati feladatsor témaköreinek áttekintése,
A Lear Corporation a Fortune 500-as listában felsorolt vállalat, amelynél tehetséges alkalmazottak sokszínű csapatai világszínvonalú termékeket terveznek.
Nagyvállalati dokumentumkezelés 2. Fejér Gábor PYLON KFT DMS megoldás nyílt forráskódú környezetben – az XDocs rendszer.
Személyazonosság kezelés metacímtár kialakításával november 17. Hargitai Zsolt rendszermérnök Novell Magyarország
Készlet- és termelésoptimalizálás bevezetésének tapasztalatai egy dinamikusan fejlődő KKV vállalatnál Esettanulmány Dr. Lelkes Zoltán.
A pályaorientációs konzultáció. A pályaorientáció fogalma: A pályaorientáció egy olyan folyamat, amely az igénybevevő egyéni igényeinek figyelembevételével.
Az értékkombinációk keresésének fontossága válság idején Tarjániné Illés Tünde CMC, CVS, PVM, TVM, vezetési tanácsadó, minősített értékelemző szakértő,
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
Beszerzések hatékonyság növelése
Az ORACLE JDE EnterpriseOne ERP rendszer bevezetésének tapasztalatai
A munkaidő beosztása a 2003/88/EK irányelv tükrében
ECONOMSOL a Kis- és Középvállalkozások kontrolling szolgáltatója
Sales Back Office Specialista Dolgozz velünk az Élet habos oldalán!
Bérköltség - csökkenés - jogszerűen?
Műszaki Szolgáltató Manager (Technical Service Manager)
Menetrendes adatszolgáltatás
Belső ellenőrzési és pénzügyi menedzser
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Hálózati struktúrák, jogosultságok
Gyorsabb és hatékonyabb munkavégzés
Adatvezérelt employer branding
Készítette: Pető István Szent István Egyetem
Előadás másolata:

Vállalatirányítási rendszerek bevezetése és tapasztalatai a KKV szektorban Oldal Zoltán vállalati tanácsadó Gy-M-S Kereskedelmi és Iparkamara KKV vezetők klubja Győr, 2017. február 21.

Kis szoftveres cég vagy nagy, ismert szoftver? Kis, egyedi fejlesztésű szoftver Előnyök Ügyfél erős alkupozícióban Rugalmas az egyéni igények kielégítésére Hátrányok Gyakori hibalehetőség Gyenge háttértámogatás Szűk iparági rálátás, nincs „best practise” tapasztaat Gyenge jogszabály követés Erős programozói személyi függés, kockázat Nagy, ismert szoftver Előnyök Robusztus, kipróbált szoftver Erős támogatói háttér Standard „best practice” folyamatok biztosítása Gyors, pontos jogszabály lekövetés Hátrányok Magas erőforrás igényű (költség, idő, hardver) Kevésbé rugalmas az egyéni igények kielégítésére

Standardizáció vagy személyre szabás? Előnyök Gyors, jobban tervezhető bevezetés Robusztus működés Hátrányok Saját, megszokott folyamatok változtatása Felhasználói ellenállás Személyre szabás Előnyök Megszokott, ismert folyamatok leképezése Hátrányok Magas bevezetési költségek (tanácsadói, fejlesztési órák) Lényegesen hosszabb bevezetési időszak Nagyobb hibalehetőség (egyéni fejlesztések, add-on-ok)

Jogosultságok, licencek Az egyes szoftverházak eltérő licencpolitikával dolgoznak Teljes körű licencek Korlátozott jogosultságú, célzott szerepkörű licencek Licenc csomagok Konkurens felhasználók Már a rendszer kiválasztása előtt tisztában kell lennünk, hogy a munkavállalóinknak milyen szerepköröket akarunk adni, és ehhez kell licencet választani Az eltérő licencpolitikák miatt nagyságrendi ár eltérés lehet ugyanannyi felhasználó esetén is!

Törzsadatok minősége Hibás, hiányos, rossz törzsadatok esetén nincs esély jó információk kinyerésére A törzsadatok legyenek duplikációmentesek és teljes körűen feltöltöttek Legfontosabb törzsadatok: Áru- és anyag cikktörzs Vevőtörzs Szállítótörzs Csak nagyon szűk, dedikált felhasználói kör hozhat létre, módosíthat törzsadatot

Kulcsfelhasználók, superuser-ek Olyan felhasználók, akik nagy mélységben ismerik a rendszert, így alkalmasak Oktatások lefolytatására Felhasználói támogatás nyújtására Kisebb, tipikus hibák elhárítására Nagyobb hibák detektálására Nem szokásos feladatok elvégzésére (riport írás, beállítások módosítása, stb.) Kontakt pont a ügyfél és a szoftverház között Ha saját munkavállalói körben nem oldható meg, akkor a bevezető tanácsadótól is igénybe vehető szolgáltatásként, csak lassabb és drágább

Tesztelés, oktatás „Egyszintű” oktatás: minden felhasználó egyszerre kapja az oktatásokat „Többszintű” oktatás: Superuser-ek és néhány kulcsfelhasználó mélyebb oktatást kap (és pl. már részt vesz a bevezetésben és az első tesztelésekben), majd ők oktatják a nagyobb létszámú felhasználói gárdát. Előnyei: jobban szót értenek a kollégákkal, így hatékonyabb és növeli a munkavállalói támogatottságot Tesztelés: Minél szélesebb körben vonjuk be a felhasználókat a tesztelésbe Előnyei: jobban rögzülnek az ismeretek, gyorsabban kiderülnek a hibák, növeli a munkavállalói elfogadottságot Legyen hardver terhelés teszt, különösen nagy felhasználói létszám esetén

Párhuzamos nyilvántartások KERÜLJÜK EL! Rengeteg erőforrást köt le a vezetése Rengeteg erőforrást köt le a különböző nyilvántartások összehasonlítása, eltérés keresés Lassabban fog beépülni a rendszer a vállalati kultúrába

Kapcsolat Ha többet szeretne megtudni a témáról, forduljon hozzám bizalommal: Oldal Zoltán 20/910-7684 zoltan.oldal@kabelnet.hu LinkedIn: https://hu.linkedin.com/in/zoltán-oldal-34a194101