TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egymásért fordítsuk meg a napot!. Célok •a fogyatékos emberek elfogadottságának növelése érdekében: ▫integrált események szervezése, ▫a fogyatékos emberek.
Advertisements

Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
BALOGH GÁBOR Magyar Diáksport Szövetség Elnök
Középszíntü testnevelés érettségi vizsga témakörei
Budapest Evezős Egyesület
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Tanfolyam megszervezése Képzés módszerei SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
GYERMEK- ÉS IFJÚSÁGPOLITIKA – JÓ képzettséget és JÓ munkát minden gyermeknek, mire felnő! Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika Tanszék Czibere.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
TÁMOP-4.1.2/08/1/B Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógus- képzésben, a nyugat-dunántúli régióban.
Megvalósíthatóság és költségelemzés Készítette: Horváth László Kádár Zsolt.
ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar gyógypedagógus szakvizsga
EPILEPSZIÁS BETEG VÍZBEFULLADÁSA A TISZÁN június 03. KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Martfű, október 27. Kiss László balesetvizsgáló.
A testnevelési tanterv.
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
Társadalomtudományi Tanszék
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
„ A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projekt eredményeinek disszeminációja a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának.
A „Sorsfordító – sorsformáló”munkaerő- piaci program keretében bonyolított képzések bemutatása Dömötör Csaba főigazgató, FVM Dunántúli Agrár-szakképző.
Sportklaszter – innovatív tartalékok a sportban
„Nemzeti szakképzés átalakítási lehetőségei Ea.: Dr.Szeri István Stratosz Dél-alföldi régióvezető május 06.
Program- és tananyagfejlesztés rendszertípus Modern Üzleti Tudományok Főiskolája.
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
A MENTOR(H)ÁLÓ KLUB szélesre tárja kapuit!
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
MESF Dr. Baráth Etele és Parti Zoltán/Magyar Kajak-kenu Szövetség.
Nagy Gábor Mosonmagyaróvári VSE Elnök, edző. A kezdetek Az egyesület 1993-ban alakult, baráti társaság által 1999: megérett az igény a versenyszerű evezés.
Az egyetemi sport lehetőségei a sportvezetők szemszögéből. Az egyetemi testnevelés feladatai, lehetőségei és fejlesztése. Lehetséges modellek Dr. Balogh.
Sportirodák szerepe az intézményi sportéletben
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A sporttudomány helye a tudományok rendszerében
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
Fogyatékkal élők szabadidős és sport tevékenységei mint erőforrások a települések életében SZABÓ LÁSZLÓ ELNÖK.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
A felsőoktatási gyakorlóhelyek nyilvántartása november 27. Laczky Gabriella.
Projektcím: A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél-alföldi.
Projektcím: A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél-alföldi.
SPORTÉLETTAN ALPROJEKT BIOMEDICINÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS TÁMOP E-13/1/KONV A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
 testi-térbeli biztonság  idő- és ritmusérzék  beszéd tisztasága  élményen keresztül történő megértés  kommunikáció, kooperáció, kreativitás 
Projektcím: A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél-alföldi.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
TÁMOP E-13/1/ KONV A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
SPORTÉLETTANI KÉPZÉS ÉS TANANYAGFEJLESZTÉS TÁMOP E-13/1/KONV A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált,
VASÚTI VIZSGAKÖZPONT KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Vasúti Vizsgaközpont Novák László igazgató.
TÁMOP /1-A : Integrált terepképzési modell kialakítása a szociális szakemberek képzése során Projektindító konferencia szeptember.
A testnevelés szerepének és tartalmának átalakulása az elmúlt években Dr. Honfi László MEFS alelnök.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
A pályázat keretében megvalósult Képzések képzői tapasztalatai
Barcsák Marianna - KPSZTI
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Pedagógusképzők képzése a tananyagfejlesztésről
Előadó: Dorka Péter SZTE JGYPK TSTI
AP1 - SPORTTUDOMÁNYI KÉPZÉS ÉS TARTALOMFEJLESZTÉS
Tananyagok Digitalizálása alprogram eredményeinek bemutatása
Testnevelés és Sporttudományi Intézet
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
SPORT – INNOVÁCIÓ - Pályázat
Szegedi Tudományegyetem
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél-alföldi Régió.
tananyagfejlesztés TÁMOP E-13/1/KONV
LEHETŐSÉGEK AZ ISKOLAI KERÉKPÁROS KÖZLEKEDÉSRE NEVELÉSBEN
Előadás másolata:

TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejleszése a Dél-alföldi Régió felsőoktatásában” Pedagógus továbbképzés Indoor – outdoor mozgásprogramok elmélete és gyakorlata 2015. szeptember 17-19. 3.7. kajak-kenu, Evezés, sárkányhajózás Oktató: Katona Zsolt Sport – tudomány formális (szimb.tart.) funkcionális (cél-eszköz) Sporthoz kapcsolódó innovációs igény - romló egészségi állapot szemben áll a sporttudomány Balogh t.úr által említett hihetetlen technikai fejlődésével – Kérdés? hol születik meg az igény? Az iskolában : Mindennapos testnevelés sport egyesületekben, versenysport ---- nyitás a rekreációs sport felé ---- Itt kanyarodunk vissza az innovációhoz: A mozgás növeli a KREARTIVITÁST ------ Flow

Vízi sportolási lehetőségek iskoláskorú gyermekek számára: TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 Vízi sportolási lehetőségek iskoláskorú gyermekek számára: Kajak-kenu, Evezés, Sárkányhajózás (1 óra elmélet, 3 óra gyakorlat) A program ideje: 2015. szeptember 19. 8.00 - 11.00 Helyszíne: Szeged, Partfürdő (Tisza-part) Létszám: 13 fő (1 fő csak az elméleti képzésben vett részt)

A kajakozás és kenuzás elméleti áttekintése TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 A kajakozás és kenuzás elméleti áttekintése - Története, magyar vonatkozások Tárgyi feltételek: hajók fajtái, azok tulajdonságai, lapátok fajtái Evezési technikák, beülés, egységek összeállításának metodikája Biztonsági előírások

A kajakozás és kenuzás alkalmazásának lehetőségei iskolai csoportoknál TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 A kajakozás és kenuzás alkalmazásának lehetőségei iskolai csoportoknál A vízitáborozás módszertana. Táborok fajtái: álló, mozgó, különböző időtartamú Táborozás eszközigénye, a kisegítő személyzet feladatai. Kiegészítő rekreációs tevékenységek a vizitáborban. A vízi közlekedésről általában.

A sportág történeti áttekintése. Evezés Magyarországon. TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 Az evezés A sportág történeti áttekintése. Evezés Magyarországon. Az evezés tárgyi eszközei, a felszerelések fejlődésének főbb állomásai. Az evezős egységekről. Evezési lehetőségek hazánkban.

A sárkányhajózás eredete, hagyománya. TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 A sárkányhajózás A sárkányhajózás eredete, hagyománya. A sárkányhajózás sajátos eszközei. Egységek, versenyek, technika. A dobos és a kormányos szerepe. Sárkányhajózás Magyarországon.

A sárkányhajózás közösségfejlesztő szerepe TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 A sárkányhajózás közösségfejlesztő szerepe Az egységek összeállítása, a beülés módja. „Egy hajóban evezünk”- a csapategységről. Együttműködés – összhang. A sárkányhajózás alkalmazásának lehetőségei különböző életkorú csoportoknál.

A sárkányhajózás gyakorlati kipróbálása TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 A sárkányhajózás gyakorlati kipróbálása Előkészületek a vízreszállás előtt A hajó előkészítése: a fej, a farok, kormánylapát és a dob rögzítése. Biztonsági előírások, mentőmellények kiosztása. A lapát fogása, az evezés technikájának rövid átismétlése. Beülés a hajóba a már elmondottak alapján. Sárkányhajózás a Tiszán.

A dobos és a legénység Közel egy óra elteltével a csoport egyre összeszokottabban evez. A dobos feladata ugyan könnyűnek tűnik, mégis nehéz feladat az ütemtartás. A lapátok már jól láthatóan egyszerre szabadulnak és nyúlnak előre.

A csoport tagjai eltérő fizikai felkészültséggel rendelkeztek. TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 A sárkányhajózás vízi gyakorlatának tapasztalatai A csoport tagjai eltérő fizikai felkészültséggel rendelkeztek. Voltak akik többször abbahagyták az evezést, de a csoport kiválóan hatott a lustálkodókra és viccelődve motiválta a potyázásra hajlamos tagokat. A kedvező időjárás mellett a hajóban uralkodó jókedv könnyen feledtette a fáradtság érzését a túra végén.

TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 A sárkányhajózás utáni eszmecsere a résztvevők között A résztvevők a kikötést követően kötetlen formában vitatták meg munkáltató intézményük valós lehetőségeit a programban bemutatott és kipróbált vízi sportokra vonatkozóan. Kiváló ötletként merült fel az osztálykirándulással egybekötött sárkányhajózás lehetősége a környezeti és eszközszintű feltételekkel sem rendelkező résztvevők számára. Egyöntetű javaslat a témára jutó óraszám növelése egy újabb, hasonló továbbképzés esetén!

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Szakmai szempontból nagy jelentőséggel bír, hogy az SZTE-JGYPK képzési kínálata az egész Dél-Alföldi Régió pedagógus és sportszakember társadalma számára a társadalmi és gazdasági igényekhez adaptált képzéseket nyújthat. A továbbképzés kimenete nagymértékben hozzájárul a mindennapos testnevelés feladatainak ellátásához, professzionális és a szabadidősport zavartalan működéséhez, a sportélet fejlődéséhez és a sporttevékenységek társadalmi háttérfeltételeinek kialakulásához.