Kórházi gyógyszerészetet- kórházi gyógyszerészek

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az artista sem ugrik védőháló nélkül avagy miben segíthet a jog ?
Advertisements

BIZTONSÁG ÉS PARTNERSÉG Lépésváltás az egészségügy korszerűsítésében.
Készítette: Dr. Szabó Péter Főosztályvezető
A szociális biztonság koordinációja az Európai Unióban
© Copyright 2013 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. Önkéntes oktatói tapasztalatok.
közös finanszírozás vagy ellátásszervezés
Semmelweis terv - Értékek, alapelvek, célok és megvalósíthatóságuk feltételei Önkormányzati Egészségügyi Napok január 18. Orosz Éva tanszékvezető.
Tabletták helyett egészségnyereség Együttműködésre épülő új modellek „Egészségközpontú egészségügy” Szakmai konferencia Jakab Zoltán.
A gyógyító megelőző intézmények és szolgálatok szakfelügyeletéről szóló 8/1993.(III.31.) NM rendelet módosítása Előkészítők: Dr. Bujdosó László Dr. Tímár.
Modellkorrekció a gyógyszerellátásban
KÖZEGESZSÉGÜGYI KÖZÖSSÉGI PROGRAM A TÁRSADALMI INTEGRÁCIÓ ELŐTÉRBE HELYEZÉSE AZ EMBERI ÉS AZ INTÉZMÉNYI ERŐFORRÁSOK RÉVÉN A KÖZÖSSÉGI ORVOSI ELLÁTÁSBAN.
Orvos- és Egészségtudományi Centrum
Szakmai irányelvek, protokollok készítésének, megjelentetésének eljárásrendje Szy Ildikó osztályvezető Egészségügyi Minisztérium III. Egészségpolitikai.
Gyógyszerügyi szervezéstan február 3. Dr. Zelkó Romána.
Az egészségügy ma és a távlatok
A nem OEP finanszírozott bevételek szervezési rendje és megfelelősége a törvényi előírásoknak Béres György gazdasági igazgató Vezérigazgató Találkozót.
Egészségügy átalakítás előtt Nógrádi Tóth Erzsébet egészségügyi szerkesztő Világgazdaság Konszenzus az egészségügyért II. konferencia szeptember.
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
Egészségügyi intézmények kontrollingja Kórházi kontrolling Fekete Daniel, Szőke Kristóf, Zila László 2006.
Közhiteles nyilvántartások
Humánpolitikai adatbázis Távlati célkitűzés: Humánpolitikai adattár (adatkör – tartalom) Közvetlen célkitűzés: 1.Egészségüggyel kapcsolatos humán 2.Egészséggel.
Egészségügyi finanszírozás
Magyar Információs Társadalom Stratégia (MITS) – egészségügyi és szociális vonatkozások: Az Egészségügyi és Szociális Ágazati Információs Stratégia (MITS-ESZ)
Pest Megye járó- és fekvőbeteg ellátásának komplex rendszere Sinkovicz László elnök, KM RET.
Felkészülés a „Könyvtári minőségfejlesztés 21.” bevezetésére Skaliczki Judit 2002.
A Down szűrés klinikai audit tervezete, kivitelezése Szy Ildikó OEFI Ritka Betegségek Központ május 19.
A hulladékgazdálkodási közszolgáltatás szervezése, működtetése az önkormányzatok szempontjából Hosszútávon csak a közszolgáltatásokat nyújtó önkormányzatok.
A Magyar Köztársaság kormánya
AUTOMATIZÁLT BETEGSZINTŰ GYÓGYSZERELÉS (Ötlettől a megvalósulásig)
Merre, hogyan tovább budapesti egészségügyi ellátás?
Az egészségügyben, gazdasági – műszaki területen dolgozók foglalkoztatási adatainak felmérése Készítette az Egészségügyi Gazdasági Vezetők Egyesülete.
Kormányszóvivői tájékoztató Az egészséges egészségügyért!
OPAI Harangozó Judit és Silling Tibor véleménye
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
Üdvözöljük konferenciánkon!
1 8/1993.(III.31.) NM rendelet Szakmai felügyelet A jogszabály módosítás okai: –Az Eü. Reform kiemelt feladata a szakfelügyelet erősítése –Nem minden orvosi.
Szakfelügyeleti kihívások az alapellátás területén
A projekt általános szakmai célkitűzései
MILYEN MÉLY A GÖDÖR? A KÓRHÁZAK GAZDASÁGI HELYZETÉNEK FELMÉRÉSE DR. RÁCZ JENŐ-DEMES ISTVÁNÉ-TOMJANOVICS GÉZA BALATONFÜRED OKTÓBER 17.
Dr. Kincses Gyula, Kincses Gyula Javaslat az egészségügyi technológiák egységes életciklus-esemény- rendszerének kialakítására Dr. Kincses Gyula.
A MEGYEI MEGÁLLAPODÁSOK MARGÓJÁRA MOLNÁR ATTILA ELNÖK EGÉSZSÉGÜGYI GAZDASÁGI VEZETŐK EGYESÜLETE.
Dr. Rácz Jenő ÖNKORMÁNYZATI EGÉSZSÉGÜGYI NAPOK BUDAPEST FEBRUÁR 24.
AZ ÁPOLÁS ÉS AZ ÁPOLÓ.
Ahogy a szakfőorvos látja
egyetemi tanár, főigazgató
„Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködések kialakítása” TÁMOP B Magyar kórházszövetség XXVII.
Magyar Kórházszövetség Kongresszusa, Debrecen 2015.
Nem a forrás hiányzik, hanem a döntés… Csató András MKSZ Kongresszus – április 23. WWW. ETOSZ. ORG.
Emberi erőforrás tudatos fejlesztése
Biztonság és Partnerség Társadalmi vita - Zárókonferencia szeptember 2. Budapest Az egészségügy feladatai 2010-ig Dr. Székely Tamás miniszter.
1 Egészség, biztosítás... Hidvégi Áron közvélemény- és piackutatási igazgató.
Az OSzMK tevékenysége különös tekintettel a fogorvosi ellátásra Dr. Brunner Péter főigazgató Országos Szakfelügyeleti Módszertani Központ Budapest,
Magyar Gyógyszerésztudományi Társaság Kórházi Gyógyszerészeti Szervezete beszámolója Dr. Higyisán Ilona elnök.
CÉL – ADAT - ELLÁTÁS Törvénynek hosszútávon megfelelő költség- hatékony rendszer működtetése Szakember szükséglet optimalizálása Szempont: 16 – 08 óra.
Bagi Zoltán Quadro Byte Zrt. Uniós elvárások teljesítése a gyógyszertárakban.
Magyar Gyógyszerésztudományi Társaság Kórházi Gyógyszerészeti Szervezete beszámolója Dr. Higyisán Ilona elnök.
Megváltozott munkaképességűek és fogyatékkal élők foglalkoztatását elősegítő támogatások és módszerek Tatosné Takács Andrea december 18.
A minőségügy és helye a Szent Imre Kórházban Dr. Varga Piroska főigazgató helyettes, minőségügyi igazgató.
Horváth-Sziklai Attila hivatalvezető Gyógyszerészek az egészségfejlesztésben Budapest szeptember 29.
Az Erős Magyarország egészségügyi programja Megújulás és megőrzés az egészségügyi szektorban.
Kinek profit a NON Profit?
ORSZÁGOS FELNŐTTKÉPZÉSI TANÉVNYITÓ KONFERENCIA
Egészségügy 5 Dimenzióban augusztus 31. Leitner György
A közigazgatás személyi állománya
KORMÁNYZATI CÉLOK AZ EGÉSZSÉGÜGYBEN
Behozott (behozatott?) gyógyszerek
II. Országos Állatvédelmi- és Állatjóléti Konferencia
Minimális intervenció az alapellátásban
Önkormányzati Egészségügyi Napok január 18. Orosz Éva
Előadás másolata:

Kórházi gyógyszerészetet- kórházi gyógyszerészek Higyisán Ilona MGYT-KGYSZ elnöke

Előzmények Témák: 2010. augusztus 3. – Kapcsolatfelvétel NEMFI államtitkár-helyettese- Dr. Cserháti Péter - vezette találkozó, ahol jelen volt a Kórházi – Klinikai Gyógyszerészeti Szakmai Kollégium részéről: Dr. Trestyánszky Zoltán, Prof. dr. Botz Lajos, és Takács Gézáné dr. KGYSZ: Dr. Higyisán Ilona, Korházszövetség: Dr. Rácz Jenő, EGVE: Dr. Ary Lajos Témák: Moratórium és a közvetlen lakossági gyógyszerellátás Létszámhelyzet Kórházi gyógyszerellátás kiszervezése Beteg által a kórházba bevitt gyógyszerek kérdésköre HPH Értekezlet 2011.01.21.

Eredmények – 1. Kórházszövetség és EGVE támogatása a kiszervezéssel foglalkozó anyag publikálásában. Javaslat, és egyetértés született a kiszervezett és nem kiszervezett gyógyszertárak szakmai monitorozására, a tényleges gyógyszerköltségek átláthatósága érdekében. HPH Értekezlet 2011.01.21.

Eredmények – 2. Beteg által behozott gyógyszerek esetében a minimálisan elérendő cél, hogy az orvos tudjon a beteg által szedett gyógyszerekről és egyéb termékekről, és ez dokumentált legyen. Javaslatok: A támogatás ne a gyógyszert, hanem a beteget illesse meg, mely egységes elszámolási rendszer működtetésével lenne megvalósítható. A krónikus betegségek gyógyszerei felírhatók legyenek a kórházi bent fekvés idejére is. A napi gyakorlat és a jogszabályok harmonizálásának szükségessége. HPH Értekezlet 2011.01.21.

Semmelweis Terv -1. Általánosságban megállapítottuk: A célok, alapelvek világosak, támogathatóak. Fontos viszont, hogy programalkotásra kész tervezetté a beérkezett észrevételekkel és több konkrét célt is nevesítve válhat. A vitaanyagból a kórházi gyógyszerellátás specifikumai, problémái, gyógyszerészeti szemléletmódja mintha teljesen kimaradt volna, pedig jelenleg is rendkívül sok és súlyos gondokkal küszködünk és a jövőkép is hiányzik. A finanszírozásban meg kellene jeleníteni a minőségi mutatókat, monitorozott paramétereket, de valójában erre sem utal az anyag. HPH Értekezlet 2011.01.21.

Semmelweis Terv – 2. Egyet értettünk: A finanszírozási rendszer tervezett átalakításával, a forráshiány három lépcsős megszüntetésével és azzal a célkitűzéssel, hogy az ellátás középpontjában a minőség és a költséghatékonyság álljon. A generikus program továbbfejlesztésével lehet forrásokat teremteni az új gyógyszerek befogadására. Az orvosok és gyógyszerészek érdekeltségének megteremtése mellett a jelenleginél is nagyobb hangsúlyt kellene helyezni arra, hogy a gyógyszerfogyasztók jobban megismerjék és elfogadják a generikus programot. HPH Értekezlet 2011.01.21.

Semmelweis Terv – 3. Egyet értettünk: Az egészségügyi dolgozók jövedelmi viszonyainak rendezésével, azonban elengedhetetlen az un. életpályamodell-t az egészségügyi szolgáltatásban résztvevő valamennyi szakterületre kiterjeszteni. HPH Értekezlet 2011.01.21.

Kórházi, klinikai szakterületek: Magyarország vs EU: H EU Intézeti gyógyszertárra jutó ágyak száma: 633 680 Átlagos ápolás nap: 8 10 Egy kórház átlagos orvosi létszáma: 130 193 Egy kórház átlagos ápolói létszáma: 375 549 Egy kórház átlagos gyógyszerészi létszáma: 3.3 5 Egy kórház átlagos asszisztensi létszáma: 7.5 6 EU átlag alapján számított gyógyszerész „szükségletünk”: 510 fő (azaz + 160 fő) HPH Értekezlet 2011.01.21.

Semmelweis Terv – 4. Konkrét javaslatok: 8. oldal, 14. pont, 34. oldal 7., 8. pont: Az egészségügyi szektor intézményei nem egyforma hatékonysággal működnek. Ebből következően ahol hatékonyabb a működés, ott a lehetséges javulás mértéke kisebb, emiatt az ösztönzés elmaradhat vagy kevesebb a „rosszul” működőkhöz képest. Ez veszélyeztetheti a jelenleg hatékonyabban működő intézményekben a jó gyakorlat fenntartását. Véleményünk szerint a jelenlegi gyakorlatot hatékonyság szempontjából osztályozni kellene – pl. az intézeti gyógyszertárakban milyen szaktevékenységek folynak, melyek magasabb szinttű, biztonságosabb ellátást jelentenek az átlaghoz képest. Ezeknek kellene támogatni a fenntartását. HPH Értekezlet 2011.01.21.

Semmelweis Terv – 5. Konkrét javaslatok: 16. oldal, 13. pont, 23. oldal 1. bekezdés, 42. oldal 5. pont: A központilag fejlesztett és karbantartott törzseknél prioritást kellene adni a gyógyszertörzs egységesítésének. Az anyagban van utalás arra, hogy ezzel vannak hosszú ideje megoldatlan problémák. A betegek gyógyszertörténetének intézmények és ellátási szintek közötti visszakereshetősége a felelős, betegbiztonságot szem előtt tartó generikus program alapja is lehetne. 23. oldal, 36. pont: „Előnyben részesítjük a forgalmazáson túl tanácsadást…is nyújtó komplex szolgáltatókat” – a kórházi gyógyszerellátásban hol marad a komplex gyógyszertári szolgáltatások elismerése (betegre szóló gyógyszerosztás, betegágy melletti gyógyszerészi tanácsadás, keverékinfúzió készítés, táplálásterápia stb.). HPH Értekezlet 2011.01.21.

Semmelweis Terv – 5. Konkrét javaslatok: 24. oldal 1. bekezdés: „kiemelten kezeljük a betegbiztonságra való törekvést, így támogatjuk a betegbiztonsági kutatásokat és a gyógyszerezés biztonságát.” Fontosak a kutatások, de (ahogyan az 5. oldal 1. bekezdés utal rá: „a rendelkezésre álló nemzetközi tapasztalatokra, rutinszerűen gyűjtött adatok elemzésére épül.”) a nemzetközi gyakorlatban számos, kutatáson alapuló, évek, évtizedek óta működő jó gyakorlatra van példa. Abban kellene konszenzust kialakítanunk – pl. a kórházi gyógyszerészetben, gyógyszerelésben - , hogy melyik gyakorlat(ok)nak adjunk prioritást, és ahhoz milyen humán és anyagi forrásokat tudunk rendelni. HPH Értekezlet 2011.01.21.

Köszönöm a figyelmet! HPH Értekezlet 2011.01.21.