A gyerek nem az életre készül, hanem él

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A magyar felsőoktatás.
Advertisements

Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
Pályaválasztás 2014/15.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Felvételi tájékoztató 2011 Felvételi Felvételi tájékoztató 2011 A döntést segítő kiadványok •Felsőoktatási felvételi tájékoztató szeptemberben.
AMIT FELTÉTLENÜL TUDNI KELL AZ ÉRETTSÉGI VIZSGÁKRÓL 2014.
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Beiskolázási tájékoztató december
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
A felsőoktatási intézmények felvételi eljárása A 237/2006. (XI. 27.) Kormányrendelet alapján.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
Felvételi pontszámítás. A pontszámítás alapját a középiskolai eredmények és az érettségi teljesítmény adják, amelyek például emelt szintű érettségiért,
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
A gyerek nem az életre készül, hanem él
Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
Tájékoztató az egyéni tanrend összeállításához a 11. (12.) évfolyamra
Tájékoztató az egyéni tanrend összeállításához a 11. (12.) évfolyamra a 2012/2013. tanévben.
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
Kétszintű érettségi.
A bűvös 200 pont….
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Budapest IX. Kerületi Weöres Sándor Általános Iskola és Gimnázium
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Készítette: Kocsis Erzsébet
2015. február KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA
Célja: - az utolsó két évfolyamon heti plusz két órában az emelt szintű érettségihez szükséges többletismeretek.
F AKULTÁCIÓ A P ÉCSI L EŐWEY K LÁRA G IMNÁZIUMBAN Tájékoztató a 10.a, 10.b, 10.d és 10.f osztályokban tanulók és szüleik számára.
PROJEKT OKTATÁS.
Tájékoztató 10. osztályosoknak
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Tájékoztató 10. osztályosoknak Az érettségi vizsga Kötelező tárgyak: magyar nyelv és irodalom, történelem, matematika, idegen nyelv + 1 választott tárgy.
Kétszintű érettségi. tartalom érettségi érettségi és nyelvvizsga emelt szint szerepe emelt szintű oktatásra jelentkezés pontszámítás jogszabályi háttér.
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
BUDENZ JÓZSEF ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM Oktatási modellünk, továbbtanulási eredményeink 2014/2015. tanév.
4 éves általános tantervű képzés 4 éves, emelt szintű angol nyelvi képzés 5 éves, magyar-német két tanítási nyelvű képzés 4 éves emelt szintű kommunikáció.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
ÉRETTSÉGI 2016 Általános tájékoztató az érettségiről
ÉRETTSÉGI VIZSGA A XÁNTUSBAN A XÁNTUSBAN Fehérvizi Judit közismereti igazgató helyettes.
AZ ÉRTÉKELÉS RENDSZERE Soproni Szakképzési Centrum Porpáczy Aladár Szakgimnáziuma, Kollégiuma és Általános Művelődési Központja 9431 Fertőd, Joseph Haydn.
A gyerek nem az életre készül, hanem él
Kétszintű érettségi.
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
DARUS a gyermekekért.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
magyar nyelv és irodalom
A felvételi eljárás elemei
Kétszintű érettségi 2018 május
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
TÁJÉKOZTATÓ Soproni Szakképzési Centrum
Tájékoztató az egyéni tanrend összeállításához a 11. évfolyamra
ÉRETTSÉGI MÁJUS-JÚNIUS
Gimnáziumi statisztika
A gyerek nem az életre készül, hanem él
FELVÉTELI ELJÁRÁS
Emelt szintű érettségi előkészítő választás 2019/2020.
423/2012 (XII. 29.) Korm. rendelet alapján
Előadás másolata:

A gyerek nem az életre készül, hanem él Alternatív Közgazdasági Gimnázium Alapítva: 1988 horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

Az AKG egy gimnázium Ahol a gyerekek a nyitás után a kisiskolai kupacokban, epochálisan tanulnak, s patrónusaik segítségével csibéken megvitatják a világ nagy és kis kérdéseit, saját életüket így a témahetek, projektek, alkotókörök teendőit horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

Működési alapelvek A működés középpontjában az egyes gyerek áll Az iskola nem gyakorol intézményi jogokat. Transzparens működés Differenciált tanulásszervezési eljárások A személyes pedagógia eszköze a patrónusi rendszer és a mindennapos együttműködés Gyerekközpontú iskolaszervezet (kisiskola) Az iskola kiterjesztette önmagát a gyerek életére horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

Kiemelt célok A tanulási motiváció megteremtése, megőrzése Kooperatív tanulás Közös rövid és hosszú távú cél kijelölés A tanulási képességek fejlesztése A tudás újra értelmezése Digitális eszköztudás Tanulásmódszertan A szociális kompetenciák fejlesztése Együttműködés, verseny Hagyományok, felelősség Élet a burkon kívül horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

Tanulóra szervezett iskola Fenntartó az AKG Alapítvány Autonóm iskola- alternatív kerettanterv Bizalmi elven működő önigazgatás Kisiskolai rendszer(patrónusok együtt) Megkettőzött tanárszerep (patrónusi, szaktanár) Együttműködési kényszer horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

Gyerekeket tanítunk nem tantárgyakat A tanulás újraértelmezése (szocializációs funkció, képességfejlesztés, horizontális tanulás) Projekttanulás Differenciált tanulásszervezési eljárások (epocha,projekt, témahét, alkotókör) Az egyéni tanulás egy része az iskolában Külső tevékenység az iskolai élet része Együttműködés kiemelt cél Tematikus tananyagszervezés horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

Digitális iskola Minden tanuló laptop- tablettel tanul (Windows office 365- OneNote) Egyéni és közös eszközhasználat Hálózatban tanulás horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

Differenciált értékelési rendszer Közzétett követelmények Szöveges tantárgyi értékelés Szöveges patrónusi jellemzés Építkező teljesítményértékelés Összetett érdekeltségi rendszer(pontszám) Vizsgaszituáció Éves projekt horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

Átrendezett Tér „bérház” iskola. Minden gyereknek saját lakása van (kisiskolák) Szakmai feladatoknak alárendelt infrastruktúra Pedagógiai programhoz rendelt épület átalakítás Differenciált tanulásszervezésnek alárendelt belső térelrendezés Közösségi terek nagyobb és kisebb csoportoknak Személyes tárgyak- egyéni alkotások közötti iskolai élet Nyitott terek horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

Az AKG hét évfolyamos gimnázium Önálló kisiskolák- 56-72 fő 7-10 évfolyam egységes alapképzés lezárt képzés angol nyelvvizsgával zárul 11. ny Nyelvi- kommunikációs év Projektbeszámolóval zárul 11-12. Differenciált programok, szabad tantárgyválasztás értelmiségi alapképzés horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

Megváltozott idő Differenciált időbeosztás Egész napos iskola Egyéni tanulás az iskolában is 365 napos tanulói lét horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

A nap Mindig közös nyitással kezdődik Csengő nélküli iskola Minden nap „egyforma” Sávos órarend horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

Egy nap 7-8. évfolyamon Reggel nyitás Angol Testnevelés-zene- gépírás/informatika Epocha( matematika, művészetismeret) ebédszünet Epocha (természetismeret,társadalom ismeret Alkotókör-csibe horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

Egy nap 9-10. évfolyamon Nyitás Epocha (természetismeret, társadalom ismeret) Angol (10. végén nyelvvizsga továbbhaladási kritérium) Társadalomismeret-zene- informatika Epocha ( matematika, művészetismeret) Testnevelés- alkotókör-csibe horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

Egy nap 11ny. évfolyamon Nyitás Német/francia/spanyol Testnevelés-informatika Egyéni/csoport projekt-csibe horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

Egy nap 11-12. évfolyamon Nyitás Irodalom- Matematika (E-K) Társadalomtudomány- természettudomány (E-K) Idegen nyelv Testnevelés- választott tárgy Választott tárgy Választott tárgy -csibe horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

A hét Minden nap azonos munkabeosztású, de a hetek különböznek egymástól Epochális hét Projekt-témahét-minden nap egy konkrét téma feldolgozására irányul, reggeltől délutánig Vizsgahét horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

Az év 8 hetes ritmus, ciklusos munkarend 3+ 3 hét epochális hét 1 hét témahét 1 hét szünet horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

A felvételi Kb. hatszoros túljelentkezés Szóbeli alapján döntünk a legjobb 200 írásbelit hívjuk be A felvételről három döntéshozó (patrónus, tanár és tanuló) egyedi döntés rangsor nélkül, kategóriák Pontszámítás ( max. 150 pont) Az állami egységes írásbeli Általános iskolai érdemjegyek Rangsorképzés kategóriánként külön. (Testvérek előnyben) A gyerekek harmadát az alapítvány veszi fel a megfeleltek közül Tipikusan kétszeres költségtérítés (egy összegben, vagy folyamatosan) horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

A kimenet jellemzői A kezdetek óta kétszintű képzés Érettségi eredmények 1/3 emelt szint 80-82% érettségi átlag Két idegen nyelvtudása elvárás Lényegében mindenki továbbtanul 25-30% külföldön művészeti, közgazdasági, társadalomtudományi pályán ( az utóbbi években nőtt a természettudományos irány) horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

Finanszírozás Differenciált szülői hozzájárulás 30-160 eFt/hó Állami támogatás a bevételek negyede Saját bevételek ( 2-3%) horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

Köszönöm, hogy meghallgattak horngy@akg.hu AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu