Olvasás és lelki egészség

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Nem várt terhesség. NEM VÁRT TERHESSÉG Pánikba essünk? -Megtartsuk vagy elvétessük? -Kitől kérjünk tanácsot? -Hová forduljunk?
Advertisements

A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
TAMOP B-11/ „A fiatalok családi életre nevelését, a kismamák munkaerő piaci elhelyezését segítő, innovatív családbarát szolgáltatások.
Környezeti nevelés Hortobágyi Nemzeti Park Igazgatóság Ökoturisztikai és oktatási osztály 2009.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
AZ ÉSZAK ALFÖLDI RÉGIÓ EGÉSZSÉGÜGYI HELYZETÉRŐL Az idősek egészségéért Előadó: Váradi Jánosné.
Gyermekek a leszakadó világban Társadalmi állapotrajzok konferencia MTA Szociológiai Kutatóintézet november 19.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS 27.Megoldás-Szociális védőháló.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
Biblioterápia műhely Paksi Művészeti Napok április 19. Előadó: dr. Béres Judit, PhD, PTE KPVK.
Az Országos Felnőttképzési Szakmai Központ éves tevékenysége, eredményei Évzáró értekezlet Budapest, december 16.
Az iskolavédőnő szerepe az oktatási intézmény egészségnevelési drogstratégia megvalósításában Előadó Pátkai Beáta iskolavédőnő A védőnők szerepe az iskolai.
Gyermekjóléti Szolgálatok IV. Országos Konferenciája Az iskolai agresszió megelőzése és kezelése - a MFPI projektjének bemutatása október 28. NÉMETH.
MESZK Gyermekápolási Szakmai Tagozat Beszámoló Bognár Lászlóné tagozatvezető.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
K ÖZNEVELÉSI SZAKÉRTŐK FELKÉSZÍTŐ MŰHELYMUNKÁJA T ÁMOP március 17 Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Gödöllői Tankerülete és Aszódi.
Dr. Jakab Julianna Budapest, október 29.. A projekt célja, hogy támogassa a nők által tulajdonolt és irányított vállalkozások életlehetőségeinek,
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
Péli Kati gyógypedagógus (Éltes Mátyás EGYMI, Általános Iskola és Speciális Szakiskola)
„ Tágas városom kis lakásra cserélem” Hajléktalanok önálló lakhatásának elősegítése, munkaerő-piaci integrációjának megalapozása TÁMOP /
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Jogok és kötelességek a családban.
Jó gyakorlatok a tanórán kívüli tevékenységekhez kapcsolódóan Kasza Georgina témavezető.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
Bölcsészettudomány › andragógia › anglisztika › germanisztika (néderlandisztika, német) › magyar › néprajz › pedagógia › pszichológia › romanisztika (francia,
„Mocsolád-Civilház” NKFT megalakulás I.Alsómocsolád méretéből (346 fő) és zsákjellegéből adódó intézményi és egyéb háttér hiányosságainak kiküszöbölése:
Mit adtak nekünk a rómaiak?
Önkéntes segítő gyakorlat a Család- és Gyermekjóléti Központnál
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
OLVASÓSZOLGÁLATI TEREK
TÁJÉKOZTATÓ BÁCS-KISKUN MEGYEI CIGÁNYSÁGRÓL
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Gondoskodás Gyermekeinkért Közhasznú Alapítvány (Budapest)
Kispálné Horváth Mária
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
Közösségek, iskolák, resztorativitás
OLVASÓ KÖZÖSSÉG OLVASÓTÁBOR, IFJÚSÁGI OLVASÓKÖRÖK DUNAÚJVÁROSBAN
Az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapítása
Dr. Varga Csaba, SZTE TTIK,
Védőoltási Szaktanácsadók Beszámoló
A gyermekszegénység alakulása – 2007 kutatási eredmények ORSZÁGOS KONFERENCIA A GYERMEKSZEGÉNYSÉGRŐL Miniszterelnöki Hivatal – Miskolc Város Önkormányzata.
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
JNSZM PSZ Törökszentmiklósi Tagintézmény Fegyverneki Telephelye
Rövid kalandozás a skandináv könyvtárak világában
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
A program általános célja
Geréby-Kúria október 28-29
Szociális ellátást igénybevevők szükségletei – és szolgáltatásai
Bemutatkozik az iskolapszichológus
„Adjunk esélyt mindenkinek
TÁMOP az OSZK-ban Tudásdepo-Expressz” — A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig tartó tanulás.
Alsó-ausztriai alapfokú oktatási intézmények
Felhasználóképzés a kórházban
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Família Nagycsaládosok Egyesülete
SZAKMAI ÉLETRAJZ Dr. HÓDI Sándor
Rendkívüli felvételi eljárás
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
A pszichológiai segítségnyújtás lehetőségei
Lorem ipsum.
A 21. SZÁZADI TANÁR – TRENDEK, ELVÁRÁSOK, DILEMMÁK
Iskolai szociális segítő
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Krízisintervenció A jövő nemzedékének segítői –
Az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapítása
„Egészségügy 5 Dimenzióban” Budapest, augusztus 29.
Előadás másolata:

Olvasás és lelki egészség Előadó: dr. Béres Judit, PhD, PTE KPVK Könyvtár Tanszék Pest Megyei Könyvtár, Olvasó közösségek c. konferencia, 2017. május 3

Családi írás- és olvasásfejlesztés Bookstart (GB) Born to Read (USA) Nati per leggere (IT) „Shared reading” „Family literacy”

Olvasmánytanácsadás szülőknek Csorba Győző Könyvtár:, Pécs: IRÁNY A TUDÁS – Sokszínű olvasás- és könyvtárfejlesztés Baranyában, TÁMOP 3.2.4.A-11/1 Olvasmánytanácsadás szülőknek 0-3 éves korig 3-6 éves korig

Meseválogatások

Kortárs kapcsolatok, közösségbe kerülés

Testvérkapcsolat, szülő-gyermek kapcsolat problémái

Veszteségélmények, gyász, betegség

Másság, tolerancia

Iskolai élő könyvtárak Living library az olvasás és a könyvtár mint metafora „edutainment” multikulturális nevelés érzékenyítés https://www.youtube.com /watch?v=OEdnn_EBgho

Pécsi irodalomterápiás példák szülőtámogató csoport gyermeket váróknak krízisintervenció: anyák csoportja családok átmeneti otthonában női tematikus csoport közkönyvtárban pedagógusok támogató csoportja (Szakács Emília) férfi csoportok (Szakács E., Csorba-S.Eszter) fiatalkorú fogvatartottak csoportja a pécsi b.v.-ben (Csorba- Simon Eszter) felépülő szenvedélybeteg fiatalok csoportja (INDIT, Belány Viktória, Varga Ervin) idősek csoportja a PTE Szenior Akadémián (Zoboki Rita)

Béres Judit: „Azért olvasok, hogy éljek” Az olvasásnépszerűsítésről az irodalomterápiáig. Pécs: Kronosz, 2017.