Oktatásunk fejlődése az elmúlt negyedszázadban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szegedi Ipari, Szolgáltató Szakképző és Általános Iskola
Advertisements

Bláthy Ottó Villamosipari Szakközépiskola
Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Természettudományi kkk-k Erostyák J. (PTE) – Kiss F. (NYF) – Mezősi G. (SZTE) – Varga Zs. (SZTE)
1 Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Villamosmérnöki és Informatikai Kar Villamosművek Tanszék Szakaszolási tranziensek.
MTA Távközlő Rendszerek Bizottság tevékenysége Sallai Gyula, elnök Imre Sándor, titkár.
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Településüzemeltető Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Hol található a Gépészmérnöki Kar?
50 éves a szegedi informatika
Mérnökképzés a XXI. század elején Jobbágy Ákos oktatási igazgató BME.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gépészmérnöki Kar Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék Dr. Ősz János Energetika I-II. energetikai BSc.
Energetika II. energetikai BSc szak (energetikai mérnök szak)
Kalmár László  Informatikai Tanszékcsoport, Főépület 2000-nél több informatikus hallgató.
Mesterszakok (MSc): fizikatanár fizikus csillagász
BSc a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Az informatika oktatása a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Egészségügyi informatika oktatása és kutatása az Egészségügyi Főiskolai Karon.
Az informatika oktatása a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Elektronikai technikus
Automatikai műszerész
Széchenyi István Egyetem MTK Közlekedési és gépészmérnöki Intézet
Készítette:Keresztes Katalin Borbála KEKOAAF.PTE II. éves szabad bölcsészet szakos hallgató Óra: Kommunikáció az egyetemen Oktató:Viszket Anita
Kandó Kálmán Villamosmérnöki Főiskolai Kar
Rejtő Sándor Könnyűipari Mérnöki Főiskolai Kar
A FOLYAMATOK AUTOMATIKUS ELLENŐRZÉSE Készítette: Varga István VEGYÉSZETI-ÉLELMISZERIPARI KÖZÉPISKOLA CSÓKA
Gépipari és Automatizálási Műszaki Főiskolai Kar
Alapozó tantervek Új alapozó tantervek valamennyi szakmacsoportban; informatikában is. Hozzászoktunk: Informatika tanár edzett! tanév, melyben mind a négy.
Biomérnök alapszak (BSc)
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gépészmérnöki Kar Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék Dr. Ősz János Energetika I-II. energetikai BSc.
Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék
Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Az Egyetem oktatási-kutatási szervezete
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
Átmenet az osztatlan és a kétlépcsős képzés szakjai között A BME-VIK példája 1. Zoltai József egyetemi docens, Dékáni Hivatalvezető BME-VIK.
Kutatóegyetemi stratégia - NNA NANOFIZIKA, NANOTECHNOLÓGIA és ANYAGTUDOMÁNY Dr. Mihály György Tanszékvezető egyetemi tanár Budapest november 17.
SZERKEZETI ÉS FUNKCIONÁLIS ANYAGOK Polimer nanokompozitok
SZERKEZETI ÉS FUNKCIONÁLIS ANYAGOK NNA-P3 Projektbeszámoló
Technical University of Budapest
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar
A BUDAPESTI CORVINUS EGYETEM
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben Ráckeve, március Pannon Egyetem (Veszprémi Egyetem, 1949) Bölcsészettudományi Kar Gazdaságtudományi.
____________________________________________________________________________________________________ ____________________________________________ Debreceni.
1 Matematika oktatás mérnök és műszaki informatikai képzésekben Ráckeve, március 2-4. Recski András, BME Számítástud. és Inf.elm. T. Budapesti Műszaki.
1 Miskolci Egyetem. 2 Matematikai Intézet – Analízis Tsz., Számítástechnika Tsz., Számítóközpont – Analízis Tsz., Alkalmazott Matematikai.
Perjésiné Hámori Ildikó
Dr. Sallai Gyula1 Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Villamosmérnöki és Informatikai Kar TÁVKÖZLÉSI ÉS MÉDIAINFORMATIKAI TANSZÉK.
A Budapesti Műszaki Főiskola Könyvtárának bemutatója szeptember.
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
ELTE informatikus vegyész szak
SZENT IMRE ÁLTALÁNOS ISKOLA, GIMNÁZIUM ÉS SZAKKÖZÉPISKOLA
MISKOLCI EGYETEM. A TUDÁS ÉS KÖZÖSSÉG CAMPUSA Dr. Bányai Tamás DUÁLIS KÉPZÉS Logisztikai mérnöki BSc Gépészmérnöki és Informatikai Kar.
Óbudai Egyetem Kandó Kálmán Villamosmérnöki Kar (
Műszaki szakok az SzTE MÉRNÖKI KARÁN. Néhány kép.
Szent Imre Szakgimnázium Esztergom Szakmatérkép 2016/2017.
Informatikai szakok duális oktatása a Miskolci Egyetemen 2015.
Tagozatunkhoz (HíT) tartozó jogosultságok újra szabályozása Előadó:Rácz József.
Korszerű és innovatív mérnökképzés!. Képzéseink rt itt kedvedre választhatsz! BSc 11 alapszak MSc 6 mesterszak PhD 2 Doktori Iskola.
Az oktatás szerepe az energetikai szektor jövőjének formálásában Dr. Bihari Péter BME Gépészmérnöki Kar oktatási dékánhelyettes.
Óbudai Egyetem FENNTARTÓ Rektor Kancellár Szenátus
FPGA oktatás az Óbudai Egyetemen
FAZEKAS ANDRÁS ISTVÁN PhD c. egyetemi docens
FPGA oktatás a PTE MIK -n
KomHálók tehetségápolás tájékoztató
Az informatikus képzés és az ipari kapcsolatok jövője a SZE-n
Név TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Dr. Varga Attila Károly
Budapesti Műszaki és gazdaságtudományi egyetem
Készítette: Szabó Tamás
Én miért választottam a BME Villamosmérnöki szakát?!
A Mercedes-Benz duális szakmunkás képzés bemutatása
Előadás másolata:

Oktatásunk fejlődése az elmúlt negyedszázadban Dr. Dabóczi Tamás tanszékvezető, habilitált docens MIT

A régmúlt: az elektromérnök-képzés kezdetei 1871 Az elektrotechnika oktatása a gépészeti osztályon 1891 Oktatás külön tantárgyakban: Dynamogépek Egyenirányú és váltakozó áramú gépek számítása és elektromos központi állomások berendezése Az elektromos áram technikai felhasználása világításra, mechanikai munkakifejtésre, Galvan-plasztikára és elektro-metallurgiára ... 1893 Önálló elektrotechnika tanszék (Zipernowsky K.) 1913 Telefontechnika 1914 Szapora váltakozó áramok és rádiótechnika Tradíció és fejlődés egy intézményen belül

A régmúlt: az elektromérnök-képzés kezdetei 1929 Gépészmérnöki képzés új felosztása A. Általános gépszerkesztési és gépgyártási tagozat B. Elektrotechnikai tagozat C. Mezőgazdasági tagozat 1931 Két gépész tanszéket átneveztek: Villamosművek Tanszék Villamosgépek Tanszék 1934 Atomfizika Tanszék (Bay Zoltán) Elméleti villamosságtan tantárgy 1939 Átnevezés: Villamosgépek T.  Villamos Gépek és Mérések Tanszék

Jelentős változások 1948 Új név: Budapesti Műszaki Egyetem 1949 Egyetemi osztályok helyett karok és egy új kar: Mérnöki Kar Gépészmérnöki Kar Építészmérnöki Kar Vegyészmérnöki Kar Nehézvegyipari Kar Villamosmérnöki Kar (elektromérnök  villamosmérnök) 1949 Új szakok a Villamosmérnöki Karon: erősáramú villamos gépek ágazat erőművek és hálózatok ágazat gyengeáramú telefon ágazat rádió ágazat

A Villamosmérnöki Kar tanszékei 1949. Atomfizika Fizika Matematika II. Vezeték nélküli híradástechnika Vezetékes híradástechnika Villamos gépek Villamos művek 2017. Automatizálási és Alkalmazott Informatikai (AAIT) Elektronikai Technológia (ETT) Elektronikus Eszközök (EET) Hálózati Rendszerek és Szolgáltatások (HIT) Irányítástechnika és Informatika (IIT) Méréstechnika és Információs Rendszerek (MIT) Számítástudományi és Információelméleti (SZIT) Szélessávú Hírközlés és Villamosságtan (SZHVT) Távközlési és Médiainformatikai (TMIT) Villamos Energetika (VET) Specializálódás, informatika megjelenése

... és tantárgyainak száma 1951. kb. 90 tantárgy 2017. kb. 880-féle tantárgycím (kb. 1600 tantárgy)

Az elmúlt negyedszázadról Nagyjából a rendszerváltás utáni időszak A rendszerváltás utáni néhány év hazai elektronikai, számítástechnikai ipar összeomlása piacok elvesztése Bokros-csomag (a Vill. Karon kb. 16%-os leépítés) Kb. 1995-től kezd magához térni az ipar.

Szakok Erősáramú szak Híradástechnikai szak Mikroelektronikai szak Műszer- és irányítástechnika szak Informatika szak (1987-től)

1991-től Villamosmérnöki szak és Műszaki informatika szak Szakok Erősáramú szak Híradástechnikai szak Mikroelektronikai szak Műszer- és irányítástechnika szak Informatika szak (1987-től) 1991-től Villamosmérnöki szak és Műszaki informatika szak

Mérföldkövek 1992 Villamosmérnöki és Informatikai Kar (VIK) 1993 Kreditrendszer bevezetése 1999 Bolognai Nyilatkozat Alapképzés (undergraduate, BSc, min. 3 év, a VIK-en 3,5 év) Egyetemi (graduate, MSc) képzés (2 év) Kreditrendszer 2005 A BSc képzés bevezetése 2008 Az MSc képzés bevezetése

Mérföldkövek 2008 Tankörrendszer újbóli bevezetése a BSc-n 2014 Új BSc tanterv 2015 Új MSc tanterv 2016 iMSc: „integrált” vill. és inf. BSc + MSc 2017 Újabb tantervmódosítások: óraszámcsökkentés követelmények átalakítása (tudás, képesség, attitűd, önállóság, felelősségvállalás kompetencia-elemek) 2018 Új képzés: üzemmérnök-informatikus (BProf) 2019 ?

Beágyazott rendszerek oktatása Mérés- és rendszertervezés szakirány (1996-99, 5 éves képzés) Számítógépes rendszerek Beágyazott rendszerek Beágyazott információs rendszerek szakirány (2000-2005, 5 éves képzés)  ~50 fő/év Ipari igény a nagyobb létszámra Beágyazott és irányítórendszerek szakirány  100..150 fő/év (2005-, BSc képzés, 3 tanszék kooperációja) Beágyazott információs rendszerek szakirány (2008-, MSc képzés) Irányító és robotrendszerek szakirány (2008-, MSc képzés) Számítógépalapú rendszerek szakirány (2008-, MSc képzés) Programozható logikai eszközök alkalmazástechnikája mellékszakirány (2008-, MSc képzés)

Kompetenciák - BSc Szenzorok Feldolgozóegységek (uC, DSP, PLC, FPGA) Kommunikáció Beágyazott SW Alap jelfeldolgozás

Kompetenciák - MSc Nagyteljesítményű feldolgozóegységek Valós-idejű rendszerek Biztonságkritikus rendszerek Információfeldolgozás, MI módszerek Rendszertervezés Operációs rendszerek, SW-technológiák Elosztott rendszerek

Területek: autóipar Drive-by-wire Intelligens autó Autonóm vezetés Partner cégek: Robert Bosch, ThyssenKrupp, Knorr Bremse tegnap ma holnap

Területek: orvosbiológia, ambiens rendszerek

Új kihívások: kiber-fizikai rendszerek

Köszönöm a figyelmet!