DIGITÁLIS VÁSÁRLÁSOK, GENERÁCIÓS KÜLÖNBSÉGEK

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1 Sajtótájékoztató Kis Gergely Ügyvezető igazgató Madar Norbert Tanácsadó Palocsay Géza COO
Advertisements

Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Ormos Mihály, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Hol tartunk... Hiányzik egy jól strukturált rendszer.
A fogyasztóvédelmi hatóság hatásköre, illetékessége és eljárása a villamosenergia-, földgáz-, víziközmű-, távhő- és hulladékgazdálkodási közszolgáltatás.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
GINOP / „Út a munkaerőpiacra" GINOP Ifjúsági Garancia program A Veszprém Megyei Kormányhivatal részprojektjei 2016.
A környezetvédelmi megbízott szerepe a vállalkozások tevékenységében és Önkormányzati munkakörben Önkormányzati munkakörben.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Készítette: Gondos Borbála
Kocsis Tibor Kaposvár, március 01. Vállalatok K+F+I tevékenységének támogatása.
Dr. Csorbai Hajnalka stratégiai igazgató Kockázatkezelés a kapcsolatok hálójában.
European Commission Enterprise and Industry Az INNO-Way program bemutatása Székesfehérvár november 05.
NTP-TSZV- M CSEÖH MŰHELYFOGLALKOZÁS Kutatási eredmények ismertetése Szegő Dóra.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
Demográfiai, iskolázási folyamatok és munkaerő kínálat Opponáló gondolatok Hablicsek László és Kutas János zárótanulmányához Készítette: Dr.
A Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat „Első munkahely garancia” programja.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
NRC Omnibusz – november. Okostelefon használat  A éves internetezők 64%-a használ okostelefont (saját/céges okostelefont, vagy más készülékét).
A magyarországi vállalatok információszerzési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink H-1024.
Választott megoldás Együttműködő partnereink Választott csatorna Elért eredmények A projekt célja, célcsoportja PwC Magyarországi Vezérigazgató Felmérés.
BINARIT TIMESHEET Több, mint munkaidő nyilvántartás Virág Zsolt (BINARIT Informatikai Kft.)„Hogyan legyek milliomos?” konferencia – BKIK ( )
Mindent a „Vállalkozások komplex infokommunikációs és mobilfejlesztéseinek támogatása” című pályázati kiírásról.
FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEK WEBOMETRICS RANGSORÁNAK VIZSGÁLATA GOOGLE PAGERANK TEKINTETÉBEN DOSz – Tavaszi Szél Konferencia 2016 Losonczi György.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
Innovatív értékesítési lehetőség a mezőgazdasági vállalkozók számára.
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
A év értékelése és a év újdonságai
Steierlein István ÁHO-hálózatfejlesztési szakreferens
A szakiskolák aktuális problémái
ERASMUS+ DISSZEMINÁCIÓS PLATFORM
Gazdasági informatika - bevezető
E-learning modellek osztályozása
A szerkezetátalakítási programban bekövetkezett változások
Tájékoztató a munkahelyteremtő pályázati programról
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Megjegyzések Dinya László vitaindító tanulmányához
Muraközy Balázs: Mely vállalatok válnak gazellává?
A kérdőívek, a kérdőívszerkesztés szabályai
KSH Statisztikai koordinációs főosztály
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
Hitelkonstrukciók a pályázati rendszerben
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
SZÁMVITEL.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Tájékoztató a évi OSAP teljesüléséről
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
ADAT ÉS TECHNOLÓGIA ORIENTÁLT MARKETING TEVÉKENYSÉG, VÉGE A MEGÉRZÉSEK ÉS AZ ÉRZELMI ALAPÚ DÖNTÉSHOZATALNAK.
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest, december 18.
Modern Vállalkozások Programja
Környezeti Kontrolling
Új pályainformációs eszközök - filmek
Northwind Traders Kik vagyunk?
a hatékonyabb munkába segítésért
MODERN VÁLLALKOZÁSOK PROGRAMJA
Vállalati fenntarthatóság
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
HIRING 101: BEVEZETÉS A TOBORZÁS-KIVÁLASZTÁSBA
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ
Tájékoztató az EPER pályázati folyamatáról
A gazdasági fejlettség mérőszámai
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
REGIONÁLIS KÉPZÉS REGIONÁLIS KÉPZÉS.
Előadás másolata:

DIGITÁLIS VÁSÁRLÁSOK, GENERÁCIÓS KÜLÖNBSÉGEK Zsarnóczky Martin, BKIK III. Kereskedelem, Kereskedelmi Szolgáltatások Osztály elnökségi tagja Hatékony és szabályos e-kereskedelem konferencia Budapest, 2017. 06. 08.

DIGITÁLIS VÁSÁRLÁSOK, GENERÁCIÓS KÜLÖNBSÉGEK BKIK Kereskedelmi Osztály Digitalizáció programot indított el 2016-ban, BKIK Kereskedelem Osztályon 2016-os év végén egy „pilot” kutatási tevékenységgel párosult (korábban ilyen példa nem volt), készült egy vállalkozói és külön egy fogyasztói felmérés a digitalizáció szükségességét illetően, a 2017-ben elkészült eredmények meglepetéssel szolgáltak.

DIGITÁLIS VÁSÁRLÁSOK, GENERÁCIÓS KÜLÖNBSÉGEK Eredmények a vállalkozóknál: A kkv szektor vállalkozói pont annyira tartják magukat digitalizáltnak, mint ahogyan szerintük a piac elvárja tőlük. A kkv szektor számára az egyetlen fejlesztendő digitalizációs terület az olyan megoldások lehetnének, mint például a bankkártyás fizetés megoldása a weboldalukon keresztül. A mikro vállalkozások számára egy saját weboldal kimeríti a digitalizációs jelenlét fogalmát. A nagy vállalatok köszönik jól vannak, szerintük túl sokba kerül a digitalizáció. A kutatás online kérdőívvel, telefonos megkeresés alapján és személyes interjúkkal készült. 30 kkv, 30 egyéni vállalkozó vagy mikro vállalkozás, 30 vegyes tulajdonú nagyvállalat. A kutatás a mintavétel korlátozott száma miatt nem reprezentatív.

DIGITÁLIS VÁSÁRLÁSOK, GENERÁCIÓS KÜLÖNBSÉGEK Eredmények a fogyasztóknál minden generáció használja az internetet, minden generáció vásárolt már az interneten keresztül, minden generáció internetbankolt, foglalt szállást, fizetett bankkártyával …….. MINDEN TÖKÉLETESNEK LÁTSZIK!!! A megkérdezettek csoportjai 15-25 év 30 fő, 26-35 év 28 fő, 36-45 év 33 fő, 46-55 év 30 fő, 56-65 év 29 fő, összesen 150 fő. A kutatás a létszám miatt nem tekinthető reprezentatívnak. A kutatás Budapesten készült, elsődlegesen kereskedelmi tevékenységű bevásárlóközpontoknál.

DIGITÁLIS VÁSÁRLÁSOK, GENERÁCIÓS KÜLÖNBSÉGEK A kutatás elkészült, de az eredmények felemásra sikerültek. Sajnos további kutatásra és iránymódosításra van szükség. Esetleg egy nagyobb mintavételi szám szükséges ahhoz, hogy mérhető különbségek legyenek. Fővárosi fogyasztók homogénebbek lehetnek a vidéki fogyasztási szokásokkal szemben. Bizonyára lehetnek még különbségek akkor, ha nem bevásárlóközpontoknál, hanem más típusú kereskedelmi egységeknél történik a mérés. Újra kell gondolni a célcsoportokat.

DIGITÁLIS VÁSÁRLÁSOK, GENERÁCIÓS KÜLÖNBSÉGEK Új célcsoportot fogunk kijelölni a további kutatásunkhoz. Az új kutatási célcsoport a 65 év felettiek csoportja. A 65 év felettiek csoportja fixen elkölthető jövedelemmel rendelkezik. A gazdasági válság nem érintette a fix jövedelmeket, juttatásokat. A gazdasági válság előtt, a marketing szakma döntéshozói hosszú évtizedeken keresztül csupán a 14-50 között korosztályokban gondolkodott.

DIGITÁLIS VÁSÁRLÁSOK, GENERÁCIÓS KÜLÖNBSÉGEK Forrás és szerkesztés: Zsarnóczky Martin

DIGITÁLIS VÁSÁRLÁSOK, GENERÁCIÓS KÜLÖNBSÉGEK Az idősek csoportja nem egy homogén csoport, hanem további szegmensekből áll. Készítette: Zsarnóczky Martin Forrás: Zsarnóczy Martin

DIGITÁLIS VÁSÁRLÁSOK, GENERÁCIÓS KÜLÖNBSÉGEK Összefoglalás, következtetések minél több tudatos kutatási tevékenységre van szükség, a felszínes eredmények után további vizsgálatok kellenek, bár az eredmények a kis mintás eredmények megnyugtatóak, sajnos a nagyobb minták elérésére van szükség a pontos eredmények eléréséhez, vannak új kutatási területek és célcsoportok, amelyekkel foglalkozni kell jelentős gazdasági szerepük miatt.

KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET! DIGITÁLIS VÁSÁRLÁSOK, GENERÁCIÓS KÜLÖNBSÉGEK KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET! Zsarnóczky Martin, BKIK III. Kereskedelem, Kereskedelmi Szolgáltatások Osztály elnökségi tagja Hatékony és szabályos e-kereskedelem konferencia Budapest, 2017. 06. 08.