DIGITÁLIS VÁSÁRLÁSOK, GENERÁCIÓS KÜLÖNBSÉGEK Zsarnóczky Martin, BKIK III. Kereskedelem, Kereskedelmi Szolgáltatások Osztály elnökségi tagja Hatékony és szabályos e-kereskedelem konferencia Budapest, 2017. 06. 08.
DIGITÁLIS VÁSÁRLÁSOK, GENERÁCIÓS KÜLÖNBSÉGEK BKIK Kereskedelmi Osztály Digitalizáció programot indított el 2016-ban, BKIK Kereskedelem Osztályon 2016-os év végén egy „pilot” kutatási tevékenységgel párosult (korábban ilyen példa nem volt), készült egy vállalkozói és külön egy fogyasztói felmérés a digitalizáció szükségességét illetően, a 2017-ben elkészült eredmények meglepetéssel szolgáltak.
DIGITÁLIS VÁSÁRLÁSOK, GENERÁCIÓS KÜLÖNBSÉGEK Eredmények a vállalkozóknál: A kkv szektor vállalkozói pont annyira tartják magukat digitalizáltnak, mint ahogyan szerintük a piac elvárja tőlük. A kkv szektor számára az egyetlen fejlesztendő digitalizációs terület az olyan megoldások lehetnének, mint például a bankkártyás fizetés megoldása a weboldalukon keresztül. A mikro vállalkozások számára egy saját weboldal kimeríti a digitalizációs jelenlét fogalmát. A nagy vállalatok köszönik jól vannak, szerintük túl sokba kerül a digitalizáció. A kutatás online kérdőívvel, telefonos megkeresés alapján és személyes interjúkkal készült. 30 kkv, 30 egyéni vállalkozó vagy mikro vállalkozás, 30 vegyes tulajdonú nagyvállalat. A kutatás a mintavétel korlátozott száma miatt nem reprezentatív.
DIGITÁLIS VÁSÁRLÁSOK, GENERÁCIÓS KÜLÖNBSÉGEK Eredmények a fogyasztóknál minden generáció használja az internetet, minden generáció vásárolt már az interneten keresztül, minden generáció internetbankolt, foglalt szállást, fizetett bankkártyával …….. MINDEN TÖKÉLETESNEK LÁTSZIK!!! A megkérdezettek csoportjai 15-25 év 30 fő, 26-35 év 28 fő, 36-45 év 33 fő, 46-55 év 30 fő, 56-65 év 29 fő, összesen 150 fő. A kutatás a létszám miatt nem tekinthető reprezentatívnak. A kutatás Budapesten készült, elsődlegesen kereskedelmi tevékenységű bevásárlóközpontoknál.
DIGITÁLIS VÁSÁRLÁSOK, GENERÁCIÓS KÜLÖNBSÉGEK A kutatás elkészült, de az eredmények felemásra sikerültek. Sajnos további kutatásra és iránymódosításra van szükség. Esetleg egy nagyobb mintavételi szám szükséges ahhoz, hogy mérhető különbségek legyenek. Fővárosi fogyasztók homogénebbek lehetnek a vidéki fogyasztási szokásokkal szemben. Bizonyára lehetnek még különbségek akkor, ha nem bevásárlóközpontoknál, hanem más típusú kereskedelmi egységeknél történik a mérés. Újra kell gondolni a célcsoportokat.
DIGITÁLIS VÁSÁRLÁSOK, GENERÁCIÓS KÜLÖNBSÉGEK Új célcsoportot fogunk kijelölni a további kutatásunkhoz. Az új kutatási célcsoport a 65 év felettiek csoportja. A 65 év felettiek csoportja fixen elkölthető jövedelemmel rendelkezik. A gazdasági válság nem érintette a fix jövedelmeket, juttatásokat. A gazdasági válság előtt, a marketing szakma döntéshozói hosszú évtizedeken keresztül csupán a 14-50 között korosztályokban gondolkodott.
DIGITÁLIS VÁSÁRLÁSOK, GENERÁCIÓS KÜLÖNBSÉGEK Forrás és szerkesztés: Zsarnóczky Martin
DIGITÁLIS VÁSÁRLÁSOK, GENERÁCIÓS KÜLÖNBSÉGEK Az idősek csoportja nem egy homogén csoport, hanem további szegmensekből áll. Készítette: Zsarnóczky Martin Forrás: Zsarnóczy Martin
DIGITÁLIS VÁSÁRLÁSOK, GENERÁCIÓS KÜLÖNBSÉGEK Összefoglalás, következtetések minél több tudatos kutatási tevékenységre van szükség, a felszínes eredmények után további vizsgálatok kellenek, bár az eredmények a kis mintás eredmények megnyugtatóak, sajnos a nagyobb minták elérésére van szükség a pontos eredmények eléréséhez, vannak új kutatási területek és célcsoportok, amelyekkel foglalkozni kell jelentős gazdasági szerepük miatt.
KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET! DIGITÁLIS VÁSÁRLÁSOK, GENERÁCIÓS KÜLÖNBSÉGEK KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET! Zsarnóczky Martin, BKIK III. Kereskedelem, Kereskedelmi Szolgáltatások Osztály elnökségi tagja Hatékony és szabályos e-kereskedelem konferencia Budapest, 2017. 06. 08.