AZ INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM JOGA

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Változások a Médiatörvényben
Advertisements

A Gazdasági Versenyhivatal fogyasztóvédelmi tevékenysége dr. Grimm Krisztina október 21.
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a GVH eljárásaiban
Reklámállítások megítélése Balogh Virág május 5.
Hírlevél küldés WEB-SET-tel. Törvényi háttér • évi XLVIII. törvény a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól (reklámtörvény)
Rizikó magatartások népegészségügyi és lokális közösségi hatásai, kompetenciák és kommunikáció (érvelés-film)
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Karcag, november.
Baker & McKenzie International is a Swiss Verein with member law firms around the world. In accordance with the common terminology used in professional.
Dr. Markovich Réka főtitkár Magyar Reklámszövetség Változások szerkezetben és érdemben Az új reklámtörvényről 1.
Megtakarításokról közérthetően mindenkinek
 H ol?  Kiemelt kockázatú objektumokban.  Milyen eszközökkel?  Speciális felderítő eszközök használatával.  Levélvizsgáló berendezés  Röntgensugaras.
Hatósági és Jogi Főosztály UCP és Közérdekű Keresetek Osztálya
A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a évi XLVII. törvény alapján dr. Nagy Andrea Magdolna ügyvéd május 30.
E-KERESKEDELEM SZABÁLYOSAN
CLV Partners Ügyvédi Iroda
A kiskorúak védelme a média káros hatásaival szemben
Az UCP irányelv rendelkezéseinek hatása a GVH gyakorlatára (Fttv) október 21. dr. Nagy Márta.
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
Különös tekintettel a gyógyszerekre
A fogyasztóvédelmi szabályozás rendszere Fogyasztóvédelmi törvény (1997. évi CLV. törvény) 10 fejezetből áll: pl.: -fogyasztók életének, egészségének,
Versenyjog és fogyasztóvédelem
© dr. Horváth Zsófia – Ujváriné dr. Antal Edit. Üzlethelyiségen kívül kötött szerződés Szabályozás 85/577/EGK tanácsi irányelv 370/2004. (XII.26.) Kormány.
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok
Reklám etika.
Elektronikus kereskedelem
A reklámozás lehetőségei és korlátai a hazai gyógyszerpiacon Abádiné dr. Erdei Ildikó Csakurdáné dr. Harmathy Zsuzsanna Országos Gyógyszerészeti Intézet.
1 A NEMZETI MINŐSÉGÜGYI SZABÁLYOZÁSI RENDSZER Dr. Veress Gábor egyetemi tanár 2003.
Tapasztalatok az Smtv. és az Mttv. fényében szeptember Készítette: Dr. Detrekői Zsuzsa.
Köszöntő avagy néhány mondat a felsőoktatásról. Adatkezelés a felsőoktatási intézményekben Bakonyi László elnök, Oktatási Hivatal.
Fogyasztói igényérvényesítés – közérdekű keresetek
dr. Szöllősy András UCP Osztály július 29.
A VÁLLALKOZÁSOK SZEREPE A FOGYASZTÓVÉDELEMBEN Dr. Kohuth Viktor
Kalandorok kíméljenek! Július 29.. A címadás indoka Reklám céljai: –Termékeladás –Márkanév ismertsége –Márkakép kialakítása –Márkahűség kialakítása.
UCP Irányelvek végrehajtása Ausztriában Conference « Consumer protection - Unfair commercial practices » Budapest, 21 st /22 nd of October 2008 Ulrike.
Fogyasztóvédelmi Felügyelősége Tipikus fogyasztói panaszok a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok tükrében április 3.
Készített: Schneider Gábor GM/N/ Április 1.
2014. január 1. TERMÉKELHELYEZÉSI LEHETŐSÉGEK KIEGÉSZÍTŐ AJÁNLAT.
A HATÓSÁG SZEREPE AZ ÉLELMISZERLÁNC-BIZTONSÁG MEGTEREMTÉSÉBEN Biztonságos élelmiszerlánc - GeoExpo Dr. Búza László Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatal.
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Mezőtúr, november.
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Kunszentmárton, december.
A JOGI SZEMÉLY ÁLTALÁNOS SZABÁLYAI
KUKKOLÓK és KUKKOLTAK JOGAI
BÁCS-KISKUN MEGYEI KORMÁNYHIVATAL
Reklámpapír A kötelezettek teljesítési fegyelme Viszkei György ÖKO-Pannon Kht. Budapest, január 21.
A bíróság határozatai Dr. Nyilas Anna.
A DIGITÁLIS MARKETING JOGI VONATKOZÁSAI
Az audiovizuális szolgáltatások szabályozásának új útjai A médiaszabályozás reformja az Európai Unióban dr. Zachar Balázs Miniszterelnöki Hivatal.
Az adatvédelem szabályozása
A reklámtörvény és a hatályos adatkezelési szabályok III. Mfor Marketing Konferencia április 22.
Európai Uniós ismeretek Az Európai Unió jogrendszere; Versenyjog.
Dr. Fülöp Zsuzsanna szóvivő, osztályvezető Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Békéscsaba, szeptember 10. Változások, célkitűzések,tervek - a fogyasztóvédelem.
A médiatörvény változásainak hatása a gyógyszerpromócióra dr. Péntek Zoltán.
Termékmegjelenítés a médiaszabályozásban. I. Előzmények, alkalmazandó szabályok AMSZ Irányelv A sajtószabadságról és a médiatartalmak alapvető szabályairól.
Üzleti Jog I. Versenyjog I. Dr. Pázmándi Kinga Tanszékvezető e.doc. Üzleti Jog Tanszék.
Kereskedelmi gyakorlatok megítélése a hatóságok joggyakorlatában dr. Dobó-Kocsis Veronika Veszprém Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály 2016.
Balogh Virág Főtitkár Magyar Reklámszövetség A kuponozás jogi buktatói.
Dr. Dávid Ivett Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Hatósági és Jogi Főosztály április 22. Várható szankcionálási eszközök.
A fogyasztóvédelmi felügyelőségek feladat-és hatásköreit megállapító legfontosabb jogszabályok -Fogyasztóvédelemről szóló törvény -Nemzeti Fogyasztóvédelmi.
Középpontban a fogyasztó Készítette:Farkasné Bálint Rózsa.
1 FOGYASZTÓVÉDELMI FÓRUM Tatabánya, március 25.
Reklámszabályozás A fogyasztói döntések tisztességes és tisztességtelen befolyásolása Előadó: Dr. Kathi Attila Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság.
#15-25 Youth Marketing Forum
A környezet védelmének általános szabályairól szóló évi LIII. tv.
A PSZÁF tapasztalatai a UCP irányelvvel kapcsolatban
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok, fogyasztóvédelmi eljárások
A médiaszolgáltatásban közzétett termékmegjelenítés és az arról szóló tájékoztatás törvényi feltételeinek való megfelelés dr. Szikora Tamás jogász Nemzeti.
A Versenyjogi szabályozás rendszere Dr. Pázmándi Kinga
Reklám etika.
Előadás másolata:

AZ INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM JOGA REKLÁMJOG

REKLÁMJOG Reklámozás lehetősége Korlátok: Kereskedelmi szólásszabadság? Vállalkozás szabadsága Korlátok: Fogyasztók védelme Kiemelten védendő fogyasztói csoportok – pl. kiskorúak Piaci verseny tisztességének védelme

REKLÁMJOG Központi jogszabály: 2008. évi XLVIII. törvény a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól ‘gazdasági reklámtevékenység’, azaz: Nem politikai Nem társadalmi célú ‘alapvető feltételek’ ‘egyes korlátok’ : nem az összes, van számos egyéb törvény is

REKLÁMJOG SPAM? reklám természetes személynek mint reklám címzettjének közvetlen megkeresése módszerével, így különösen elektronikus levelezés vagy azzal egyenértékű más egyéni kommunikációs eszköz útján kizárólag akkor közölhető, ha ahhoz a reklám címzettje előzetesen egyértelműen és kifejezetten hozzájárult hozzájárulási nyilatkozat: név (ha kell, születési détum), önkéntesség és megfelelő tájékoztatás birtokában való történés kifejezése bármikor visszavonható: tovább nem küldhető nyilvántartást kell vezetni a hozzájárulókról

REKLÁMJOG TILALMAK Tartalmi (terméktől független) Nem ösztönözhet erőszakos, veszélyes, környezetkárosító magatartásra Nem károsíthatja kiskorúak fizikai, érzelmi,erkölcsi, szellemi fejlődését A kiskorúaknak szóló reklám esetében a kedvezőtlen befolyásolás tilalma is ki van mondva (erőszak, szexualitás, erőszakosan megoldott konfliktus) Tilos iskolában, óvodában reklámozni (kivétel: kultúra, sport, egészség) Nem mutathat be reklám kiskorút veszélyes, erőszakos, szexualitást hangsúlyozó helyzetben Tilos a pornográf reklám (nemiséget súlyosan szeméremsértő nyiltsággal bemutató) Tilos a tudatosan nem észlelhető reklám

REKLÁMJOG TILALMAK Tartalmi (terméktől független) Nem lehet a reklám megtévesztő -- a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat általános tilalma alá esik: Megtévesztő az a kereskedelmi gyakorlat (így az a reklám), amely valótlan információt tartalmaz, vagy valós tényt – figyelemmel megjelenésének valamennyi körülményére – olyan módon jelenít meg, hogy megtéveszti vagy alkalmas arra, hogy megtévessze a fogyasztót az alábbiak közül egy vagy több tényező tekintetében, és ezáltal a fogyasztót olyan ügyleti döntés meghozatalára készteti, amelyet egyébként nem hozott volna meg, vagy erre alkalmas

REKLÁMJOG TILALMAK Az összehasonlító reklám Nem vezethet tisztességtelen előnyszerzésre a másik árujának, árujelzőjének, jóhírnevének felhasználásából Nem vezethet összetévesztésre Nem sértheti a másik jóhírnevét Csak azonos rendeltetésű áruk hasonlíthatók össze Az áruk lényeges, ellenőrizhető tulajdonságait szabad összeahasonlítani (ha árat, azt is tárgyilagosan)

REKLÁMJOG TILALMAK Temékhez kapcsolódó Fegyver, lőszer, robbanóanyag (kivéve: üzlet, szakmai) Szexuális szolgáltatás, szexuális segédeszköz (kivéve: üzlet) Veszélyes eb, állatviadal Terhességmegszakítás (intézmény, eljárás, eszköz) Emberi szerv, szövet

REKLÁMJOG TILALMAK, KORLÁTOK Temékhez kapcsolódó ALKOHOL Tartalmi korlátok Nem szólhat kiskorúakhoz, nem mutathat be azokat Nem ösztönözhet mértéktelen fogyasztásra, nem kötheti társadalmi érvényesüléshez Nem állíthatja, hogy gyógyászati tulajdonsággal bír Magas alkoholtartalmat nem állíthatja be erényként Nem kapcsolhatja járművezetéshez, jobb fizikai teljesítményhez Közzétételi korlátok Sajtótermék B1, honlap nyitóoldala Egészségügyi és köznevelési intézmény területén és a bejáratától számított száz méteren belül Moziben este 8 előtt, gyermekműsorok közvetlen környezetében

REKLÁMJOG TILALMAK, KORLÁTOK Temékhez kapcsolódó DOHÁNYTERMÉK – tilos reklámozni Kivételek Forgalmazóknak szóló szakmai célú reklám EGT területén kívülre szánt reklám Szponzorálási tilalom Határokon átnyúló események, tevékenységek Sport-, kultúrális egészségügyi rendezvények Politikai pártok eseményei

REKLÁMJOG TILALMAK, KORLÁTOK Temékhez kapcsolódó SZERENCSEJÁTÉK Nem szólhat kiskorúakhoz Tilos állami engedély nélküli szerencsejátékot reklámozni TEMETKEZÉSI SZOLGÁLTATÁS Egészségügyi intézmény és temető területén tilos Csak a szolgáltató nevét, elérhetőségeit, logóját tartalmazhatja

REKLÁMJOG FELELŐSSÉG: Egyetemleges Jellemzően: reklámozó Reklámozó Reklámszolgáltató Reklám köttétevője Jellemzően: reklámozó

REKLÁMJOG HATÓSÁGOK: Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Gazdasági Versenyhivatal (megtévesztő reklám esetén)