A politikai tájékozódás forrásai Magyarországon A médiastruktúra átalakulása előtti és az utána következő állapot Hann Endre előadása a SZEF-Akadémián.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az internetezők véleménye a magyarországi vállalatok ügyfélkezeléséről. Az Infoteka Kft. – a Sugar CRM partnerje - magyarországi képviseletének megbízásából.
Advertisements

Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Dupláz-e a Jobbik? Mérők Klubja, január 30. Előadó: Závecz Tibor.
Kik azok a liberálisok és találnak-e pártot maguknak? A Republikon Intézet konferenciája, február 28. Előadó: Závecz Tibor.
Napfényen a „rejtőzködő szavazók” Mérők klubja április 24.
A helyi sajtó távlatai. 2 A médiapiac mozgásban van  „Sajtó” alatt a klasszikus médiumok mindegyikét értjük (tv, rádió, nyomtatott sajtó, közterület,
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 PÜSPÖKSZILÁGYI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Készítette: Geszler Nikolett
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
NEKIK MÁR CSAK GYEREKJÁTÉK Felmérés az internetező gyerekekről A Piackutatás Napja május 5.
Kutatási gyorsjelentés Omnibuszos kutatás meghatározott szakpolitikai témában – Egészségügy január.
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
Genertel sajtótájékoztató – az NRC kutatási adatai június 9.
A publicisztikai és tájékoztató műfajok
Educatio Press Magyar Oktatási Hírügynökség. Előzmények, célok:  Az országban több mint 400 ezer felsőoktatási hallgató van.  A felsőoktatási területhez.
Közérdekű munka büntetés Dr. Hatvani Erzsébet főigazgató Igazságügyi Hivatal december 12.
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
Ahány ház, annyi szabály Székely Levente
Lilla útja a sikerig– a Lilla magazin kampánya szeptember 11.
Az adományozás fogadtatása a médiában Kutatási eredmények október.
Híradók a közvéleményben június 16. Az adatok forrása : június 6-9. között készült 1000 fős telefonos kutatás.
„Alapozni a középiskolás években kell” Hatékony kommunikációs stratégia a célcsoportban Sáfrány Zsuzsanna Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia 2006.
Az e-banking távlatai 1117 Budapest, Pázmány sétány 1/a / 6827
Az MDF és az issue-voting A tematikus szavazás a 2010-es kampányban Készítette: Fehér Zsolt Pénzváltó Tamás Reich Jenő Stipkovits Péter Varga Szabolcs.
4. A nyilvánosság – a civil társadalom éltető kerete. Civilség és közhasznúság.
Békés L. Márton Farsang Zsuzsanna Címszavakban A manipulatív főcímek hatása a politikai véleményalkotásra.
Közösségi oldalak használata
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
A MAGDOLNA-NEGYED SAJTÓELEMZÉSE A LBERT D ÓRA – Z ÁVECZ G ERGŐ Műhelyszeminárium,
1 “Oly távol vagy tőlem és mégis közel...” Az Európai Unióval kapcsolatos attitűdök a hazai választók körében Göncz Borbála – Hegedűs István „Részvétel.
Társadalmi Felzárkózásért Felelős Államtitkárság Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégia január 26.
A fülke magánya Minden, amit a rejtőzködő választói magatartásról tudni lehet Mérők Klubja, október 26. Előadó: Závecz Tibor.
Olvasásismeret 2006/2007 II. félév Beniczky Péterné.
A helyi média, mint hatékony reklám felület – Fehérvár Médiacentrum
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 BÁTAAPÁTI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC. TETT.
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
1 Válság a fejekben is Nem látják át és nem veszik igénybe a fogyasztóvédelmi intézményrendszert a magyarok - Gulyás Emese - Tudatos Vásárlók Egyesülete.
Avagy mire is emlékezem…
A piackutatás alapjai E-Learning.
Vecsés város kutatás Közéleti, politikai kérdések Második hullám
Dunaújváros2014. szeptember 15. Projekt eredményeinek disszeminációja – 9. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban.
Kodolányi János Főiskola Nemzetközi Hét április 8. A társadalmi participáció különbségei Magyarországon, kilenc nagyváros térségében Társadalmi konfliktusok.
A tömegkommunikáció.
Budapest, február 23. Vállalati társadalmi szerep- és felelősségvállalás pr-es szemmel,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
Lakosok véleménye a Magyar Honvédségről február 21. Domokos Tamás.
Sándor Balázs A regionális mediatizáció kihívásai és perspektívái a Dél-Dunántúli Régióban.
Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint
Mennyire modern a hazai elit?. 2 Mennyire modern a hazai üzleti elit… … információszerzésben? … médiafogyasztási szokásaiban? … életmódjában?
Egy regionális rádió szerepvállalása B.-A.-Z. megye falvainak kulturális és társadalmi életében.
Élet az Ságvári Bence eszközökben VIII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 29. A fiatalok internet- és médiahasználati szokásairól.
A „tudatos vásárló” – avagy „hiszünk-e a felelős vállalati magatartásban?” Készítette: Páthy-Dencső Blanka TÁRKI Társadalomkutatási Intézet Zrt. 1112,
ZENEALATTI Halljuk, vagy hallgatjuk is? Székely Levente –
IVSZ - Marketing és Média szakcsoport, július 8. Andrási Tamás – üzletfejlesztési igazgató Az informatikai döntéshozók tájékozódási szokásai és információs.
A magyarországi vállalatok rendezvényszervezési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink.
Magyar Média Konferencia December 8. Kihívások a távközlési piacon Hazai gazdasági helyzet: Távközlési Versenyhelyzet Távközlési adó A lakosság.
HAJLÉKTALAN EMBEREK PSZICHOAKTÍV SZEREHASZNÁLATA
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
Ami változott, és ami nem
Országos kutatás a részmunkaidős foglalkoztatásról
A VAS MEGYEI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA PÁLYAORIENTÁCIÓ MEGÚJÍTÁSA
A 99,4 SUNSHINE FM BEMUTATÁSA, FELÉPÍTÉSE
Lakosok véleménye a Magyar Honvédségről
Közvélemény-kutatási eredmények
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
1 hónappal az országgyűlési választások előtt Politikatörténti Intézet Dr. Stumpf István március 11.
Közbiztonság Budapesten Budapesti adatok
TOP SF Munkaerő-piaci és foglalkoztatási helyzetkép Székesfehérváron Mahler Balázs Székesfehérvár Megyei Jogú Város Önkormányzat.
A kutatás a Nemzeti Együttműködési Alap támogatásával,
Előadás másolata:

A politikai tájékozódás forrásai Magyarországon A médiastruktúra átalakulása előtti és az utána következő állapot Hann Endre előadása a SZEF-Akadémián 2016. december 3.

Módszer A felmérést a Mérték Médiaelemző Műhellyel együttműködve és a Friedrich Ebert Alapítvány támogatásával a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet készítette személyes megkérdezéssel, 1200 fős mintán. A nem, életkor, iskolai végzettség és településtípus szerint súlyozott véletlen minta megbízhatóan reprezentálja a 18 éven felüli magyarországi népességet. Az adatfelvétel ideje: 2016. szeptember 9-13. A kutatás részben megismételte a másfél évvel korábbi hasonló felmérés kérdéseit. Statisztikai hibahatár: a teljes mintát tekintve általában +/-3 százalék, a kisebb részcsoportok esetében ennél nagyobb.

Amikor Ön politikai, közéleti ügyekben tájékozódik, milyen hírforrásokat használ rendszeresen? a teljes népesség százalékában 2014-2015 2016

Ha valami miatt a jövőben csak egy típusú médiumból tájékozódhatna, a kártyán felsoroltak közül melyiket választaná?

Politikai-közéleti tájékozódás napilapokból a teljes népesség százalékában 2014-2015 2016

A megyei lapok olvasótáborának tájékozódása az érintett népesség százalékában

Politikai-közéleti tájékozódás televíziókból a teljes népesség százalékában 2014-2015 2016

A jelenleg rendszeresen nézők/olvasók Átrendeződés A megváltozott hangvétel, a forrás politikai állásfoglalása miatt nem használja már (a korábban rendszeresen használók arányában)* A jelenleg rendszeresen nézők/olvasók aránya (teljes népességben %) *Az elmúlt években távolodott el a médiumtól

Politikai-közéleti tájékozódás rádiókból a teljes népesség százalékában 2014-2015 2016

Hetilapok olvasottsága a teljes népesség százalékában 2014-2015 2016

Internetes hírportálok olvasottsága a teljes népesség százalékában 2014-2015 2016

Facebook-jelenlét életkor és iskolai végzettség szerint százalék 2014-2015 2016

Milyen gyakran fordul elő Önnel, hogy politikai, közéleti hírekről a facebook-ról tájékozódik, tehát hogy facebook-os ismerősei bejegyzéseiből értesül ilyen hírekről? A teljes népesség százalékában A facebook-ozók százalékában

Milyen gyakran szokott Ön az interneten politikai, közéleti témájú blogokat olvasni? A teljes népesség százalékában Az interneten tájékozódók százalékában

Vannak, akik azt mondják, hogy a magyar médiából jól lehet tájékozódni, meg lehet ismerni a tényleges valóságot, mások szerint a magyar sajtó elfogult, az egyik politikai oldal álláspontja mindig nagyobb hangsúlyt kap, mint a másiké. Ön melyik véleménnyel ért inkább egyet? életkor és iskolai végzettség szerint, a teljes népesség százalékában

Ön szerint Magyarországon a médiában melyik politikai oldalnak, pártnak van nagyobb befolyása? életkor és iskolai végzettség szerint, a teljes népesség százalékában

Ön szerint Magyarországon a médiában melyik politikai oldalnak, pártnak van nagyobb befolyása? politikai hovatartozás szerint, a teljes népesség százalékban

Információforrások hitelessége* (a fontosabb médiumok) említi első helyen említi második helyen említi * Ha arról szeretne minél hitelesebb, megbízhatóbb információhoz jutni, hogy mik a legfontosabb politikai, közéleti hírek Magyarországon, melyik az a forrás, amelyikhez elsősorban fordul?

ellenzéki (jobbik nélkül) Információforrások hitelessége A fontosabb médiumok említettsége pártpreferencia szerint kormánypárti ellenzéki (jobbik nélkül) jobbik nincs pártja