Kompetenciafejlesztés - Tankönyvek

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Advertisements

A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
A tanári munka értékelése
„Ezt egy életen át kell játszani”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
A szaktanácsadás támogató szerepe
Losontzi István Többcélú Közoktatási Intézmény
Tanfolyam megszervezése Képzés módszerei SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged.
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
A referencia intézmények szerepe a TÁMOP intézmények tanulószervezetté válásának folyamatában Csizmazia Sándorné szakmai vezető Harkány, nov.13.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
2009 Merényi Zsuzsanna Közoktatási szakértő-középiskolai tanár
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Fontosabb fogalmak Képesség :
Az ÉRÁK szerepe és tevékenysége a régióban Soós Roland igazgató
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Korszerű, használható tankönyveket az iskolákba szeptember 15.
Korszerű, használható tankönyveket az iskolákba szeptember.
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
A „MÁSODIK ESÉLY” PROJEKT PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉSI PROGRAMJAI
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
Új skála – új lehetőségek Egy kis ízelítő. Egységes skála (1)
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Magyar nyelv és irodalom TÁMOP-tapasztalatok. Külső - negatív A pályázat csúszása  Előzetes tanfolyamok + tanácsadó hiánya  teljes tanácstalanság A.
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
A tankönyv szerepe az oktatás korszerűsítésében október 19. Kojanitz László u.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Gyermekvilág régen és ma
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
A szaktanácsadó segítő szerepe
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
A szövegértés diagnosztizálása és fejlesztése
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
A programcsomag Felépítése Előnyei Használata. A programcsomag összeállítása Alapja: kompetencia alapú oktatás, koncepció (gyakorlati haszon); Programtanterv:
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
Educatio LMS Halácsy Katalin II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola BeTISZK, MiTIOK tagiskola.
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap „Interaktív elektronikus tananyagok fejlesztése” projekt.
A tankönyv szerepe az oktatás korszerűsítésében augusztus 24. Móricz Zsigmond Gimnázium.
Szivák Judit Intézeti értekezlet jún Oktatási asszisztens szakirány.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Szakiskolai fejlesztési program
Mérés – értékelés 2006/2007 Gál Ferenc augusztus 31.
TANULÓINK SZFP-II programban résztvevő osztályok:
Tolna Megyei Önkormányzat Hunyadi Mátyás Középiskolája és Szakiskolája
Kompetencia alapú szakoktatás
Előadás másolata:

Kompetenciafejlesztés - Tankönyvek szakértői megbeszélés október 29.

Kiinduló pontok A tankönyv rendkívül fontos eleme a tanítási és tanulási környezetnek. A tankönyvkínálat vegyes minőségű. A feladat nem egy mások által összeállított és ajánlott „tuti tankönyvlista” beszerzése. A tankönyvválasztás és a tankönyvhasználat szakszerűségének fokozása a cél.

3. évfolyam

4. évfolyam

Egymástól eltérő szakszavak száma (Kémia 8. Nemfémes elemek) 39 67 102 57 20 40 60 80 100 120 1970-es évek 1980-as évek 1990-es évek 2000-es évek

Túl sokat markolnak

A szövegezés nem alkalmazkodik a tanulók olvasási képességeihez

Az illusztrációk alkalmazása nem elég tudatos és hatékony

Értékelési kritériumok összeállítása A tankönyvértékelés és analízis módszerének megismerése A közismereti tankönyvek elemzése és értékelés Döntés Nem megfelelő Megfelelő A piaci kínálat összehasonlítása az értékelési kritériumok szerint. A tankönyv adta lehetőségek kihasználása és dúsítása Információk gyűjtése a piaci kínálatról. Tantestületi és egyéni továbbkép-zések A legalkalmasabb tankönyv kiválasztása A kompetencia alapú programcsomagok megismerése és felhasználása A tankönyvkiválasztás elveinek módosítás, pontosítása http://www.sulinovadatbank.hu/ http://www.tankonyvkutato.hu

A pedagógiai kutatási eredmények adaptálása a tanulási célt meghatározó és téma lényegét bemutató bevezetések a problémafelvető szövegek, ábrák és kérdések az előzetes ismeretek feltárását elősegítő csoportos feladatok a személyes tapasztalatokra történő utalások a strukturált ismeretanyag érthető szövegek: ismerős, érdekes, tartalmilag és szövegtani szempontból is jól strukturált az önálló munkát igénylő tanulói feladatok a folyamatos tanulói reflektálást elősegítő kérdések a korábbi elképzelések és ismeretek újragondolására késztető feladatok az új ismeretek megértését (s nemcsak felmondását) igénylő ellenőrző feladatok

iskolakész oktatási programok tanár- és diákbarát taneszközök A Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program 2.1 és 3.1 számú intézkedéseinek központi programjai iskolakész oktatási programok tanár- és diákbarát taneszközök esélyteremtő megoldások a hátrányokkal érkezőknek programra szabott továbbképzés és tanácsadás informatív diagnosztikus mérési rendszerek http://www.sulinovadatbank.hu/

Kompetencia alapú fejlesztő csomagok