Fiatal Regionalisták VIII. Konferenciája, Győr október

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az orvosok és szakdolgozók elvándorlásának hatása az egészségügyi ellátás színvonalára Dr. Balogh Zoltán ELTE TáTK- AstraZeneca 15. Egészség-gazdaságtani.
Advertisements

Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg. ÚJSZÁSZ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA „Az újszászi.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
AZ ÉSZAK ALFÖLDI RÉGIÓ EGÉSZSÉGÜGYI HELYZETÉRŐL Az idősek egészségéért Előadó: Váradi Jánosné.
Nagyrendezvények közlekedésszervezési problémái Munkácsy András – Szele András KTI Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési Központ Közlekedéstudományi.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
Intézményi Férőhelykiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Kalocsai Szociális Szakellátási Központ kiváltása.
A Szociális Szövetkezeti forma bemutatása Tanai Tünde Rehabilítációs tanácsadó.
MIBŐL VALÓSULHATNAK MEG A HELYI STRATÉGIÁK? REGIONÁLIS PÁLYÁZATI FORRÁSOK.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
A munkahelymegőrző támogatás. Alapja  Az évi IV. tv. (a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról) 18. §.  A 6/1996. (VII.16.)
1 VIII. VASÚTI PÁLYÁK TERVEZÉSÉTŐL A KIVITELEZÉSIG VASÚTI PÁLYÁS MÉRNÖKTOVÁBBKÉPZŐ Magyar Mérnöki Kamara Budapest, EU támogatású projektek.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
TÁMOP program a Dél-alföldi Régióban Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ.
A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-dunántúli régiók fejlődésére Tóth Péter Győr, május 4.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
2016. A helyközi autóbusz-közlekedés A helyközi autóbusz- közlekedésről általában.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
EMBERI ERŐFORRÁS FEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAM KULTÚRSZIGET – AGÓRA NYÍREGYHÁZA TIOP /
A „Mintaprogram a minőségi időskorért” Pilote Project for Quality Ageing Az idősgondozás Magyarországon, elvek, szabályok, gyakorlat, intézmények Brettner.
A év értékelése és a év újdonságai
Önkormányzatok épületenergetikai beruházásai pályázati forrásból!
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
MÁV-START Zrt. Budapest, december
GAZDASÁGI FÓRUM SZENTGOTTHÁRD
„Szeptember végén” A felsőoktatási pályázati tevékenység jelene és jövője Szitáné dr. Kazai Ágnes Semmelweis Pályázati és Innovációs Központ.
A TISZA MENTŐCSOPORT MŰKÖDÉSE
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
Lieszkovszky József Pál (PhD hallgató, RGDI
Új utakon Alapon Start mintaprogram Honnan indultunk
Magyar-szlovák turisztikai konferencia
Hitelkonstrukciók a pályázati rendszerben
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
A konszolidáció módszertanáról
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
ÚJ UTAKON A SZAKKÉPZÉS Társy József
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Az IM csomópont funkciója, főbb tervezési kérdései
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Tóth Gábor Heves Megyei Kormányhivatal Jogi és Koordinációs Főosztály
AZ AUTÓBUSSZAL VÉGZETT MENETREND SZERINTI SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS ELINDÍTÁSA, HÁROM HÓNAPOS TAPASZTALATA DEBRECENBEN Budapest, Millenáris,
Országos Felnőttképzési Tanévnyitó Debrecen
A közigazgatás személyi állománya
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 6.
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
A HEVES MEGYEI KORMÁNYHIVATAL MUNKAÜGYI KÖZPONTJÁNAK 2011
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Szociális ellátást igénybevevők szükségletei – és szolgáltatásai
A évi pályázati felhívás legfontosabb szabályai
Jegyzői Értekezlet A településkép védelméről szóló évi LXXIV. Törvény végrehajtásának aktuális Önkormányzati feladatai Lukáts István.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
LEADER LEADER Intézkedések a Déli Napfény LEADER Egyesület területén
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
Köszöntjük kedves vendégeinket!
Lorem ipsum.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
Baranya Megyei Önkormányzat
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Előadás másolata:

Fiatal Regionalisták VIII. Konferenciája, Győr 2011. október 14-15. Kistérségi egészségügyi központok közösségi közlekedési ellátottsága az Észak-alföldi régióban Fiatal Regionalisták VIII. Konferenciája, Győr 2011. október 14-15. Bói Loránd, Debreceni Egyetem Kerpely Kálmán Doktori Iskola boi.lorand@kti.hu

0. Bevezetés 1. A szakellátó központok létesítése, pályázati jellegzetességek 2. Térségi kapcsolatok 3. Közlekedésszervezési kérdések 4. Az Ibrány-Nagyhalász Járóbeteg Központ közlekedési helyzetének bemutatása 5. Megoldási lehetőségek

Bevezetés I. – Találkozás a jelenséggel KTI Nonprofit Kft. Személyközlekedési Igazgatóság Közlekedésszervező Irodák . Feladatok: Közszolgáltatási menetrendek előkészítése (helyközi autóbusz, vasút), Kistérségi menetrendi egyeztetések lebonyolítása, Térségi közlekedésszervezés.

Bevezetés II. – a fogalomalkotás szintjei Tevékenységek (szakellátások, rendelések, működés), Intézmény (szervezet, működési forma), Létesítmény (kapacitás, felszereltség, kiépítettség), Helyszín (kapcsolatok, hozzáférés). HEIDEMANN, Claus (1987): Methodologie der Regionalplanung

1. A szakellátó központok létesítése, pályázati jellegzetességek

Az Észak-alföldi régióban 5 helyszínen TIOP 2. 1. 2/07 és TIOP 2. 1 Az Észak-alföldi régióban 5 helyszínen TIOP 2.1.2/07 és TIOP 2.1.2/08 pályázati támogatással létesültek meg, Támogatási összeg 3,7 Mrd. Ft, Az 5 központból jelenleg már 4 üzemel.

1. A szakellátó központok létesítése, pályázati jellegzetességek A pályázati kiírás háttere, célkitűzései: Egészségügyi ellátórendszer átalakítása, fekvőbeteg kapacitás csökkentése, Az ellátórendszerhez való hozzáférés területi kiegyenlítése, Minimum 4 orvosi alapszakma járóbeteg ellátásának 20 percen belüli elérhetősége, Korszerű infrastruktúra létesítése.

1. A szakellátó központok létesítése, pályázati jellegzetességek A pályázati kiírás feltételrendszere: Kistérségenként maximum 1 pályázat, és a pályázat által érintett területen heti 70-nél kevesebb szakorvosi órában van járóbeteg szakellátás, Egészségszakmai szempontból szigorú és részletesen megadott tartalmi elemek, Előzetes egyeztetések, engedélyek szükségessége (EüM, megyei önkormányzat), Pénzügyi fenntarthatóság igazolása modell számítással, Funkciónak megfelelő területen valósul meg a fejlesztés.

Bevezetés II. – a fogalomalkotás szintjei Tevékenységek (szakellátások, rendelések, működés) Intézmény (szervezet, működési forma) Létesítmény (kapacitás, felszereltség, kiépítettség) Helyszín (kapcsolatok, hozzáférés) HEIDEMANN, Claus (1987): Methodologie der Regionalplanung

1. A szakellátó központok létesítése, pályázati jellegzetességek Hiányosságok a közlekedésszervezés szemszögéből: Annak ellenére, hogy az intézmény által generált utazási igények kielégítése a közforgalmú közlekedés feladata: A pályázati kiírásban nem jelenik meg a közösségi közlekedéssel történő elérhetőség, A pályázat előkészítése során közösségi közlekedéssel foglalkozó szervezettel való egyeztetés nem szükséges, A közlekedési helyzet leírása a Megvalósíthatósági Tanulmány része, de itt sem kell külön a közforgalmú közlekedéssel foglalkozni.

2. Térségi kapcsolatok

2. Térségi kapcsolatok (Vámospércs, Létavértes) 10 km

2. Térségi kapcsolatok (Polgár)

2. Térségi kapcsolatok (Ibrány, Baktalórántháza)

3. Közlekedésszervezési kérdések

3. Közlekedésszervezési kérdések Közlekedésszervezési beavatkozást kiváltó tényezők Baktalórántháza Ibrány - Nagyhalász Létavértes Polgár Megfelelő színvonalú utas kiszolgáló létesítmények megléte Közlekedési feltételek javítását célzó kiegészítő projekt Infrastrukturális beavatkozás szükséges Fő utas áramlással ellentétes utazási irányok generálása Közlekedésszervezési beavatkozás szükséges

3. Közlekedésszervezési kérdések Az utazások megoszlása motiváció szerint (2009) KSH (2010) - A lakossági és egyéni közlekedés jellemzői 2009

3. Közlekedésszervezési kérdések Ingázás aránya motiváció és településnagyság szerint (2009) KSH (2010) - A lakossági és egyéni közlekedés jellemzői 2009

3. Közlekedésszervezési kérdések Az idősebb korosztálynál az egészségügyi intézménybe való eljutás motivációja magas (65 év felettieknél minden 10. utazás), Az egészségügyi intézményekbe igyekvők számára fontos szempont a közlekedési eszköz rugalmassága, Az egészségügyi intézménybe utazók útiköltségeit a fizető utasok esetén az OEP utólag téríti meg. A 65 év felettiek utazása ingyenes, az utaztatásuk után járó állami támogatás alacsony, Alacsony számú időben szétszórt utazási igények, A kistérségi járóbeteg szakellátó központok elhelyezkedése miatt az utazási irányok a fő utazási áramlásokkal ellentétesek.

4. Az Ibrány-Nagyhalász Járóbeteg Központ helyzetének bemutatása

4. Az Ibrány-Nagyhalász Járóbeteg Központ helyzetének bemutatása 11 település (1 kistérségen kívüli), 27923 lakos, 22 szakrendelés, Üzemelés kezdete: 2011. június, Párhuzamosan megvalósult közlekedésfejlesztési projekt (buszöblök, megállók létesítése).

4. Az Ibrány-Nagyhalász Járóbeteg Központ helyzetének bemutatása

4. Az Ibrány-Nagyhalász Járóbeteg Központ helyzetének bemutatása Település Rangsor (eljutás alapján) (esetszám alapján) Havi esetszám (1000 lakosra) Nagyhalász 1 2 213 Ibrány 190 Paszab 3 5 94 Tiszabercel 4 106 Tiszatelek 133 Gávavencsellő 6 9 34 Buj 7 50 Vasmegyer 8 10 24 Balsa 63 Tiszarád 45 Beszterec 11 Újdombrád 12 12/12 5/3 11/11 9/6 6/9 4/4 3/5 2/1 10/8 1/2 8/10 7/7

4. Az Ibrány-Nagyhalász Járóbeteg Központ helyzetének bemutatása Eljutási idő különbözet a kistérségi és az alternatív szakellátó intézmény között (perc) A 2010/2011. évi közforgalmú menetrend alapján

5. Megoldási lehetőségek

5. Megoldási lehetőségek Utasszámok esetszám alapján becsülhető napi maximális nagysága

5. Megoldási lehetőségek Közforgalmú közlekedés Útvonal hosszabbítás (38 járat), Új járat indítás (5 járat), Indulási idő módosítás csatlakozás biztosításához (3 járat) Kérdéses a kihasználtság mértéke.

5. Megoldási lehetőségek

5. Megoldási lehetőségek

5. Megoldási lehetőségek Rugalmas közlekedés Finanszírozás hiányossága (Személyközlekedési törvény)

5. Megoldási lehetőségek 12/12 5/3 11/11 9/6 6/9 4/4 3/5 2/1 10/8 1/2 8/10 7/7

5. Megoldási lehetőségek Becsülhető napi utasszámok és falu(tanya-)gondnoki busz ellátottság

Fiatal Regionalisták VIII. Konferenciája, Győr 2011. október 14-15. Köszönöm a megtisztelő figyelmet! Fiatal Regionalisták VIII. Konferenciája, Győr 2011. október 14-15. Bói Loránd, Debreceni Egyetem Kerpely Kálmán Doktori Iskola boi.lorand@kti.hu