Desztináció-marketing

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A helyi termékek szerepe a gazdaságfejlesztésben TAPASZTALATOK, PÉLDÁK, A FEJLŐDÉS LEHETSÉGES IRÁNYAI.
Advertisements

Turisztikai szuksegletek
Turisztikai desztinációs menedzsment szervezetek létrehozása és fejlesztése.
Turisztikai és Vendéglátóipari Főosztály
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
Önkormányzatok idegenforgalmi feladatai Tegyünk együtt Fejér megye idegenforgalmáért Garán Éva.
A fesztiválok turisztikai jelentősége Magyar Fesztivál Szövetség Évadzáró Konferenciája november Százhalombatta.
A kerékpáros turizmus fejlesztési stratégia céljai, alapelvei Kerékpáros Tárcaközi Bizottság január 28. DR. KOVÁCS MIKLÓS turisztikai szakállamtitkár.
Tájékoztató a települési túraútvonalak létrehozásával kapcsolatos tapasztalatokról Márta Attila.
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
TDM Szakmai Nap november 21.
Kerékpárral a Fertő–tó Neusiedlersee kultúrtájon Partnertalálkozó és workshop 3. workshop: Kerékpáros térség turisztikai fejlesztésének lehetőségei, lehetséges.
Ugrás az első oldalra A jövőképtől a megvalósításig Városfejlesztés irányai, feladatok ban Dr. Szaló Péter szakállamtitkár A jövőképtől a megvalósításig.
Turisztikai desztináció menedzsment MIÉRT
Településmarketing Stratégiatípusok. 2 Marketingstratégia Tudatos piacorientált vezetés Tudatos piacorientált vezetés életképes kapcsolatok kialakítása.
Településmarketing Értékaudit.
Az RTM kialakulása és koncepciójának lényege
Kompetenciamarketing Stratégiai tervezés folyamata
TDM Tanfolyam A TDM lényege
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A Stratégiai Környezeti Vizsgálat (SKV) szerepe a gazdasági tervezésben Dr. Fogarassy Csaba egyetemi docens.
A marketing piac tartalma
Önkormányzatok turisztikai feladatai
Közösségi művelődési törekvések Budapest, március 5 Beke Márton, az Emberi Erőforrások Minisztériuma Közművelődési Főosztályának vezetője.
MTA Regionális Kutatások Központja A decentralizált hatalomgyakorlás és a regionális fejlődés Pálné Kovács Ilona.
Kérdések a második zh-hoz
Magyar Turisztikai Tartalomtár. Célok 1. olyan teljes körű turisztikai adatbázis és a belőle táplálkozó portálrendszer megteremtése, amely tartalmazza.
LEADER Közösségek határon átnyuló együttműködésének lehetőségei. Mártha Tibor április 24.
A Regionális Fejlesztési ZRt. szerepe, tevékenysége Záhony és térsége fejlesztésében Dr. Vajdáné dr. Horváth Piroska vezérigazgató.
Címalcím 1 Nemzeti Fejlesztési Terv - Regionális Operatív Program Wächter Balázs VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság Stratégia tervezési iroda november.
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
A marketingkommunikáció
A Dél-alföldi Régió évi Területfejlesztési Operatív Programja Regionális Akcióterv Kecskeméti Klára tervezési projektmenedzser június.
„Kistérségi integrált projekttervek ” Szombathely,
Társadalmi-gazdasági egyenlőtlenségek Régiók, megyék, kistérségek.
A Dél-Dunántúli régió gazdaságában rejlő potenciál – a KKV-k szerepe a gazdaságfejlesztésben.
Balatoni Regionális Turizmus Szövetség 201l. 1o.21. Balatonföldvár Hoffmann Henrik Elnök Regionális TDM Szövetség -lehetőség, -kihívás, -siker? Regionális.
Nemzetközi együttműködések „A BAKONYÉRT” Egyesületnél.
Tiszainform Idegenforgalmi Szolgálat
Mátrai Balázs vidékfejlesztési szakértő Magyarországi LEADER Központ
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
9 tézis a jövő településfejlesztéséhez Kistérségek fejlettségi rangsora.
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara szerepe a vidékfejlesztésben
Iparpolitikai és regionális szempontok a GKM Stratégiájában és az ÚMFT-ben Dr. Cservenyák Ildikó Főosztályvezető, GKM MRTT, V. vándorgyűlése október.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
DESZTINÁCIÓK TURISZTIKAI TELJESÍTMÉNYÉNEK TELEPÜLÉS-SZEMPONTÚ MEGKÖZELÍTÉSE Dr. Szalók Csilla „TDM Workshop”
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Regionális operatív programok ma és holnap Lunk Tamás ügyvezető Vitál Pro Kft.
„ A megújuló energia helye a Somogy megyei fejlesztési elképzelésekben” Budapest, március 30.
Vállalkozásmenedzsment I.
A Veszprém Megyei Önkormányzat aktuális területfejlesztési tervezési feladatai, a megyei integrált területi program bemutatása Somlóvásárhely, július.
Vállalkozásfejlesztés Kazincbarcika térségében Wächter Balázs.
Master of Arts International Hotel Management „ Management” :01 1 Dr. Juhász László PhD.
A gazdaságfejlesztés finanszírozási lehetőségei Dr. Szegvári Péter Stratégiai Igazgató.
A Tourism4C project bemutatása Nagy András Ügyvezető igazgató ZMVA Kick-off találkozó Zalaegerszeg, május
Környezet és közösségek a magyarországi Zöldutakon A fenntarthatóság útján.
MAGYAR-ROMÁN EGYÜTTMŰKÖDÉSI LEHETŐSÉGEK A FALUSI TURIZMUSBAN Prof.Dr. Hanusz Árpád egyetemi tanár
TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ
HVS felülvizsgálat 6/2011. (II. 04.) IH közlemény.
A határtérség.
A közigazgatás funkciói/feladatai
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
A turisztikai desztináció menedzsment rendszer Magyarországon
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Előadás másolata:

Desztináció-marketing Dr. Gonda Tibor

D-Marketing – kiinduló tézisek Desztináció-marketing, mint közösségi típusú marketing a térség és településmarketing meghatározó eleme, a desztináció-menedzsment meghatározó eleme, a turizmus-marketing meghatározó eleme.

Desztináció fogalma WTO (1993) turisztikai attrakciókkal, intézményekkel, szolgáltatásokkal bíró hely, amit a turista vagy annak egy csoportja látogatásra kiválaszt és amit a turisztikai kínálati oldal piacra visz, értékesít. KERESLET v. KÍNÁLATORIENTÁLT Az egyes desztináció a turisztikai piac egy releváns piaci szintjének versenyzője.

Szükséglet, vevőelvárás alapú desztináció-megközelítés

Desztináció Hagyományos felfogás (mint célterület) továbbfejlesztéseként - folyamatorientált, a versenyre, a vevőigényekre irányuló, turisztikai együttműködés, hálózat, mint stratégiai üzleti terület, (termék-piac kombináció) a hagyományos vállalkozói piacokon működő, önállóan tervezhető, mert definiált piacra, piaci döntési szintre irányul

Szemlélete: marketing

DM – közösségi beavatkozás

Régió- és településmarketing modellje A desztináció-marketing az adott terület marketingjének turisztikai síkja.

A közösségi fejlesztés újszerő megközelítése, a kompetencia-alapú A közösségi fejlesztés újszerő megközelítése, a kompetencia-alapú*, integrált modell

Az imázs Azon elképzelések és benyomások összessége, amely egy emberben vagy csoportban egy adott személyről, termékről, cégről, esetünkben területről kialakul. Egyrészt az adott terület konkrét adottságai, fejlesztései eredményei, az objektív tények Másrészt az erről való informáltság, s a saját elvárások, értékelés általi szubjektív megítélés függvénye. Fontos terület-marketing feladat az objektív és szubjektív oldal összhangjának megteremtése. Az imázs az attitűdök, a motivációk, a cselekvések meghatározójává válik.

A közösségi marketing gazdaságfejlesztési feladata A gazdaság fő szereplői, a (hazai, helyi) vállalkozások gazdasági versenyképessége megteremtésének a segítése, támogatása: a versenysemlegesség elvének betartása, a túlzott beavatkozás elkerülése mellett, a közös érdekek erejéig történő versenybeni együttműködés révén.

A területfejlesztési tervezés és a marketing kapcsolata

RTM megvalósításának típusai, szereplői