Reflexiók a társadalmi és a nonbusiness marketing fogalmi kérdéseihez

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
ADATSZERZÉS, INFORMÁCIÓ HASZNOSULÁS Biztonságtudatos vállalati kultúra Készítette: Jasenszky Nándor egyetemi szakoktató NKE NBI TEH tanszék.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
A környezetvédelmi megbízott szerepe a vállalkozások tevékenységében és Önkormányzati munkakörben Önkormányzati munkakörben.
NTP-TSZV- M CSEÖH MŰHELYFOGLALKOZÁS Kutatási eredmények ismertetése Szegő Dóra.
A BKIK Oktatási Igazgatóságának és Oktatási Nonprofit Kft-jének feladatai.
Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Hol tartunk… Beszámoló –Mérleg –Eredménykimutatás Értékelés – – – –2004- –Immateriális javak,
A VÁROSRÉGIÓ DEFINIÁLÁSÁNAK LEHETŐSÉGEI Horváth Sarolta Noémi Ph.D. hallgató Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar Közgazdaságtani és Gazdaságfejlesztési.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
„ Tágas városom kis lakásra cserélem” Hajléktalanok önálló lakhatásának elősegítése, munkaerő-piaci integrációjának megalapozása TÁMOP /
Open SKM Agency Kft. - „...a nyílt szabványok választása egyértelműen okos üzleti döntés...” „... az EU nem válhat a zárt forráskód rabjává,
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
Dr. Bihari Péter BME Gépészmérnöki Kar oktatási dékánhelyettes
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Hidak a közgazdaságtan és a gazdálkodástan között: a vállalatelméletek
Megjegyzések Dinya László vitaindító tanulmányához
Szociális kompetencia
Budapest XVI. Kerületi Móra Ferenc Általános Iskola
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Innováció a közoktatásban
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Mayer József Budapest február 27.
„Társadalmi Innovációk generálása Borsod-Abaúj-Zemplén megyében”
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
SZÁMVITEL.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
SZÁMVITEL.
Követelményelemzés Cél: A rendszer tervezése, a feladatok leosztása.
Konfliktusok az iskolában
GÉNTECHNIKÁK LABORATÓRIUM Bioetika
Fiatal Regionalisták VII. Konferenciája
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
Innovációs képesség és jólét összefüggései
SZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály egyetemi tanár
SZÁMVITEL.
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
A hatékony adományozás eszközei igazgató, Magyar Adományozói Fórum
Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel kísérése II.
Compliance és Corporate Governance
Környezeti Kontrolling
Szervezet-fejlesztés
Felnőttképzés a közművelődésben
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment Teljesítmény-menedzsment.
A hazai mezőgazdasági tudásrendszer működési sajátosságai
Econventio Kerekasztal Közhasznú Egyesület
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint EREDMÉNYEK 4. 8
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
Etikai dilemmák A Közszolgálatban
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Lorem ipsum.
SZAKMAI FOLYÓIRATOK.
Föderalizmus és decentralizáció kutatás svájci–magyar együttműködésben
Rappai Gábor, szeptember 25.
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Válság után, válság előtt
Előadás másolata:

Reflexiók a társadalmi és a nonbusiness marketing fogalmi kérdéseihez MTA GTB Marketingtudományi vitaülés Budapest, 2016. december 5. Reflexiók a társadalmi és a nonbusiness marketing fogalmi kérdéseihez Dr. Pavluska Valéria egyetemi docens PTE KTK Marketing és Turizmus Intézet

A társadalmi és a nonbusiness marketing felértékelődése Dr. Dinya László: A társadalmi és a nonbusiness marketing szakmai kihívásai, kutatási kérdései a társadalmi és a nonbusiness marketing fogalmi kérdéseinek aktualizálása a társadalmi és a nonbusiness marketing, valamint a versenyképesség, illetve az ennek helyére lépő fenntarthatóság kapcsolatának vizsgálata

Szerteágazó nonbusiness témák A nonbusiness világ Szerteágazó nonbusiness témák igen különböző társadalmi-gazdasági összefüggéseket érintenek legfontosabb közös tulajdonság: közvetlenül nem kötődnek üzleti célokhoz egyéb közös jellemző? tisztázni és aktualizálni kell a társadalmi és a nonbusiness marketing fogalmi sajátosságait a jelenség megismerése marketing következmények

Társadalmi-gazdasági összefüggések a társadalmi és a nonbusiness marketing hátterében Piac  társadalom A piacgazdaság fontos társadalmi értékeket is hordoz: a piaci csere szabadsága, fogyasztói szuverenitás, innovációra való ösztönzés stb. nem kapnak kellő elismerést  társadalmi marketingkampányok kellenének Versenygazdaság  fenntartható piacgazdaság: értékformálás, szemléletváltás, adekvát viselkedésminták, új kompetenciák, nem üzleti elven működő struktúrák kialakítása  társadalmi marketingkampányok

Társadalmi-gazdasági összefüggések a társadalmi és a nonbusiness marketing hátterében Társadalom  piac a gazdaság társadalmi és kulturális beágyazottsága: társadalmi intézmények hatása, társadalmi/kulturális erőforrások (tőkék) gazdasági hasznosulása a tőke fogalmának kiterjesztése: személyes (kapcsolati) és kollektív (hálózati) társadalmi tőkeformák információkhoz, közösségi léthez való hozzáférés (pozicionális tőke) kockázatos ügyletek másokkal (bizalomtőke) szolidaritás (kötelezettségtőke) társadalmi kontroll lehetősége (hálózatkontroll) bizalom légköre a hálózatban (hálózatbizalom) általános értékek, normák, morál (hálózatmorál) civil tőke stb.  árnyalt elemzőapparátusok kidolgozása a nonbusiness jelenségek gazdasággal, társadalmi jólléttel való összefüggéseinek vizsgálatához

A civil szervezetek belső értéke a civil szervezetekben való személyes tevékenység során elsajátíthatók azok a képességek, ismeretek és attitűdök is, amelyek társadalmi tőkegyarapító tényezők az áralku helyett a kapcsolat- és a hálózatszervezés specifikus formái fejlődnek ki: sajátos magatartási, kapcsolatépítési, együttműködési és kommunikációs képességek

Megjegyzések a társadalmi és a nonbusiness marketing fogalmi kérdéseihez a modern marketing alapelve (a célközönség elégedettségének megteremtésén keresztül elérni saját céljainkat) és technológiája (a piacorientáció) szervezetsemleges a nonbusiness szervezetek számára a modern marketing elvi alapjain a sajátos nonbusiness karaktereket figyelembe vevő specifikus marketing modell(eke)t kell felépíteni ehhez azokat a kulcsfogalmakat kell tisztázni, amelyeket a klasszikus marketingből úgy ismerünk mint marketingkoncepció, piacorientáció, csere, fogyasztó/vevő, termék, eredményesség