VIZUÁLIS NEVELÉS az ÖSVÉNY Oktatóközpontban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
 Kiemelkedő utánpótlás nevelés  Saját tulajdonú sportcsarnok  infrastruktúra  Nyitás a szabadidő és közösségi programok felé.
Advertisements

A Hallgatói Mentorprogram működése
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
élménypedagógiai módszerek alkalmazási lehetőségei a tanitásban
„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia május 10.
Milyen tanulsággal szolgálhat a szabadidő-elmélet a pedagógus számára?
„EZERARCÚ CSALÁD” A fiatalokkal való kapcsolatfelvétel és sikeres bizalmi kapcsolat kialakításának egyik lehetősége Pistyur Gabriella Sóti Beáta Törzsökné.
Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
„Egy kép többet mond ezer szónál!”
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
„Keresztény nevelés – egyházi iskola” október 15.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Az Én Belső Szín-Házam Inkluzív pedagógia, drámapedagógia és színházi tevékenység fogyatékkal élő célcsoportokkal Budapest, 2012.május 14. MESÉT MÁSKÉNT.
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
A képzőművészet-terápia
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Kooperatív tanulásszervezés lehetősége a környezeti nevelésben Szegedi Tudományegyetem Ságvári Endre Gyakorló Általános Iskola Szeged Özvegy Judit.
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
Nem a tudás mennyisége a fontos, hanem a képességek fejlettsége
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Az egyéni fejlesztési terv
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
Óvodai portfólió Ferenczei Éva óvodapedagógus
A cserkészetben rejlő lehetőségek az evangélikus nevelés számára Buday Barnabás cserkésztiszt (16.) országos elnök.
KREATIVITÁS ALKOTÓKÉPESSÉG.
ÖKOISKOLA A HERNÁD ÉS A BÁRSONYOS ÖLELÉSÉBEN Bőcsi Általános és Szakiskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény.
SZTE BTK Spanyoltanár MA
A pszichikumról általában
Látható hangok Esztétikai foglalkozások 3-8 éves gyermekek
Pedagógiai személyiségértelmezések
NÉPMŰVÉSZET ÉS ORVOSI REHABILITÁCIÓ Dr. Pető Zoltán SZTE ÁOK, Neuropsychiátriai Rehabilitációs Osztály S z e g e d.
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium

A portfólió - óvodai szakterület
13+1 ÖTLET DIÁKMENTOROKNAK. Kik a diákmentorok? közel-kortárs szerepazonosság nem szülő, nem tanár +2 év +1 iskolai fokozat +tapasztalat.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Módszertan A pedagógus feladatai. Útkereső tanulók Az erkölcstan a tanulókra nem közlések befogadóiként, hanem a tanulási folyamat aktív – gondolkodó,
„A Zöld Óvoda megvalósult gyakorlata”
Külkapcsolataink, pályázataink: I. Comenius II. Erste – ACES III. Testvériskola.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Pedagógus értékelési rendszer
IKT alapú kompetenciák a XXI. századi pedagógusképzésben
Az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskola bemutatkozik Gyöngyös
„Walls talk” projekt „Walls talk” projekt Katedra Gimnázium,
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Összeállította: Szabó Ilona
Az iskola és a szülők kapcsolattartási formái a Csaholci Általános Iskola intézményében Készítette: Kádár Ágnes mesterpedagógus szaktanácsadó
Érzékenyítés. Általános értelemben: valamilyen kérdésre való fokozottabb érzékenység kifejlesztése. Érzékenyítés.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Előadó: Dorka Péter SZTE JGYPK TSTI
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
Tervezési folyamat.
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
A képzőművészet-terápia
„Fiatalok EGYÜTT, EGYMÁSÉRT 2015”
Szolnoki Tagintézmény
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Magyar Projektmenedzsment Szövetség
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
Ki mit tud? december óra 330 terem
Túl a tanórán Művészetek és a fejlődő, kibontakozó ember
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

VIZUÁLIS NEVELÉS az ÖSVÉNY Oktatóközpontban „Vizuális nevelés másképp” konferencia Tatabánya, 2016. november 24.

1. BEMUTATKOZUNK Több mint … Minden, ami oktatás! TEVÉKENYSÉGÜNK: oktatási programok szabadidős programok képzések RÉSZTVEVŐINK: óvodásoktól a felnőttekig egyéni résztvevők, csoportok, családok PROGRAMOK: erdei iskola, osztálykirándulás, terepgyakorlat iskolai, családi, céges rendezvények oktatási anyagok, foglalkozáscsomagok, tanösvények tanulmányi versenyek, pályázatok kirándulások, táborok változatos helyszínek, teljes körű szervezés személyes odafigyelés, egyedi kivitelezés Minden, ami oktatás! Több mint … … egyszerű programadás … 25 év tapasztalat … 250 programlehetőség

2. ÁTTEKINTÉS VIZUÁLIS NEVELÉS AZ ÖSVÉNY OKTATÓKÖZPONTBAN: természetben, természetes közeghez kapcsolva alkalmazzuk élmény- és gyakorlatközpontú módszertanilag differenciált és sokrétű komplex programrendszerbe illesztjük tervezzük, mégis spontán és rugalmas meghatározott célokért alkalmazzuk fejlesztő a személyiségre, a közösségre

3. ALKALMAZÁSI TERÜLETEK Alkotás a természetben Fényképezés Szenzitív környezetpedagógia Személyiségfejlesztés és önkifejezés Népművészet, kézművesség Öko-terepvázlat „Égig Érő Fa” alkotói pályázat

ALKOTÁS A TERMÉSZETBEN JELLEMZŐK: szabad, önálló, kikapcsoló felfedező rácsodálkozó végtelen közeg hagyományos technikák természetbeni anyagok játékok megfigyelések spontán lehetőségek Land Art mimikri színek változatosság felhőnéző

FÉNYKÉPEZÉS JELLEMZŐK: technikai művészi figyelem ráirányító valós látásmódok témavariációk lehetőségek és határok képalkotás analóg és digitális fényképezőgépek nézőpontok nappal és éjszaka montázs dokumentáció

SZENZITÍV KÖRNYEZETPEDAGÓGIA JELLEMZŐK: érzékelésen alapul differenciált tapasztalatszerzéseket ötvöz szimbolikus kifejezés formákat használ reflektivitás, önreflekciót igényel intim és bizalmat kíván elhomályosult megismerési módokat tart ébren színek, formák, kompozíciók változatos ingerforrások a természet anyagai, jelenségei, testünk átélés érzékenyítés személyes viszony, kötődés

5. SZEMÉLYISÉGFEJLESZTÉS és ÖNKIFEJEZÉS JELLEMZŐK: egyedi teljes önmagába visszatérő feloldó szemléletmódok próbák, helyzetek kérdések és válaszok önreflexió mimika, testbeszéd elvont kommunikáció érzelemkifejezés

NÉPMŰVÉSZET, KÉZMŰVESSÉG JELLEMZŐK: ősi, hagyományos szimbolikus manualitást fejlesztő szokásrendet megismertető minták megismerése tervezés tárgykészítés szabad alkotás változatos anyagok, technikák

ÖKO-TEREPVÁZLAT JELLEMZŐK: megfigyelő analitikus gondolkodtató naplószerű mélyen rétegzett vázlatos széles spektrumú kutatás előkészítés táj jellegének megragadása tudásfelmérés

„ÉGIG ÉRŐ FA” ALKOTÓI PÁLYÁZAT

4. KAPCSOLAT ÖSVÉNY Oktatóközpont szakmai vezető: Rogovszky Zoltán telefon: +36 30 594 83 27 e-mail: iroda@osvenykft.hu web: Kövessék az ÖSVÉNY-t! A természet titkaihoz vezet. http://osvenykft.hu http://tabor.osvenykft.hu http://erdeiiskola.osvenykft.hu http://osztalykirandulas.osvenykft.hu https://www.facebook.com/oktatokozpont.osveny