Mozgásszervi rehabilitáció

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Advertisements

Intézményi Férőhelykiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Kalocsai Szociális Szakellátási Központ kiváltása.
Kábítószer-probléma kezelése Szentesen Drogambulancia Dr. Szalayné Péter Ildikó Addiktológiai konzulens.
Gyermekjóléti Szolgálatok IV. Országos Konferenciája Az iskolai agresszió megelőzése és kezelése - a MFPI projektjének bemutatása október 28. NÉMETH.
„KAPASZKODÓ” SZOCIÁLIS BÖRZE november 24. Szakmai programok és kihívások az FSZK jelenében és jövőjében.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
… HOL JÁR AZ ISTEN? BENNÜNKET ELFELEJT?. HOL? Dél-Baranya Kedvezőtlen gazdaságföldrajzi elhelyezkedés Rossz infasrtuktúrális ellátottság Alacsony képzettségi.
Jó gyakorlat – A pályaorientáció szerepe az egyén életében, a szakember nézőpontjából Kiss István – tanácsadó szakpszichológus.
A FIGU A közérdekű és a közérdekből nyilvános adatok kezelésének rendje M01 Általános közzétételi lista I. Szervezeti, személyzeti adatok 2. A közfeladatot.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
A „Mintaprogram a minőségi időskorért” Pilote Project for Quality Ageing Az idősgondozás Magyarországon, elvek, szabályok, gyakorlat, intézmények Brettner.
TEROTECHNOLÓGIA Az állóeszközök újratermelési folyamata.
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Dr. puli edit phd egyetemi adjunktus, széchenyi istván egyetem, győr
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Mélyvénás thrombozis.
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
Törökszentmiklósi Tagintézmény
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
Mozgásszervi rehabilitáció
Gondoskodás Gyermekeinkért Közhasznú Alapítvány (Budapest)
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
AZ ISKOLÁSKORBA VEZETŐ
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Hajléktalanokért Közalapítvány
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Közösségek, iskolák, resztorativitás
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Ács Szabina Kommunikáció és Médiatudomány
Az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapítása
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
Projektmunka Földrajzolok
Innovációs képesség és jólét összefüggései
Szociális ellátást igénybevevők szükségletei – és szolgáltatásai
Mozgásszervi prevenció és rehabilitáció
Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest, december 18.
„Mindegy, hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled telhető legjobbat formáld belőlük és általuk.” (Weöres Sándor)
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Bemutatkozik az iskolapszichológus
Felhasználóképzés a kórházban
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Intézet jelenlegi helyzete
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
Szakmai protokoll.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Új pályainformációs eszközök - filmek
AZ ONKOLÓGIAI SZAKÁPOLÓ FELADATA A DAGANATOS BETEGEK OTTHONI HOSPICE ELLÁTÁSÁBAN Készítette: Lénártné Olasz Eszter onkológiai szakápoló Hódmezővásárhely.
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Egyéni fejlesztési tervek
Tehetségelméletek elméleti alapok a tehetséggondozáshoz.
Mozgásszervi rehabilitáció
A BTMN és SNI tanulókról (jogszabály-változások, vezetői feladatok)
Tóth Andrea Diaverum Zalaegerszegi Dialízis Központ
Az iskolai szervezet és fejlesztése
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
2018. március Budapest Kongresszusi Központ
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapítása
Előadás másolata:

Mozgásszervi rehabilitáció Fiszter Ildikó Medicina, Budapest, 2009

A rehabilitáció területei Orvosi Pedagógiai Foglalkozási Szociális

A rehabilitációs team tagjai A fogyatékos ember Rehabilitációs szakorvos Gyógytornász Ergoterápeuta Konduktor Logopédus Pszichológus Nővér Ortopéd műszerész

A rehabilitáció feltételei Fizikai terhelhetőség a mozgásterápia és segédeszköz használat szempontjából Szellemi igénybevehetőség (tanulás, újratanulás) Kooperációs készség

A személyre szabott rehabilitációs program elemei Állapotfelmérés Vizsgálattal mért adatok, a mozgásszervi károsodás mértéke: Ízületi mozgásterjedelem Izomerő Fájdalom értékelés Betegségaktivitás specifikus tesztek A mindennapi élet tevékenységének mérése Barthel index FIM (Funkcionális Függetlenség Mértéke) A terhelhetőség mérése Ergometria Spiroergometria A pszichés állapot mérése MAWI (intelligencia) Mini-Mental (cognició, demencia) A kooperációs készség vizsgálata Életminőség-vizsgáló kérdőívek Diagnózis felállítása Az elérhető cél kitűzése (a rehabilitáció módszerei): gyógyszeres kezelés, gyógytorna-fizioterápia. segédeszközök alkalmazása, sebészi kezelés, ergoterápia, gerinciskola, sportterápia Segédeszköz ellátás

2) FNO „A funkcióképesség, fogyatékosság és egészség nemzetközi osztályozása” Alapelvei: A fogyatékosság élettapasztalatként való felfogása, amely bárkivel, bármikor megtörténhet, mint valamely probléma észlelése a funkcióképességben A diagnózistól teljesen független, pl. végtaghiányt okozhat baleset, diabetes, érbetegség egyaránt.

3) Az életminőség és vizsgálata Magában foglalja Fizikai egészség Pszichés állapot Függetlenség foka Társadalmi kapcsolatok Környezethez való viszony Személyes hit WHOQOL 100 (QOL: quality of life) 6 tárgykör, 24 téma, témánként 4-4 kérdés

A fogyatékosság az adott ember egészségi állapota mellett környezeti (és személyes) tényezők által is befolyásolt Beleértve a pszichológiai funkciókat is

Az életminőség és vizsgálata

Quality of life 100

4) Tesztek a rehabilitációban

Funkcionális függetlenség mérése

6) Fizioterápiás lehetőségek a rehabilitációban

A fizioterápia feladata Megelőzés A megbetegedés kialakulásának megelőzése, pl. osteoporosis elleni gyógytorna A már kialakult betegségek visszatérésének megakadályozása Specifikus kezelés Más kezeléssel nem helyettesíthető módszerek, pl. torna, szelektív ingeráram kezelés Tüneti kezelés Egy bizonyos tünet mérséklése egy vagy több módszerrel, pl. fájdalomcsillapítás galvánkezeléssel, iontoforézissel vagy UH segítségével Specifikus kezelés elősegítő tüneti kezelés: pl. contractura fellazítása iontoforézissel vagy víz alatti UH kezeléssel. Ezen előkészítés (előkezelés) után könnyebbé válik a tornakezelés Kutatás

A fizioterápia hatásai Fájdalomcsökkentés Gyulladáscsökkentés Izomerősítés Izomrelaxálás Keringés javítása Mozgástartomány növelése Mozgáskoordináció javulása Állóképesség javítása

A fizioterápiában alkalmazott eljárások Gyógytorna Subaqualis torna Elektroterápia Ultrahang kezelés Hidroterápiás kezelések Krioterápia Iszapkezelés

7) Segédeszköz ellátás

8) ergoterápia Az ergoterápia során a mindennapi élettel kapcsolatos tevékenységek újratanulása és gyakorlása folyik

Készségfejlesztő tréning Szenzomotoros készségek Kognitív készségek Pszichoszociális készségek felmérése, fejlesztése

11) Gerincvelősérültek rehabilitációja