Információmenedzsment

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Windows Virtualizáció
Advertisements

KEVESEBB FELÜGYELET ÚJ ÜZLETI MODELLEK NAGYOBB TERMELÉKENYSÉG.
... manapság BizSpark WebsiteSpark Empower for ISVs MAPS (Web Solutions Toolkit ) Microsoft Partner Network Regisztrált szintCertified és Gold Certified.
Projekt vezetés és kontroll – Mi történik a gépházban?
Copyright © 2012, Oracle and/or its affiliates. All rights reserved. 1.
To protect the confidential and proprietary information included in this material, it may not be disclosed or provided to any third parties without the.
Technológiai fejlesztés a hatékony ellátás szolgálatában
Klaszterek gazdasági környezete
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
Hol szökik a hatékonyság
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
Halászat a globális adatóceánban – de mit tehetünk vele?
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Költséghatékonyság házunk táján Mátyásföldi Imre LogControl Kft. Kontrolling a gyakorlatban.
Windows Azure Infrastruktúra és platform a felhőben
Köszöntjük a konferencia résztvevőit! Welcome to the participants of the conference!
Cégbemutatás a OJIK számára november
Információs és Ügyviteli Szolgáltató Kft. 1.oldal MKE Műszaki Könyvtáros Szekció OSZK június 18. Vállalati könyvtárak tegnap és ma Üzleti szemlélet.
© Leading Innovation – RSEU KFT. Minden jog fenntartva! Szellemi Vagyon Menedzsement Keresnyei János, ügyvezető Riglersystem Európa Kft. Pécs.
A Windows 7 automatizált telepítése Windows AIK használatával
Szoftverfejlesztés és szolgáltatás kiszervezés Folyamatjavítási mérföldkövek a világon és Magyaroszágon Bevezető gondolatok Dr. Biró Miklós.
Egységes egészségügyi információrendszer
DELIVERING PATIENT–CENTRED INNOVATION IN MEDICINE THROUGH PARTNERSHIP Andrew Witty President, Pharmaceuticals Europe GlaxoSmithKline PARTNERI KAPCSOLATOKON.
Az információs ipar teljesítménye Európai Unió, Magyarország, Amerikai Egyesült Államok.
Orvosoktatás Betegedukáció Egészségügyi kutatások, adatok közzététele Egészségügyi programok szervezése, támogatása Részvétel szakmai szervezetek munkájában.
Ittzés Zsigmond Budapest Airport IT Infrastruktúra manager
Digitalizálás a könyvtárban Békés Megyei Könyvtár Szakmai nap február 7. Moldován István OSZK MEK osztály.
Minőségügy a mindennapokban
Rendelkezésre álló erőforrások pontos ismerete Kiosztott feladatok közel „valósidejű” követése Átláthatóság Tervezési folyamatok támogatása.
Nemzetközi összefogás az ökológiai gazdálkodás e-learning oktatásáért
A Neumann Kht. a kreatív iparágak szolgálatában Mátrai Julianna Pályázati szakértő Neumann János Digitális Könyvtár és Multimédia Központ Kht november.
V. Országos Távmunka Konferencia „ Versenyszféra tapasztalatai” Forgács Tamás December 07.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Az információrendszerek kialakulása
A Microsoft Üzleti Intelligencia megoldása és platformja
Az utazásszervezés kihívásai TO stratégia / 1 Milyen TO vállalati stratégia tesz ma versenyképessé? 1.NAPRAKÉSZ A világ kihívásainak megfelelő!
IKT az informatikus könyvtáros képzésben az egri főiskolán Dr. Tóvári Judit főiskolai tanár Dr. Tóvári Judit főiskolai tanár.
Családbarát munkahelyek és települések kialakításának támogatása Milyen értéket kínál a pályázónak a program?
4/1/2015 Cloud computing Dr. Bakonyi Péter.. 4/1/2015Cloud computing 2 Cloud definició A cloud vagy felhő egy platform vagy infrastruktúra Az alkalmazások.
From eco-efficiency to sustainable production Maria Csutora Pietro Bertazzi The workshop is based on research done in the HU-0056 “Sustainable consumption,
Biztonságos szoftverfejlesztés kipipálva!? TickIT követelmények
„Tisztább kép” – együttműködési program Az új szintetikus drogok feltérképezéséért Tamás Figeczki Budapest, 19 April 2016 ‚Breaking the drug cycle’ - joint.
Kiss Tibor System Administrator (MCP) ISA Server 2006.
ECM evolúció – a Leitz-iratgyűjtőtől a tanúsított iratkezelésig Ovitas Magyarország Informatikai Kft. Vitéz Miklós Budapest, november 8.
2007. szeptember 27. DMS Forte - Dokumentumkezelési újdonságok 1 Az ECM felszínre törése - DMS konvergencia (Enterprise Content Management, Document Management.
Kapacitásbővítő, jelenlegi pályázati lehetőségek
Maven és Ant Build eszközök bemutatása
ECM vagy DMS terméket vegyek?
EDI alapú számlázás - magyarországi bevezetési lehetőségek
Operatív menedzsment és versenyképesség
“Tudásmegosztás és szervezeti problémamegoldás a mesterséges intelligencia korában” Levente Szabados Technológiai Igazgató.
A szakma és az egészségpolitika kapcsolata a nemzetközi gyakorlatban
Adatvédelmi kihívások a modern információ- technológiában
ISO/IEC Software Asset Management szabvány
Business Continuity Menedzsment – kockázatalapú vezetés
Irányítás Menedzsment funkciók.
Skype for Business bevezetés és alközponti összeköttetés kialakítása
Kooperatív Képzés - Avaya
Készletek kezelése építőipari logisztikai feladatok során
„Agilis-e vagy?” – egy váltókezelő naplója
HWSW Meetup – Felhő és ami mögötte van
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Business Intelligence (Üzleti Intelligencia)
Jogosítás a Gyakorlatban
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
A civil szféra szerepe a közigazgatás jövőjében
egyetemi docens, tanszékvezető, KJE
Microsoft eszközpályázat
This is the first level bullet for notes 12 point Arial Regular
Előadás másolata:

Információmenedzsment

Mi a különbség? Mi az egyezőség? Adatmenedzsment Minőségi adat Pontos, naprakész és időben érkező információ Információmenedzsment

Adat és információ egy ciklusban Forrás: https://www.jmu.edu/cisr/journal/20.2/pdfs/vinek.pdf

Információs tevékenységek Information management Information lifecycle management Information architecture Information ecosystem Information mapping Mit jelentenek ezek a kifejezések? Mi az azonosság? Mi a különbség közöttük?

Az információmenedzsment összetevői Ember Technológia Folyamatok

Az információmenedzsment összetevői Ember – motiváció, képzés Technológia – fejlesztés, karbantartás Folyamatok - szabványosítás

AZ INFORMÁCIÓMENEDZSMENT CÉLJAI, TEENDŐI az információs igények reális felmérése, megfogalmazása az információs szintek tudatosítása az információszűrés biztosítása A szervezet információs erőforrásainak (belső források) kezelése, menedzselése a külső források menedzselése Az információ feldolgozó folyamatok kellő hatékonyságának biztosítása Információbiztonság és adatvédelem

Az információmenedzsment elvárt előnyei A vállalati információs szervezet fejlesztése A menedzserek információs támogatása CA képzési programok Új termékek, szolgáltatások gyorsabb bevezetése Gyors válaszadás, QA rendszerek Megéri az információ, ha: Tudás építhető belőle Minőségi (releváns, hiteles, aktuális) Költséghatékony

Az információmenedzsment rendszerek (MIS) várható előnyei Forrás: http://www.management-hub.com/information-management-advantages.html Facilitates planning : MIS improves the quality of plants by providing relevant information for sound decision – making. Due to increase in the size and complexity of organizations, managers have lost personal contact with the scene of operations. Minimizes information overload : MIS change the larger amount of data in to summarized form and there by avoids the confusion which may arise when managers are flooded with detailed facts. Encourages Decentralization : Decentralization of authority is possibly when there is a system for monitoring operations at lower levels. MIS is successfully used for measuring performance and making necessary change in the organizational plans and procedures. Brings Coordination : MIS facilities integration of specialized activities by keeping each department aware of the problem and requirements of other departments. It connects all decision centers in the organization . Makes control easier : MIS serves as a link between managerial planning and control. It improves the ability of management to evaluate and improve performance . The used computers has increased the data processing and storage capabilities and reduced the cost .

Információra az értéklánc minden eleme számára szükség van. Vállalati értéklánc – Michael Porter: Advantage: Creating and Sustaining Superior Performance. 1985. Információra az értéklánc minden eleme számára szükség van.

Értéklánc

Az „értékláncokat” támogató feladatok Vállalati értéklánc Feladatok A value chain is a set of activities that a firm operating in a specific industry performs in order to deliver a valuable product or service for the market. Vállalati adattárak szervezése, tartalma, elhelyezése, védelme Információs rendszer kiterjedése, állapota, igények és szolgáltatások összhangja A hardver-szoftver rendszerek használatának hatékonysága A fogyasztók, végfelhasználók ellátásának biztosítása

Az információmenedzsment ciklusa 1. Tervezés 2. Gyűjtés, létrehozás 3. Szervezés 4. Használat, terjesztés 5. Karbantartás 6. Szabályozás, elrendezés 7. Értékelés

Két nagy feladat A belső információk rendezése, szervezése, disszeminációja – láthatóvá és elérhetővé tétele Az információs hiányok pótlása - külső információforrásokból

Információk külső forrásai sajtófigyelő cégek előfizetett adatbázisok weboldalak

Az információmenedzsment kiszervezése Olcsóbban és hatékonyabban Csak bizonyos feladatok kiszervezése – külső információ források megszerzése

Nézzék meg az Infodok Kft. oldalát www.infodok.hu Mi a fő profilja? Milyen szolgáltatásokat végez? Melyik szolgáltatása tűnik a legérdekesebbnek?

Feladat Nézzék meg az Opten Informatikai Kft. honlapját. Kik is ő? Milyen szolgáltatásokat nyújtanak?

Fő technológiai trendek és fejlesztési irányok A rutinjellegű szellemi tevékenységek egyre szélesebb körű algoritmizálása, automatizálása az e célokra kidolgozott információfeldolgozó gépek segítségével. A kommunikációt a tér- és időbeli kötöttségekből kiszabadító globális telekommunikációs rendszerek kiépítése, folyamatos fejlesztése. A digitális információfeldolgozó és a telekommunikációs rendszerek integrálása. (telematika =telekommunikáció + informatika, infokommunikáció=informatika + kommunikáció) Az infokommunikációs eszközök felhasználóbarát jellegének folyamatos fejlesztése. A média és a telematikai rendszerek fejlődésének konvergenciája.

Hogyan segítik az OCR (optical character recognition) rendszerek az információmenedzsmentet? Information, as we know it today, includes both electronic and physical information. The organizational structure must be capable of managing this information throughout the information lifecycle regardless of source or format (data, paper documents, electronic documents, audio, video, etc.) for delivery through multiple channels that may include cell phones and web interfaces.

Stratégiák a pozíció megőrzésére és a további fejlődésre Beépülés a szakmai és üzleti folyamatokba Általános vs. specifikus szakmai igények teljesítésének egyensúlya Testreszabás: tartalom, forma, információs csatorna Támogató szakmai partner imázsunk fenntartása Költséghatékonyság kommunikálása Proaktivitás és utánkövetés Nyitottság az új igényekre A visszajelzést minden esetben intézkedés és visszaigazolás követi Mesterségbeli tudás többféle szolgáltatási csatorna használatára Szakmai kapcsolatrendszer/hálózat fenntartása és fejlesztése Az önálló keresés támogatása