„Hol és mit?- avagy egy gimnazista a tanácsadáson”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A sportiskolába járó tanulók szüleinek válaszai a kérdőíves felmérésre (1245 válaszadó)
Advertisements

MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit A
SZÜLŐK SZEREPE A TUDATOS PÁLYAORIENTÁCIÓBAN
Mit mond a pályatanácsadás a családnak/ról?”
Szervezetfejlesztési Program
Tájékoztatás a munkaerő-piaci szolgáltatásokról
2003. január Tanulói munkaterhek. A kutatás módszere  Válaszadók: 2700 tanuló és szüleik (elsősorban az édesanya)  Kérdezés módja: személyes interjúk.
FELVÉTELI tájékoztató
KOMPLEX TANÁCSADÓI RENDSZER
1 Pályaválasztás 2010/2011-es tanév Fné T.K.. 2 BEISKOLÁZÁSI TERV A 2010/2011-ES TANÉVRE SZAKKÖZÉPISKOLA2 osztály Nyelvi előkészítő angol Nyelvi előkészítő.
TÁMOP /A
Életpálya-építés fiatalkorban
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Munkavállalás OKJ szakképesítéssel? Előadó: Eperjesi Zsuzsanna képzési igazgató Változások a szakképzésben konferencia PBKIK november 29.
TOVÁBBTANULÁS 2012 Felvételi eljárás a középfokú intézményekbe a es tanévre.
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV Iskolaválasztási tanácsadás STEVANYIK LÁSZLÓ.
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
A kerettantervek fejlesztése
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
Brazzorottó Jenőné elnök-igazgató
A kistérségi szereplők funkciója a pályaorientációban
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
PÁLYAISMERET.
Számítógéppel támogatott pályaorientáció. Számítógéppel támogatott orientáció szerepe a munka- pályatanácsadásban Előnyei: Előnyei: A kutatások nagy része.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Turizmus gazdaságtan 3..
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
A NEVELÉS TERÜLETEI.
Péter Katalin December 2. Aszód.  Hol dolgozik?  Hogyan?  Kikkel?  Milyen tevékenységeket végez?  Milyen eszközöket használ?  Mit szeret csinálni?
Tájékoztató 10. osztályosoknak
FELVÉTELI, avagy hogyan jelentkezünk középiskolába
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
JÁTSSZUNK SZAKMÁT! Avagy innovatív lehetőségek a pályaorientációban Kollégium – általános iskolák – szakiskola közötti együttműködés Jó gyakorlatok -
Együtt az egészséges fiatalokért a Thanban Balogh Tiborné Than K. Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola.
 testi-térbeli biztonság  idő- és ritmusérzék  beszéd tisztasága  élményen keresztül történő megértés  kommunikáció, kooperáció, kreativitás 
A Nemzeti Pályainformációs Portál Juhász Ágnes. Juhász Ágnes Az életpálya-tanácsadás kikötője ahonnan eljuthatunk minden információhoz.
Új pályainformációs eszközök - filmek Czanik Gábor.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Szülői értekezlet A KÖZÉPFOKÚ ISKOLÁKBA TÖRTÉNŐ JELENTKEZÉS RENDJE ÉS A FELVÉTELI ELJÁRÁS GYAKORLATI TUDNIVALÓI.
Tovább együtt eredményesen … A FELSŐ TAGOZAT ÍGY.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja.
„Újra tanulok” A Nemzeti Munkaügyi Hivatal képzési stratégiája Bálint István Foglalkoztatási főigazgató-helyettes.
TÁMOP „A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése” Előadó: Petromán Anikó.
Középiskolai továbbtanulás 2016/17
A pályaorientációs konzultáció. A pályaorientáció fogalma: A pályaorientáció egy olyan folyamat, amely az igénybevevő egyéni igényeinek figyelembevételével.
Pályaorientációs munka az OFIK-ban. Országos Felsőoktatási Információs Központ Információs tanácsadás: Választás segítése: karriertervezési információk.
Pályaválasztási tájékoztató szeptember. Dunaújvárosi Kereskedelmi és Iparkamara Gazdaság képviselete Kapcsolattartás a kis- és középvállalkozások.
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
Jelentkezés Érettségire jelentkezés határideje: február 15. Helye: Tiszakécskei Református Általános Iskola és Gimnázium.
PÁLYAVÁLASZTÁSI TÁJÉKOZTATÓ 2014/2O15. tanév
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
Probléma meghatározása
Előadás címe: Tudom, változnom kell!!!
Nemzeti Pályaorientációs Tanács célok, feladatok
IRÁNY A PÁLYA! november 14. „Az emberi nemnek az a hivatása, hogy munkáljon, alkosson, teremtsen.” Széchenyi István.
„Hol és mit?- avagy egy gimnazista a tanácsadáson”
a középfokú iskolai felvételi eljárás rendje
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
Amit egy nyolcadikosnak és szüleinek tudnia érdemes
Gimnáziumi statisztika
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
„Kutatónak lenni azt is jelenti, hogy te vagy az első, aki megért valamit. Ez egy fantasztikus érzés, amit ha soha nem éreztél, nehéz megérteni.” (Forrás:
Előadás másolata:

„Hol és mit?- avagy egy gimnazista a tanácsadáson” Előadó neve: Gyovainé Ancsin Katalin

A tanácsadás célja A tanácskérő: Érdeklődésének meghatározása Érdeklődésének realizálása Képességstruktúrájának meghatározása Képességstruktúrához pálya illetve munka megtalálása Szakmákról információk felmérése, illetve bővítése A tanácskérő aktivitása mellet, a személyiség igényeinek megfelelő pálya kiválasztása.

Explorációban nyert adatok 18 éves, jelenleg 12. osztályos gimnáziumi tanuló Orosházán él édesanyjával, szülei elváltak testvére nincs versenyszerűen pingpongozik NB/1-ben jó tanuló, de nem kiemelkedő a teljesítménye kedvenc tantárgyak: biológia, angol és testnevelés Sport = szenvedély+jövedelem hobbik: bármilyen sporttevékenység, barátokkal lenni, „kreatívkodás” halvány elképzelés a jövőről foglalkozás tekintetében: fogtechnikus esetleg edző anyagi megbecsülés érték számára tisztában van pályadöntése súlyával

A tanácsadás típusa, problémadefiníció A tanácsadás típusa szerint pályaválasztási tanácsadás, amelyben a tanácskérő igényeinek megfelelő pályát keresünk. Problémadefiníciók: Érdeklődés+pályakeresés: A kialakult érdeklődési profilhoz a megfelelő pálya, illetve munka megtalálása Érdeklődés: Az érdeklődési profil meghatározása képzés és pálya szempontjából Képességek: A képességstruktúra meghatározása képzés és pálya szempontjából Képesség+pályakeresés: A kialakult képességstruktúrához megfelelő pálya, illetve munka megtalálása Pályaismeret: A szakmákról való információk felmérése, illetve bővítése

A tanácsadási folyamat lépései általánosságban Megismerés: objektív-szubjektív adatok gyűjtése A problémadefiníció meghatározása Tisztázás: a problémadefinícióban megfogalmazott kérdéskör részletes körüljárása tervezett témák, valamint a tanácskérő által „hozott” új területek által. Elemzés: realitáselemek összekapcsolása a szubjektív elemekkel, majd ezek megszilárdítása Hipotézis felállítása: realitásesélyek elemzése, a választott hipotézis előnyeinek és hátrányainak csoportosítása, tanácskérőre gyakorolt pozitív és negatív hatások átbeszélése Megállapodás: a tanácsadó tevékenység megszakítása feladat kijelölése által

A tanácsadás konkrét lépései Adatgyűjtés: objektív-szubjektív adatok Önismeret fejlesztése (érdeklődés, képességek, értékek): Pályaorientációs Érdeklődésvizsgáló Kérdőív kitöltése e-pálya portálon Képességstruktúra Kérdőív kitöltése Munkaérték Kérdőív 3. Kedvenc szakmák lista felállítása 4. Pályainformációk gyűjtése, pályaismeret fejlesztése 5. Kimenetek számbavétele 6. Megállapodás, cselekvési terv elkészítése 7. Utánkövetés

Eredmények a tanácsadás folyamatában A tanácskérő kiemelt képességeinek megismerése: Térelképzelés Nyelvi kifejezőképesség A tanácskérő érdeklődési területeinek megismerése (pálya szempontjából): Művészetek-Szórakozás-Sport Egészség-Életmód-Tanácsadás A tanácskérő munkavégzéshez köthető értékeinek megismerése: Anyagiak Esztétikum Munkateljesítmény Pályaismeret fejlődése: Adekvát információk a kiválasztott szakmákról, mely hozzásegíti a tudatos pályadöntés meghozatalához

A megállapodásban foglaltak és az utánkövetés A tanácskérő jelentkezik fogtechnikus szakképzésre, Hódmezővásárhelyre a Kalmár Zsigmond Szakközépiskola és Szakiskolába. A szak elvégzése 3 évet vesz igénybe. Ezalatt az idő alatt sportolói karrierjéről sem mond le, iskolai elfoglaltságaival azt összeegyezteti. Ha anyagi lehetőségei adottak lesznek sportoktatói képzésre jelentkezik Békéscsabán a Sportszövetségnél, ahol OKJ-s bizonyítványt szerezhet. A tanácskérő jelentkezésének elbírálása után utánkövetés céljából felkeres. Jelenleg 3. éves szakiskolai tanuló, 2011-ben megszerzi fogtechnikusi képesítését Továbbra is első osztályú asztaliteniszező Sportoktatói képzést elkezdte, hétvégi elfoglaltságot jelent számára

Gyovainé Ancsin Katalin Pályaorientációs tanácsadó - Orosháza Köszönöm a figyelmet! Gyovainé Ancsin Katalin Pályaorientációs tanácsadó - Orosháza TÁMOP 2.2.2. Budapest, 2010. szeptember 14. előadó neve elérhetősége