Járási jelzőrendszeri tanácsadó feladatai és tapasztalatai 2016

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A jelzőrendszer működésének tapasztalatai
Advertisements

Gyermekvédelmi igazgatás – gyámügyi ismeretek
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Az iskolai szociálismunka
Gyermekvédelem a védőnői munkában
GYERMEKVÉDELMI TANÁCSKOZÁS
Gyermekvédelmi alapellátás
Gyermekvédelmi rendszer jogi háttere
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
„EZERARCÚ CSALÁD” A fiatalokkal való kapcsolatfelvétel és sikeres bizalmi kapcsolat kialakításának egyik lehetősége Pistyur Gabriella Sóti Beáta Törzsökné.
A gyermekjóléti alapellátások aktuális kérdései
Alsó-ausztriai alapfokú oktatási intézmények Kiegészítő pedagógiai szolgáltatások.
Törvényi változások a gyermekvédelemben (T/9318)
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
A gyermekvédelmi ellátórendszer szerepe a bűnmegelőzésben
CSALÁDSEGÍTŐ INTÉZET MÓDSZERTANI GYERMEKJÓLÉTI KÖZPONT EGER
AZ EGRI CSALÁDSEGÍTŐ INTÉZET MÓDSZERTANI GYERMEKJÓLÉTI KÖZPONT MUNKATERVÉNEK BEMUTATÁSA Készítette: Pappné Kormos Zsuzsanna.
A pártfogó felügyelő szerepe és feladata a jelzőrendszerben Budapest, március 28.
A mai magyar gyermekvédelmi rendszer
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Családsegítő Szolgálat Gyermekjóléti Központja.
A gyakorlatvezető mentor
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
Anya – gyermek kapcsolata
Workshop A gyermekvédelmi jelzőrendszer működésének
Igénymérés a 2010/2011-es tanévben Beszámoló Összeállította: Fülöp Lászlóné Minőségirányítási vezető.
Az Inklúziós Index hazai adaptációja
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
Forrás: X. Konszenzus füzet Fontos  a megelőzés  a hatékony prevenció érdekében szükséges az összehangolt együttműködés az országos és helyi.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Munkamegosztás és együttműködés Iskolapszichológia a nevelési tanácsadó ellátó rendszerében Horváth Ágnes Klinikai szakpszichológus Zuglói Nevelési Tanácsadó.
gyermek- és ifjúságvédelmi koordinátor
II. Kerületi Védőnői Szolgálat gyermekvédelmi tevékenysége
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Gyermek- és ifjúságvédelmi alapismeretek
A tanulók felkutatásának és beiskolázásának folyamata Iskolai, önkormányzati kapcsolati táblázat Névtáblázat (adatbázis) Települési útvonal Tájékozató.
Szociálpedagógus a „SÉF” Szakképző Iskolában „Fontos vagy nekünk” QALL – Végzettséget mindenkinek! Regionális konferencia Székesfehérvár 2013.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
 Iskolák magatartása  Tanulók motiváltsága  Szülők elhivatottsága  Gyermekjóléti Szolgálatok, családsegítők, gyámok, nevelőszülők véleménye JULI.
A 18 éves korra emelt tankötelezettséggel kapcsolatos pedagógusi tapasztalatok Istenes Mónika Budapest január 27.
Gyermek- és ifjúságvédelmi alapismeretek
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
Interprofesszionális együttműködés a gyermekvédelemben Az elhelyezési értekezlet.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás Emberi Erőforrások Minisztériuma Szociális Ügyekért.
1 Gyermekvédelmi képzések a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskolán.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
A három pillér elve (vertikális) az elkövetővé válás esélyének csökkentése + az áldozattá válás esélyének csökkentése + a bűnalkalmak kontrollja „Bűnmegelőzés.
A projekt megvalósítását támogatja a Belügyminisztérium Nemzeti Bűnmegelőzési Tanácsa „A legkisebb ellenállás” – bűnmegelőzés a szépkorúak körében BM –
Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat azaz települési önkormányzati nézőpontok a szociális ellátórendszer átalakításáról.
Zánka A 15/1998. (IV. 30.) NM rendelet 9.§ (5) alapján: Az éves szakmai tanácskozást minden év február 28-áig kell megszervezni, és arra.
Az egészségügyi szolgáltatók szerepe a gyermekvédelmi jelzőrendszerben
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
ENABLE foglalkozások az iskolánkban
főosztályvezető-helyettes
Az egészségügyi szolgáltatók szerepe a gyermekvédelmi jelzőrendszerben
Intézményi kötelezettségek a gyermek- és ifjúságvédelem területén
Család – és Gyermekjóléti Központ
A gyermekjóléti alapellátások együttműködési lehetőségei 2018
ÉVES GYERMEKVÉDELMI TANÁCSKOZÁS
Csókay László KPSZTI április 13.
A szakmai együttműködés elmélyítése, avagy
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

Járási jelzőrendszeri tanácsadó feladatai és tapasztalatai 2016

A 2016. január 1-én hatályba lépő szabályozás vezette be a hatékonyabb jelzőrendszeri munka érdekében a jelzőrendszeri tanácsadói feladatkört. Ennek célja a járás településein folyó észlelő - és jelzőrendszeri munka hatékony koordinálása, és jelzőrendszeri tagoknak szakmai támogatás nyújtása.

A Békéscsabai járáshoz tartozó települések: Újkígyós Szabadkígyós Kétsoprony Csorvás Doboz Csabaszabadi Gerendás Telekgerendás

A jelzőrendszeri tanácsadó feladatai: a szolgálatok jelzőrendszeri felelőseinek segítség nyújtása munkájuk elvégzésében a járás területén működő jelzőrendszerek munkájának koordinálása és segítése rendszeres, személyes kapcsolattartás a jelzőrendszeri tagokkal ismertető, tájékoztató anyagok készítése szakmai támogatás nyújtása a szakmaközi megbeszélések, az éves szakmai tanácskozás szervezéséhez, és az éves jelzőrendszeri intézkedési tervek elkészítéséhez, összehangolásához a települések jelzőrendszeri felelősei által készített intézkedési tervek összegyűjtése

A jelzőrendszeri tanácsadó feladatai: a jelzőrendszeri tagok számára tájékoztatás nyújtása a központ, szolgálat tevékenységeiről, szolgáltatásairól a jelzőrendszeri tagok figyelmének felhívása jelzési kötelezettségükre veszélyeztetettség, krízishelyzet észlelése esetén tájékoztatás nyújtása a jelzési kötelezettség megtételéről illetve a jelzés elmaradásának következményeiről, azaz, hogy fegyelmi felelősségre vonás indulhat el a szolgálatok által összehívott szakmai megbeszéléseken, esetkonferenciákon és esetmegbeszéléseken való részvétel segítség nyújtása a jelzőrendszer tagjai és a család és gyermekjóléti szolgálat közötti konfliktusok megoldásában, a tagok közötti kommunikáció segítése

A jelzőrendszeri tanácsadó feladatai: a szolgálatoktól heti szinten érkező jelzések fogadása, összesítése a kapcsolati erőszak és emberkereskedelem áldozatainak segítése érdekében kapcsolattartás az Országos Kríziskezelő és Információs Telefonszolgálattal a speciális szolgáltatások tartalmi elemeinek, nyújtásának időkorlátainak, elérhetőségének, helyi biztosítási módjának, működési feltételeinek ismerete helyi szinten való tájékozottság a jelzőrendszer tagjairól, azok elérhetőségéről, illetve azon szolgáltatásokról, intézkedési menetről, melyet a tagok biztosítanak

A jelzőrendszeri tagokkal való együttműködés járási szintű tapasztalatai: a központ jelzőrendszeri tanácsadójaként rendszeres kapcsolatban állok a jelzőrendszeri tagokkal, akik többnyire szívesen fogadnak és együttműködnek előfordul, hogy a jelzőrendszeri tagok nincsenek tisztában az intézményünkben folyó szociális segítő munka folyamatával, illetve a gyermekvédelmi intézkedések tartalmával előfordul, hogy a felelősséget a családsegítőkre hárítják tehetetlenségükből adódóan, például egy magatartászavaros gyermeket nem tudnak megfelelően kezelni, megijednek a helyzettől, valamint emellett félnek a felelősségvállalástól és a szülők reakcióitól

A jelzőrendszeri tagokkal való együttműködés járási szintű tapasztalatai: főként kistelepüléseken figyelhető meg, hogy a jelzőrendszeri tagok még mindig tartanak az érintettek reakcióitól, hiszen napi szinten találkoznak a szülőkkel nem csak a munkájuk, hanem privát életük során is: sokszor halljuk a jelzőrendszeri tagoktól azt a kérdést, hogy „De ki véd meg engem?” egyértelmű bántalmazás esetén a jelzőrendszeri tagok nem hezitálnak jelzéssel élni, azonnal telefonálnak, segítséget kérnek a szolgálat családsegítőitől a kis létszámú intézményekben, amikor a jelzőrendszeri tagok problémát jeleznek egy-egy gyermek vonatkozásában, gyakran szembesülnek a szülők ellenállásával és fenyegetőzésével, hogy elviszik a gyermeket egy másik intézménybe, ami esetlegesen veszélyezteti az intézményük további működését, fennmaradását

A jelzőrendszeri tagokkal való együttműködés járási szintű tapasztalatai: a bölcsődék, óvodák dolgozói bátran kérdeznek, azonban az iskolák dolgozói kevésbé motiváltak, sok esetben úgy érzik, hogy fölöslegesen jeleznek, annak nincs eredménye hiányzik az iskolákban korábban alkalmazott ifjúságvédelmi felelős, hiszen nincs aki figyelemmel kövesse a hátrányos helyzetű tanulókat, nincs lehetőség prevencióra, mivel az osztályfőnökök nagyon leterheltek a pedagógusoknak sok esetben nehézséget okoz az esetkonferenciákon való részvétel, időhiány miatt, és ezért csak írásban küldik el véleményüket illetve az iskolai vélemény kérőket is plusz feladatként élik meg

Célok és tervek 2017-re minél több szülői értekezletre eljutni, hogy ezzel is segítsük a jelzőrendszeri tagok munkáját, mivel a pedagógusok sok esetben félnek a szülők reakcióitól, nem szívesen konfrontálódnak a jelzőrendszeri tagoknak konkrét esetek, bemutatása és levezetése annak érdekében, hogy: az intézményünk szolgáltatásait jobban megismerjék nagyobb rálátásuk legyen a szociális segítő munkára megértsék szerepük fontosságát jelzésüket követően is a gondozás folyamatában továbbra is rendszeres és szoros kapcsolattartás valamint együttműködés a jelzőrendszeri tagokkal a jelzőrendszeri tagok ne fenyegetésként említsék intézményünket a szülőknek, hiszen elsődleges célunk segítséget nyújtani a családok számára és egyben tartani azokat

Köszönöm a figyelmet!