E-learning modellek osztályozása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Advertisements

Számítógépes alapismeretek Kommunikáció Információs és Kommunikációs Technológiák (IKT)
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
E-BANKING SUMMIT március 3. Biztonságos kommunikáció biztosítása a pénzintézetek és a hatóságok között Szabó Katalin Termékmenedzsment osztályvezető.
Készítette: Gondos Borbála
Szabadpiaci megoldások az európai autóbusz közlekedésben Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara XVII. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szeged, 2015.
ÖVEGES KONFERENCIA Mosonmagyaróvár június 27.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
Demográfiai, iskolázási folyamatok és munkaerő kínálat Opponáló gondolatok Hablicsek László és Kutas János zárótanulmányához Készítette: Dr.
A Műszaki menedzserek elégedettségének a szintje a Dunaújvárosi Főiskolán! Készítette: Németh Nóra Nikoletta Konzulens: Dr. Keszi-Szeremlei Andrea.
A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-dunántúli régiók fejlődésére Tóth Péter Győr, május 4.
Az információs forradalom  Minden jog fenntartva.
Mindent a „Vállalkozások komplex infokommunikációs és mobilfejlesztéseinek támogatása” című pályázati kiírásról.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
Open SKM Agency Kft. - „...a nyílt szabványok választása egyértelműen okos üzleti döntés...” „... az EU nem válhat a zárt forráskód rabjává,
EMBERI ERŐFORRÁS FEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAM KULTÚRSZIGET – AGÓRA NYÍREGYHÁZA TIOP /
XXIV. Országos Jegyző-Közigazgatási Konferencia Wi-Fi és HD kamerarendszer Borbély Olivér
„A helyi innovációk keletkezése, terjedése és rendszerformáló hatása az oktatási ágazatban” (K ) Az „Innova” kutatás „A helyi innovációk keletkezése,
Internet tudományos használata
A szakiskolák aktuális problémái
Epidemiológiai Felügyeleti Rendszer és Informatikai Rendszer
ERASMUS+ DISSZEMINÁCIÓS PLATFORM
Nemzeti Audiovizuális Archívum
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2016)
DIGITÁLIS VÁSÁRLÁSOK, GENERÁCIÓS KÜLÖNBSÉGEK
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Gyűjtőköri szabályzat
Az Internet megismerése
Mayer József Budapest február 27.
HUNTÉKA Integrált Könyvtári (Közgyűjteményi) Rendszer
A matematikatanítás aktuális kérdései február
A pilóta nélküli és a pilóta által vezetett légijárművek
Kispálné Horváth Mária
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Kórházi könyvtárak lehetőségei a tudáspiacon
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
1993-as közoktatási törvény
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
Projektmunka Földrajzolok
Az információs társadalom joga
MTT MA Mérnöktanár mesterszak
A személyre szabott tanulást támogató tanári kompetenciák
Reftantár bemutatása Merényi László.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
főigazgatóhelyettes, NSzFI
DARUS.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Tájékoztatás a évi Országos Statisztikai Adatfelvételi Program (OSAP) teljesüléséről az Országos Statisztikai Tanács és a Nemzeti Statisztikai Koordinációs.
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Econventio Kerekasztal Közhasznú Egyesület
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Intézmény minőségirányítási programja
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Előadás másolata:

E-learning modellek osztályozása XXIII. Multimedia az oktatásban konferencia E-learning modellek osztályozása Berecz Antónia, berecz@gdf.hu

Cél Modell/sablon/minta jól jönne, mert a projekt… zöldmezős eL. eL jelenős átalakítása. folyamatos átalakulás. saját modell publikálása. lépést akarok tartani. eL = e-learning ~ technológiával továbbfejlesztett tanítás-tanulás Cél

Módszer “Heurisztikus klaszterezés” Ha a vizsgált modell egy saját osztály vagy valamelyik tagja „átlagához” hasonlóbb  meglévő osztályba. távolabbi  új osztálymegnevezés, első tagja. Ha több modellosztályozás vagy modell van egy osztályban: Kell találóbb osztálynév? Kell alosztályokra bontás? Módszer

Kezdeti osztályok eL története Tanulási elméletekre Driverekkel eL fejlődése Driverekkel eTámogatottság Oktatástervezés Web fejlődése Sokdimenziós eL környezetek Adaptivitás eOktatási környezetek Platform, szolgáltatástípus Mérésére mL Sikeresség Oktatást nyújtó intézmények Technológia hatékony használata Divatos, új trendek Interakciók lehetőségei Rendszer, kibernetika Kezdeti osztályok

eL fejlődése szerint Forrás 1920-as  '50-es évek HW: nyilvános rádió- és TV-adások; rádióiskolák, iskolatelevíziók; országos lefedettség, megfelelő mennyiségű vevőkészülék. SW: jelentős háttértámogatás igény (rendezés, szerkesztés, vágás stb.). HR: tömeges érdeklődés; oktatható témák, csatornák és műsoridő korlátozott; nagyközönség számára kevés érdeklődést kiváltó oktató. 1960-as  '80-as évek HW: mágneses hang- és videorögzítés, PC-k iskolai oktatásban is. SW: magnetofonok elsősorban a nyelvi laborokban, nyelvoktató programok; videofelvételek vágása a videomagnókkal és PC-k irodai szoftverei még nehézkesek. HR: nyelvtanító programokat tanárok is készítettek; videofelvételek: hagyományos előadások, prezentációk szemléltetésére. MS Office programok és klónjaik több platformra. 1990-es  2000-es évek HW: internet, szélessávú adatátvitel; egyre erősebb és drágább hardver felhasználói oldalon. SW: cloud computing: számítási szolgáltatások, tárolás, videoközvetítés, virtuális tanterem. HR: tanítási-tanulási folyamatba illeszthető szolgáltatások felfedezése a felhőben, kompetenciák, végzettségek megszerzése online. 2010-es évek HW: mobilinternet, tárhely bővülése; változatos jellemzőjű okostelefonok, táblagépek, phabletek; okos eszközök hálózatba kapcsolása. SW: változatos platformok, alkalmazáspiacok. HR: mobiltanulás, hátrányos helyzetűek és idősek bevonása tanulásba; növekedhet a tanárok és tanulók generációs különbsége. eL fejlődése szerint Forrás

1920-as  '50-es évek

1960-as  ‚80-as évek

1990-es  2000-es évek Moodle, ilias

2010-es-es évek

Kibernetikai modellek

Web fejlődése szerint

Kezdeti osztályok eL története Oktatástervezés Sokdimenziós eL fejlődése Sokdimenziós eTámogatottság Adaptivitás Web fejlődése Mérésére eL környezetek Sikeresség eOktatási környezetek Technológia hatékony használata Platform, szolgáltatástípus mL Divatos, új trendek Oktatást nyújtó intézmények Interakciók lehetőségei Rendszer, kibernetika Tanulási elméletekre Driverekkel Kezdeti osztályok