Köznevelési pályázatok: tapasztalatok, javaslatok, jó gyakorlatok

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
Advertisements

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
közötti uniós programozási időszak tervezése az egészségügy területén dr. Török Krisztina főigazgató.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
Európai Uniós pályázatok Unio Tender Europa Kft..
Kis és közepes méretű internetszolgáltatók eszközbeszerzési és hálózatfejlesztési lehetőségei vissza nem térítendő EU-s pályázatok igénybevételével ÜZLETI.
Pénzügyi előadás pályázói információs napra TÁMOP /1.
PÁLYÁZATKÉSZÍTÉS Kistérségek Fejlesztéséért Tudományos Egyesület
BEVEZETÉS. Magyarország között 15 operatív program megvalósításáért felelős Összesen mintegy 22,4 milliárd euró fejlesztési forrást tudunk felhasználni.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Az EFOP köznevelést érintő beavatkozásai
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
KÖZOP eljárásrendek március 2. után
Európai Uniós pályázatok
Információs nap Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért Támop /2 Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért.
A Gazdaságfejlesztési Operatív Program értékelése
Baranya Megyei Önkormányzat
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
A 100%-os helyszíni ellenőrzés koncepciója
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
Kiváltás projektszemmel, a jövő
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
A projekttől a pályázatig
Gazdaságfejlesztési Programok Helyettes Államtitkársága
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
F ÓKUSZBAN A GAZDASÁGFEJLESZTÉS F ÓKUSZBAN A GAZDASÁGFEJLESZTÉS Dr. Komoróczki István tervezéskoordinációért felelős államtitkár „A szorgalmas munka meggazdagít”
Dobbantó projekt pályázati tájékoztató... a sikeres pályázáshoz szeptember.
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
EU-s pályázatok írása és módszertana
Nemzeti Fejlesztési Terv Civil szervezetek infrastrukturális feltételeinek javítása.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) NCA-ÖNSZ-08-C-0070 A Társadalmi Megújulás Operatív Programról: a HEFOP.
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
A Nógrád TISZK nyomonkövetési és pályakövetési rendszer modelljének, ezen belül a partneri igény és elégedettség mérési rendszerének kidolgozása. Salgótarján.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Pályázati lehetőségek és tapasztalatok a Gazdaságfejlesztési operatív programban Gáspár Bence Orosháza, július 31.
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)

„Infrastruktúra-fejlesztés az egészségpólusokban” TIOP-2.2.7/07/2F.
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
Közösségi internet-hozzáférési pontok hálózata, mint a digitális Kárpát-medence alapinfrastruktúrája Molnár Szilárd program-koordinációs referens Nemzetstratégiai.
Környezeti nevelés uniós forrásokból
A AS IDŐSZAKRA VALÓ FELKÉSZÜLÉS AKTUÁLIS HELYZETE MAGYARORSZÁGON NAGYHÁZI GYÖRGY SZAKMAI TANÁCSADÓ, NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM HUSRB/1203/213/151.
Az új köznevelési rendszer jellemzői és várható eredményei
Vállalkozásfejlesztés Operatív programokról részletesen
Az önkormányzatok településfejlesztési
AZ IDŐS ÉS FOGYATÉKOS ELLÁTÁS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A HELYI ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOKBAN JÚLIUS 3.
Ágazati fejlesztési lehetőségek az európai uniós források tükrében
Emberi erőforrás fejlesztési operatív program
Csongrád megye as területfejlesztési programja május 15.
TÁMOP „A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban”
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI PICHLER BALÁZS FŐOSZTÁLYVEZETŐ.
Mitől innovatív egy vállalkozás? Nyert a pályázatom! Hogyan tovább? Segítünk a megoldásban!
AZ EFOP VÉGREHAJTÁSÁNAK ELŐREHALADÁSA* SZEPTEMBER 23. *2016. SZEPTEMBER 15-EI ADATOK ALAPJÁN DR. GARAI PÉTER EU FEJLESZTÉSEK VÉGREHAJTÁSÁÉRT FELELŐS.
Központi koordináció feladatai a as programozási időszakban.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
AZ EFOP ÉS RSZTOP VÉGREHAJTÁSÁNAK ELŐREHALADÁSA* SZEPTEMBER 23. *2016. SZEPTEMBER 22-I ADATOK ALAPJÁN DR. GARAI PÉTER EU FEJLESZTÉSEK VÉGREHAJTÁSÁÉRT.
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
A helyi identitás és kohézió erősítése TOP TOP
Szpi működése 2011-ben létrejött a Széchenyi Programiroda Nonprofit Kft. a Promei Nonprofit Kft. jogutódjaként a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tulajdonosi.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Introduction to Közgazdasági Politechnikum Hogyan pályázunk mi?
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 3
Előadás másolata:

Köznevelési pályázatok: tapasztalatok, javaslatok, jó gyakorlatok ERUDITIO OKTATÁSI ZRT. „AZ ŐS-DRÁVA PROGRAM térségi közoktatási fórum” Köznevelési pályázatok: tapasztalatok, javaslatok, jó gyakorlatok Vajszló, 2017. április 20.

Bevezetés: bemutatkozás, tartalom Magamról: Ős-Dráva/Bejárható Magyarország program (EFOP 3.9.2, 1.5.3) - Edutus Főiskola, szakértő Eruditio Oktatási Zrt., vezérigazgató: oktatás, pályázatok, projektek (EFOP, köznevelés: Pécs, Veszprém, Pápa, Mezőkövesd, Miskolc, Balatonfüred, Szolnok, Monor, Győr, Kisvárda) Tartalom: pályázatokról, köznevelési projektekről vezetői, fenntartói szemmel (lesz, ami már ismert) gyakorlati tapasztalat vs elmélet Uniós pályázatokról általában Köznevelési projektek sajátosságai EFOP célok Pályázati változások

Pályázatok fenntartói (vezetői) szempontból pályázat ≠ költségvetési támogatás pályázat = fejlesztési forrás (nem működés, de….) „kéne egy kis pénz” vs. fejlesztési igények beazonosítása, esetleg pályázatorientált fejlesztési stratégia! fejlesztési igény: nemcsak eszköz, felújítás, szökőkút – humán fejlesztés, hosszabb távú siker, de átütőbb három feltétel kell egyszerre: 1. alkalmas legyen pályázni (jogosult); 2. tudjon pályázni (HR); 3. akarjon is pályázni (vezetői elkötelezettség)  

Pályázatok fenntartói (vezetői) szempontból Első lépések: Pályázati források felderítése Pályázati kiírók és kezelők felkutatása Pályázati lehetőségek megismerése Hosszú távon: teljes pályázati rendszer feltérképezése (korábbi-későbbi lehetőségek megismerése) Folyamatos figyelemmel követés!!  

Pályázatok fenntartói (vezetői) szempontból Pályázati indulás: mindig vezetői döntés kell, hogy legyen! vezetői összefoglaló „sorok mögötti olvasás képessége” Döntési pontok: 1. Tudunk-e pályázni? - a pályázó (pályázni kívánó) szervezet megfelel-e a pályázati kiírás feltételeinek? Ha nem, akkor néhány intézkedéssel megfelelhet-e? 2. Kell ez nekünk? - a pályázati céljaink összhangban vannak-e a pályázati kiírásban megfogalmazott célokkal? Ha nem, akkor tudunk-e alakítani a céljainkon? 3. Mivel jár ez nekünk? Tudjuk-e teljesíteni a kötelezettségeket? Rendelkezésre áll a megfelelő személyzet? Likviditás? Fenntartási kötelezettségek? Kockázatok, mit tehetünk ellenük? 4. Érdemes-e vele foglalkozni? Milyen eséllyel lehet a kiválasztott pályázaton indulni…? Mit tudunk tenni az esélyeink növelése érdekében? HA IGEN: felelős kijelölése, vezetői nyomonkövetés ütemterv (belső határidő mindig a beadás előtt 24 órával) külső pályázatíró bevonása?

Pályázatok fenntartói (vezetői) szempontból Pályázatírás házon belül Felelős kiválasztása (aki összefogja a csapatot – mert ez csapatmunka…) Projekt részletes tartalmának összeállítása Költségvetés összeállítása Pályázat kidolgozása Szükséges mellékletek beszerzése Teljes pályázati anyag összeállítása Teljes pályázat átnézése, véglegesítése Sokszorosítás, kötés, stb., benyújtás Pályázatírás házon kívül Lehet vegyes rendszer: pályázaton belüli feladat megosztás, vagy pályázatok szétosztása Külső szakértő csak segít, de nem tudja a szervezet helyett megírni a pályázatot (vagy az nem olyan nem lesz, ami a szervezetnek jó) Kell egy belső „tartótiszt” Feladatok leosztása: külső-belső Az a jó, ha ugyanaz tervez, aki megvalósít Megfelelő pályázatíró/tanácsadó kiválasztása - referenciák, lobbi (információ is)  

Pályázatok fenntartói (vezetői) szempontból Hol találhatóak meg az uniós pályázatok? https://www.palyazat.gov.hu/ Milyen típusú pályázatok vannak? ágazati, szakterületi operatív programok (OP) Milyen operatív programok vannak? RÁSZORULÓ SZEMÉLYEKET TÁMOGATÓ OPERATÍV PROGRAM (RSZTOP) KÖZIGAZGATÁS– ÉS KÖZSZOLGÁLTATÁS-FEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAM (KÖFOP) MAGYAR HALGAZDÁLKODÁSI OPERATÍV PROGRAM (MAHOP) KÖRNYEZETI ÉS ENERGIAHATÉKONYSÁGI OPERATÍV PROGRAM (KEHOP) EMBERI ERŐFORRÁS FEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAM (EFOP) GAZDASÁGFEJLESZTÉSI ÉS INNOVÁCIÓS OPERATÍV PROGRAM (GINOP) INTEGRÁLT KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAM (IKOP) TERÜLET- ÉS TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAM (TOP) VERSENYKÉPES KÖZÉP-MAGYARORSZÁG OPERATÍV PROGRAM (VEKOP) VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM (VP)  

Pályázatok fenntartói (vezetői) szempontból Operatív program pályázati programokból (konstrukció) áll, pályázati dokumentáció tucatnyi mellékletből áll Pályázati felhívás, Pályázati útmutató: amennyiben a pályázati felhívás nem vette el a kedvünk, akkor mindenképpen olvassuk el. Hosszabb, 40-50 oldalas dokumentum (függően a projekt bonyolultságától) részletes információkat tartalmaz. A Pályázati útmutatói részei: A támogatás célja, rendelkezésre álló forrás Pályázók köre Pályázat tartalma Pénzügyi feltételek Kiválasztási kritériumok Adminisztratív információk Hogyan kell olvasni egy kiírást? – főbb információk: vezetői összefoglaló Mi a pályázat célja, tartalma? Ki pályázhat? Jogosultsági kritériumok Mi a beadási határidő? – pályázati forduló, jelentkezési határnap Pályázati információk: mennyit lehet pályázni? Milyen tevékenységgel? Pontozás, előnyt jelentő szempontok  

Pályázatok fenntartói (vezetői) szempontból Benyújtás utáni teendők Pályázati elektronikus kezelő felület (ha releváns) figyelemmel követése Hiánypótlás határidőre történő teljesítése Bírálat (pozitív döntés) utáni teendők pontos felmérése (szerződéskötés, stb.) Negatív döntés esetén fellebbezési és egyéb lehetőségek számba vétele Nyertünk!!! A pályázatban foglalt tartalommal és költségekkel, ütemezéssel Esetleges változások bejelentése Elszámolások, kifizetési kérelmek benyújtása Adatszolgáltatások, beszámolók benyújtása Határidők, indikátorok és egyéb feltételek folyamatos figyelemmel követése!!!! A projekt megvalósítása utáni teendők Kötelezettségek számba vétele (újra!) Pl. Tájékoztatás és nyilvánosság (!!) Esetleges változások bejelentése. Határidők és egyéb feltételek folyamatos figyelemmel követése!!!!  

Köznevelési pályázatok tevékenységei: mire lehet pályázni? Infrastrukturális fejlesztések: eszköz, felújítás,építés Képzések: akkreditált pedagógus továbbképzés, egyéb képzés, műhelymunka Tanulóknak, tanároknak nyújtott támogatás: ösztöndíj, utazás Szakértés: tananyagfejlesztés, speciális támogatás pl. mentorálás Rendezvények: egészségnap, előadások, tanórán kívüli tevékenységek, szülők egyéb szereplők bevonása, Tábor, kirándulás, szabadidős programok Általános, menedzsment költség  

Köznevelési pályázatok előnyei, haszna Szakmai: Fejlesztési igény kielégítése, ez lehet helyi igény: pl. infastruktúra vagy iskolán kívüli programok Fejlesztési igény, ágazati: mindennapos testnevelés, egész napos iskola, tanórán kívüli képzés Iskola és környezet kapcsolat erősítése „Marketing” érték – információs tábla az iskola udvarán Szervezeti kultúra, projektszemlélet, valós eredmények Anyagi: Átalány (rezsi) kb. 10% Infrastruktúra, digitális eszközök Pedagógus továbbképzés: kreditpont gyűjtés Pedagógus, egyéb szereplő bevonása saját teljesítésbe Működési költség egy részének elszámolása Külső szolgáltatás – terembérlet, egyéb díjak  

5 okos tipp a köznevelési pályázatok írásához Minél több pénz maradjon „házon belül”: pedagógus bérkiegészítés, terembérlet, helyi szolgáltatók bevonása „Legyünk maximalisták” - a lehető legtöbb pontot érjük el! Olvassunk a sorok mögött! - „pályázatalkotó” szándéka, kiskapuk Bármi megtörténhet! - pályázati határidő „-1” nap az igazi határidő „Óvatos duhajként” tervezzük az indikátorokat pl. képzettek száma - a lehető legtöbb, de még vállalható  

5 okos tipp a szakmai megvalósításhoz Projektmenedzsmentet (2-3%) erősítsük „szakmai” munkatársakkal Amihez nem értünk eléggé, vonjunk be szakértőt: pl. képző, beszerzés Ha lehet, kerüljük el a nagyobb beszerzéseket, ami már közbeszerzés (ún. egybeszámítás) Nem elég pályázni, nem elég nyerni, nem elég megvalósítani, el is kell tudni számolni – precíz és pontos dokumentálás, elszámolás Próbáljuk meg végig: „szeretni a projektet”, sajátunknak tekinteni, büszkének lenni rá - vezetői felelősség!  

5 okos tipp a továbbképzésekhez Szakmai és személyes készségek egyaránt fontosak, ez elengedhetetlen az intézmény hosszú távú sikeréhez, Képzések kiválasztása: pályázati lehetőség, de közös (vezető, pedagógus) döntés legyen Szakmai fejlesztés és egymástól tanulás: ez egy egyetlen lehetőség a szakmai fejlődésre és egymás közötti tapasztalatcserére IKT eszközök használatának beépítése: nemcsak eszköz kell, hanem tananyag és felkészített pedagógus. A gyakorlati alkalmazáshoz szüksége van hosszabb távú mentorálásra. Külső helyszín: ne az iskolában legyen a képzés, ha lehet minél vonzóbb környezetben munkahelyen és a munkaidőben lebonyolított tréningek, képzések kisebb hatásfokkal épülnek be az oktatási tevékenységbe  

Emberi Erőforrás Operatív Program – köznevelési prioritások EU 2020 stratégiai célkitűzés Országspecifikus ajánlás Európai Bizottság pozíciós papír A korai iskolaelhagyók arányának 10%-ra történő csökkentése 2020-ig „Hajtson végre a korai iskolaelhagyókra vonatkozó nemzeti stratégiát, és gondoskodjon arról, hogy az oktatási rendszer minden fiatalnak biztosítsa a munkaerőpiacra jutáshoz szükséges készségeket, szaktudást és képesítéseket.” 10. tematikus cél: Beruházás az oktatásba, készségekbe és az egész életen át tartó tanulásba

Emberi Erőforrás Operatív Program – beavatkozások 3. Prioritás: Infrastrukturális beruházások a gyarapodó tudástőke érdekében 4. Gyarapodó tudástőke Köznevelési beruházások intézménykorszerűsítés új intézmények (tornatermek, sportpályák, uszodák) építése 7 évre 134, 7 Mrd Ft a teljes prioritásra Köznevelési fejlesztések pedagógus továbbképzések tartalmi, módszertani fejlesztések, a szakszolgálatok és a szakmai szolgáltatások fejlesztése, komplex intézményi programok támogatása 7 évre 191 Mrd Ft a teljes prioritásra

Köznevelési beruházások: infrastrukturális fejlesztések 1. A legtöbb problémával küzdő, legalacsonyabb teljesítményt nyújtó intézmények felzárkóztatása érdekében azok infrastrukturális feltételeinek javítása 2. A nevelést segítő szolgáltatások lebonyolításához szükséges infrastrukturális fejlesztések egész napos iskolai nevelés és a mindennapos testnevelés feltételeinek megteremtése minőségi oktatási környezet kialakítása (elsősorban a természettudományi, nyelvi és a műszaki területen) nem formális és informális képzések, szolgáltatások lebonyolításához szükséges eszközök beszerzése, infrastrukturális fejlesztése

Köznevelés fejlesztése Korai iskolaelhagyás csökkentése, a képzettségi szint növelése a köznevelés eszközeivel, a köznevelési rendszer esélyteremtő szerepének javítása A pedagógus életpálya és a pedagógusok folyamatos szakmai fejlesztése Tartalmi, módszertani fejlesztések A köznevelés ágazati és intézményi irányításának fejlesztése az oktatási szolgáltatásokhoz való hozzáférés javítása és az egyenlőtlenségek csökkentése érdekében

A pályázati felhívások tartalmi változásai Új elemek: Indikátorok és műszaki-szakmai tartalom Standard kiválasztási eljárás – pontozás alapján kerül elbírálásra a pályázat. Értékelési szakaszok kerülnek meghatározásra, a keret határáig. Fenntartás- csak kivételesen indokolt esetben szükséges előírni fenntartási időszakot Új arculati kézikönyv Külső értékelők helyett köztisztviselők értékelnek

A pályázati felhívások tartalmi változásai Új elemek: Költségtervezés: lásd útmutató Egyszerűsített költségelszámolás Előkészítési költség Előleg: 100% Piaci árigazolás (legalább 3 írásos árajánlat megléte) Kiszervezhető tevékenység: a szakmai megvalósításhoz kapcsolódó szolgáltatások költségei max. átlag 30%-át. VEKOP- Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program: EFOP tükörkiírásai, kompenzáció

Navigare necesse est! Pályázni muszáj! KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!