„Útban a Minősített Könyvtár cím felé” Gödöllő, 2016.szeptember.28

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
Advertisements

Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Szervezetfejlesztési Program
Tanfelügyelet – A megújuló külső értékelési rendszer
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
Könyvtári minőségmenedzsment
A minőségügy a könyvtárügyért
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Stratégiai tervezés.
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Zalayné Kovács Éva: Minőség és könyvtár
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Könyvtári teljesítménymérés
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
E-PORTFÓLIÓ.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
1 MER ellenőrzés ek egységes értelmezése Budapest, szeptember 5. Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
Felkészülés a „Könyvtári minőségfejlesztés 21.” bevezetésére Skaliczki Judit 2002.
A „Könyvtári minőségfejlesztés – könyvtári korszerűsítés 2.” pályázat Javaslat a feladatok végrehajtásához.
Távmunka a kárrendezésben a Generali-Providencia Biztosító Rt.-nél III. Országos Távmunka Konferencia Kiss Attiláné.
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
Szakkönyvtári teljesítménymérés Hegyközi Ilona - Fazokas Eszter Székesfehérvár május 8.
Könyvtári minőségfejlesztés
A évi Integritás Felmérés eredményei a belső kontrollok és a korrupciós kockázatelemzés tükrében Budapest, január 19. Dr. Benkő János, ÁSZ.
Kovács Atila Magyar Közút Nonprofit Zrt. fejlesztési és felújítási igazgató ÚTÜGYI NAPOK A közúthálózat állapota és fenntarthatósági stratégiája a jelenlegi.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
STRATÉGIA ÉS TELJESÍTMÉNYMÉRÉS
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
TQM-ISO Minőségügyi kérdések a Pécsi Tudományegyetemen Szellőné Fábián Mária főigazgató-helyettes PTE Egyetemi Könyvtár Budapest december.
A DEENK könyvtári önértékelésének tapasztalatai Budapest,
1 Mit vártunk, mit kaptunk, mit remélünk ? Összeállította: Kálóczi Katalin projektvezető december 8. EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI.
Családbarát munkahelyek és települések kialakításának támogatása Milyen értéket kínál a pályázónak a program?
Ugrás az első oldalra 1 Skaliczki Judit A teljes körű minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései Debrecen, 2004.
VIDÓ JUDIT: A SZÉPSÉGIPARBAN DOLGOZÓK MUNKAHELYI STRESSZKEZELÉSE.
Könyvtári Közös Értékelési Keretrendszer (KKÉK)
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
2003. A környezeti helyzetfelméréstől a környezetirányítási rendszer auditálásáig Dr. Szegh Imre.
Pedagógus értékelési rendszer
Minőségmenedzsment a felsőoktatásban UNI-EFQM Vas Beatrix ügyvivő szakértő Minőségfejlesztési és Informatikai Központ
A könyvtári minőségfejlesztés ajánlott lépései Vidra Szabó Ferenc
A minőségmenedzsment bevezetésének hatása a szervezetre Könyvtáros szakmai nap Debrecen,
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
A KKÉK kritériumai és azok intézmény specifikus értelmezési lehetőségei Boda Gáborné Köntös Nelli ELTE BTK Könyvtár- és Információtudományi Intézet „Jót,
Mitől innovatív egy vállalkozás? Nyert a pályázatom! Hogyan tovább? Segítünk a megoldásban!
1 XIV. Országos Minőségellenőrzési Továbbképzés MER ellenőrzések módszertana Siófok, Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
Kockázati értékelés kis szervezetekben Tar György Szeged, 2013.október
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
Minőségi könyvtári szolgáltatások –
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
SZÖM II. ÖNÉRTÉKELÉS TAPASZTALATAI
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Az SZMBK Modell alkalmazása az intézmény minőségirányítási rendszerek fejlesztésében 13. előadás 1.
Varró István Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium
PMK minőségirányítási szakmai nap
Fenntarthatóság – eredmények hasznosulása 6.2. előadás
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 2. Önértékelési fázis 9. előadás
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 2. Az önértékelés végrehajtása 5
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
MICS-MÉCS-PÉR (vitaindító)
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Az SZMBK Intézményi Modell
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

„Útban a Minősített Könyvtár cím felé” Gödöllő, 2016.szeptember.28 Megméretjük magunkat Előadó: Bajnok Tamara Százhalombatta, Hamvas Béla Városi Könyvtár . „Útban a Minősített Könyvtár cím felé” Gödöllő, 2016.szeptember.28

A kezdetek A felkészülés érdekében: „Minőségmenedzsment a könyvtárban” (120 óra) Kecskemét „A könyvtárak minősítése és a Könyvtári Közös Értékelési Keretrendszer” (60 óra) Könyvtári Intézet Külső szakértő felkérése Minőségfejlesztő munka kezdete 2014 február Minőségirányítási Munkacsoport (MICS) megalakulása Ismerkedés a minőségirányítás eszközeivel és módszereivel

A minőségfejlesztés útjára léptünk…

A minőségfejlesztés útjára léptünk…

„AZ ÉLETNEK NEM CÉLJA, HANEM ÉRTELME VAN” (Hamvas Béla) A minőségfejlesztés filozófiája: Átgondolt tervezés Erőforrások gazdaságos kihasználása (technikai, emberi) Tudatos munkaszervezés A külső és belső környezet folyamatos vizsgálata és fejlesztése Gyors válaszok a változásokra  Minőségi szolgáltatások Partneri elégedettség

Megméretjük magunkat Pályázati anyag (kötelező és ajánlott dokumentumok) 640 oldal MICS 55 alkalom (+ kiscsoportos és egyéni munka) Használói elégedettségi és látogatottsági vizsgálatok (4 alkalom) Szervezeti kultúra felmérés (2014,2016) Benchmarking elemzés (9 könyvtár több mint 10.000 adata) 18 folyamat szabályozása, kockázatelemzése Önértékelés a KKÉK alapján (2014, 2016)

Megmértük magunkat Teljesítménymérés egyes szolgáltatási normák meghatározásához Folyamatok, részfolyamatok meghatározása Az egyes munkafolyamat lépéseinek meghatározása Egy hónapos betanulási, gyakorlási időszak „Vizsga” Személyre szóló kiértékelés – viszonyítás az átlaghoz A szolgáltatási norma megállapítása az adatok alapján Új belépőknek hasonló körülményeket biztosítunk a felkészüléshez

Megmértük magunkat Munkatársi önértékelés Meghatároztuk a munkánkhoz szükséges szakmai és személyes kompetenciákat Szakmai kompetenciák önértékelése Személyes kompetenciák önértékelése Vezetői értékelés Két értékelés összevetése – különbségek okainak feltárása Munkatárs erősségeinek és fejlesztendő területeinek meghatározása – konszenzus ISMÉTLÉS ÉVENTE – VÁLTOZÁSOK KÖVETÉSE

Megmértük magunkat Szakmai kompetenciák Személyes kompetenciák Archiválási, digitalizálási ismeretek Szerzői jogi ismeretek Technikai eszközök kezelése Helytörténeti jártasság Könyvtár statisztikai ismeretek Jártasság az „Office” alkalmazások területén stb. Személyes kompetenciák Rugalmasság Önállóság Kreativitás Nyitottság Empátia Kritikus gondolkodás Diszkréció Motiváltság Terhelhetőség Munkatempó stb.

A minőségirányítás, mint a válságkezelés eszköze „Brókerbotrány” – 3,6 milliárd Ft Városi reorganizáció Könyvtári költségvetés 30%-al csökkent 4 státusz szűnt meg 3 kolléga kilépett  50%-os létszám (!) 3 új kolléga integrálása a szervezetbe (8+3 fő) Módosult a nyitvatartási idő Egypontos kölcsönzést vezettünk be Megszűnt státuszokon lévő feladatok szétosztása

A minőségirányítás, mint a válságkezelés eszköze Új kollégák integrálása a minőségi dokumentáció segítségével Szervezeti felépítés Munkacsoportok ügyrendje Folyamatszabályozás dokumentumai (folyamatábrák, szolgáltatási előírások, kockázatelemzések) Munkatársi önértékelés Teljesítménymérés

A minőségirányítás, mint a válságkezelés eszköze Munkahelyi mobilitás lehetőségének kiépítése, rotáció kidolgozása Teljesítménymérés a szolgáltatási normák megállapításához Fókuszpontok, fejlesztendő területek kijelölése a benchmarking elemzések, elégedettségi vizsgálatok segítségével

A pályázat benyújtása után Folyamatban van az új kollégák teljesítménymérésének kiértékelése A napokban zajlik a látogatottsági vizsgálatunk adatgyűjtése Statisztikai adatgyűjtés folyik a kockázati tényezők gyakoriságáról Panaszkezelés Új kollégák önértékelése

A kollégák tudnak és akarnak a közös célért dolgozni Eredmények Kialakult a kollégák minőségi szemlélete Gyors reagálás a változásokra Élénk szakmai beszélgetések Szakmai önállóság Kreativitás (!) Minőségirányítási dokumentáció Szabályozott folyamatok A kollégák tudnak és akarnak a közös célért dolgozni = Partneri elégedettség  (mérés)

Köszönöm a figyelmet! Hamvas Béla Városi Könyvtár Százhalombatta konyvtar@mail.battanet.hu Bajnok Tamara tamara@mail.battanet.hu