Önkormányzati Államtitkárság

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
Advertisements

Az OH TÁMOP fejlesztései
Az Európai Unió támogatási alapjai, a as időszak újdonságai.
A időszak végrehajtási intézményrendszere
„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
EURÓPAI UNIÓ - VÍZÜGYI KERETDIREKTÍVÁK Bemutató Általánosan a VKI-ről és Magyarország helyzetéről 2005 április.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kaposi József főigazgató A pedagógiai szakmai szolgáltatás új rendszerének.
A hulladéktörvény hatása a pályázati forrásokból megvalósult hulladékgazdálkodási projektekre április Köztisztasági Egyesülés.
Törökbálint város környezeti GIS alkalmazásainak megvalósítása
Szép őszi napot kívánok!. MÉRFÖLDKŐ NAP NOVEMBER 4. Helyszín: Villa Pelikán télikertje (9700 Szombathely, Deák F. u. 3.)
Baranya Megyei Önkormányzat
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
Szervezetfejlesztési Program ÁROP November 12. Teljesítménymenedzsment fejlesztési módszertan Előadó: Tóth Dorottya.
Stratégiai kontrolling az egészségügyben
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Kerekes Gábor ügyvezető Educatio Kht január 21. TÁMOP – Felsőoktatási szolgáltatások rendszer.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR)
TÁMOP /2/KMR Vezetői információs rendszer, Alumni, diplomás pályakövető rendszer és tehetséggondozás bevezetése a Budapesti Corvinus.
Vezetői Információs Rendszer Kialakítása a Szegedi Tudományegyetemen Eredmények - Tapasztalatok Vilmányi Márton.
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
A helyi közszolgáltatások versenyképességet szolgáló modernizálása Finta István Ph.D. tudományos munkatárs MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete ÁROP.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem
Magyar Controlling Egyesület Szombathely, október Keringer Zsolt MCE Konferencia 2008 A controlling gyakorlata ASP alapú közigazgatás lehetőségei.
TÁMOP /2-A „Szociális képzések fejlesztése, szakemberek képzése, továbbképzése és készségfejlesztése valamint a helyi fejlesztési kapacitások.
Humán közszolgáltatások fejlesztése prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
A Nógrád TISZK nyomonkövetési és pályakövetési rendszer modelljének, ezen belül a partneri igény és elégedettség mérési rendszerének kidolgozása. Salgótarján.
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium EKOP projektjeinek jelene és jövője dr. Rupp Zoltán főosztályvezető E-közigazgatásért felelős helyettes államtitkárság.
Dunaújváros2014. szeptember 15. Projekt eredményeinek disszeminációja – 4. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban.
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
Dunaújváros2014. szeptember 15. Projekt eredményeinek disszeminációja – 9. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban.
Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
2014. június 12. Lackó Péter Clarity
SLA (Service Level Aggrement) alapon történő szolgáltatás fejlesztés a Gazdasági Főigazgatóságon
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses kapcsolatok vizsgálata és az önkormányzati feladatellátást szabályozó külső szerződések rendszere.
A hajdúnánási szociális rendszer és modellprogramok továbbfejlesztésének és összehangolásának lehetősége (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Fejérvári Bence március 26.
MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete ÁROP „Helyi közszolgáltatások versenyképességet szolgáló modernizálása” MTA KRTK Az Integrált.
Regionális üzleti trendek A projekt az EU társfinanszírozásával, az Európa Terv keretében valósul meg január 27. Regionális üzleti trendek A tantárgy.
„Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködések kialakítása” TÁMOP B Magyar kórházszövetség XXVII.
AZ IDŐS ÉS FOGYATÉKOS ELLÁTÁS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A HELYI ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOKBAN JÚLIUS 3.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI PICHLER BALÁZS FŐOSZTÁLYVEZETŐ.
Megváltozott munkaképességűek és fogyatékkal élők foglalkoztatását elősegítő támogatások és módszerek Tatosné Takács Andrea december 18.
Az Államreform Operatív Program évi akcióterve.
A területfejlesztés megújult rendszere február 5. Baranya Megyei Önkormányzat.
A lelki egészségfejlesztési központok és a lelki egészségfejlesztés szakmai támogatása az országos háttérintézmények bevonásával dr. Koós Tamás szakmai.
AZ EFOP VÉGREHAJTÁSÁNAK ELŐREHALADÁSA* SZEPTEMBER 23. *2016. SZEPTEMBER 15-EI ADATOK ALAPJÁN DR. GARAI PÉTER EU FEJLESZTÉSEK VÉGREHAJTÁSÁÉRT FELELŐS.
TÁJÉKOZTATÓ AZ ÖNKORMÁNYZATI ASP ORSZÁGOS KITERJESZTÉSE KAPCSÁN A CSATLAKOZTATÁSI KONSTRUKCIÓRÓL SZEPTEMBER 15. ELŐADÓ: DR. SZEPESI GÁBOR OPERATÍV.
„A Kirendeltség és az Önkormányzatok közötti információ és adatszolgáltatás gyakorlata a Paksi Kistérségben Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
A helyi identitás és kohézió erősítése TOP TOP
Kormányzati kép az önkormányzatok helyzetéről
Az önkormányzati működtetés átvételének tapasztalatai
T Á J É K O Z T A T Ó a rekultivációs projekt előrehaladásáról KEOP-7
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
„Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel Kísérése II.”
Tudásbővítő Fókuszrendezvény
A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszer (HKIR.
Hauser Zoltán szakmai vezető Oktatási Hivatal EFOP VEKOP
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
RSZTOP „Közterületen élők számára természetbeni juttatás biztosítása” Megvalósítás a partneri együttműködés tekintetében a kiegészítő étkezés.
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Önkormányzati Államtitkárság KÖFOP – 2.3.1. – VEKOP 16 – 2016 – 00001 Helyi közszolgáltatási Információs rendszer fejlesztése és bevezetése (IKIR) kiemelt projekt

Az IKIR rendszer kialakításának ELŐZMÉNYEI Előzmény: ÁROP 1.1.22 „Helyi közszolgáltatások versenyképességet szolgáló modernizálása” című kutatási projekt (MTA RKK) – IKIR Modelljavaslat kialakítása (~1300 jegyzőt elérő kérdőíves és 50 fős személyes egyeztetés, TÖOSZ bevonás) Megalapozottság (az előzmény projekt főbb megállapításai): A vertikális ágazati rendszerek horizontális összekapcsolása nem történt még meg, így az önkormányzatok és az ágazatirányítás is csak korlátozottan tudnak dinamikus adatokhoz jutni a központi szakrendszerekből közszolgáltatásokat érintő döntéseik meghozatalához, Kevés lehetőség van az adatok benchmark jellegű összevetésére MÁS települési közszolgáltatók információival, A közszolgáltatások ellátását érintő, döntéseinek megalapozottsága több területen korlátozott, Az input-, illetve a teljesítmény-, és minőségmutatók, illetve adatok egymással való összefüggései csak nehezen vizsgálhatóak. Kiterjedt előkészítés ÖK-k által említett problémák: 50+ adatszolgáltatás / központba jelentett adatok minősége / korlátozott az ágazati adatbázisok adatainak beépülése a döntéselőkészítésbe és a döntéshozatalba Az ÁROP-1.1.22 projektben finanszírozott kutatások folytatásaként az IKIR projektben meghatározásra kerülnek azon helyi közszolgáltatások, amelyek esetében leginkább indokolt az elégedettségmérés elvégzése. A projekt keretében kidolgozásra kerülő módszertan alapján elvégzett elégedettségmérés eredményeképpen előálló kvalitatív adatok is bekerülnek az IKIR adatbázisába.

Mi az IKIR? Definíció szerint: Integrált önkormányzati, fenntartói és ágazatirányítói elemző- döntéstámogató rendszer NEM ÜGYVITELI NEM KTGVETÉS TERVEZŐ

Mi az IKIR? Tartalmilag: IKIR Több komponensű, ágazati rendszereken átívelő, azaz meglévő ágazati adatbázisok adatait újabb önkormányzati/fenntartói adatrögzítések helyett automatikusan átvevő, ... a közszolgáltatások felhasználó oldali elégedettségének mérését is lehetővé tevő, IKIR Adatot átvevő összevetésen alapuló elemzést lehetővé tevő üfelégedettségmérést támogató Elemzős- döntéstámogató NEM (egy újabb) ügyviteli rendszer És nem Integrált Kikötői Rendszer ... kiválasztott települési közszolgáltatás – különféle jellemzők alapján vele összevethető – más közszolgáltatók adatainak összevetésen alapuló elemzését lehetővé tevő, ....adattárház alapú elemző- döntéstámogató rendszer. (azaz NEM ügyviteli rendszer.)

Az IKIR rendszer kialakításának célja Egy olyan nformációs bázis létrehozása, amelyek megalapozott adatalapú döntések meghozatalát teszik lehetővé: A helyi közszolgáltatások és közműszolgáltatások országos szintű és helyi tervezéséhez, feladatméretezéséhez, optimalizálásához információ bázis biztosítása az önkormánytatok által már szolgáltatott adatok visszaforgatásával. A helyi közszolgáltatások feladatalapú finanszírozási rendszere kialakításának és működtetésének támogatása. A helyi önkormányzatok közszolgáltatás és intézményszerkezet szervezési döntéseinek adatokkal, elemzésekkel történő támogatása, a működés hatékonyságelemzése áttekintése. Az eltérő településtípusok eltérő igényeinek és lehetőségeinek figyelembe vételével megfelelő elemzési lehetőség biztosítása. A települések lehetőségei és igényei is eltérők Vannak ahol vannak saját rendszerek, vannak saját adatok De ott sem érhetőek el összevetési, elemzési lehetőségek  előzmény projekt legalábbis ezt mutatta ÁROP: Az önkormányzatok közszolgáltatásaik ellátását érintő helyi döntéseinek megalapozottságát leginkább az korlátozza, hogy az input-, illetve a teljesítmény-, és minőségmutatók kontextusa csak nehezen vizsgálható, és nagyon kevés lehetőség van az adatok benchmark jellegű összevetésére más közszolgáltatók információival A vertikális ágazati rendszerek horizontális összekapcsolása nem történt még meg, így sem az önkormányzatok, sem a kormányzat nem tud dinamikus adatokhoz jutni közszolgáltatásokat érintő döntéseik meghozatalához. Az ÁROP-1.1.22 projektben finanszírozott kutatások folytatásaként az IKIR projektben meghatározásra kerülnek azon helyi közszolgáltatások, amelyek esetében leginkább indokolt az elégedettségmérés elvégzése. A projekt keretében kidolgozásra kerülő módszertan alapján elvégzett elégedettségmérés eredményeképpen előálló kvalitatív adatok is bekerülnek az IKIR adatbázisába.

Az projekt terjedelme Az érintett helyi közszolgáltatások főbb ágazati, szakterületi csoportjai: településüzemeltetés, köznevelés (bölcsődei és óvodai ellátás), gyermekjóléti és gyermekvédelmi alapellátás, szociális ellátás. Közszolgáltatások, amivel az ÁP elsődlegesen és legközvetlenebbül és legszélesebb körben találkoznak.

Önkormányzatok helyi közszolgáltatási adatfelhasználásának Önkormányzatok helyi közszolgáltatási adatfelhasználásának* szükséglethierarchiája Miben tud segíteni az IKIR az önkormányzatok-nak az önkormányzatok helyi közszolgáltatásaival kapcsolatos adatok hasznosítása kapcsán? Tudatos adat- hasznosítás (tudatos település stratégiához történő aktív hozzájárulás) Többlet elemzési lehetőség (Szűrés, fajlagos mutatók, adatösszevetés azonos jellegű településsel, ágazatközi elemzések) Könnyebb és hatékonyabb információ hozzáférés (Önkormányzat saját adatainak, ágazati adatszolgáltatásainak könnyű, gyors, egységes hozzáférése) IKIR1 IKIR2 Az adat ugyan ott van az önkormányzatnál, de... 1. egyrészt nem egységesen valamennyinél. 2. másrészt nehezen elérhető excelekben, ügyviteli rendszerekben, szétszórtan, emailekben 3. harmadrészt nem korlátanul időben visszafelé (korábbi testületek) 4. közös önkormányzatoknál, társulásban ellátott feladatoknál sem egységesen Az IKIR rendezi ezeket Operatív kollégák problémái IKIR1 IKIR2 IKIR1 IKIR2 *IT technológiai lehetőségeket figyelembe vevő nézet

Az IKIR rendszer szervezeti bázisa Az önkori hogyan fogja használni (két szint (önkorm és intézmény)

Az IKIR megvalósításától elvárt eredmények Létrejön egy több komponensű, ágazati rendszereken átívelő, integrált elemzési és vezetői információs rendszer. Az ország településeire kiterjedően részletes és elemezhető információk biztosítása központilag. Adatelemzési módszereket és adatsorokat szolgáltat a különböző meglévő ágazati adatbázisok összekapcsolásával (adatrögzítés igénye nélkül). Az önkormányzatok 50+ adatszolgáltatásából képzett ágazati adatbázisok – IKIR elemzési lehetőségein alapuló – adatminőségjavításának megalapozása.

Az IKIR megvalósításától elvárt eredmények 2. Feladatméretezési, ellátás- és finanszírozás-tervezési, szervezési és optimalizációs feladatok támogatása. Lakossági ügyfél elégedettség mérés lehetőségének megteremtése a helyi közszolgáltatásokkal összefüggésben. A helyi közszolgáltatások hatékonyságának elemzése és tervezése alapján a lakosság számára nyújtott helyi közszolgáltatások minősége javul, szolgáltatási színvonal emelkedik.

Az IKIR rendszer felépítése és működése – INFRASTRUKTÚRA (NISZ)

Az IKIR rendszerHEZ KAPCSOLÓDÓ SZAKRENDSZEREK T-STAR KTÖRZS TEVADMIN Népszámlálás KGR / K11 MUKENG EBR 42 KIR-INT KIR-STAT Teir Közfoglalkoztatási adatbázis Helységnévkönyv KIR-Jegyzői IKIR 1.0 Más metódus szerettünk volna, de IH előre kérte kijelölni IKVA HTMR

Az IKIR projekt szakaszai Szakaszai, főbb események Dátum Projekt előkészítése (EMK,RMT, ML) 2015. október 30 - 2016. március 10. Támogatási kérelem beküldése 2016. április 04. Támogatási kérelemmel kapcsolatos támogató tartalmú döntés 2016. augusztus 24. Támogatási szerződés tervezetének beküldése 2016. szeptember 14. Az IKIR alkalmazásfejlesztéssel kapcsolatos közbeszerzési események 2016. május 15 - 2016. szeptember 21. Ajánlatok beadásának határideje 2016. október 28. IKIR rendszerfejlesztési szakasz 2017. január 02. - 2017. december 31. Tervezett befejezés, projektzárás 2017. december 31.

ÜTEMEZÉS 2013 2014 2015 2016 2017 2018 ÁROP 1.1.22 Kutatás, amely megalapozta az IKIR modellt OP előkészítés Itt állunk most IKIR projekt Előkészítése, műszaki tartalom, beszerzések Miért nem előbb? OP behatárolja a lehetőségeket Keret kialakítása az OP lehetőségeit figyelembe véve Tartalom ez után IKIR megvalósítása és bevezetés

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Ezek voltak az alapok Ami most következik az a tartalom kialakításának módja, verifikálása Egy további együttműködés kezdete Cél hogy azok az elemzési elvárások és igények részletesebben egyeztetésre kerüljenek Nem egyetlen alkalom fog megoldani minden kérdést Cél az együttműködés kialakítása