A kancellári rendszer hatása a klinikai működésre

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az orvosok és szakdolgozók elvándorlásának hatása az egészségügyi ellátás színvonalára Dr. Balogh Zoltán ELTE TáTK- AstraZeneca 15. Egészség-gazdaságtani.
Advertisements

Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény Együttműködés a szakképzés területén a kamarák és az érdekképviseleti szervek között Dávid Lajos FMKIK alelnök Székesfehérvár,
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
TÁMOP / Képzésfejlesztés ma és holnap EU-s forrásból a KIH-ben.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Jubileumi év partnertalálkozójaPécs, február 29. „Új típusú partnerséggel együtt a jövőért” Pécsi Tudományegyetem Általános Orvostudományi Kar.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
A év értékelése és a év újdonságai
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
Önkormányzatok épületenergetikai beruházásai pályázati forrásból!
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Az állami köznevelési közfeladat-ellátás
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Mayer József Budapest február 27.
A gyógyítás (hézagos) gazdasági alapjai
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Kispálné Horváth Mária
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
AZ AUTÓBUSSZAL VÉGZETT MENETREND SZERINTI SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS ELINDÍTÁSA, HÁROM HÓNAPOS TAPASZTALATA DEBRECENBEN Budapest, Millenáris,
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 6.
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
1993-as közoktatási törvény
„B” komponens Az SZTE informatikai infrastruktúrájának fejlesztése
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
általános és stratégiai rektorhelyettes
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
Bemutatkozik az iskolapszichológus
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Oktatási Igazgatóság Vaszari Judit
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Felhasználóképzés a kórházban
Intézet jelenlegi helyzete
A klinikai gyógyszerészet jövőképe a köztestületi célrendszerben
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Az iskolai szervezet és fejlesztése
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Lorem ipsum.
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Iskolai szociális segítő
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Előadás másolata:

A kancellári rendszer hatása a klinikai működésre Dr. Fendler Judit, Szegedi Tudományegyetem, kancellár

Szegedi Tudományegyetem – sarokszámok 2016 A Szegedi Tudományegyetem Szenátusa 2016. március 30. ülésen fogadta el a 2016-2020-as időszakra vonatkozó Intézményfejlesztési Tervét, melynek pillérei a Képzés Kutatás Harmadik misszió és a Gyógyítás 19 doktori iskola 32 klinika/intézet 12 kar évi 86.000 fekvőbeteg 26.800 diák 2.820 külföldi hallgató 1.084 minősített oktató évi 800.000 járóbeteg 8.100 dolgozó 2 gyakorló óvoda, iskola

Az oktatás-kutatás-gyógyítás hármas egysége az SZTE-n KÉPZÉS/TOVÁBBKÉPZÉS/SZAKKÉPZÉS MEGELŐZÉS, SZŰRÉS, GYÓGYÍTÁS, REHABILITÁCIÓ, SZOCIÁLIS MUNKA 4 karon folynak közvetlen egészségügyi képzések orvos-, fogorvos-, gyógyszerész-, egészségtudományi és szociális karok további 4 karon folynak egészségügyhöz kapcsolódó képzések (természettudományi és informatikai, tanárképző, gazdaságtudományi és bölcsészettudományi karokon) szoros együttműködésben az egészségügyi karokkal 2007 óta teljes körű egészségügyi integráció, az egészségügy minden területének képviselete: alapkutatástól a gyógyításon át a rehabilitációig; szakdolgozó képzéstől a szakirányú szakképzésig és a doktori képzésig; folyamatos továbbképzés, felnőttképzés minden képzési szinten; harmadik misszió: tudás megosztás a határon átnyúló régió számára KUTATÁS-FEJLESZTÉS-INNOVÁCIÓ orvos-, egészség-, és élettudományok + kapcsolódó területek: 12 doktori iskola, 11 MTA kutatócsoport + 11 MTA Lendület Kutatócsoport

SZTE egészségtudományi képzésének és gyógyítási kapacitásának főbb jellemzői 4 egészségügyi képzést folytató kar Általános Orvosi Kar, 1336 magyar, 1221 külföldi hallgató Gyógyszerésztudományi Kar, 609 hallgató Fogorvos-tudományi Kar, 396 hallgató Egészségtudományi és Szociális Kar, 1076 hallgató Feladatok Gyógyítás – az ország harmadik legnagyobb kórháza, Szeged egyetlen ellátója Oktatás – orvos, fogorvos, gyógyszerész, diplomás ápoló, szakdolgozó, szakorvos, 367 minősített oktató, a gyakorlati képzésben részt vevők a klinikákon Kutatás – A 4 karon 40 minősített oktató-kutató

I. Belvárosi – Tisza-parti pólus Öthalmi Campus diáklakások Járműipari Kompetencia Központ Élettudományi Tömb Interdiszciplináris Kiválósági Központ Sport, rekreáció- és rehabilitációs központ Onkoterápiás szakterület oktatási és gyakorlati képzési tömb Központi labordiagnosztika és szolgáltató központ Fogorvostudományi Kar Előkészítő képzési központ Komplex Infektológiai Oktató Központ Orvos-egészségtudományi Elméleti Tömb Fejlesztési területek: I. Belvárosi – Tisza-parti pólus II. Öthalmi pólus Fül-Orr-Gége Klinikai fejlesztés Zeneművészeti Kar és hangversenyterem ELI Science Park Innovációs központ Tisza –parti Hallgatói Színtér ELI Science Park Inkubátorház Hibrid Képalkotó és Teranosztikai Központ Öthalmi Szolgáltató Központ Mezőgazdasági Kar oktatási és hallgatói terek modernizációja, Hódmezővásárhely II. Öthalmi pólus Bőrklinika és I. Belklinika Semmelweis Kollégium I. Belvárosi – Tisza-parti pólus

SZTE Szent-Györgyi Albert Klinikai Központ főbb jellemzői A 32 klinika/intézet feladatrendszere a legszélesebb az országban (nincs más ellátó a városban) Iskolaorvosi ellátás, anyatejgyűjtés, fogorvosi alapellátás Járó-fekvő, krónikus betegellátás, gondozás Labor, képalkotó, szervátültetés, sürgősség stb. Várható: alapellátási ügyelet Ellátási Terület: III. progresszivitási szinten a Dél-Alföldi Régió, egyes szakmákban 2M lakos Ágyszám: 1783 (aktív 1427, rehabilitációs 176, krónikus 180) Heti szakorvosi óra: 11 848 Heti nem szakorvosi óra: 2 169 Teljesítmény adatok A teljesített naturália (súlyszám, NP) és a TVK (teljesítmény volumen korlát) arányok továbbra is jelentős túllépést mutatnak a járó-, labor-, és PCR tevékenység esetében. 2016 2017 I. név járó kassza 116%, 126%, labor kassza 440%, 454%, PCR kassza 390%, 342%, fekvő kassza. 103%. 104%.

SZTE Szent-Györgyi Albert Klinikai Központ főbb jellemzői Finanszírozás A klinika jelentős fedezethiánnyal bír, hasonlóan az ország többi nagy, 3-as progresszivitású ellátójához. Ennek okai Alacsony fajlagos finanszírozás, esetre és lakosra jutó legalacsonyabb érték az egyetemek között Fajlagosan drága ellátás (elsősorban a kéményhatás, 3-as progresszivitás követelményrendszere és megszűnő környékbeli osztályok miatt), Konszolidációból nem részesül (egységes egyetemi gazdálkodás miatt) Előnytelen szerződések (hosszú távú)

Kancellári szervezet 13/A. §39 (1) Állami felsőoktatási intézményben az intézmény működtetését a kancellár végzi. (2) A kancellár a)40 felel a felsőoktatási intézmény gazdasági, pénzügyi, kontrolling, belső ellenőrzési, számviteli, munkaügyi, jogi, igazgatási, informatikai tevékenységéért, az intézmény vagyongazdálkodásáért, ideértve a műszaki, létesítményhasznosítási, üzemeltetési, logisztikai, szolgáltatási, beszerzési és közbeszerzési ügyeket is, irányítja e területen a működést, c) a felsőoktatási intézmény rendelkezésére álló források felhasználásával gondoskodik annak feltételeiről, hogy a felsőoktatási intézmény gazdálkodása az alapfeladatok ellátását biztosítsa, d) e) a 13. § (2) bekezdésében meghatározott kivétellel munkáltatói jogot gyakorol a felsőoktatási intézményben foglalkoztatott alkalmazottak felett, gondoskodik a jogszabályoknak megfelelő pénzügyi-szakmai kompetencia biztosításáról, g)43 feladatai ellátása során a rektor tekintetében fennálló együttműködési, tájékoztatási kötelezettségének köteles eleget tenni.

Szegedi Tudományegyetem korábbi szervezeti ábra Állam és Jogtudományi Kar Általános Orvostudományi Kar Bölcsészettudományi Kar Egészségtudományi és Szociális Képzési Kar Fogorvos-tudományi Kar Gazdaságtudományi Kar Gyógyszerésztudományi Kar Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Mérnöki Kar Mezőgazdasági Kar Természettudományi és informatikai Kar Zeneművészeti Kar Szent-Györgyi Albert Klinikai Központ Köznevelési Intézmények Rektor Kancellár Szenátus Szenátus állandó bizottságai Dékáni Kollégium Rektori-Kancellári Kabinet Érdekképviseletek SZTE Tanárképző Központ SZTE Felnőttképzési Központ Doktori Intézet Közoktatási Vezetőképző és Továbbképző Intézet Egyetemi Életvezetési Tanácsadó Központ Karrier Iroda Tehetségpont Kollégiumok Szakkollégiumok SZTE Frankofón Egyetemi Központ Pályázati Iroda Minőségfejlesztési és Stratégiai Igazgatóság Kutatás-fejlesztési és Innovációs Igazgatóság Oktatási Igazgatóság Nemzetközi Igazgatóság Közkapcsolati Igazgatóság Informatikai Szolgáltató Központ József Attila Tanulmányi és Információs Központ SZTE Klebelsberg Könyvtár Egyetemi Szaklevéltár Idegennyelvi Kommunikációs Intézet SZTE Konfuciusz Intézet Hallgatói Szolgáltató Iroda Egyetemi Hallgatói Önkormányzat Iroda Sportközpont Füvészkert Közalkalmazotti Tanács Iroda Belső Ellenőrzési Osztály Gazdasági Igazgatóság Létesítménygazdálkodási Igazgatóság Igazgatásszervezési és Szolgáltatási Központ Rektori Kabinet Iroda Kancellári Kabinet Iroda Szegedi Tudományegyetem korábbi szervezeti ábra Alá-fölé rendeltség Szakmai együttműködés SZTE Bajai Obszervatóriuma

Az új szervezeti-irányítási struktúra a rektori és a kancellári munkamegosztásra és a funkcionális feladatok egyetemi szintű, kancellária által biztosított, egységes szemléletű ellátására épít. REKTOR Rektori Kabinet Kancellári Kabinet KANCELLÁR Belső Ellenőrzés Oktatási rektorhelyettes Közkapcsolati rektorhelyettes Tudományos és innovációs rektorhelyettes Nemzetközi rektorhelyettes Állam és Jogtudományi Kar Gyógyszerésztudományi Kar Klinikai Központ Gazdasági Igazgatóság Stratégiai Innovációs- és projekt Igazgatóság Általános Orvostudományi Kar Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Tanulmányi és Információs Központ Műszaki Igazgatóság Oktatási Igazgatóság Bölcsészettudományi Kar Mezőgazdasági Kar Füvészkert Igazgatásszervezési Igazgatóság Nemzetközi és Közkapcsolati Igazgatóság Egészségtudományi és Szociális Képzési Kar Természettudományis és Informatikai Kar Bajai Obszervatórium Informatikai és Szolgáltatási Igazgatóság Fogorvostudományi Kar Zeneművészeti Kar Kollégiumok Beszerzési Osztály Gazdaságtudományi Kar Mérnöki Kar Jelmagyarázat: Doktori Intézet Frankofón Egyetemi Központ Konfuciusz Intézet A vezető szakmai és operatív irányítása alatt működő egység Egyetemi Sportközpont Idegen Nyelvi Kommunikációs Intézet Köznevelési Intézmények A rektor szakmai és a kancellár operatív irányításával működő egység Egyetemi Szaklevéltár Klebelsberg Könyvtár Tanárképzési Központ A rektor és a kancellár kettős irányításával működő egység Felnőttképzési Központ Tehetségpont Alaptevékenységek, szervezetek egységes funkcionális támogatása

Kancellári szervezet – cél a hatékonyság javítása Központi funkciók egységesítése pénzügy, számvitel beszerzés műszak informatika személyügy egységes egyetemi beruházás-tervezés projekt menedzsment, pályázatok oktatás-támogatás Cél: Minden funkció esetében az egészségügy specialitásait ismerő, dedikált, helyben dolgozó munkatársak dolgozzanak. Ahol szükséges, az önállóság megőrzése (pl.: szállítókkal való kapcsolattartás, beszerzések előkészítése, műszaki tartalmak előállítása, klinikai gazdálkodás, klinikai kontrolling) Eredmény: Nagy szerződések újratárgyalása, klinikai allokáció javítása, beszerzések egységes kezelése

Szeged, Szőkefalvy-Nagy Béla u 4. I. II. III. IV. Orvos és egészségtudományi oktatási és kutatási feltételrendszer javítása (komplex fejlesztések) Orvos- és Egészségtudományi Elméleti tömb kialakítása 2. Projekt helyszíne: Szeged, Szőkefalvy-Nagy Béla u 4. Alapterület (m2): 8 540 Műszaki értékelés: a hagyományos szerkezetű, 1920-as években épült épület szerkezeteit tekintve elavult, funkcionálisan kiüresedett; teljes körű felújítása, átalakítása, új funkcióval történő feltöltése indokolt.

Fogászati Klinika kapacitásbővítése, fejlesztése II. III. IV. A gyakorlati oktatás és kutatás fejlesztése (Egészségtudományi képzésekhez kapcsolódó betegágy melletti gyakorlatok fejlesztése) Fogászati Klinika kapacitásbővítése, fejlesztése 1. Szakmai indoklás, célok: A Fogorvos-tudományi Kar 2007-es megalakulásakor nem volt finanszírozási lehetőség egy teljesen új, funkcionális kari épület kialakítására, így a kari és a klinikai működés a régi, 1936-ban épült lakóépület-együttesben folyik, a 2007-2008-ban bekövetkezett betegellátási integráció (12 alapellátási és 9 szakellátási praxis befogadása) a helyzetet tovább súlyosbította, hiszen ezzel egyidejűleg infrastruktúra fejlesztés nem történt; A fejlesztés célja, hogy korszerű oktatási/kutatási és betegellátási terek alakítsunk ki a szegedi fogorvosképzés nemzetközi szintű környezetbe helyezésével, megfelelő eszközparkkal és minőségi betegellátást egyidejűleg biztosító gyakorlóhelyként való kialakításával. A jelenlegi épületegyüttes fejlesztése nem rentábilis, a fejlesztés ezért új helyszínen – korábban szakrendelőként működő, jelenleg részlegesen funkció nélküli épülettömbben – valósul meg. A belvárosi épület-együttes ezzel értékesítésre felszabadítható vagy egyéb egyetemi funkcióra felhasználható (bérelt helyiségekből átköltözési lehetőség biztosítása saját tulajdonú épületbe).

Szeged, Vasas Szent Péter u. 1. A gyakorlati oktatás és kutatás fejlesztése (Egészségtudományi képzésekhez kapcsolódó betegágy melletti gyakorlatok fejlesztése) I. II. III. IV. Fogászati Klinika kapacitásbővítése, fejlesztése 2. Projekt helyszíne: Szeged, Vasas Szent Péter u. 1. Alapterület (m2): 3 587 Műszaki értékelés: meglévő, földszint + 4 szintes, jelenleg részlegesen orvosi rendelőként működő épület, elavult, korszerűtlen állapotban, amely megfelelő szintű felújítás, átalakítás révén új funkció fogadására alkalmassá tehető.

Komplex Infektológiai Oktatóközpont kialakítása A gyakorlati oktatás és kutatás fejlesztése (Egészségtudományi képzésekhez kapcsolódó betegágy melletti gyakorlatok fejlesztése) I. II. III. IV. Komplex Infektológiai Oktatóközpont kialakítása 2. Projekt helyszíne: Szeged, Állomás u 3. Alapterület (m2): 943 Műszaki értékelés: meglévő hagyományos szerkezetű, kétszintes, lapos tetős, korábban nővérszállóként működő épület, amely a tervezett funkcióra belső átalakítása és bővítése révén lehet csak alkalmas.

Onkoterápiás szakterület oktatási és gyakorlati tömbjének kialakítása II. III. IV. A gyakorlati oktatás és kutatás fejlesztése (Egészségtudományi képzésekhez kapcsolódó betegágy melletti gyakorlatok fejlesztése) Onkoterápiás szakterület oktatási és gyakorlati tömbjének kialakítása 1. Szakmai indoklás, célok: az Onkoterápiás Klinika 1994-ben jött létre, melyhez 2009-ben hozzácsatolták Szeged Megyei Jogú Város II. kórházának Onkológiai Osztályát, majd 2012-ben a Hódmezővásárhelyi Erzsébet Kórház Onkológiai Osztályát. komplex onkológiai kezelést nyújtó regionális központként működik, továbbá részt vesz a graduális és a posztgraduális orvos és egészségtudományi képzésben, folyik a multidiszciplináris onkoteam oktatás. a fejlesztéssel megvalósuló oktatási, betegközpontúságot biztosító és a működést racionalizáló megoldások: főbb útvonalak (beteg és személyzeti, tiszta és szennyes anyagok stb.) szétválasztása, a funkciók optimalizálása, a betegfogadás és elhelyezés körülményeinek javítása; a várakozási és kezelési környezet fejlesztése, a személyzet munkakörülményeinek fejlesztése

Szeged, Tisza Lajos krt. 109-113. A gyakorlati oktatás és kutatás fejlesztése (Egészségtudományi képzésekhez kapcsolódó betegágy melletti gyakorlatok fejlesztése) I. II. III. IV. Fül-orr-gége klinikai szakterület modernizációja 2. Projekt helyszíne: Szeged, Tisza Lajos krt. 109-113. Alapterület (m2): 1 645  2 768 Műszaki értékelés: a jelenlegi, századelőn épített, a klinika kertben lévő, hagyományos szerkezetű többszintes épület, amely a jelenlegi, a gyermek és felnőtt sürgősségi, műtéti és ambuláns ellátás területén jelentkező igényeket sem jelen műszaki állapota, sem pedig alapterülete miatt nem tudja fogadni, hozzáépítés lehetséges.

I. II. III. IV. Egyéb: hallgatókat és a működést érintő fejlesztések (Hallgatói terek és lakhatás) Tisza-parti Hallgatói Színtér kialakítása („Kárpát-medencei oktatási tér”) 2. Projekt helyszíne: Szeged, Tisza L. krt. 107. Alapterület (m2): 5 270 Műszaki értékelés: hagyományos szerkezetű belvárosi, alapvetően irodai funkciókat ellátó épület; külső és belső felújítása, átalakítása indokolt, a belső udvar esetleges beépítése, fedése révén jelentős alapterületi bővüléssel lehet számolni.