Gyakorlati életre nevelés a Debreceni Gönczy Pál Általános Iskolában

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

Van-e „Fazekas titok”?.  1911 – ben Bárczy István f ő polgármester alapította  1948 – tól óvoda, általános iskola és módszertani központ egy épületben.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Egész nap iskola?! – a pilot program bemutatása
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
„Ezt egy életen át kell játszani”
V. Kollégiumi Konferencia március 26. A Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Intézet és a Deák Ferenc Középiskolai Kollégium rendezvénye.
Milyen tanulsággal szolgálhat a szabadidő-elmélet a pedagógus számára?
Integráció a sportiskolai és a művészeti nevelés segítségével A Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola pályázatáról Integráció sporttal és zenével.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Bánkuti Zsuzsa (OFI) és Lukács Judit (OFI)
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Pénziskola Az Unghváry László Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakközépiskola és Szakiskolában.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Dobszay Ambrus Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Tartalomfejlesztési és Módszertani Központ A Képesítési Keretrendszer hasznosulása a közoktatásban.
A nevelési-oktatási program előzményei
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
A kerettantervek fejlesztése
„A három-ötperces eseményeknek különös varázsa van az életünkben” Bródy János.
Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alap Két ország, egy cél, közös siker! Dr. Kovács Ferencné.
„Ü GYES KEZEK, OKOS FEJEK ” TEHETSÉGKERESŐ PROGRAM május 11. A tehetséggondozás 25 éve a törökszentmiklósi Bethlen Gábor Református Általános Iskolában.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
A középiskolai közösségi szolgálatban rejlő pedagógiai és intézményi lehetőségek - Pavlics Tamás - „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai.
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium – Trescsik Angéla Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / A papír útja-Tóth-Pliska Ágnes.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Csipp-csepp, egy csepp – Ritmus az életünkben Papp Leonóra.
A szaktanácsadó segítő szerepe
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Néder Katalin Ökoiskolai nevelési-oktatási program fejlesztése.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Erdei barátaink – Szakács Sándor.
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
Készítette: Kocsis Erzsébet
Rózsavizes Húsvét napját jöttem ma kívánni… Húsvét projekt a baracskai Kozma Ferenc Általános Iskola 3. osztályában március 17-március 25. készítette:
Gazdasági és pénzügyi ismeretek a köznevelés rendszerében
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
3. Technika és életvitel a kerettantervben
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi.
Pedagógus értékelési rendszer
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG DEBRECENI JUBILEUMI KONFERENCIÁJA Az MTT-Kelet-magyarországi szekció rendezvényeinek szerepe a Taktaharkányi Apáczai.
Tehetséggondozás Mezőkovácsházán
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
„Adj teret, nyiss utat! – Szociális kompetenciákkal a hátrányok ellen” TÁMOP A-12/
Szülők iskolája program ÉVFOLYAM SZÜLŐI KÖZÖSSÉGE SZÁMÁRA.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Természettudományos nevelés Réti Mónika kutató Kutatási, Elemzési és Értékelési Igazgatóság Iskola- és Módszertanfejlesztő Központ V.
ÁLLATI HETEK HÁROM HETET MEGHALADÓ PROJEKT. A TÉMA: Állatok és állatvédelem A TÉMA: Állatok és állatvédelem.
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
TÁMOP „A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése” Előadó: Petromán Anikó.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Zöld óvodák és Ökoiskolák a köznevelési intézményekben
Barcsák Marianna KPSZTI
főosztályvezető-helyettes
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
LEHETŐSÉGEK AZ ISKOLAI KERÉKPÁROS KÖZLEKEDÉSRE NEVELÉSBEN
Előadás másolata:

Gyakorlati életre nevelés a Debreceni Gönczy Pál Általános Iskolában Technikatanárok XIX. Országos Konferenciája Budapest, 2014. november 7-8.

2013/2014. tanév Oktatáskutató Fejlesztő Intézet „XXI 2013/2014. tanév Oktatáskutató Fejlesztő Intézet „XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS (FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ) II. SZAKASZ TÁMOP-3.1.1-11/1-2012-0001 Iskolák kutató-fejlesztő tevékenysége nevelési- oktatási programok fejlesztésében Intézményi csoport: 6 fő pedagógus és két tanulócsoport az 1. és 5. évfolyamon Feladat: négy, 36 órás modulsor fejlesztése, elvárás: a storyline (kerettörténet) módszer alkalmazásával. Így kezdődött

Épüljön az erősségeinkre Épüljön az erősségeinkre. Szolgálja a helyi tantervünk eredményességét, és a pedagógiai program nevelési céljainak megvalósítását. Mások számára adaptálható legyen. TÉMAVÁLASZTÁSUNK

ALKOTÁS – MUNKA – TANULÁS 1-4. évfolyam – KÉZMŰVES TECHNIKA 5-8. évfolyam – MEZŐGAZDASÁGI ISMERETEK Gyakorlatorientált természettudományos képzés, melynek pillérei: Mezőgazdaság Helytörténet, helyi gazdálkodás Pénzügyi kultúra Életvitel (alkotás, pályaorientáció) Óraszám: heti 2 óra tanóra, heti 1 óra tanórán kívüli(egyéb) foglalkozás – GYEN havonta egy délután SAJÁTOSSÁGAINK

A tervezési folyamat szintjei: Központi tantervek NAT 2012 –nevelési célok Helyi tanterv (KT+intézményi sajátosságok) A tanulók, pedagógusok érdeklődése, szándékai – igények megjelenítése új elem a tervezési folyamatban

A foglalkozások felépítése Bevezető, ráhangoló meseszövés 15-20 perc Problémahelyzet, megoldások keresése, közben információk, ismeretek feldolgozása 45-60 perc Problémamegoldás: alkotó tevékenység (tervezési, kivitelezési, használatbavételi folyamat) 70-90 perc Levezetés, játék, beszélgetés, uzsonna, rendrakás 30 perc Összesen: 180 perc – 13.00-16.00 A foglalkozások felépítése

A fészer titka 1. évfolyam Inasévek a pékműhelyben Első napom a búbos kemence mellett- kenyércipó Pékinassá avattak - sós perec Édes élet a pékségben - mesealmás Mézesbábosnál Érkezés a mézesbáboshoz –puszedli Népi motívumok a mézeskalács készítésében- ütőfás mézeskalács Illatok a műhelyben- Cukorhabbal díszített mézeskalácsdíszek Fazekasnál Érkezés a fazekashoz- agyagkatica Edénykészítés- Óriás hurkaedény Játék az agyagból- Szélcsengő A fészer titka 1. évfolyam

A fészer titka 2. évfolyam Inasévek a takácsműhelyben Szíjjártónál Szöszből szál Szálból szövet Játék a szálakkal Szíjjártónál Érkezés a szíjjártóhoz Ékszerkészítés bőrből Mit rejt a szütyő? Kalaposnál Éjszaka a pásztortűznél Érkezés a kalaposmesterhez A szelence titka A fészer titka 2. évfolyam

VARÁZS TANYA 5. osztály TÉMA TEVÉKENYSÉG Az elvarázsolt tanya A tanya felfedezése, benépesítése A természet kincsestára Szüret, mustkészítés Tél szele… Gyertya, mécses készítés Hétköznapok és ünnepek Ünnepi kalácssütés Disznótorba hívnak Kolbásztöltés Fűben-fában orvosság Gyógynövények feldolgozása A mi kertünk Kerttervezés, veteményezés A növények segítséget kérnek Kertgondozás, madáritató A varázserő elnyerése Slambucfőzés VARÁZS TANYA 5. osztály

A hét kapu titka 6. osztály TÉMA TEVÉKENYSÉG Story – küldetés Labirintus építés Lakóházak, otthonok Földből, fából épített házak Templomok (Szent-György) Templom épülettömegének megépítése Várak, védelmi építmények Várépítés - makettek Közlekedés, hidak Tésztahíd készítése Foglalkozások, mesterségek Perecsütés Iskolák, a Kollégium Kisbotos próba Élhető város, zöld környezet Merített papír készítés, közösségi terek tervezése Story – a küldetés teljesítés értékelése Medálkészítés zsugorka technikával A hét kapu titka 6. osztály

Eredmények Motiváltság szint változása –gyerekek, felnőttek Szociális kompetenciák változása – együttműködés, együttérzés A pedagógus vezető szerepének változása Az időkeret nyújtotta lehetőségek – alkotás Személyre szabott pedagógiai tevékenység erősödése Egyéni tanulási célok, programok jelenléte Partnerekkel együttműködve, gazdag tevékenységrendszer megvalósítása – élménypedagógia, kerettantervi követelmények

Klebelsberg Intézményfenntartó Központ TÁMOP-3. 1. 4 Klebelsberg Intézményfenntartó Központ TÁMOP-3.1.4.B-13/2013-0001 Köznevelés az iskolában Módszertani Innováció Modul DÁTUM BEMUTATÓ FOGLALKOZÁS MŰHELY November 13. Fészer titka 2.b A storyline módszer a gyakorlatban December 09. Varázs tanya 5.b A „Z” generáció kihívásai Január 22. Fészer titka 2.a Február 20. Hét kapu 6.o Játékosítás az oktatásban Március 18. Fészer titka 1.a Április 28. Varázs tanya 5.a Hátránykompenzáció, tehetséggondozás Május 14. Fészer titka 1.b Tervezés, szervezés A Debreceni Gönczy Pál Általános Iskola Mentoráló Intézményi Programja 2014/2015

Köszönjük a megtisztelő figyelmet! „Az ember eredendően jó, az ember érték, s mindenképpen szunnyad valamire tehetség benne.” Gönczy Pál Köszönjük a megtisztelő figyelmet! Fodorné Magyar Ágnes és Fodor László www.gonczy.hu