Kiválónak lenni, kiválónak látszani

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A MATARKA és az egyedi azonosítók, különös tekintettel a szerzőkre Burmeister Erzsébet, Miskolci Egyetem, Könyvtár, Levéltár Múzeum Networkshop konferencia,
Advertisements

A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Impakt faktor és a többiek Különböző tudománymetriai mutatószámok Vasas Lívia, Berhidi Anna, Csajbók Edit TÁMOP – Semmelweis Tudáshálózat.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
Mitől társadalmi egy innováció és egy start-up és miért fontos ez az ELTE-n? Tausz Katalin SIMpLe projekt - témavezető Innovációs Nap május 11.
MTMT feladatok és eredmények a Semmelweis Egyetem Központi Könyvtára közreműködésével Áncsán Gizella Semmelweis Egyetem Központi Könyvtár
KERESÉS ELEKTRONIKUS KÖNYVTÁRI KATALÓGUSOKBAN Kiss Annamária Semmelweis Egyetem Központi Könyvtár 2013.
FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEK WEBOMETRICS RANGSORÁNAK VIZSGÁLATA GOOGLE PAGERANK TEKINTETÉBEN DOSz – Tavaszi Szél Konferencia 2016 Losonczi György.
Iskolai információs rendszer. Alapkövetelmények Oktatási, nevelési intézmények részére fejlesztett Oktatási, nevelési intézmények részére fejlesztett.
A közösségi szabadalom megteremtése és az európai szabadalmi rendszer dr. Stadler Johanna Magyar Szabadalmi Hivatal Belső Piaci Hét november 25.
Jó gyakorlatok a tanórán kívüli tevékenységekhez kapcsolódóan Kasza Georgina témavezető.
Prof. Dr. Rosivall László
Internet tudományos használata
MEKkora a MEK köre? A 23 éves Magyar Elektronikus Könyvtár által elért eredmények és hatások Drótos László Országos Széchényi Könyvtár E-könyvtári Szolgáltatások.
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
Hogyan lehet sikeresen publikálni?
A rehabilitációt segítő támogatások, jogszabályi változások
Gyűjtőköri szabályzat
2017. Szeptemberében induló képzések
Új továbbképzési lehetőségek tanároknak és oktatóknak
Magyar Bibliográfiai Adatbázisok
Kispálné Horváth Mária
Magyar Tudományos Művek Tára
MTMT szervezeti hierarchia kialakítása a Széchenyi István Egyetemen
Kórházi könyvtárak lehetőségei a tudáspiacon
Szülői választmány 2016.okt.18.
Vasas Lívia 2015 A folyóiratok minősége, InCite – JCR Journal Citation Reports Vasas Lívia
EDIT apró lépései, nagy ugrásai Az ELTE Digitális Intézményi Tudástára
Kiadói honlapok, folyóiratok
KERESÉS ELEKTRONIKUS KÖNYVTÁRI KATALÓGUSOKBAN
Monostoriné Hörcsik Renáta
TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Mikáczó Viktória tanársegéd
A kutatástámogatás kérdőjelei – Corvinus Egyetem
GEIK, Automatizálási és Infokommunikációs Intézet
Tartalom Doktori iskolám Kutatási témám Kulcsszavaim MIT?
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
A projektek jelentősége a Műegyetemen
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
Hogyan lehet sikeresen publikálni?
A Semmelweis Egyetem Központi Könyvtár rövid történet, honlap
Vasas Lívia, PhD 2017 MTMT Vasas Lívia, PhD 2017.
Feladatrendszerek és közszolgáltatások alprogram
Miért válasszuk a BME VIK-et?
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
Személyek/Szerzői azonosítói
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
TÁMOP az OSZK-ban Tudásdepo-Expressz” — A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig tartó tanulás.
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Vasas Lívia, PhD 2018 Web of Science Vasas Lívia, PhD 2018.
Hallgatói juttatási rendszer
Open Access publikálás – miért, hol, hogyan?
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
DARUS.
Vasas Lívia, PhD 2018 A Semmelweis Egyetem Központi Könyvtára: rövid történet, honlap (Mozilla Firefox.
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
Az irodalomkutatás és idézet keresés segédeszköze
Könyvtárhasználati alapismeretek
Személyek/Szerzői azonosítói
Hallgatói ösztöndíjak
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Publikálni vagy nem publikálni? Ez itt a kérdés
Dr. Vasas Lívia, PhD december
Rappai Gábor, szeptember 25.
Magyar Bibliográfiai Adatbázisok
OVIDIUS Info-Service Co Ltd.
Molnár Tamás SZTE Klebelsberg Könyvtár
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Vasas Lívia, PhD 2019 A folyóiratok tudományos mérése, presztízs Mozilla Firefox vagy Google Chrome böngésző Vasas Lívia,
Vasas Lívia, PhD 2019 A Semmelweis Egyetem Központi Könyvtára: rövid történet, honlap (Mozilla Firefox.
Előadás másolata:

Kiválónak lenni, kiválónak látszani Hogyan kerülhet be be egy kis egyetem az egyetemi rangsorokba? Tudósok Órája, 2016. április 13.

Miről lesz szó? Esélyünk az egyetemi rangsorokban A szerzői láthatóság növelése „Presztízs” az MTMT-ben: változás az MTMT tudománymetriában

Esélyünk az egyetemi rangsorokban Hogyan jut be egy kis egyetem a legnagyobbak közé? A csillagok száma – rangsorok 500; 750;- 1-2.000, 11.900 egyetem (HU 72). Módszertan – mennyiségi mutatók – vörös óriások és fehér törpék

Esélyünk az egyetemi rangsorokban Rangsorbőség, módszertani sokszínűség SRC ARWU (Shanghai ranking) QS World University Rankings THE, Times Higher Education World University Rankings US News and World Report National Universities Rankings CWTS Leiden Ranking SCImago Institutions Rankings Webometrics Ranking of World Universities 4icu, 4 International Colleges & Universities 10 - ebből mereadt ez a 8; Leiden Ranking német nyelvterület, többi globális

Egyetemi rangsorok – mi számít be? Publikációk: tudománymetria, nemzetközi kollaboráció és kutatásvezetés Díjak, elismerések Oktatási output (alumni) Tekintély, elismertség Források Webes láthatóság Szociális média impakt (Facebook, Twitter, Mendeley…) Nem minden rangsorban van mindegyik, és nem egyforma súllyal. A publikációk a webes adatokra is kihatnak, és mennyiségi alapúak, még a size-independent rangsorokban is. Ezért nehéz a kis egyetem dolga. Webometrics, Altmetrics

Hogyan jut be egy kis egyetem? Szakterületi listában Vetmeduni Wien (2500): top 36% (QS World University Rankings – Veterinary Science 1-50) Ha a hallgató is professzori szinten teljesít Liszt (1000): top 30% (QS Performing Arts 1-100) CEU (1500): top 37% (QS Humanities 1-400) Egyetem mérete: hallgatói létszám (zárójelben). Veterinary, 50. Prof szint. Könnyű nekik: tehetségalapú terület, posztgraduális egyetem.

Hogyan jut be egy kis egyetem? Altmetriás listában CEU (1500): 2386/2530 (SCImago Institutions Rankings, Innovative Knowledge/Higher Edu.) Vetmeduni Wien (2500): Top 35% ugyanott Semmelweis (10300) : Top 17% ! Webometriás listában CEU (1500): top 32% (SCImago Institutions Rankings, Web visibility/Higher Edu.) Debrecen (28000): Top 5% Ide betettem a legjobb magyarokat, mert tényleg jók. De nem ez a lényeg.

Mi kell a bejutáshoz? Szakterületi listában Nőni (Vetmeduni Wien 2500) Nemzetközi kutatócsoportokhoz csatlakozni Vezető szerep nemzetközi kutatócsoport(ok)ban Ha a hallgató is professzori szinten teljesít Rezidensképzés PhD-, MSc-, posztgradudális képzés növelése Hallgatói publikálás növelése (pl. más egyetemmel közös nemzetközi lektorált folyóirat) Növekedés a professzori karban. Nem nyeretlen kétévesek: haza vagy praxisból visszahívni, és/vagy kinevelni. Nyilván nem leszünk CEU vagy Liszt. Hallgatói publikálás EAEVE-akkreditációnál is felmerült.

Mi kell a bejutáshoz? Altmetriás listában Naprakész, harvestelt OA repozitórium Open Acces publikálás (pl. ResearchGate) Szerzői láthatóság növelése Intézményi publikációs láthatóság növelése (OpenDOAR, DARTS Europe) Szabadalmak (az Innovation Rankinghez) Webometriás listában Profi honlap SEO Profi, naprakész repozitórium Ezek csak főbb tippek, még ezeregy dolog van. A repozi folyamatban, a naprakész az önök dolga lesz. Nem érdemes barkácsolni, profikra kell bízni.

Mi kell még a bejutáshoz? Idő A rangsorok 2 vagy több éves adatokkal dolgoznak Több rangsor számol stabilitási rátát, ami még hosszabb idősoros adatokat feltételez Rend Javíttatni a rekordhibákat a WoS-ban, Scopusban Ráfordítás Tisztes és folyamatos

Szerzői láthatóság növelése Szerzői azonosítók, karbantartott profilok ORCID, Google Scholar, ResearchGate, Mendeley felületeken Open Access publikálás (zöld és arany út) Karbantartott (angol ny.) szakmai önéletrajz és publikációs lista az egyetem honlapján Wikipédia szócikk, hivatkozások Élénk tudományos közösségi tevékenység a weben (Twitter, Mendeley, Facebook) – webometrics, altmetrics Megint csak van még ezeregy dolog – megér egy másik előadást, akár tréninget.

Változás az MTMT tudománymetriában Folyóiratok rangsorolása Impakt faktor SJR – SCImago journal Ranking 1 mérőszám Hivatalos eljárásokhoz ThomsonReuters (Web of Science) Szakterületi kvartilis, decilis Tudományterületi rangsor Szakterületi rangsor Elsevier (Scopus, Science Direct) Az egyes MTA Osztályok ABCD folyóirat- besorolása nem változik

Felhasznált irodalom College and university rankings. [Wikipedia entry]. https://en.wikipedia.org/wiki/College_and_university_rankings. Downloaded: 2016.03.24 Rauhvargers, Andrejs: Global University Rankings And Their Impact : REPORT II : EUA Report on Rankings 2013. [Online document]. Europen University Assicoation. http://www.eua.be/Libraries/publications-homepage-list/EUA_Global_University_Rankings_and_Their_Impact_-_Report_II.pdf?sfvrsn=2 Downloaded: 2016.03.24 Szakterületi folyóiratrangsor az MTMT­-ben. [Online document]. https://www.mtmt.hu/sites/default/files/utmutatok/szakteruleti_folyoiratrangsor_az_mtmt-ben.pdf Downloaded: 2016.04.06 Niyazov, Y., Vogel, C., Price, R., Lund, B., Judd, D., Akil, A., Mortonson, M., Schwartzman, J., Shron, M., 2016. Open Access Meets Discoverability: Citations to Articles Posted to Academia.edu. PLOS ONE 11, e0148257. doi:10.1371/journal.pone.0148257 Ebrahim, A., Nader, Salehi, H., Embi, M.A., Habibi, F., Gholizadeh, H., Motahar, S.M., Ordi, A., 2013. Effective Strategies for Increasing Citation Frequency (SSRN Scholarly Paper No. ID 2344585). Social Science Research Network, Rochester. http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=2344585/ Downloaded: 2016.04.,06 Rangsor honlapok

Köszönöm a figyelmet! Bikádi Katalin könyvtáros Szent István Egyetem Állatorvos-tudományi Könyvtár, Levéltár és Múzeum 1078 Budapest, István u. 2 Tel.: (+36 1) 1 478 4226 Fax: (+36 1) 1 478 4227 bikadi.katalin@aotk.szie.hu http://konyvtar.univet.hu/ 14 14