Tőzeges tanösvény „Otthon az erdőben” Gyömrői II. Rákóczi Ferenc

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
Ökoiskola cím elnyerése előtt és után
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia május 10.
TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola” című projekt tevékenységeinek bemutatása.
Tájékoztató a Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) /1-2. „Iskolai tehetséggondozás” című pályázatról Kecskemét, augusztusPapp Attila.
Tehetségpont létrehozása
 Pedagógiai program  MIP  IMIP  Helyi tantervek minden tantárgy esetében  Munkaközösségek munkatervek  Ökoiskola munkatervek.
Ifjúsági és szabadidős programok Legyen az esély egyenlő- esélyteremtés a Sásdi kistérségben.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Az ökoiskola kritériumrendszer megújítása Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója Budapest 2009 OKM OFI Szontagh Pál.
A Z IKCS TEVÉKENYSÉGE TÁMOP integrÁLOM Kovácsné Borbély Zsuzsa.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
Belvárosi Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény.
Hogy tennéd még vonzóbbá a Dél-Dunántúlt?
Az Orczy kastély park és a Zagyva-folyó élővilága
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
A vizek falva Kiselőadás 2010.
TIOP / „A tudás kulcsa” – tanulói laptopok az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciák fejlesztéséhez. Kedvezményezett: Jászárokszállás.
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
Zöld gondolatok ÖKO-iskola cím 2002 – – – 2011.
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
LLP program - Comenius Tempus Közalapítvány LLP Nemzeti iroda Kiss Tímea, Comenius asszisztens november 24.
Tóth Zoltán MDSZ alelnök - Stratégiai Bizottság elnöke.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Közép - Dunántúli Régió Zöld Óvoda Bázisintézmény tevékenységei
Az erdő, ami mellett élek
Körlánc Egyesület.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium – Trescsik Angéla Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről.
A Köztársaság Téri Óvoda bemutatása
Diáktalálkozó Dél-alföldi Zöld Diákparlament I. ülése 2009-ben az Algyői Fehér Ignác Általános Iskola szervezésében célunk, hogy a Zöld Diákparlament.
PROGRAM.
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Óvodai környezeti nevelési program megvalósításának tapasztalatai a Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság és Újbuda Önkormányzat közötti együttműködésben.
IGAZGATÓI BESZÁMOLÓ 2006/07 I. FÉLÉV. TARTALMI VÁZLAT AZ ISKOLA STATISZTIKAI MUTATÓI A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRA VALÓ ÁTTÉRÉS TAPASZTALATAI AZ INTEGRÁCIÓS.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
A Nemzeti Erőforrás Minisztérium Közoktatás-fejlesztési törekvései
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet AZ ÖKOISKOLA HÁLÓZAT HELYZETE ÉS TERVEI Varga Attila
Élőhelyvédelem 2008/2009. tanév 2. előadás. Magyarország természetes vegetációtérképe.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
Projektzáró rendezvény Intelligens iskolák létrehozása az újszászi tanulók egyenlő esélyeiért TIOP-1.1.1/ projekt.
Környezetünk élővilága – A Tisza és a Tisza-part élővilága Készítette: Tóth Zsolt Felkészítő tanár: Apró Piroska és Kókai Anasztázia Jovan Jovanović Zmaj.
A tanulói létszám: 655 fő Szakmák: Cukrász Pincér Szakács.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Zöld óvodák és Ökoiskolák a köznevelési intézményekben
Madarak.
Back to Nature Egy kísérleti, természet-közeli, innovatív pedagógia kifejlesztése általános iskolák számára.
Móricz Zsigmond Gimnázium, Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
Válogatás nevelők, pedagógusok országos visszajelzéseiből, a „Mandula a Manó” című előadást követően A minősítések eredeti példányai személyesen megtekinthetők.
A dajka kötelességei 1846-ban
Varró István Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium
Szakiskolai fejlesztési program Mérés-értékelés projekt
MURAVIDÉKI PEDAGÓGUSOK
Iskolánk udvarának madarai
Szeretettel köszöntjük
Támogató alap dokumentumok
Természetsarok a környezettudatosságért
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
A szakmai együttműködés elmélyítése, avagy
Madarak rendszere.
Szűcsi Gáti tó.
Előadás másolata:

Tőzeges tanösvény „Otthon az erdőben” Gyömrői II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola 2015. december 15.

Hitvallásunk „..az oktatási intézmény képes szervesen illeszkedni a település életébe, részt tud vállalni annak mindennapjaiban. Ez a működésbeli harmónia létfeltétele az iskola fennmaradásának is.”

Kulcsszó: csapatmunka kapcsolattartó (igazgató, mk csoport vezetője) Zöld Parlament ülések ökoiskolai munkacsoport (pedagógusok) öko klubosok (tanulóink) volt tanítványaink (Kiss Nóra) szakmai támogatóink (Benei Béla, Duna-Ipoly NP munkatársa) partnereink (önkormányzat, iskolák, óvodák ?)

Pályázatunk céljai Tőzeges tanösvény (a város egészét érintő projekt) tevékenység és élményközpontú oktatás végezzenek megfigyeléseket akár évente többször, ezzel kerüljenek közelebb a természeti környezethez, annak problémáihoz, változásaihoz, ezáltal a fenntarthatóság fogalmához fejlesszék digitális kompetenciájukat (QR-kód), problémamegoldásukat, rugalmas gondolkodásukat (játékos feladatok)

„Ökosodj!” továbbképzés

Mely fajok lesznek bemutatva? Növények törékeny fűz, rekettyefűz, fehér fűz, magyar kőris, amerikai kőris, korai juhar, nemes dió, nemes nyár, szürke nyár, kocsányos tölgy, enyves éger, nád

Madarak füsti fecske, molnárfecske, nádirigó, cserregő nádiposzáta, ökörszem, vízityúk, szárcsa, fakopáncs fajok, örvös galamb, meggyvágó, feketerigó, széncinege, kékcinege, balkáni gerle, csilcsalpfüzike, bölömbika, kakukk, szajkó, macskabagoly

Halak ponty, keszeg, kárász, süllő, csuka, harcsa, sügér, balin, compó

Tervező munka terepfelderítés - természetesség-mérés az ökosokkal - A 4. osztály öröm-bánat térképe - szakmai segítség a nemzet parktól

Városi rajzpályázat Gyömrői Horgász Egyesület Fekete István Általános Iskola

Oktatási-nevelési intézmények bevonása Ökoiskola és Zöld óvoda program

Közös program Enhome zöldjárat

Kivitelezéshez szükséges engedélyek logotervezés költségvetési terv támogatók, partnerek jótékonysági bál (2016. február 13.)

Átadó a Föld napján 7 állomáson 7 tanösvény tábla QR-kóddal (több nyelvű információ , hullámpad, interaktív fajátékok az óvodásoknak) városi rendezvény (területi?) Duna-Ipoly NP, MKNE, IKEA

Záró gondolatok „a látogatók többségének véleménye szerint egy jó tanösvény érdekes, könnyen járható, tiszta, emellett informatív, érthető, látványos, természet közeli, karbantartott, átlátható, figyelemfelkeltő és nem túl hosszú. A tanösvények legfőbb funkciója a látogatók szerint elsősorban a természet megismerése és megszerettetése.”

Forrásanyag - Dédesi-Tózsáné Pamlényi Csilla: A Tőzeges tanösvény kialakítása Gyömrő város környezeti nevelésének segítése céljából 2015 - Kollarics Tímea: A tanösvények szerepe a fenntarthatóságra nevelésben, Gyermeknevelés, 2. évf. 1. szám, 16-23. old. 2014 - Stöckert Kozák Mária: Ökoiskolák a környezettudatosságért, Új Köznevelés, 2014/10. szám - Vásárhelyi Judit (szerk.): Nemzeti Környezeti Nevelési Stratégia MKNE, 2010

Köszönöm a figyelmet!