SZEKSZÁRD Észak-déli KERÉKPÁRos útvonal vizsgálata

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
38. Útügyi Napok, Hajdúszoboszló
Advertisements

Az M4-es metró elindulásával kapcsolatos felszíni tömegközlekedési változások.
Megbízó: Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata
Projekt általános bemutatása
Bencze-K.Virág Velo-City 2009 Brüsszel 1 Kerékpárosbarát úthálózat fejlesztés Brüsszelben 1.Ellenirányú kerékpározás tapasztalatai egyirányú utcákban Belgiumban.
„A városi közlekedés alternatívái”
GIGARING Mozgásban a város….
A Kerékpáros Közlekedés Előnyei. Magyar Kerékpárosklub Adatok Európából  Naponta 100 millió kerékpáros utazás  Több mint 300 millió kerékpár  Városokban.
Partnerek vagyunk az úton László János Magyar Kerékpárosklub.
A gyaloglás Az élhető város és a fenntartható közlekedés legfontosabb eszköze.
Közlekedési balesetek okairól, statisztikai adatokkal, tanulságokkal
A kerékpáros közlekedésfejlesztés aktuális feladatai
Hegykő Község Önkormányzata Fertői kerékpárút belterületi záró szakaszának kiépítése Szerződés száma: 2003/
Tatabánya Megyei Jogú Város évi költségvetése
TIN week – Budapest, October/ Házi feladat, Győri esettanulmány: Győr,Kodály Zoltán u – Ifjúság körút csomópontja Készítette: Sümegi Péter & Szabó.
Készítette: Borák Andor, Hack Dóra, Kovács Nikoletta, Steiner Bettina
A kerékpáros közlekedés fejlesztése Budapesten hallgató: Gajárszki Áron belső konzulens: dr. Koren Csaba külső konzulens: Szele András Széchenyi István.
Kerékpáros stratégiák Pécsett
1 Kerék-Pár a várospolitikában Kerékpárosbarát úthálózat tervezési eszköztára kis- és nagyvárosok számára Dalos Péter november 18.
Volt-e már Ön vagy ismerőse SZEMÉLYI SÉRÜLÉSSEL járó közlekedési baleset vétlen résztvevője?
Kerékpáros_hálózat_kutatás Bartus Tamás Mészáros Márton Tanszéki_Terv_
A forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer fejlesztése
Jákli Zoltán KÖZOP Lebonyolítási Osztályvezető Magyar Közút NZrt.
Kerékpározás Programfejlesztési Központ VI.A.5.1.
A városi tömegközlekedés III.
Széchenyi István Egyetem Közlekedési Tanszék Közlekedési Üzemtan I
Közút-vasút keresztezések biztosítási módjainak összehasonlítása
Regionális gazdaságfejlesztés gyakorlati óra Esettanulmány II.
Akadálymentesítés.
Kővári János országgyűlési képviselő,
Folyamatban lévő-és tervezett fejlesztések
Kerékpárutak építésének engedélyezése
„KÉT KERÉKEN SZEKSZÁRDON” OKTÓBER 6. Baka György Zöldtárs Alapítvány Elnök.
Egy világváros gondjai
Útépítési munkálatok és új forgalmi rend (a Kőrösi út, Kisfaludy, Bacsó B., Vasút, Csontos J. utcákban)
„Kontra-fék” Kerékpáros konferencia Győr, szeptember 21.
Az elvben figyelembe veendő kapcsolási rendek számáról képet kaphatunk, ha felmérjük az adott N és M áramok és egy-egy fűtő- és hűtőközeg.
Unger Tamás, alpolgármester A 3. változatban teljes felújítás keretében átépülésre kerülnének a meglévő utak, és a járdák. A jelenlegi burkolt.
Körforgalom. A körforgalom előnyei Valamennyi irányból érkezőnek egyenlő esélye van a továbbhaladásra Az összes érkező jármű sebességcsökkentésre kényszerül.
Forgalom-szimuláció eltérő közegekben Max Gyula BMGE-AAIT 2008.
Kiemelt közútfejlesztési projektek a Dél-dunántúli régióban
Körforgalom.
TIN week – Budapest, October/ Házi feladat, 5. esettanulmány: Dunacenter csomópontja Assignment, case study 5: Dunacenter intersection Közúti Biztonsági.
SZEKSZÁRD MEGYEI JOGÚ VÁROS KÖZÖTT TERVEZETT FEJLESZTÉSEI
Szakmai továbbképzés Közlekedési Tagozat     sávos problémakör a hazai gyorsforgalmi utakon és autópályákon        
Varga Zoltán ügyvezető AGRIAPIPE Kft.. Agriapipe Kft. főbb tevékenységei: Szaktanácsadás Csővezetékek mechanikus tisztítása Csővezeték hálózatok vizsgálata.
Budapest XXII. kerület Városház tér, Mária Terézia utca és Kossuth Lajos utca átépítése, megújítása Szilágyi Tibor Szakterületi vezető BKK Zrt
„TRAMTRAIN” INTEGRÁLT VILLAMOS- ÉS NAGYVASÚTI RENDSZER BEVEZETÉSE HÓDMEZŐVÁSÁRHELYEN ÉS SZEGED VISZONYLATÁBAN ÉS VILLAMOS FEJLESZTÉS HÓDMEZŐVÁSÁRHELYEN.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
XXII. Országos Személyszállítási Szakmai Konferencia április 20. – drivingcamp Hungary (Zsámbék) BFTK BánTeodóra, ügyvezető igazgató Budapest, 2016.
A vasúti közlekedés felmérési eredményei (Május–július, 2013) EMAH Öko-mobilitás elősegítése az osztrák-magyar határtérségben VIRÁG Álmos, projektvezető.
ELŐVÁROSI ÚTSZAKASZOK KÖZÚTI BIZTONSÁGI AUDITJA, VALAMINT FELÜLVIZSGÁLATA Tóthné Temesi Kinga Közúti biztonsági auditori alapképzés MMK
Bartháné Kunráth Ágnes 2017.
1. Mi az ábrán látható jelzőtábla neve? a) Különleges útvonal. b)
Úthálózat fejlesztés, úthierarchia, úttípusok
Gyalogos és kerékpáros közlekedés
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
Forgalomcsillapítás elvei, sebesség szabályozás eszközei
Körforgalmú csomópontok fejlődése, kialakításuk
Különböző csomópont-típusok
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Jelzőlámpás csomópontok tervezése
ÜDVÖZLÜNK A VÁLLALKOZÓI FÓRUMON!
Algoritmusok szerkezete
Kerékpáros fejlesztések Zala megyében
Autós - Motoros Iskola, Kiskőrös, Martini u. 1
Dr. Fi István Közlekedéstervezés 5. előadás.
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Közlekedési ismeretek
Előadás másolata:

SZEKSZÁRD Észak-déli KERÉKPÁRos útvonal vizsgálata Babits Mihály Kulturális Központ, Csatár terem 2017. január 18.

A kerékpározás fejlesztése A város fenntartható közlekedése szempontjából a hivatásforgalmi kerékpározás fejlesztése a stratégiai cél. A kerékpározás erősítésére kerékpárforgalmi hálózati terv készült. Cél: biztonságos, kényelmes, akadálymentes kerékpározás biztosítása

Probléma- térkép

Kerékpáros Balesetek Szekszárdon 2010-2015 A balesetek közel felében vétlen a kerékpározó. Leggyakoribb ok: elsőbbség meg nem adása. Baleseti ponttérkép Adat: KSH

Kerékpáros Balesetek Szekszárdon 2010-2015 A balesetek közel felében vétlen a kerékpározó. Leggyakoribb ok: elsőbbség meg nem adása. Baleseti folttérkép (minél több és súlyosabb, annál sötétebb a folt) Adat: KSH

Kerékpáros forgalom A szekszárdi kerékpárosok túlnyomó része napi közlekedéséhez használja a kerékpárt. Legforgalmasabb kerékpáros útvonalak: a Kórház előtti kerékpárút-szakasz, a Keselyűsi úti kerékpárút, a Széchenyi utca központi szakaszán – a járdákon.

Fejlesztési javaslatok Meglévő hálózaton az átvezetések, kapcsolatok kialakítása, pótlása Főhálózati hiányok pótlása: Északi irányú útvonal, Damjanich u. stb. Kerékpáros útvonal-rövidítések, kerülők kiküszöbölésével: egyirányú utcák megnyitása, Séd menti kerékpárút Mellékút-hálózat övezeti kezelése: forgalomcsillapított övezetek kijelölése Gyalogos felületek védelme: nagy forgalmú gyalogos-útvonalakról a kerékpáros nyomvonalak áthelyezése (meglévő vagy tervezett) Kerékpártároló-telepítés minden fontosabb nyomvonal mentén Kiegészítő külső hálózat (turisztikai és ingázó forgalomra)

Javasolt új kerékpár-forgalmi útvonalak

Északi kerékpáros útvonal A meglévő 4 sávos közút területének újraosztásával Csomópontok átalakításával Kerékpársávok, védett kp. sávok kialakításával Elvárt eredmények: Biztonságosan, komfortosan kerékpározható útvonal A közúti csúcs-sebességek csökkennek, de a közlekedés idővesztesége is csökken Megmarad, néhol bővíthető a zöldterület, a gyalogjárda – és olcsóbb, más kerék- páros létesítményre is marad forrás.

Rákóczi u. Védett kerékpársávok A közút területén, 0,5 m széles elválasztósávval

Rákóczi u. Védett kerékpársávok A közút területén, 0,5 m széles elválasztósávval Vagy alacsony „K” szegéllyel elválasztva

Kapisztrán u-i csomópont átalakítása A jelzőlámpás csomópontban önálló balra kanyarodó sávok kialakításával a várakozási idő csökken, az egyenes irányok zöldideje ~40%-ról ~60%-ra nő, és így mód nyílik a sávszám csökkentésére, a kerékpársáv elhelyezésére.

Miért előnyös a körforgalom? A körforgalom legfontosabb előnyei: Biztonságos: a balesetek ritkák, általában személyi sérülés nélkül. Minden irányt és kanyarodást kezel, az időveszteség minimális (a kapacitáshatárig). A körforgalom – számos jó tulajdonsága mellett – belterületi forgalomcsillapításra is alkalmas. Minden ágról lassítva kell érkezni, csak mérsékelt sebességgel lehet áthaladni. A megállás gyakran elkerülhető, a jelzőlámpánál egyszerre induló járműoszlopok zaj- és légszennyezése a körforgalomnál elmarad. A jelzőlámpán pulzálva áthaladó forgalomhoz szükséges sávszám-bővítések, kanyarodó sávok helyett általában elegendő a 2x1 sávos úttorkolat. Az egyszerű torkolatokon a gyalogosok időveszteség nélkül, biztonságosan kelhetnek át. Az elsőbbségi, továbbhaladási jogot érvényesítő mentalitás helyett körültekintést, kölcsönös egymásra figyelést ösztönöz. A kerékpárosok egyszerűen átvezethetők vagy belevezethetők.

Damjanich u-i csomópont átalakítása A jelzőlámpás csomópont helyett kisméretű körforgalom kijelölése

Szent László u-i csomópont átalakítása A jelzőlámpás csomópont helyett közepes méretű körforgalom kijelölése

Forgalmi modell-vizsgálat Tudjuk, hogy átlagos vagy kis forgalmú napszakokban a körforgalmas kialakítás akadálytalanabb eljutást biztosít. Ellenőrizni akartuk, hogy csúcsforgalom idején sem képződnek-e torlódások, nem sérül-e a hálózat kapacitása. Ezért az átalakítással érintett szakaszra számítógépes forgalmi modellt építettünk (I. ütem). A körforgalmak átbocsátó-képességét erősen befolyásolja a gyalogosok száma, hiszen a gyalogosnak elsőbbsége van a körforgalom be- és kihajtó ágainál. Ezért új forgalomszámlálásokat végeztünk, ahol a gyalogosokat is felmértük. A közúti kapacitások önmagukban mindenütt megfelelőek lennének, de a gyalogosokat is figyelembe véve a Szent László utca felőli forgalom súlyosan torlódna (bármelyik, korábban tervezett körforgalmú kialakítás esetén). Ezért a körforgalmat ki kell egészíteni egy külön „kerülő ággal” a Szent László u. – Széchenyi út irányban, amellyel a torlódás megszűnik. A Garay térnél is előfordulhatnak kisebb csúcsideji sorképződések dél felől. Itt is kedvező eredményt mutat egy jobbra elkerülő ág a Széchenyi – Szent István tér irányában.

Eljutási idők változása reggel

Eljutási idők változása délután

A modell-vizsgálat eredményei Összességében a javasolt kialakítás megvalósítható, a kevesebb forgalmi sávon a tervezett csomóponti átalakításokkal a forgalom folyamatosan le tud bonyolódni, a kerékpársávok kialakítására lesz hely. A gépjármű-forgalom számára a jelzőlámpák helyett a körforgalom átlagos vagy kis forgalmú napszakokban akadálytalanabb eljutást biztosít, ugyanakkor a sebességet csökkenti. Csúcsforgalom idején az É-D, D-É irányú („hosszában” végigautózó) forgalom 1-1,5 perc veszteséget szenved, ennek következtében ezekben az irányokban mintegy 10% forgalom más útvonalat választ majd, ez a forgalomcsillapító hatás. A keresztező, fonódó irányoknál csúcsidőben sincs veszteség. Gyalogosan a terület könnyebben átjárható lesz, hiszen nem kell várakozni, a gyalogosnak elsőbbsége van a körforgalmak mentén, szigetek védelmében kijelölt átkelőhelyeken. A kerékpárosok a járdák helyett önálló felületen közlekedhetnek.

Részletes javaslatok A Parászta utcánál kanyarodó és besoroló sávokat és gyalogos sziget kialakítását javasoljuk, de lehetőség van körforgalom kialakítására is. A Kapisztrán utcánál a jelzőlámpa átalakítása kedvezőbb áthaladást biztosít. A Damjanich utcai körforgalom elsősorban a mellékirányoknak kedvező. A Szent László utcai a legnagyobb forgalmú csomópont, csak a Szent László utca felőli két sávos bevezetéssel, a jobbra és balra kanyarodók szétválasztásával működőképes. A D-É irányban eredetileg tervezett, egyenes elkerülő ág nem nyújt számottevő előnyt. (Csak a kerékpárosok részére javaslunk ilyet.) A Vár köz (piac) előtti gyalogátkelő a körforgalmak csillapító hatása mellett védőszigetes, lámpa nélküli lehet. A Garay térnél szükség van a Szent István tér felé jobbra kanyarodó külön ágra.

Köszönjük figyelmüket! kerekpar@trenecon.hu