Új technológiák alkalmazási lehetőségei a mentori munkában Készítette: Lőrinczné Tasi Zsuzsanna
2/18 Gyorsuló változások Új lehetőségek kihasználása vs. bevált módszerek alkalmazása Az X generáció és az internet Hogyan tudunk „haladni a korral”? Témaválasztás
3/18 Elméleti áttekintés Web 2.0 jelenség Web 2.0 jellemzői Web 2.0-ás alkalmazások Online irodai szoftverek Tartalommegosztó és -kezelő alkalmazások Közösségi hálózatok Blogok Az internethez kapcsolódó generációs elméletek
4/18 Hipotéziseim Webkettes alkalmazások használata a pedagógusok, mentorok körében Magánemberként Munkában Igény továbbképzésre Generációs különbségek 30 év alattiak X generáció
5/18 Kérdőíves vizsgálat A vizsgálat célja A vizsgálat módszere A résztvevők A kitöltött kérdőívek száma Szakok eloszlása A nemek aránya Generációk
6/18 A résztvevők Z generáció Y generáció X generáció
7/18 A felmérés értékelése Saját tulajdonú IKT eszközök, informatikai tudás Web 2.0-ás eszközök használata Blogok olvasása, vezetése Videomegosztók, képmegosztók használata Közösségi oldalak használata Online dokumentumszerkesztés, prezentációkészítés Közösségi tartalomszerkesztés, közösségi könyvjelzők, eLearning rendszerek használata Az I. hipotézis beigazolódása
8/18 Blogok olvasása, vezetése
9/18 Videomegosztók használata, tartalomfeltöltés
10/18 Közösségi oldalak használata
11/18 Online dokumentumszerkesztés, prezentációkészítés
12/18 Egyéb webkettes szolgáltatások használata Az I. hipotézis beigazolódott
13/18 A felmérés értékelése Vélemények ütköztetése Kommunikáció és internet Mentori munka és az internet Web 2.0 és a jövő Web 2.0-ás eszközök megismerésének szükségessége, képzési igények Igényfelmérés Akadályok, támogatás Generációs különbségek a tanárok között A III. hipotézis
14/18 Web 2.0 és a jövő (Vélemények)
15/18 Továbbképzési igény Az II. hipotézis beigazolódott
16/18 Továbbképzés Témakörök online irodai szoftverek használata tartalommegosztó és kezelő alkalmazások, tartalomfeltöltés megjelenés a világhálón, weblapok készítése, blogok vezetése, közösségi könyvjelzők Résztvevők Megvalósítás Tapasztalatok
17/18 Bírálói kérdések Van-e egyéb web 2.0-ás eszköz, amit feltétlen szükségesnek tartana még a mentori munkában? Közösségi könyvjelzők lehetőségei Online információk felfedezésére, megosztására, produktív felhasználására fókuszál. Alapja a felhasználók ismerete, véleménye és együttműködése. Hatásos kutató-, információ- és tudásmegosztó eszköz egy csapat pl. mentor és mentoráltak számára. Delicious, Diigo
18/18