Új technológiák alkalmazási lehetőségei a mentori munkában Készítette: Lőrinczné Tasi Zsuzsanna.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Levéltárak, Balatonfüred, június közösségi oldalak, web 2.0.
Advertisements

HIPOTÉZIS A képzésben és oktatásban megjelent alábbi három fogalom paradigmaváltást okozott:  Flexible Learning  Distance Education  Open Learning Thomas.
Comenius program készítette: Zakhariás Laura. „Egész életen át tartó tanulás“ Oktatás támogatása, minden korosztály számára, több programon keresztül:
WEB 2 eszközök, közösségi portálok az oktatásban
Az Internet Fiesta a könyvtárakban 2002 dr. Bakonyi Péter Országos Könyvtári Kuratórium elnöke.
Pedagógusok korszerű internetes kompetenciáinak fejlesztése Bedő Ferenc - közoktatási szakértő
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Losontzi István Többcélú Közoktatási Intézmény
Az Y generáció „laptoposítása”,avagy szociális kompetenciafejlesztés másként Dr. Buri Antalné kollégiumvezető.
2014. július 6. A hálózati együttműködés az innovációs tevékenység során Bedő Ferenc közoktatási szakértő
Információs és kommunikációs technológiák a hazai és a francia közoktatásban.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
E-learning és a multimédia
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Projektlabor, Projektmunka és Projekt szeminárium tapasztalatai és kérdései az informatika oktatásában az Eszterházy Károly Főiskolán dr. Kovács Emőd,
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A minőségügy a könyvtárügyért
A hálózatosodás lehetősége a közoktatásban profil 1.0
A projekt bemutatása Feladatok és eredmények Mentor(h)áló Azonosítószáma: TÁMOP /1/B Homor Géza szakmai koordinátor.
IKT eszközök az oktatásban, digitális pedagógia
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A gyakorlatvezető mentor
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem
SZAKDOLGOZAT CÍME szakdolgozat
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Csoportmunka rendszer MJVSZ és KIFESZ az érdekvédelmi hálózatszerű együttműködés támogatása céljából történő kapacitásfejlesztés informatikai megvalósítása.
Az E-TANÁR portál. A digitális olvasás-tudás már széles körben elterjedt. A digitális írás-tudás széleskörű alkalmazásához azonban alkotói közösségi fórumok.
Az E-TANÁR portál.
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar
Kompetensek lettünk? június 27..
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
13+1 ÖTLET DIÁKMENTOROKNAK. Kik a diákmentorok? közel-kortárs szerepazonosság nem szülő, nem tanár +2 év +1 iskolai fokozat +tapasztalat.
1 Egy HEFOP projekt tapasztalatai Farkas András február 26. Digitális tanulási környezet alkalmazása az informatikai kompetenciák.
MAVE Budapest, május 24. INCLUSIVE – project bemutatása E-learning „A távolságot, mint üveg golyót, megkapod..” /József Attila - Altató/ Wenhard.
Készítette: Szalayné Tahy Zsuzsa – Szalay Sándor 1 A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Számítógéppel segített módszerek a természettudományok.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
PROJEKT-TERV Youth 2 Youth Innovációs Verseny Keretében Megvalósítandó Közösségi Készítette: Harmati Katalin, Lázi Alexandra, Perge Gábor /Sorsfordítók.
IKT alapú kompetenciák a XXI. századi pedagógusképzésben
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Máté Szilvia programvezető OFA Hálózat - Észak-Alföldi Regionális Iroda „KoopeRáció projekt hálózatépítéssel kapcsolatos kérdőíves felmérés eredményének.
 MoodleMOT  Duális képzés 2014  „A duális képzés célja, hogy a hallgatók a leendő szakképzettségüknek megfelelő munkahelyen, munkakörben összekapcsolják.
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
„Hatásvizsgálat” c. tanulmány szennyvíz és hulladék témakörben szerzett tapasztalatai „Fenntartható települések” workshop Tokaj, július Csillag.
EDUTUS FŐISKOLA EDUTUS FELNŐTTKÉPZÉSI AKADÉMIA
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
FELHŐ ALAPÚ INFORMATIKAI RENDSZEREK VS. LEXIKÁLIS ISMERETEK Networkshop 2016 Konferencia Debrecen Antal Péter, Eszterházy Károly Főiskola,
Tapasztalatok az Együtt lépünk tovább szakmai műhely felméréséről TÁMOP
Személyes információmenedzsment
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Online közösségek pedagógusoknak
Pedagógus kompetenciák mérése és mérőeszközök kidolgozása
Tanár neve | Kurzus száma
Flip-It! Online kurzus mentor szemmel
Közösen a bántalmazás ellen
Előadás másolata:

Új technológiák alkalmazási lehetőségei a mentori munkában Készítette: Lőrinczné Tasi Zsuzsanna

2/18 Gyorsuló változások Új lehetőségek kihasználása vs. bevált módszerek alkalmazása Az X generáció és az internet Hogyan tudunk „haladni a korral”? Témaválasztás

3/18 Elméleti áttekintés Web 2.0 jelenség Web 2.0 jellemzői Web 2.0-ás alkalmazások  Online irodai szoftverek  Tartalommegosztó és -kezelő alkalmazások  Közösségi hálózatok  Blogok Az internethez kapcsolódó generációs elméletek

4/18 Hipotéziseim Webkettes alkalmazások használata a pedagógusok, mentorok körében  Magánemberként  Munkában Igény továbbképzésre Generációs különbségek  30 év alattiak  X generáció

5/18 Kérdőíves vizsgálat A vizsgálat célja A vizsgálat módszere A résztvevők  A kitöltött kérdőívek száma  Szakok eloszlása  A nemek aránya  Generációk

6/18 A résztvevők Z generáció Y generáció X generáció

7/18 A felmérés értékelése Saját tulajdonú IKT eszközök, informatikai tudás Web 2.0-ás eszközök használata  Blogok olvasása, vezetése  Videomegosztók, képmegosztók használata  Közösségi oldalak használata  Online dokumentumszerkesztés, prezentációkészítés  Közösségi tartalomszerkesztés, közösségi könyvjelzők, eLearning rendszerek használata  Az I. hipotézis beigazolódása

8/18 Blogok olvasása, vezetése

9/18 Videomegosztók használata, tartalomfeltöltés

10/18 Közösségi oldalak használata

11/18 Online dokumentumszerkesztés, prezentációkészítés

12/18 Egyéb webkettes szolgáltatások használata Az I. hipotézis beigazolódott

13/18 A felmérés értékelése Vélemények ütköztetése  Kommunikáció és internet  Mentori munka és az internet  Web 2.0 és a jövő Web 2.0-ás eszközök megismerésének szükségessége, képzési igények  Igényfelmérés Akadályok, támogatás Generációs különbségek a tanárok között  A III. hipotézis

14/18 Web 2.0 és a jövő (Vélemények)

15/18 Továbbképzési igény Az II. hipotézis beigazolódott

16/18 Továbbképzés Témakörök  online irodai szoftverek használata  tartalommegosztó és kezelő alkalmazások, tartalomfeltöltés  megjelenés a világhálón, weblapok készítése, blogok vezetése, közösségi könyvjelzők Résztvevők Megvalósítás Tapasztalatok

17/18 Bírálói kérdések Van-e egyéb web 2.0-ás eszköz, amit feltétlen szükségesnek tartana még a mentori munkában? Közösségi könyvjelzők lehetőségei  Online információk felfedezésére, megosztására, produktív felhasználására fókuszál.  Alapja a felhasználók ismerete, véleménye és együttműködése.  Hatásos kutató-, információ- és tudásmegosztó eszköz egy csapat pl. mentor és mentoráltak számára. Delicious, Diigo

18/18