A HAGYOMÁNYOS TANÁR- KÉP LEBONTÁSA A HÁLÓZATI TANULÁS SORÁN Fodorné Tóth Krisztina PTE

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
E-learning alapú távoktatásos képzés
Advertisements

E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
Virtuális oktatási környezet kialakítása
2014. június 28. Hálózati tanulás Hálózatok Internet Web 2.0.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola VII. alprogram: Közös tananyagfejlesztések.
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
Pedagógusok korszerű internetes kompetenciáinak fejlesztése Bedő Ferenc - közoktatási szakértő
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
Tarcsi Ádám Tanulásmenedzsment Tarcsi Ádám
Az oktatás és a könyvtárak
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
Erdélyi Múzeum-Egyesület Magyar Tudományos Akadémia Budapest, november 11. Dr. Bitay Enikő, Az EME Műszaki Tudományok Szakosztályának elnöke.
2014. július 6. A hálózati együttműködés az innovációs tevékenység során Bedő Ferenc közoktatási szakértő
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
Jó gyakorlatok óvodánkban
Paradigmaváltás az oktatásban
Modern tanulási környezet Civitas Pedagógiai Intézet DPM TISZK 2007.
Hálózatolás? Akkor htk01! A konnektivista tanulásról
E - Learning Információtechnológiai támogatás a nyitott- és távoktatásban.
Az ICT hatása az oktatási folyamatra Paradigmaváltás az oktatásban.
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
E-learning alapú távoktatásos képzés
Doros Roland Mérnök-informatikus hallgató BMF-Nik
Közösségi oldalak Készítette: Tóth Petra Felkészítő tanár:
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
Nagy Zoltán: A reform emberei Értékteremtés érték a dolgokban rejlő lehetőség EU-s projektek lehetőségei hasznosság értékek átadása adott embereknek adott.
Az E-TANÁR portál. A digitális olvasás-tudás már széles körben elterjedt. A digitális írás-tudás széleskörű alkalmazásához azonban alkotói közösségi fórumok.
Az e-tanítás. Felépült az e-tanulás épülete – az Internet. Épülnek a tantermek – a tanulásszervező rendszerekkel felszerelt helyi Intranet hálózatok.
Az E-TANÁR portál.
Győr, dr. Nagy Tamás, Nyitrai Erzsébet
Készítette: Pethő Balázs 1 Oktatási keretrendszerek A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta.
KISTÉRSÉGEK SZEREPE A TUDÁSALAPÚ TÁRSADALOMBAN Varga Csaba Stratégiakutató Intézet
Digitális középiskola Digitális középiskola Iskolahálózat kialakítása.
A Grundtvig akció pályázati lehetőségei Grundtvig 2 és 3.
Élménypedagógia tanároknak
IKT az oktatásban március 18. Körmendy Zsolt
Az információs társadalom. Az elmélettől a politikai gyakorlatig
Forgó Sándor H: Az e-tananyag fejlesztés a kompetencia-alapú pedagógusképzés fókuszában Korszerű oktatási módszerek és IT technológiák.
1 Egy HEFOP projekt tapasztalatai Farkas András február 26. Digitális tanulási környezet alkalmazása az informatikai kompetenciák.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak E lektronikus tanulás 4. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
ÉVI – ETI VIRTUÁLIS ISKOLA Erdélyi Gábor
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
TANULNI AZ INTERNETET - TANULNI AZ INTERNETEN Sulyok Tamás.
 MoodleMOT  Duális képzés 2014  „A duális képzés célja, hogy a hallgatók a leendő szakképzettségüknek megfelelő munkahelyen, munkakörben összekapcsolják.
Dr. Papp-Danka Adrienn Tanulásmódszertani útmutató online tanuláshoz X. MoodleMoot Konferencia, június 26.
Óbudai Egyetem Trefort Ágoston Mérnökpedagógiai Központ Új utak a tanárképzésben – a MOTIVATE projekt tapasztalatai Dr. Tóth Péter
Hajós Katalin Budapest, június 5.
A kapcsolati hálók szerepe a tudásháló építésében Kis Márta Heller Farkas Főiskola A konnektivizmus a tudásszervezés új paradigmája MAFIOK XXXIII. országos.
Tanár a hálózati tanulásban – változó tanárszerepek Fodorné Tóth Krisztina PTE
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
Tananyagfejlesztő és távoktató e-learning keretrendszer intézményi szintű működtetése MELLearN, ELTE Az ILIAS alkalmazása.
Az ILIAS e-learning keretrendszer magyarországi adaptálása és felhasználása az informatika oktatásban, különös tekintettel a szolgáltatások testre szabására.
A hagyományos és a hagyományos médiumoktól különböző, informatikai eszközöket alkalmazó lehetőségek, azok felhasználása. Czékmány Ilona.
TANULNI AZ INTERNETET - TANULNI AZ INTERNETEN Sulyok Tamás.
Dr. Kovács Miklós tanszéki mérnök Műszaki Tanárképző Tanszék E-learning alapú távoktatásos képzés.
E-LEARNING ALKALMAZÁSOK DR. ZÁRDA SAROLTA. AZ ELEKTRONIKUS OKTATÁS KÖVETELMÉNYRENDSZERE JÓL TAGOLT TARTALOM PERCES SZAKASZOK - A TARTALOM A KELLŐ.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
Digitális generáció az iskolapadban Bedő Ferenc
Fodorné Tóth Krisztina PTE Regionális Távoktatási Központ Multimédia az oktatásban 2009.
INFORMÁLIS HÁLÓZATOK, INFORMÁLIS TUDÁS Fodorné Tóth Krisztina PTE
Belépés a hálózati/virtuális információs világba
Tanár neve | Kurzus száma
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Előadás másolata:

A HAGYOMÁNYOS TANÁR- KÉP LEBONTÁSA A HÁLÓZATI TANULÁS SORÁN Fodorné Tóth Krisztina PTE

A tanár hagyományos szerepei  „a tudás forrása”, a „nevelő” és a „tekintély”  A „jó tanár” különböző értelmezései  A tanár feladatai az eltérő pedagógiai modellekben és a gyakorlatban:  Behaviorizmus, kognitivizmus, konstruktivizmus és konnektivizmus  Mit csinál egy mai tanár?

A tanár a klasszikustól eltérő oktatási modellekben  Non-formális és informális tanulás  Távoktatás  Mediatizált tanulás és e-learning  Információs társadalom és webkultúra:  „Netokrácia”  Nyelvi, szubkulturális és csoportszabályok  Sokforrásúság, orientáció, forráskritika  Mi a dolga egy mai tanárnak?

E-támogatás: mit tehet és mit tesz a tanár?  A Tenegen projekt tapasztalatai:  Interaktivitás, folyamatos kapcsolattartás  Személyek és csoportok támogatása  Vezetni a virtuális térben: orientáció és moderálás  „ami kötelező, azt muszáj”  A tanár mint menedzser…

E-támogatás: mit tehet és mit tesz a tanár?  Moodle kurzusok és blended kurzus  Kurzustervezés, időtervezés, tartalomtervezés: felületek előrendezése  Feladatok és határidők  „mindig a vonal másik végén”, avagy a tanár is ember  Konzultációs hatékonyság  Belső és külső hálózatok: a dzsungel „Hálózat”  Számítógép és internet (internetes szolgáltatások)  Emberi kapcsolathálók  Ember alkotta fizikai hálózatok

E-támogatás: mit tehet és mit tesz a tanár? Búcsú a hierarchikus kapcsolattól? Avagy a „tekintély” kérdése…