A HAGYOMÁNYOS TANÁR- KÉP LEBONTÁSA A HÁLÓZATI TANULÁS SORÁN Fodorné Tóth Krisztina PTE
A tanár hagyományos szerepei „a tudás forrása”, a „nevelő” és a „tekintély” A „jó tanár” különböző értelmezései A tanár feladatai az eltérő pedagógiai modellekben és a gyakorlatban: Behaviorizmus, kognitivizmus, konstruktivizmus és konnektivizmus Mit csinál egy mai tanár?
A tanár a klasszikustól eltérő oktatási modellekben Non-formális és informális tanulás Távoktatás Mediatizált tanulás és e-learning Információs társadalom és webkultúra: „Netokrácia” Nyelvi, szubkulturális és csoportszabályok Sokforrásúság, orientáció, forráskritika Mi a dolga egy mai tanárnak?
E-támogatás: mit tehet és mit tesz a tanár? A Tenegen projekt tapasztalatai: Interaktivitás, folyamatos kapcsolattartás Személyek és csoportok támogatása Vezetni a virtuális térben: orientáció és moderálás „ami kötelező, azt muszáj” A tanár mint menedzser…
E-támogatás: mit tehet és mit tesz a tanár? Moodle kurzusok és blended kurzus Kurzustervezés, időtervezés, tartalomtervezés: felületek előrendezése Feladatok és határidők „mindig a vonal másik végén”, avagy a tanár is ember Konzultációs hatékonyság Belső és külső hálózatok: a dzsungel „Hálózat” Számítógép és internet (internetes szolgáltatások) Emberi kapcsolathálók Ember alkotta fizikai hálózatok
E-támogatás: mit tehet és mit tesz a tanár? Búcsú a hierarchikus kapcsolattól? Avagy a „tekintély” kérdése…