Mérő László ELTE PPK Gazdaság- és Döntéspszichológiai Szakcsoport Memetika november 17.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szervezetfejlesztési Program ÁROP Budapest, Károlyi-Csekonics Rezidencia November 12. VÁLTOZÁSKEZELÉS FEJLESZTÉSI MÓDSZERTAN.
Advertisements

A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
Kognitív nyelvészet Készítette: Molnár Dániel és Herczeg Renáta.
Fiatal vállalkozók hete Üzleti tervezés, marketing a gyakorlatban – ötletek a sikerességhez Nyíregyháza, PRIMOM november 19.
KOOPERÁCIÓ ÉS VERSENGÉS
1-2.óra: Bevezetés a biológiába
Szemiot i ka.
Vállalkozásunk külső, belső kapcsolatrendszere és értéklánca
LEHETŐSÉGEK ÉS VESZÉLYEK A CÉGEK KÖZÖTTI SZEMÉLYES ÖSSZEFONÓDÁSOKBAN FEKETE BÁRÁNYOK A MAGYAR GAZDASÁGBAN LEHETŐSÉGEK ÉS VESZÉLYEK A CÉGEK KÖZÖTTI SZEMÉLYES.
2. A marketing kommunikáció társtudományai és azok marketing kommunikációban hasznosítható eredményei Pszichológia Szociológia Esztétika.
Hálózati Biológia A sejt funkcionális működésének megértése.
A KOZMIKUS SZÖVEDÉK TULAJDONSÁGAI:
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Péczeli Katalin előadása
Politikai marketing – kampánystratégiák
Altbacker Vilmos Miklósi Ádám Topál József ELTE TTK Etológia Tanszék
Előadó: LAVOTHA ILDIKÓ High-Care Cosmetics Kft. cégvezetője április 24.
Lélek-központú asztrológia. Lélek: olyan egyesítő és kollektivizáló energia, amelynek elbűvölő vonzereje a SZERETET!!
Evolúciósan stabil stratégiák előadás
Reklámozás, Public Relations
Kommunikációs politika Összefoglaló feladatok
A tanítás és tanulás konstruktivista felfogásáról
Az emberi természet természettudományos vizsgálata
Szoftverlicencek Takács Béla
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Objektumorientált tervezés és programozás II. 3. előadás
Kultúra és kultúrák Az emberi kultúra mint evolúciós rejtvény.
Az ember mint evolúciós rejtvény
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
Mérő László egyetemi tanár ELTE Gazdaságpszichológiai Szakcsoport
LOGO Webszolgáltatások Készítette: Kovács Zoltán IV. PTM.
A digitális áramkörök alapelemei
Pénzügyi-gazdasági ismereteket oktató iskolák hálózatának kialakítása.
A JÁTÉKTERVEZÉS PSZICHOLÓGIÁJA
EGY SIKERES PROJEKT ISMÉRVEI ÖTLETTŐL A MEGVALÓSULÁSIG Vendler Balázs, ügyvezető.
A kommunikációs folyamat funkciói és tényezői
A fajok nevezéktanának nyelvezete
3. Mit tudunk biztosan, és mit tanítsunk az iskolákban az élőlények származásáról?
Mérő László egyetemi tanár ELTE Gazdaságpszichológiai Szakcsoport Az üzleti gondolkodó tudománya február 25.
Az evolúció fényében Szathmáry Eörs Collegium Budapest ELTE.
Evolúcióbiológia és asztrobiológia
A kommunikáció.
7.Az elméleti redukció 1.A mechanizmus-vitalizmus vita –Szélesebb értelemben: redukálható-e a biológia a fizikára és a kémiára, vagy beszélhetünk-e autonóm.
Az üzleti döntéshozók szerepe és felelőssége Egy fenntartható gazdaság esélyei.
Egy tőkebevonás tapasztalatai
Miért nem fejlődnek a kompetenciák?
EVOLÚCIÓ VAGY INTELLIGENS TERVEZÉS?
Információs rendszer fejlesztése 4. előadás
UML modellezés 3. előadás
13K – Tárgyalási technikák – 2. előadás
GÉNEK ÉS VISELKEDÉS.
Darwin egy megtervezett bolygón Tények és tévhitek.
Gondolatok.
Igényfelkelt ő kampány. Általunk választott termék: GÓBÉ termékek.
JÓLÉT ÉS IDEOLÓGIÁK: FEJLETTSÉG ÉS BÉREK
Új tanulásszervezés – mit és miért kell tennünk?
Okos pénzt az okos egészségügynek – kockázati tőkebefektetések az élettudományok területén április 29. Zsembery Levente vezérigazgató X-Ventures.
Szoftvertechnológia Rendszermodellezés. Az architektúra modell – a rendszert alkotó alrendszerek absztrakt reprezentációja Tartalmazhatja – az alrendszerek.
A tananyag a Gazdasági Versenyhivatal Versenykultúra Központja és a Polányi Károly Alapítvány támogatásával készült Beruházási projektek értékelése Gazdasági.
Matematika és szövegértés Raátz Judit ELTE BTK Mai Magyar Nyelvi Tanszék.
Mérő László Egyetemi tanár ELTE Pszichológiai Intézet A 21. század motivációi Mozsár november 27.
Mérő László egyetemi tanár ELTE Pszichológiai Intézet Innováció Netlock, december 2.
„Virtuális Genom Projekt” Richnovszky Ádám – menedzsment Pitlik László (PhD) – tudásmérnökség Szöllössy Dániel – forráskutatás Kócs Róbert – rendszerszervezés.
PÁRBESZÉD 2.0. Pécsi Ferenc Közösségi kommunikáció a falakon belül.
A rendszertan alapjai.
Antropológusok – a Földön
Bevezető fogalmak Minden ember ugyanabba a fajba tartozik A faj tudományos neve a Homo sapiens. A fajnál kisebb kategóriák: alfaj, változat, nagyrassz,
Komenczi Bertalan Információelmélet
A cég helye a tulajdonos(ok) boldogság-portfóliójában
Az alfa-generáció viszonya a pénzhez
Előadás másolata:

Mérő László ELTE PPK Gazdaság- és Döntéspszichológiai Szakcsoport Memetika november 17.

A biológia két nagy felfedezése Mendel: az öröklődés mechanizmusa diszkrét entitásokon alapszik (gének) Darwin: a fajok egymásból jöttek létre (evolúció) Darwin és Mendel valójában sokkal többet fedeztek fel, mint pusztán a biológiai élet logikája

Az élet szerkezete Az élet különféle fajta replikátorok által generált külön- féle formái teljesen azonos logika alapján működnek Biológia Pszichológia Gazdaság replikátorgén mém tőke (món) kódolásgenetikai kód ??? „üzleti kód” háttérmech.biokém. mech. ??? pszich. mech. élőlénybiol. lény ??? (kogn. séma?) vállalat produkciók életjelenségek gondolatok termékek Mivel az élet különféle (replikátorokon alapuló) formái azonos logika szerint működnek, az egyik területen szerzett ismeretek átvihetők a többi területre is

A memetika alkalmazása Jó modell a gondolatok életjelenségeinek leírására - valóban modell, nem csak egy makett! De: csak a gondolatokra, a kultúrát már nem írja le

A 20. század marketingje Mi kerüljön a plakátra? ÜZENETEK

A 21. század marketingje Mi kerül be a fejekbe? MÉMEK

A memetika haszna a marketingben Az a sikeres mém, ami az eredeti üzenet (a memetika segítségével tervezett “gondolat-lény”) mutáns változataiban is változatlan marad (azaz: a mém túlél akkor is, ha a környezete változik) Cél: Beszéljenek róla, terjedjen a mém Eszköz: A terjeszteni kívánt mém beépítése evolúciósan sikeres “gondolat-lényekbe”

A memetikai marketingkutatás technikái Semmi új matek vagy szociálpszichológia - Alkalmazunk egy jól működő szemléletmódot, noha lehet téves - Sok esetben eredményezett más eszközökkel nem megkapható ismereteket A fő eszközök: (a Darwin’s Merketing Evolution cég saját fejlesztései) - Memetikai dimenziók - Memetikai klaszterek - Mémtérkép aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

A memetika tanulságai „A szó veszélyes fegyver” Mémeket terjesztünk és mémeket fogadunk be A mai kommunikáció harcászat helyett inkább epidemiológia Nem minden gondolat mém A különféle replikátorok párhuzamos evolúciója (pl.: a Homo informaticus)

Mémjeim köszönik a figyelmet