A FÜRDŐK HELYZETE AZ EURÓPAI TURISZTIKAI PIACON Siniša Perić
ESPA-KREDO Érthető és párhuzamos struktúrák felállítása Érvek az európai elvért A nemzeti jellegzetességek tiszteletben tartása
MEGHATÁROZÓ IDŐSZAKOK AZ EURÓPAI FÜRDŐK FEJLŐDÉSÉBEN A két világháború között A második világháború után A múlt évszázad 60-as éveiben A múlt évszázad 80-as évei végén és a 90-es évek elején Az 1995-től napjainkig tartó időszak
Az európai fürdők turisztikai forgalma 1200 bejegyzett fürdő 2002 – 186 millió vendégéjszaka az európai fürdőkben, 20%-a az össz vendégéjszakák számának 20 millió európai évente látogatja a fürdőket 60% forgalom a németországi, ausztriai és magyarországi fürdőkben
Az európai fürdők turisztikai forgalma Fürdő k száma VendégekVendég- éjszakák Németország Franciaország Ausztria Szlovákia Szlovénia Spanyolország Portugália Csehország Szerbia
BEVÉTELEK ÉS IRÁNYVONALAK Németországban 20 milliárd euró bevétel a fürdőturizmusból, Ausztriában 3,2 milliárd euró. Németországban évente 60 milliárd euró kiadás a wellness készítményekre és szolgáltatásokra. Az előrejelzések szerint ez 2009-re eléri a 75 milliárd eurót. Svájcban 2010-ig háztartásonként a bevételből 16% az egészség minőségének javítására, amely meghaladja az élelmiszerekre kiadott pénzeszközök nagyságát.
A fürdők és wellness központok szolgáltatásai iránti kereslet
Átlagban mennyi pénzt költenek el panzión kívüli szolgáltatásokra ( euróban kifejezve ) Szlovákia - 20 Magyarország - 19 Ausztria - 46 Németország - 47
A befektetések hatásai a vendégek összetételének változásaira a németországi fürdőkben 59 % új célcsoportot szerzett 10% semleges 2% nem sikerült új célcsoportot szerezni A megkérdezett befektetők 35%-a vélte csak úgy, hogy a beruházások kihatással voltak a vendégek elégedettségi fokának a növekedésére
AZ EURÓPAI FÜRDŐK FEJLESZTÉSÉNEK MEGHATÁROZÓ CÉLJAI A piac új követelményeihez való alkalmazkodás A vendégek struktúrájának kibővítése A szolgáltatások minőségének növelése Új tehnológiák bekapcsolása A foglalkoztatottak képzése
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!