Trefort Ágoston Szakképző Iskola Sátoraljaújhely
AZ ISKOLA ÉPÜLETE
A VÁROS KÖZPONTTÓL 5 PERCRE GYÖNYÖRŰ TERMÉSZETI KÖRNYEZET FŐ TANULÓ 42 FŐ PEDAGÓGUS 11 FŐ TECHNIKAI ALKALMAZOTT
ISKOLATÖRTÉNET 1. Iskolánk Sátoraljaújhely legfiatalabb középiskolája, mely től működik a mai helyén től kihelyezett tagozatként indult e szakképzési forma városunkban. Akkoriban az oktatás a délutáni órákban történt.
ISKOLATÖRTÉNET 2. Vonzáskörzetünk nagy, hisz a helybeli tanulókon kívül sok a naponta bejáró, s az ország távolabbi vidékéről érkező kollégista fiatal. Az oktatást-képzést 15 tanterem, 3 számítástechnikai szaktanterem, ruhakészítő és fémipari iskolai tanműhely, AutoCAD laboratórium, valamint gazdag könyvtár szolgálja.
TEVÉKENYSÉGEINK ISKOLARENDSZERŰ KÉPZÉS SZAKISKOLA 9. évfolyamon SZFP II. 10. évfolyamon SZFP II. SZAKKÉPZÉST ELŐKÉSZÍTŐ ÉVFOLYAM HHR SZFP II. SZAKKÖZÉPISKOLA SZAKKÉPZÉS 3 SZAKMACSOPORTBAN
SZAKMACSOPORTOK KERESKEDELEM- MARKETING, ÜZLETI ADMINISZTRÁCIÓ VENDÉGLÁTÁS-IDEGENFORGALOM GÉPÉSZET
KERESKEDELEM- MARKETING, ÜZLETI ADMINISZTRÁCIÓ SZAKMACSOPORT LOGISZTIKAI ÜGYINTÉZŐ ÉLELMISZER- ÉS VEGYIÁRU- KERESKEDŐ BOLTI ELADÓ
VENDÉGLÁTÁS- IDEGENFORGALOM SZAKMACSOPORT PINCÉR SZAKÁCS VENDÉGLÁTÓ ELADÓ
GÉPÉSZET SZAKMACSOPORT GÉPLAKATOS GÉPLAKATOS SZERSZÁMKÉSZÍTŐ SZERSZÁMKÉSZÍTŐ
ISKOLAI HAGYOMÁNYOK KÖLYÖKAVATÓ KÖLYÖKAVATÓ TREFORT-NAP TREFORT-NAP SZALAGAVATÓ A SZÍNHÁZBAN SZALAGAVATÓ A SZÍNHÁZBAN NYÍLT NAP NYÍLT NAP
ISKOLAI HAGYOMÁNYOK BALLAGÁS DIÁKÖNKORMÁNYZATI NAP VÍZITÚRA SZINHÁZ-LÁTOGATÁS
TESTVÉRISKOLAI KAPCSOLATOK BÁRTFA SZTROPKOV KIRÁLYHELMEC
KOMPETENCIA MÉRÉS szeptember Minden szakiskolai osztályunk részt vett a mérésben: 8.E 18 főből 17 fő 94,4% 8.E 18 főből 17 fő 94,4% 9.C28 főből 25 fő 89,3% 9.C28 főből 25 fő 89,3% 9.D31 főből29 fő 93,5% 9.D31 főből29 fő 93,5% 10.C27 főből27 fő100 % 10.C27 főből27 fő100 % 10.D27 főből 26 fő 96,3% 10.D27 főből 26 fő 96,3% Összesen :131 főből 124 fő 94,6%
KOMPETENCIA MÉRÉS szeptember A mérés felügyeletét általában az adott osztályokban éppen órát adók látták el. Az öt osztály 5-5 kompetencia-területi mérését a MÉCS tagjai javították, az adatokat is egyik tagunk vitte be a programba.
KOMPETENCIA MÉRÉS szeptember SZÜLŐK TÁJÉKOZTATÁSA A szülőket előzetesen írásban tájékoztattuk a kompetenciamérésről, annak területeiről, a végén kézhez kapható szöveges értékelésről, (a háttéradatokat is ezzel egy időben kértük). (a háttéradatokat is ezzel egy időben kértük). A kinyomtatott értékelést hazavitte a gyermeke, Szülői értekezleten még egyszer tájékoztatás a szöveges értékelésről, és javaslatairól,
KOMPETENCIA MÉRÉS szeptember TANULÓK TÁJÉKOZTATÁSA Mérés előtti tájékoztatás, Tájékoztatás személyenként a szöveges értékelés felépítéséről, pontozásáról, az elért szintekről, a javaslatok fontosságáról, Kinyomtatott tanulói szöveges értékelések hazavitele, későbbi mérések összehasonlíthatóságának lehetősége, fejlődés
KOMPETENCIA MÉRÉS szeptember TANÁROK TÁJÉKOZTATÁSA Mérés előtti tájékoztatás, Kinyomtatott tanulói szöveges értékelések a tanáriban osztályonként, a tanáriban osztályonként, Osztály- és tanulói %-os összesítők fénymásolata az osztályban tanítóknak, Tájékoztatás személyenként a szöveges értékelések és az összesítők értelmezéséről,
KOMPETENCIA MÉRÉS szeptember MIT KEZDETT A TANULÓ a visszajelzéssel? Tájékoztatáskor nem figyelt, otthon sem érdekelte, Tájékoztatáskor odafigyelt, otthon már nem olvasta tovább, Tájékoztatáskor odafigyelt, otthon beleolvasgatott, Tájékoztatáskor odafigyelt, otthon elolvasta és elgondolkodott rajta,
KOMPETENCIA MÉRÉS szeptember MIT KEZDETT A TANÁR a visszajelzéssel? MILYEN FEJLESZTÉSEK TÖRTÉNTEK? Megkapta és meghallgatta a tájékoztatást, de nem olvasgatta át, tanít tovább, Megkapta és meghallgatta a tájékoztatást, osztályszinten fejlesztő feladatokat használ, Megkapta és meghallgatta a tájékoztatást, osztályszinten, valamint felzárkóztatón az országos kompetenciamérés feladatait gyakoroltatja, Mentortanár, a tanulói szöveges értékelést tanulmányozva fejleszti a tanulót,
KOMPETENCIA MÉRÉS szeptember MI VOLT JÓ a visszajelzésekben? Az értékelés és a javaslat kedves, empatikus hangneme, Hétköznapi példák a fejlesztési javaslatoknál, A fejlesztési területek megnevezése - problémamegoldásnál, - szabálykövetésnél, - szociális kompetenciánál,
KOMPETENCIA MÉRÉS szeptember MI VOLT ROSSZ a visszajelzésekben? A fejlesztési területek megnevezése hiányzott a kommunikációnál, Nem a szöveges értékelés hibája az, hogy a tanulók megijednek az olvasástól még akkor is, ha „róluk” szól,
PROJEKT NAPOK Tömbösítve: minden héten 1-1 nap, változó napokon
Köszönöm a figyelmeteket ! „Miután a pillangó szárnyat bontott, soha többé nem változhat vissza hernyóvá.” Colin Wilson