Pallagi Patrik Jedlik Ányos Gimnázium Budapest Vecsernyés Dóra Eötvös József Gimnázium és Kollégium Tata Fehérjék és baktériumok vizsgálata Mentorok :

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Analitika gyakorlat 12. évfolyam
Advertisements

LEO 1540 XB Nanomegmunkáló Rendszer
Az ammónia 8. osztály.
Pincehely Lakhely, általános iskola Ozora.
Rézcsoport.
„Legyél te is természettudós!” TÁMOP
Egyesületi tagok.
Rejtő Sándor Könnyűipari Mérnöki Főiskolai Kar
GMP alapelvek Növényi készítmények Prof. Lipták József Semmelweis Egyetem, Budapest, Gyógyszerésztudományi Kar.
STM nanolitográfia Készítette: VARGA Márton,
Transzmissziós elektronmikroszkóp
Nanorészecskék és nanorészecskés bevonatok készítése Készítette: Benedek Ádám Mentor: Fülöp Eszter MFA Nyári Iskola 2010.
Készítette: Dénes Karin (Ipolyság) és Patyi Gábor (Szabadka)
VOLFRÁM-OXID NANOSZÁLAK VIZSGÁLATA ÉS ELŐÁLLÍTÁSA ELECTROSPINNINGEL MFA NYÁRI ISKOLA 2010 BALÁSI SZABOLCS JÚNIUS 25.
Szerkezeti színek a természetben
Biológiai vizsgálatok in situ ellipszometriával Bérces Klára Mentorok: Fodor Bálint, Patkó Dániel Deák Téri Evangélikus Gimnázium.
Mérések ellipszométerrel - Fehérjerétegek vizsgálata
Készítette: VÁLI Tamás, MTA TTK MFA, H-1525 Budapest, Pf. 49.
Volfrám-oxid nanoszálak előállítása elektrospinninggel
FELÜLETI HÁRTYÁK (oldhatatlan monomolekulás filmek) Amfipatikus molekulákból létesül -Vízben való oldhatóság csekély -Terítés víz-levegő határfelületen.
Wunderlich Lívius PhD. BME 2010
STRONCIUM-ION MEGKÖTŐDÉSÉNEK KINETIKÁJA TERMÉSZETES AGYAGMINTÁKON
Gyors mikrobiológiai módszerek
A növények táplálkozása
Brahms - Hungarian dance no. 6 Fényvihar - Daróczi Csaba.
Tk.: oldal + Tk.:19. oldal első két bekezdése
NAGYFELBONTÁSÚ ELEKTRONMIKROSZKÓPIA és a JEMS SZIMULÁCIÓS PROGRAM Készítette:Gál Réka, g g g g g ____ rrrr eeee kkkk aaaa yyyy aaaa hhhh oooo oooo....
Ezüst szemcsék vizsgálata TEM-mel
SiC szemcsék TEM vizsgálata Si hordozón Készítette: Bucz Gábor, Földes Ferenc Gimnázium Tanára: dr. Zsúdel László, Földes Ferenc.
Grafit vizsgálata STM-mel és AFM-mel Készítette: Kovács Máté, Tanára:Győri István, Ságvári Endre Gyakorló Gimnázium, Szeged.
Súrlódási jelenségek vizsgálata (Tribológia)
Ellipszométeres mérések Fehérjék és aminosavak leválasztása és optikai modell készítése Kovács Kinga Dóra ELTE Apáczai Csere János Gyakorlógimnázium és.
Mikroelektronikai szeletkötések kialakítása és vizsgálata
NAGYFELBONTÁSÚ ELEKTRONMIKROSZKÓPIA és a JEMS SZIMULÁCIÓS PROGRAM
Szerkezeti színek a természetben Témavezető: Kertész Krisztián.
Szerkezeti színek a természetben
Szerkezeti színek a természetben
Hidroxiapatit alapú biokompatibilis nanokompozitok előállítása
Rendezett ZnO nanorudak előállítása és vizsgálata Rendezett ZnO nanorudak előállítása és vizsgálata Készítette: Horváth Balázs Batthyány Lajos Gimnázium,
Arginin ammonifikáció Készítette: Vas Nóra. Arginin ammonifikáció Ammonifikáció mérésére szolgáló labor kisérlet Ammonifikáció fontossága:  Ökoszisztémák.
Nitrifikáció vizsgálata talajban
Fehérjerétegek leválasztása és vizsgálata Műszaki Fizikai és Anyagtudományi Kutatóintézet (MTA-MFA), Budapest Lovassy László Gimnázium, Veszprém Janosov.
A főzőedénytől a nanoméretű eszközig: lépések a nanoszál alapú bioszenzor megvalósítása felé Szemes Gábor Bence Garay János Gimnázium, Szekszárd MTA-MFA.
A kemotaxis biológiai és klinikai jelentősége - Bevezető - PhD kurzus Tantárgy SE-ÁOK, -FOK, GYOK Kredit: 2 pont Vizsga-forma : Szóbeli.
Anyagvizsgálat optikai és magneto-optikai spektroszkópiával Kézsmárki István, Fizika Tanszék, docens Magneto-optikai csoport.
Vidékfejlesztési Minisztérium; Nemzeti Agrárgazdasági Kamara;
Szén nanoszerkezetekkel erősített szilícium nitrid alapú kerámiák vizsgálata Berezvai Orsolya Témavezető Dr. Tapasztó Orsolya Vékonyréteg-fizika osztály.
Készítette: Baricz Anita - Áprily Lajos Főgimnázium, Brassó Gréczi László – Andrássy Gyula Szakközépiskola, Miskolc Csoportvezetők:dr. Balázsi Katalin.
Pál Gábor, ELTE TTK Biológiai Intézet, Biokémiai Tanszék
VÍZ- ÉS SZENNYVÍZTISZTÍTÁS
TÁMOP /1-2F Drogismereti laboratóriumi gyakorlatok – II/14. évfolyam Illóolajok minőségét jellemző fizikai és kémiai mutatószámok és.
Eötvös Loránd élete és munkássága ( Pest, július 27. – Budapest, április 8.)
Elkészült szakdolgozat, diplomamunka, és TDK dolgozatok Tóth László PhD egy. adj. DE IK IRH Tanszék
Ellipszometria laboratórium Fehérjerétegek előállítása és optikai minősítése Előadók:Kiss Benjamin Ciszterci Szent István Gimnázium Székesfehérvár Kopacz.
Fehérjék Az élő szervezetek anyagai. Aminosavak kapcsolódása Az aminosavak egymással való összekapcsolódása: peptidkötéssel dipeptid = két aminosav kapcsolódott,
Ellipszometria laboratórium ELLIPSZOMETRIÁS MÉRÉSEK Fehérjerétegek előállítása és optikai minősítése Előadók:Kiss Benjamin Ciszterci Szent István Gimnázium.
OH. Az egyes vizsgázói rétegek átlageredményeinek összehasonlítása %-ban, középszinten VizsgatárgyÖsszesGimnázium Kecskeméti Református Gimnázium.
ELISA gyakorlati menete Gyakorlat, amivel bizonyíthatjuk a HIV fertőzést anti-HIV antitestek bizonyítéka a vérben.
Nitrogén csoport V. főcsoport. Sorold fel az V. főcsoport elemeit és vegyjelüket! NitrogénNnemfémgáz FoszforPnemfémszilárd ArzénAsfélfémszilárd AntimonSb.
Biomérnököknek, Vegyészmérnököknek
JELÖLÉSMENTES BIOSZENZORIKAI MÉRÉSEK
Bioinert titán-karbid/amorf szén és biopolimer-HAp-bevonat fejlesztése
Bioinert titán-karbid/amorf szén és biopolimer-HAp-bevonat fejlesztése
Fotonikus kristályok előállítása és vizsgálata
Balogh Ádám Mentorok: Pothorszky Szilárd Zámbó Dániel
Szerkezeti színek a természetben
A versenyek!.
Tóth Zoltán (DE) – Szalay Luca (ELTE)
A kemotaxis biológiai és klinikai jelentősége - Bevezető -
A kemotaxis biológiai és klinikai jelentősége - Bevezető -
Előadás másolata:

Pallagi Patrik Jedlik Ányos Gimnázium Budapest Vecsernyés Dóra Eötvös József Gimnázium és Kollégium Tata Fehérjék és baktériumok vizsgálata Mentorok : Patkó Dániel Kovács Boglárka

 Sokféle definíció  A bioszenzor a biológiai jelek átalakítására vagy detektálására, és detektálásuk megkönnyítésére szolgáló eszköz.  Interdiszciplináris: kémia, biológia, fizika

 Jól ismert, nagy az érzékenysége  Rendkívül munkaigényes  Drága A felhasznált jelölő molekula megváltoztathatja a vizsgálni kívánt anyag szerkezetét, tulajdonságait.

 A minta a fizikai jelenlétével hozza létre a detektált jelet  Tömeg: pl. mikromérleg  Törésmutató: pl. OWLS

 OWLS – Optical waveguide lightmode spectroscopy  Törésmutató változáson alapszik  Evaneszcens tér ~200nm

 Hullámvezető chip  PBS: foszfát puffer  Fehérjék:  BSA: marha szérum albumin  poli-L-lizin  Baktériumok: Salmonella typhimurium  GFP-t (zöld fluoreszkáló fehérje) fejez ki

 Savazás  Vízzel átmosás  Nitrogénnel szárítás  Krómkénsavban áztatás  Kálium-hidroxidban áztatás  Szonikátorban 5-ször vízcsere  Pufferes tárolás

Bürker-kamrás sejtszámlálásFluoreszkáló baktériumok

Baktérium adhézió BSA-n  BSA nem mosható le  a baktériumok mérsékelten lemoshatóak

Baktérium adhézió poli-L-lizinen  PLL vízben oldva  a baktériumok nem mosódnak le

Baktérium adszorpció hidrofil hullámvezetőn  viszonylag jól kitapadnak a baktériumok

Baktérium adszorpció hidrofób hullámvezetőn  buborék a rendszerben  rosszul tapadnak ki a baktériumok

AnyagTörésmutató n(H 2 O)1,33192 n(PBS)1,33366 n(PLL)1,33226 n(Baci)1,33363 n(BSA)1,33387 Refraktométer: törésmutató mérésére szolgáló berendezés

 Prof. Dr. Bársony István  Dr. Daróczi Csaba Sándor  Dr. Radnóczi György Zoltán  Patkó Dániel  Kovács Boglárka