Vörös-Gubicza Zsanett oktatási és képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara október 10.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Pásztor Tibor főosztályvezető
Advertisements

Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
Közoktatási koncepció „Budapest– modell”. Fővárosi Közoktatási koncepció Széll Kálmán Terv Magyar Munka Terv Új Széchenyi Terv Köznevelési törvény Fehér.
A TÁMOP projekt intézményi hatásai a Somogyi TISZK-ben Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes.
ÚJ TENDENCIÁK A MAGYAR SZAKKÉPZÉSBEN
„Szakmai gyakorlat a felsőfokú szakképzésben” WORKSHOP A szakmai gyakorlat megszervezése gazdálkodó szervezetnél, gyakorlóhelyek kiválasztása, minősítése.
A piacgazdaságra nyitott rugalmas képzési rendszer intézményi jogi megvalósulása. A szak- és felnőtt képzőkkel szemben támasztott szakmai jogi feltételek.
A felnőttképzés népszerűsítése az FMM és az NFI stratégiájában Március 6. Kossuth Klub.
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
TANULMÁNYOK FOLYTATÁSA KÜLFÖLDÖN. BEJELENTÉSI KÖTELEZETTSÉG AMENNYIBEN A TANULÓ MÉG NEM IRATKOZOTT BE MAGYAR ISKOLÁBA, A LAKÓHELY SZERINT ILLETÉKES ÖNKORMÁNYZAT.
A gazdasági kamarák feladata, célja a szakképzésben 2013.
Mátyus Mihály Osztályvezető
A szakképző iskolai intézményrendszer változásai és új képzési utak
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
A TISZK SZEREPE A SZAKKÉPZÉS SZERVEZÉSÉBEN, A TISZK-BEN REJLŐ LEHETŐSÉGEK Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ (1146 Budapest, Thököly.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
Iskola Tagjai: RFKB Támogatások Iskola 1500 fő Képzési irány, arány Önkormányzati fenntartó Szakképzés szervezési társulás (költségvetési szerv) mint.
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
Cím adományozása A cím alapításának célja: Közvetetten: o Decentralzált pályázat – eszközfejlesztés o TÁMOP pályázat mesterképzés – személyi.
FELVETÉSEK A SZAKKÉPZÉS ÁTALAKÍTÁSÁHOZ Előadó: Szymczak Judit.
Szakképzés jövője, megújítása Magyar Kereskedelmi és Iparkamara
A szakképzés helyzete Magyarországon
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. üzleteiben
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
Az új típusú duális képzés és tapasztalatai
Nem kötelezettség, mindkét fél számára lehetőség Duális képzés.
A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében április 29.
Átalakul a szakképző intézmények fenntartása
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
A kamarai garanciavállalás jogi kérdései
A MAGYAR KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA SZAKKÉPZÉSI STRATÉGIÁJA
A kamarai garanciavállalás rendszerének dokumentumai
A kamarai garanciavállalás bevezetésének és a tanulószerződés megkötésének informatikai háttere FEBRUÁR 26. BUDAPEST.
FELVÉTELI A KÖZÉPFOKÚ ISKOLÁKBAN A 2013/2014. TANÉVBEN A 2013/2014. tanévben lezajlott eljárás.
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
Új esély: szak- és felnőttképzés a határ mentén Aktuális szakképzés - szervezési feladatok a törvényi változások és a TÁMOP3.2.2 kapcsán Környei László.
Kamara – a gazdaság hangja a szakképzésben Berettyó – Körös TISZK Nyitórendezvény Mészárosné Szabó Anna szakképzési osztályvezető BMKIK.
FELVÉTELI A KÖZÉPFOKÚ ISKOLÁKBAN A 2014/2015. TANÉVBEN A 2014/2015. tanévben lezajlott eljárás 1.
Expak AT-HU „Szakképzési rendszerek összehasonlítása az osztrák-magyar két oldalán Gazdasági társaság és képzőintézmény együttműködése a térségi foglalkoztatás.
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény FÉMES NAPOK Fejér megye szakképzési helyzete, különös tekintettel a fémipari szakképzésre Dávid Lajos - Fejér.
Learning by working! Dualizáció Magyarországon „A holisztikus megközelítés” Dr. SZILÁGYI JÁNOS Képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Magyar.
A SZAKKÉPZÉS-FEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ TARTALMI IRÁNYAI MFKB megbeszélés február 5.
SZAKKÉPZÉSI REFORM ÉS A FELNŐTTKÉPZÉS MEGÚJÍTÁSA Dr. Vartman György Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály Szakképzési osztályvezető.
„A GAZDASÁG SZOLGÁLATÁBAN” Debrecen szeptember 25. Tirpák Zsolt főigazgató szeptember 1.
„Tanulószerződéssel a munka világában” c. Országos Konferencia A szakképzési hozzájárulásról és a képzés fejlesztésének támogatásáról szóló évi LXXXVI.
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
Felnőttoktatás. Jogszabályi háttér  a nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. tv.  a Szakképzésről szóló évi CLCCCVII. tv.  az évi LXXXIV.
1 HEVES MEGYEI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA 3300 Eger, Faiskola u. 15. Tel: +36/36/ , , Fax:+36/36/ Web:
A GAZDASÁG ÉS A TÁRSADALOM SZOLGÁLATÁBAN Debrecen január 26. Tirpák Zsolt főigazgató szeptember 1.
A Kereskedelmi és Iparkamarák szakképzési feladatai 2012.
D UNAÚJVÁROSI S ZAKKÉPZÉSI C ENTRUM IGAZGATÓI TÁJÉKOZTATÓ ÉRTEKEZLET JÚNIUS 29.
Vörös-Gubicza Zsanett MKIK fejlesztési koordinátor szeptember 06.
A köznevelési intézményi rendszer változása, Szakképzési Centrum és Kamara együttműködése a kamarai garanciavállalás sikeres megvalósításáért Kalmár Andrea.
TOVÁBBTANULÁS Határidők Feladatok 28/2015. (V. 28.) EMMI rendelet A 2015/2016. tanév rendjéről 2. sz.melléklet ! A tanulók jelentkezése.
Középiskolai továbbtanulás 2016/17
Munkaerő-piaci képzések megközelítése. Törvényi változások n a szakképzésnek és a felnőttképzésnek a munkaerő-piaci igényekkel való összehangolása, n.
1 A munkaerőpiac aktuális kérdései és a szakképzés helyzete különös tekintettel a duális képzésre Cseresnyés Péter munkaerőpiacért és képzésért felelős.
Őszi Attila főigazgató. ELŐZMÉNYEK A szakképzés kezdetei városunkban  Dunaújváros – új, tervezett, város  A szakképzés kezdete 1953 Technikum/(1969)Főiskola.
MFKB Roadshow Változások a szakképzésben – Gondoljuk újra együtt Csongrád megye szakképzés fejlesztési koncepcióját október 10. Előadó: Dr. Kőkuti.
A szakképzési hozzájárulás hatékony felhasználása Cséfalvay Ágnes.
Változások és új lehetőségek a szakképzésben 2016.
Rettegi Attila február 14.
Kompetencia Végzettség
Felvételi a középfokú iskolákba TÁJÉKOZTATÓ A SZÜLŐK SZÁMÁRA A 9
Határokon átívelő projektek.
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
PÁLYAVÁLASZTÁS? SZAKMAVÁLASZTÁS?
Középfokú felvételi eljárás a 2018/2019. tanévben
Előadás másolata:

Vörös-Gubicza Zsanett oktatási és képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara október 10.

Szakképzést érintő mérföldkövek  – NGM-MKIK szakképzési megállapodás  Szakképzési intézményrendszer integrációja, Szakképzési Centrumok  Intézményfenntartói változások: NGM  Kamarai Garanciavállalás  Iskolarendszeri változások: Szakközépiskola, Szakgimnázium

A szakképzést érintő problémakörök : alapkompetenciák gyengék, vagy hiányoznak alapkompetenciák gyengék, vagy hiányoznak gyenge tanulói mobilitás gyenge tanulói mobilitás óriási a lemorzsolódás, demográfiai csökkenés óriási a lemorzsolódás, demográfiai csökkenés gimnáziumok elszívó hatása gimnáziumok elszívó hatása több szakmunkásra, technikusra van szükség, mint amennyit a képzési rendszer kibocsát több szakmunkásra, technikusra van szükség, mint amennyit a képzési rendszer kibocsát hiányzik a modern termelésbe bevonható, jól képzett és megbízható, széles körű alapismeretekkel rendelkező munkavállaló hiányzik a modern termelésbe bevonható, jól képzett és megbízható, széles körű alapismeretekkel rendelkező munkavállaló gyenge iskolai infrastruktúra, eszközellátottság gyenge iskolai infrastruktúra, eszközellátottság pályaalkalmasság hiánya, pályaorientáció gyenge pályaalkalmasság hiánya, pályaorientáció gyenge tanárok, gyakorlati oktatók folyamatos továbbképzésének hiánya tanárok, gyakorlati oktatók folyamatos továbbképzésének hiánya generációkhoz igazított oktatási módszerek generációkhoz igazított oktatási módszerek

Iskolatípus 2012/2013. tanév2013/2014. tanév2014/2015. tanév2015/2016. tanév Tanulói létszám Százalékos arány Tanulói létszám Százalékos arány Tanulói létszám Százalékos arány Tanulói létszám Százalékos arány gimnázium % % % % szakközépiskola % % % % szakiskola és speciális szakiskola % % % % összesen Egyes iskolatípusokban tanulók létszámaránya évfolyamonként

Iskolák típusai Meghirdetett helyek száma Felvettek száma 1. helyen jelentkezők száma gimnázium szakgimnázium szakiskola szakközépiskola Végösszeg /2017-es felvételi jelentkezések iskolatípusok szerint

Kamarai szakképzési feladatok Általános iskola SzakképzésMunka Pályaorientáció Beiskolázási feltételek Szintvizsga TANULÓSZERZŐDÉSES rendszer Képzőhely-ellenőrzés Szakmai vizsga Gyakorlati oktatók képzése Mesterképzés és -vizsgáztatás SZAKMAGONDOZÁS Szakmai versenyek Felnőtt- képzés Kutatás

Kitűzött célok: A felnőttek munkaerő-piaci esélyeinek fenntartása, továbbképzési lehetőségeik szélesítése érdekében az A felnőttek munkaerő-piaci esélyeinek fenntartása, továbbképzési lehetőségeik szélesítése érdekében az Szorosabb együttműködés a szakképzés szereplőivel Szorosabb együttműködés a szakképzés szereplőivel A duális képzés erősítése: gyakorlatorientált tudás, A duális képzés erősítése: gyakorlatorientált tudás, Lemorzsolódás csökkentées a „munka” által: Lemorzsolódás csökkentées a „munka” által: kamarai „garanciavállalás” kamarai „garanciavállalás” a képzőhelyek száma és a képzési lehetőségek bővítése a képzőhelyek száma és a képzési lehetőségek bővítése szakközépiskolai gyakorlati képzés arányának növelése szakközépiskolai gyakorlati képzés arányának növelése digitalizáció széles körben való elterjedése digitalizáció széles körben való elterjedése Üzemek feletti tanműhelyek kialakítása Üzemek feletti tanműhelyek kialakítása Felnőttképzők helyének meghatározása Felnőttképzők helyének meghatározása

Kiadás indoka db 1. A kamara nem tudott megfelelő képzőhelyet biztosítani Szakiskola a minimális tanulólétszámra vonatkozóan fennálló kötelezettsége 345 a. az NFA képzési alaprész decentralizált pályázati keretének terhére létrehozott tanműhelyhez kapcsolódó kötelezettség 118 b. TÁMOP-os és egyéb uniós forrásból létrehozott tanműhelyhez kapcsolódó kötelezettség 15 c. TISZK tanműhely/központi képzőhely kapcsán vállalt minimális létszám 3 d. a nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény minimális létszámra vonatkozó előírásai 194 e. egyéb, mégpedig: e. egyéb, mégpedig: Gazdálkodó vagy egyéb szervezet nem kívánt tanulószerződést kötni Egyéb ok 147 Összesen:5090 A 2015-ben kiadott kamarai igazolások száma a kiadás indoka szerinti megoszlásban

Duális képzés erősítése  Kamarai beavatkozási pontok Gyakorlati képzőhelyek minősítésének rendszere Gyakorlati képzőhelyek minősítésének rendszere Pályaorientáció, pályaalkalmasság Pályaorientáció, pályaalkalmasság Tanulószerződés intézményrendszere Tanulószerződés intézményrendszere Mesterképzés és vizsga (gyak. képzőhely érintettsége okán) Mesterképzés és vizsga (gyak. képzőhely érintettsége okán) ISZIIR rendszer felülvizsgálata, fejlesztése ISZIIR rendszer felülvizsgálata, fejlesztése Szintvizsga újragondolása Szintvizsga újragondolása Üzemek feletti képzőhelyek kialakításának koncepciója Üzemek feletti képzőhelyek kialakításának koncepciója

- EuroSkills 2018 Budapest - - EuroSkills 2018 Budapest -

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!