2011.december 9. Országos Doktori Tanács A felsőoktatási intézmények doktori tanácsai elnökeiből álló testület, amely állást foglal a doktori képzéssel,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egyetemi kutatók – jövőbeli vállalkozók? Dr. Makra Zsolt IBS Nemzetközi Üzleti Főiskola.
Advertisements

PhD fokozatok nyomában adatok és javaslatok
Magyar Oktatók és Kutatók Nyugaton A nyugati magyar szellemi potenciál feltérképezése és reintegrációjának lehetősége a magyar tudományos életbe Magyar.
A november 18-i workshop napirendje
Ágazati adatszolgáltatás és nyilvántartások stratégiai fejlesztése TÁMOP Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése, második ütem.
Varjú Potrebić Tatjana Szabadka, június 6.
Az ügyvédi továbbképzés alapelvei Kitekintés  Kötelező továbbképzések  könyvvizsgálók  orvosok  gyógyszerészek  tanárok  Az ügyvédi képzés.
Vállalati szféra (mint a hallgatóság alkalmazói, ill. a K+F és a szaktanácsadás partnerei, támogatók, pl. szakképzési hozzájárulás)
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
Fontos tudnivalók a doktori (PhD) védésről
A JOGI KAROK KÖZÜLI VÁLASZTÁS Készítette: Kasa Helga.
Felsőoktatási Információs Rendszer Kerekes Gábor.
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
A Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem doktori iskolái MAB akkreditációjának számszerű adatai és eredményei Prof. dr. Solymosi József DSc a Katonai Műszaki.
Az intézményi kapacitások hatásai az oktatásszervezésre Bakonyi László elnök, Oktatási Hivatal ZMNE október 28.
Felmérés hazai működő és tervezett intézményi repozitóriumokról HUNOR találkozó Karácsony Gyöngyi Budapest, február 12.
A doktori iskolák törvényi megfelelésének értékelése Új doktori iskolák akkreditációja Tapasztalatok és feladatok Bazsa György, a MAB elnöke A Magyar Rektori.
ORSZÁGOS DOKTORI ADATBÁZIS Közeli és a távolabbi tervek
AZ ÚJ FELSŐOKTATÁSI TÖRVÉNY - MINŐSÉGFEJLESZTÉS, MINŐSÉGHITELESÍTÉS.
Doktori iskolák akkreditációja Bazsa György, a MAB elnöke Országos Doktori Tanács ülése Debrecen, december 12.
FELSŐOKTATÁSI SZAKKÉPZÉS május 4.
A külhoni tehetséggondozás szervezete az EDUTUS Főiskolán a Bethlen Gábor Alap támogatásával.
Doktori iskolák akkreditációja Bazsa György, a MAB elnöke Az Országos Doktori Tanács ülése Debrecen, december 12.
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
A TDK és a doktori képzés kapcsolatrendszerének fejlesztése Dr. Csernoch László az Országos Doktori Tanács elnöke.
DETEP-es hallgatónak lenni megtiszteltetés
Prof. Dr. Neményi Miklós tudományos és külügyi rektorhelyettes A doktori és publikációs adatbázis kialakításának elvei és megvalósítása Nyugat-magyarországi.
HEFOP Tananyag-fejlesztési projekt Főpályázók tájékoztatása november 8.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
Konferencia a Kutatási kiválóság jövőjéről ELTE június 22. Dr. Farkas Ferenc általános és stratégiai rektorhelyettes PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEM CSŐRE.
A Pécsi Tudományegyetemen innovációs tevékenysége
Kórházak az MTMT-ben Beke Gabriella, Palotai Mária, Vasas Lívia
Gazdaságtudományi Kar Faculty of Economics Vállalati információs napok a duális felsőoktatási képzésekről Miskolc, március 25. Veresné dr. Somosi.
A nemzeti felsőoktatási törvényről Kaposi József 2015.
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
A doktori képzés aktuális kérdései Doktoranduszok Országos Szövetsége Szombathely © dr. Kocsis Miklós.
Az Open Access hazai és helyi vonatkozásai International Open Access Week October 21-27, 2013.
Minta Az előadás címe Szerző, előadó Konferencia neve és dátuma Dezső Tamás: A "kutatóegyetem" koncepció Európában és Magyarországon Magyar Felsőoktatás.
A MAGYAR TUDOMÁNYOS AKADÉMIA 187. KÖZGYŰLÉSE május 2–3.
Felsőoktatási felvételi ponthatárok 2007 Dr. Hiller István oktatási és kulturális miniszter Oktatási és Kulturális Minisztérium július 26.
A Felsőoktatási Regisztrációs Központ és a felsőoktatás Bakonyi László, főigazgató.
Tudományos publikációk nyilvántartása az MTMT-ben Áncsán Gizella Semmelweis Egyetem Központi Könyvtár Magyar Fül-, Orr-, Gége és Fej-,
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak Bírálati szempontok: Dr. Hórvölgyi Zoltán (tudományos dékánhelyettes)
Török Ádám, az MTA főtitkára, az AKT elnöke
A felsőoktatási felvételi eljárás
Makovecz-program Jakabné dr. Szalai Krisztina Pécs, augusztus 31
Vasas Lívia, PhD 2015 MTMT Vasas Lívia, PhD 2015.
Magyar Tudományos Művek Tára
Vasas Lívia, PhD 2016 MTMT Vasas Lívia, PhD 2016.
PhD online közösségi oldal Dr
TÉMAVEZETŐI TÁJÉKOZTATÓ KMDI ÚJ KÉPZÉSI RENDJE
Vasas Lívia, PhD 2016 MTMT Vasas Lívia, PhD 2016.
Magyar Tudományos Művek Tára (MTMT)
Magyar Tudományos Művek Tára
Lejtmenetből lendület
Vasas Lívia, PhD MTMT Vasas Lívia, PhD 2017.
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
Magyar Tudományos Művek Tára
Oktatás a mérnök informatikus szakon: tények és vélemények
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
IRODALOMKUTATÁSI MÓDSZEREK Varga Attila Testnevelési Egyetem Sporttudományi Doktori Iskola PhD II. évfolyam Témavezető: Dr.Kokovay Ágnes
Új lendülettel az európai kutatóegyetemek élvonalába
Vasas Lívia, PhD 2015 MTMT Vasas Lívia, PhD 2015.
Vasas Lívia, PhD 2018 MTMT Vasas Lívia, PhD 2018.
Ágazati stratégia vs. intézményi implementáció
Az ügyvédi továbbképzés alapelvei
KOMPLEX VIZSGA Tájékoztató
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
Közalkalmazottak besorolása, illetménye, pedagógusokra vonatkozó új munkajogi szabályok, előmeneteli rendszer.
Előadás másolata:

2011.december 9. Országos Doktori Tanács A felsőoktatási intézmények doktori tanácsai elnökeiből álló testület, amely állást foglal a doktori képzéssel, tudományos fokozatadással kapcsolatos kérdésekben. A magyarországi doktori képzés és a képzést folytató intézmények adatainak nyilvántartására az ODT működteti az Országos Doktori Adatbázist és biztosítja az interneten történő elérhetőségét ( A MAB az ODT adatbázist használja a hazai doktori képzés vizsgálata és értékelése során. Az ODT határozza meg a doktori képzésre biztosított államilag támogatott hallgatói létszámkeret felsőoktatási intézmények közötti minőség- és teljesítményalapú elosztásának elveit.

2011.december 9. Országos Doktori Tanács legfontosabb feladat annak bemutatása, hogy Magyarországon egy jól működő, átlátható és nyilvános rendszerben, minőségi doktori képzés folyik. Motiváció: NATURE 21 APRIL 2011 The world is producing more PhDs than ever before. Is it time to stop?

2011.december 9. Országos Doktori Tanács legfontosabb feladat annak bemutatása, hogy Magyarországon egy jól működő, átlátható és nyilvános rendszerben, minőségi doktori képzés folyik. Motiváció: ORIGO május 2.

2011.december 9. Országos Doktori Tanács legfontosabb feladat annak bemutatása, hogy Magyarországon egy jól működő, átlátható és nyilvános rendszerben, minőségi doktori képzés folyik. Motiváció: HVG július 28.

2011.december 9. Országos Doktori Tanács legfontosabb feladat annak bemutatása, hogy Magyarországon egy jól működő, átlátható és nyilvános rendszerben, minőségi doktori képzés folyik. Motiváció: HVG július 28. Gabóda Béla, a beregszászi II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola pedagógiatanára 2004-ben szerzett doktori fokozatot a Debreceni Egyetemen. Titulusát azonban 2009-ben visszavonta az intézmény doktori tanácsa, miután kiderült, hogy a szerző 70 oldalt emelt át mások műveiből disszertációjába anélkül, hogy a forrásokat feltüntette volna. Hasonló esetek a Budapesti Corvinus Egyetemen is történtek tavaly. Az iskola egyik doktoranduszának – akinek a dolgozata 14 százalékban volt forrásmegjelölés nélküli másolat – 2012-ig újra kell írnia az értekezést

2011.december 9. Országos Doktori Tanács legfontosabb feladat annak bemutatása, hogy Magyarországon egy jól működő, átlátható és nyilvános rendszerben, minőségi doktori képzés folyik. A kiadott fokozatok hitelességét a május 6-i ODT határozat alapján végzett adatbázis-fejlesztések következtében az ODT nyilvános honlapja magas szinten garantálja: az oklevél odaítélésének ténye (dátuma), adatbázis szinten össze van kapcsolva az értekezés és tézispontok elektronikus dokumentumaival, a hallgató és a témavezető nevével, a fokozatot kibocsátó doktori iskola adataival.

2011.december EgyetemvédésDT döntés%védésDT döntés%védésDT döntés% BCE575596%646398%585188% BME % % % CEU9556%9778%55100% DE % % % DRHE22100%99 00 ELTE % % % EHE00100%44 00 KE12 100%18 100%14 100% KRE88100%66 22 LFZE221882%13 100%25 100% MKE10 100% % ME494898%44 100%32 100% MOME44100%18 100%12 100% NyME454191%32 100%33 100% OrZsE22100%33 00 PE534585%484594%626198% PPKE19 100%32 100%29 100% PTE % % % SE % % % SzE44100%16 100%16 100% SZTE % % % SzIE39 100%76 100%56 100% SzFE500% % ZMNE461839%421945%421229%

2011.december EgyetemadatközlésDT döntés%adatközlésDT döntés%adatközlésDT döntés% BCE575698%656295%515098% BME % % % CEU1400% % DE % % % DRHE22100%99 00 ELTE % % % EHE11100%44 00 KE11 100%17 100%14 100% KRE89113%56120%33100% LFZE201995%161488%18 100% MKE99100%99 99 ME545398%44 100% % MOME44100%18 100%12 100% NyME %343294%362878% OrZsE22100%33 00 PE514282%454293% % PPKE242396%343088% % PTE % % % SE % % % SzE56120%16 100% % SZTE % % % SzIE414098% % % SzFE300%80 40 ZMNE491735%442045%11 100%

2011.december 9. Országos Doktori Tanács legfontosabb feladat annak bemutatása, hogy Magyarországon egy jól működő, átlátható és nyilvános rendszerben, minőségi doktori képzés folyik. A kiadott fokozatok hitelességét a május 6-i ODT határozat alapján végzett adatbázis-fejlesztések következtében az ODT nyilvános honlapja magas szinten garantálja: az oklevél odaítélésének ténye (dátuma), adatbázis szinten össze van kapcsolva az értekezés és tézispontok elektronikus dokumentumaival, a hallgató és a témavezető nevével, a fokozatot kibocsátó doktori iskola adataival. HitelességTémavezetői felelősség 2012-től csak olyan témakiírás jelenhet meg az adatbázisban, ahol a témakiírói adatfeltöltése teljes, és aktív kutatói tevékenységét a MAB által előírt formában, publikációs adataival is igazolja.

2011.december 9. ODT adatbázis Hallgatói létszámok (3 évfolyam)

2011.december 9. ODT adatbázis ELTE

2011.december 9. ODT adatbázis Debreceni Egyetem

2011.december 9. ODT adatbázis Szegedi Tudományegyetem

2011.december 9. ODT adatbázis Pécsi Tudományegyetem

2011.december 9. ODT adatbázis BME

2011.december 9. ODT adatbázis SE

2011.december 9. ODT adatbázis BCE

2011.december 9. ODT adatbázis SzIE

2011.december 9. ODT adatbázis PPKE

2011.december 9. ODT adatbázis ME

2011.december 9. ODT adatbázis NyME

2011.december 9. ODT adatbázis Országos szinten

2011.december 9. ODT adatbázis ELTE

2011.december 9. ODT adatbázis Debreceni Egyetem

2011.december 9. ODT adatbázis Szegedi Tudományegyetem

2011.december 9. ODT adatbázis Pécsi Tudományegyetem

2011.december 9. ODT adatbázis BME

2011.december 9. ODT adatbázis SE

2011.december 9. ODT adatbázis BCE

2011.december 9. ODT adatbázis SzIE

2011.december 9. ODT adatbázis PPKE

2011.december 9. ODT adatbázis ME

2011.december 9. ODT adatbázis NyME

2011.december 9. ODT adatbázis Fokozatszerzési arány Az utolsó három évben doktori képzéssel fokozatot szerzettek száma a megelőző három éves időszakban felvett hallgatók számához viszonyítva (3 év átlaga).

2011.december 9. Tudományos pontok Teljes munkaidejű oktató/kutató, a PhD/CSc 1-es, a DSc 3-as, az akadémikus 5-ös súlyozással PhD fokozatok száma

2011.december 9. Országos Doktori Tanács elnökség A 2011-ben jelentősen megemelt keretszámot a februári felvételezőkre a képzés kezdetétől lehet érvényesíteni, azaz az ekkor belépett hallgatók részére a naptári év 11 hónapjára jár a támogatás. A tényleges felhasználással az intézmény a költségvetési év végén, a jogosultsági elszámolás keretében számol el – évközi ügyek NEFMI az MTMT a tudományos közlemények bibliográfiai adatait szolgáltatja, az ODT speciális igényei szerint felhasználja az MTMT által kezelt adatokat. MTMT A tudományegyetem meghatározásában hangsúlyosan szerepel a doktori iskolák szerepe, és a PhD fokozatszerzések száma. Javasoljuk, hogy ezek hiteles országos nyilvántartásának a felsőoktatási törvény az ODT adatbázist jelölje meg. FTv FIR – Oktatási Hivatal

2011.december 9. Országos Doktori Tanács elnökség 2011 – évközi ügyek Javaslat: országos szinten egységesen kellene definiálni azokat a területeket, amelyek szenátusi tárgyalásakor a hallgatók egyáltalán nem vesznek részt a döntéshozó szavazásban. Véleményünk szerint a hallgatók ugyanis nem rendelkeznek döntéshozói kompetenciával olyan kérdésekben, mint pl. egyetemi tanári kinevezés, tudományos díjakra jelölés, kutatási területek fejlesztéséről szóló döntések, stb. (A törvény hatálybalépését követő, utólagos intézményi szabályzás ugyan elképzelhető, de ez – a helyi erőviszonyoktól függően – nagyon heterogén eredményre vezetne.) FTv FIR – Oktatási Hivatal

2011.december 9.