Az amőba játék algoritmusa. A játék  Az amőba játék, vagy ahogy Magyarországon sokan ismerik, az ötödölő, az egyik legnépszerűbb logikai játék. Sikerét.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Készítette: Kosztyán Zsolt Tibor
Advertisements

Kondicionális Eddig: Boole-konnektívumok ( , ,  ) Ezek igazságkonnektívumok (truth-functional connectives) A megfelelő köznyelvi konnektívumok: nem.
Kezdő hadsereg játékosként:
Készítette: Cserepes Béla – Heim Attila Chart 1 Szabálytalan elzárás (8:2) 12 Rossz időzítés: későn történő elzárás. Rossz elzárás: aktív elzárás lábhasználattal.
Gondolatok a barátságról
Pac-Man játék tanulása Megerősítéses Tanulással Mesterséges Intelligencia algoritmusok tesztelése játékokon Gyenes Viktor Eötvös Loránd Tudományegyetem.
Minden csapatjátékban, a legfontosabb része a játéknak a VÉDEKEZÉS.
É: Pali is, Pista is jól sakkozik. T: Nem igaz. É: Bizonyítsd be. Mi nem igaz? T: Nem igaz, hogy Pali jól sakkozik. Nyertem É: Pali vagy Pista.
Készítette: Novák Edvin
Lapcsere stratégiák FIFO, LRU, OPT, SC
Matematika II. 2. előadás Geodézia szakmérnöki szak 2012/2013. tanév Műszaki térinformatika ágazat őszi félév.
Térbeli infinitezimális izometriák
Rabló-pandúr játékok gráfokon
Bizonyítási stratégiák
Röplabda Testnevelés Készítette: Kiss Krisztina.
Kétszemélyes játékok Előadó: Nagy Sára.
SZABÁLYTALANSÁGOK ÉS SPORTSZERŰTLEN VISELKEDÉS.. A szabálytalanságok és a sportszerűtlen viselkedés büntetése a következő Közvetlen szabadrúgás Büntetőrúgás.
Nyilvánvaló gólhelyzetek, szimulálások, büntetőrúgások
Barcs Nyári Tábor Somogy megye. KÖVETKEZETES ÍTÉLETEK A FIZIKAI KIHÍVÁSOK ESETÉN Nyilvánvaló gólhelyzet Büntetőterületen belüli lökések-
15. SZABÁLY – A BEDOBÁS. A bedobás a játék újrakezdésének egyik módja. Bedobást kell ítélni annak a csapatnak a javára, amelyiknek ellenfele utoljára.
TERÜLETVÉDEKEZÉS.
MELLÉRENDELŐ ÖSSZETETT MONDATOK
Hálózati Bombermen Belicza András Konzulens: Rajacsics Tamás BME-AAIT.
JÁTÉKRENDSZEREK CSAPATJÁTÉK NAPI TAKTIKA.
A JÁTÉKTERVEZÉS PSZICHOLÓGIÁJA
16. SZABÁLY – A KIRÚGÁS. A kirúgás a játék újrakezdésének egyik módja. Kirúgást kell ítélni, amikor a labda utoljára támadójátékost érintett, majd teljes.
15. SZABÁLY – A BEDOBÁS.
Indulatok, érzelmek kezelése absztrakt játék környezetben
Henkin-Hintikka játék (részben ismétlés) Alapfelállás: -Két játékos van, Én és a Természet (TW képviseli). - A játék tárgya egy zárt mondat: P. - Választanom.
Az szabály nem megfelelő 1.AlapokA sakkot két játékos játsza egymás ellen. Egyik játékos a sötét, a másik a világos bábukat irányítja. Mindkét játékosnak.
Játékelmélet - bevezetés
Quarto variációk Lovrics László.
Labdarúgó foglalkozások sajátosságai
Stratégia a sakktáblán és a sportpályán Dr. Sterbenz Tamás.
10. szabály – A gól. Gólszerzés Gólt kell ítélni, amikor a labda teljes terjedelmével áthalad a kapuvonalon a kapufák között és a keresztléc alatt, feltéve,
A kvantifikáció igazságfeltételei “  xA(x)” akkor és csak akkor igaz, ha van olyan objektum, amely kielégíti az A(x) nyitott mondatot. “  xA(x)” akkor.
Stratégiai játékok. Mit nevezünk stratégiai játéknak? Az ilyen típusú játékokban a játékosok megadott szabály szerint lépnek. Általában kötelező lépni.
Ez az én művem Jakab Richárd Tanuló Eisensehr Mihály Felkészítő tanár Petőfi Sándor Evangélikus Gimnázium 7150 Bonyhád Kossuth Lajos u. 4.
Döntsön a kard! Mesterséges intelligencia a játékokban Szita István Eötvös Collegium.
Csütörtök Vészkijárat 07 – FORD-ulat 0 : 3 Csapat-összeállítás: Ganzer Zs. Bagonyai, Szokol Z. – Mészáros – Domián K, Bencsics K Cserék:
Szerda FORD-ulat – Kanizsa Klub 0 : 3 Auto-Kanizsa Kft. Csapat- összeállítás: Németh R. Hóbor Zs.,Rátkai N. Spollár B. Domián K,Schulcz.
1 PLAY FELVEVŐJÁTÉK Az első ütés fontossága.. 2 PLAY Első ütésben megfontolandó.
1 PLAY FELVEVŐJÁTÉK A szín felvevőjáték tervezése.
1 PLAY Lapkombinációk az ellenvonalon. ELLENJÁTÉK.
Kvantifikáció:  xA: az x változó minden értékére igaz, hogy…  a: értelmetlen. (Megállapodás volt: ̒a’, ̒b’, … individuumnevek.) Annak sincs értelme,
Mesterséges intelligencia 8. Stratégiai játékok A játék kimenetelére a játékosoknak ellenőrizhető módon van befolyásuk. Pl.: sakk, dáma, póker stb. A.
V 1.0 Programozás III. Gyakorlás. V 1.0ÓE-NIK, 2014 Gyakorlás –Feladat: Tic Tac Toe játék –Szabályok: A játékosok felváltva teszik le a jelöléseiket.
A malomjáték. A malom részei 9-9 korong Tábla Legfeljebb 2 játékos.
A malomjáték algoritmusa
Pókerkártya játék algoritmusa
Bevezetés a játékelméletbe
„Játékos matek” – Logikai játékok
Szeretnéd, hogy gyermeked szívesen és gátlások nélkül beszéljen majd angolul? Szeretnéd, ha minél korábban, Te magad vezethetnéd be játékosan az angol.
Póker kártyajáték algoritmusa
Valószínűségszámítás és statisztika előadások
KÖVETKEZETES ÍTÉLETEK A FIZIKAI KIHÍVÁSOK ESETÉN
Bemutató óra
A tökéletes számok algoritmusa
Az amőba játék algoritmusa
Sudoku.
Hanoi tornyai Egy egyszerű matematikai feladvány. A lényege, hogy van 3 rúd. Az elsőre rá van téve tetszőleges számú, különböző méretű korong, méret szerint.
Demonstrátorok: Sulyok Ági Tóth  István
UEFA Grassroots Tornák szervezése
Egy sakk feladat megoldása algoritmussal
Sakk algoritmus.
A bűvös négyzet játék algoritmusa
Nem módosítható keresések
Sarokba a királynőt!
Köteles játékfüzér Készítette: Kunné Darók Anikó.
Hulladékcsökkentési verseny
Előadás másolata:

Az amőba játék algoritmusa

A játék  Az amőba játék, vagy ahogy Magyarországon sokan ismerik, az ötödölő, az egyik legnépszerűbb logikai játék. Sikerét annak köszönheti, hogy a roppant egyszerű szabályok ellenére is nagyon nehéz tud lenni, a nyerő stratégia kialakítása egyáltalán nem nyilvánvaló.

Kezdőlépés  Eldöntheted, hogy ki kezdje a játékot: mindig Te, mindig a gép avagy véletlenszerűen, nagyjából felváltva kezdjetek.  Elméletileg – ld. még a stratégiánál – aki előbb kezd, annak nagyobb esélye van nyerni, de ez az előny általában elhanyagolható.

Stratégia  Az amőba játékban a legfontosabb stratégia, hogy a védekezés mindig fontosabb a támadásnál.  El kell kerülnöd, hogy az ellenfeled olyan szituációt alakítson ki, amikor már nem vagy képes megakadályozni az 5 bábú kirakását. Ilyen szituáció például, ha 4 bábúja van egymás mellett és mindkét oldalán üres mező van. Ekkor ugyanis csak az egyik oldalon tudod megakadályozni az ötödik bábú kirakását, a másik oldalon ott marad az üres rész, ahol be tudja fejezni a játékot.  Egy másik vesztes szituáció, ha három egymás melletti bábú van, és ebből kettő is van a pályán. Ilyenkor a két hármas közül az egyiknél megakadályozhatod, hogy kétoldalt nyitott négyes legyen, de a másiknál ki fogja alakítani ellenfeled az előző bekezdésben leírt szituációt, amiből aztán egy lépés múlva nyer.  Ha biztos vagy benne, hogy nem szükséges védekezned, akkor támadnod kell az ellenfeledet. Folyamatosan kell építgetned a pozíciókat, addig amíg sikerült egy olyan állapotot előállítani, mint a fent leírtak, ahonnan az ellenfeled már nem képes megakadályozni az 5 bábú kirakását.

Létezik-e nyerő stratégia?  Matematikusok bebizonyították egy adott pálya méretre, hogy létezik tökéletes amőba stratégia. A tökéletes stratégia ami ellen nincs esélye a másodjára lépő játékosnak. Másképp fogalmazva a kezdő játékos, tökéletes stratégiával, mindig tud nyerni, vagy legalább döntetlenre ki tudja hozni a menetet, akkor is, ha második játékos is a tökéletes stratégiát játsza. De ezt az algoritmus csak egy matematikai bizonyítás, a kivitelezéséhez szuperszámítógépre van szükség. Így továbbra is megmarad az Amőba egy izgalmas fejtörő játéknak, ahol a kitartás és a figyelem segíti győzelemre a játékost ellenfelével szemben.

Köszönöm a figyelmet.