Free Association Research Kft Budapest Sütő u április Éves fiatalok Online kutatás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketingkommunikáció és PR
Advertisements

GfK Custom ResearchTalpra, magyar! Bacher János2010/03/03 Talpra, magyar! Számokban a sport fogyasztásról Bacher János GfK Hungária.
Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
Mire lehet/ne jó az iskola?
Kétharmad, háromnegyed, négyötöd: mindenki olvas újságot
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 PÜSPÖKSZILÁGYI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
NEKIK MÁR CSAK GYEREKJÁTÉK Felmérés az internetező gyerekekről A Piackutatás Napja május 5.
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
Our Mobile Planet: Magyarország
Mit olvas az utca embere – Mit olvasunk mi?. Bevezetés  Az én személyes kíváncsiságom  Szövegértési kompetencia fejlesztése az 5-8. évfolyamokon (TÁMOP.
A dunaújvárosi fiatalok szabadidő eltöltési szokásai
GfK Hungária-Szonda Ipsos Internet Audience Research IV. negyedév időszakban végzett felmérés alapján készült A Magyar Online (Hajdú Online – Szabolcs.
Ahány ház, annyi szabály Székely Levente
Miben mások? A fiatalok internetezési szokásai
1 Megmondják az arcodba (ha jól csinálod) djuice kutatások.
Mintacím szerkesztése Mintaszöveg szerkesztése –Második szint Harmadik szint –Negyedik szint »Ötödik szint 1 ENERGETIKAI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS KOLLÉGIUM „ESZI”
A magyar háztartások fizetési szokásai
Statisztika Érettségi feladatok
A MAGYAR MUNKAVÁLLALÓK MUNKAERŐ-PIACI JELLEMZŐI
Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem
Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem
VII. NEMZETKÖZI MÉDIAKONFERENCIA „A MÉDIA HATÁSA A GYERMEKEKRE ÉS FIATALOKRA” SZEPTEMBER , BALATONALMÁDI A középfokú médiaoktatás legújabb.
Örömkeresés az online térben
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
Debreceni Egyetem Agrár és Műszaki Tudományok Centruma Logisztikai Koordinációs Központ Logisztikai szakemberigény, képzési igény, elvárások és tények.
Szülői értekezlet Kurucz Imre NRC Piackutató Online közösségek a gyermeknevelés szolgálatában.
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 BÁTAAPÁTI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC. TETT.
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
A gazdasági válság hatása a magyarországi vállalkozások körében H-1024 Budapest, Margit krt. 5/b  Tel: :   Web:
Versenyelőny az informatika segítségével! Előadó: Dimitrova Dessislava Ügyvezető, Alphasonic Kft Október 8.
Vecsés város kutatás Közéleti, politikai kérdések Második hullám
Rádiós hallgatottsági kutatás május - július Forrás: TNS Hoffmann – Mediameter, május - július.
Lap.hu oldalak dinamizálása Lap.hu találkozó – május 14.
,,Szent László”Római Katólikus Gimnázium Készitette:Kurucz Brigitta Kállai Dóra Kállai Dóra Mateoc Teodor-Dávid Mateoc Teodor-Dávid 2011 Február 16.
Social Media 2015-ben, üzleti szemmel - avagy merre tart a közösségépítő világ? Kulcsár István Róbert 1.
Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint
Internet a családban Székely Levente –
Ápolói hivatás megítélése középiskolás korúak körében
Hatékony-e az e-olvasás? – e-könyv vs. papír
 Sajó Képzési és Humán Fejlesztési Központ Alapítvány  Bükk 900 Természetbarát Egyesület Jókai Mór Református Magyar - Angol Két Tanítási Nyelvű Általános.
Hajós Katalin Budapest, június 5.
Mennyire modern a hazai elit?. 2 Mennyire modern a hazai üzleti elit… … információszerzésben? … médiafogyasztási szokásaiban? … életmódjában?
Élet az Ságvári Bence eszközökben VIII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 29. A fiatalok internet- és médiahasználati szokásairól.
1 Egészség, biztosítás... Hidvégi Áron közvélemény- és piackutatási igazgató.
Hogyan viszonyulnak a hetedik osztályos diákok a klasszikus zenéhez és az ének-zeneórákhoz? Janurik Márta Szegedi Tudományegyetem Zeneművészeti Kar
Fanta TrendRiport: Kultúra ‐ és médiafogyasztási szokások a fiatalok ko ̈ rében Hogyan beszéljen egy márka a tinédzserekhez? Kreatív konferencia.
ZENEALATTI Halljuk, vagy hallgatjuk is? Székely Levente –
Mire teker a magyar? Pillanatkép a zene- és rádiós piacról Klenovszki János és Sági Ferenc.
EMPLOYER BRANDING KUTATÁS MIT GONDOLNAK AZ ÜGYFELEK, AZ ÚJSÁGÍRÓK ÉS AZ ÜGYNÖKSÉGEK?
Munkaerőpiaci kihívások Az új generációk elvárásainak megjelenése a kiválasztásban Készítette: Farkas Edit közvetítési üzletág vezető.
A magyarországi vállalatok rendezvényszervezési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink.
Erőszakos médiatartalmak fiatal fogyasztói Székely Levente.
1. ábra T HE G ALLUP O RGANIZATION BUDAPEST © 2009 The Gallup Organization FSZEK- Könyvtár – Üllői út 255. Közvéleménykutatás március.
A kutatás célja ● Közvetlen cél: A 8-14 éves korosztály megismerése mindennapi életmódjuk, kommunikációs és médiafogyasztási gyakorlatuk, fogyasztói viselkedésük.
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
– Letölthető változat –
Tanuló neve:Faragó Dominik János Felkészítő tanár:Győri Tamás
2016. június 10: „A tudásáramlás és a tudás megtérülésének egyes vetületei” című konferencia Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal (NKFIH)
A szövegértés változásai a PISA 15 éve alatt
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
Statisztika Érettségi feladatok
Free Association Research Kft.
Közbiztonság Budapesten Budapesti adatok
A kutatás a Nemzeti Együttműködési Alap támogatásával,
Statisztika Érettségi feladatok
Közvélemény- és piackutatási igazgató
Előadás másolata:

Free Association Research Kft Budapest Sütő u április Éves fiatalok Online kutatás

2 KOR LAKÓHELY LÁTOGATOT T NAPPALI ISKOLA (78%) Demográfia NEM NAPPALI ISKOLA MELLETT DOLGOZIK 44% Teljes munkaidőben68% Részmunkaidőben11% Alkalmi munka9% Munka nélkül vagyok13% DOLGOZIK (88%): Bázis: teljes minta (n=500) Átlag:20 éves Budapest:17% nagyváros:28% város:32% falu:24% Közép-Mo:29% Kelet-Mo:42% Nyugat-Mo:29%

MILYENEK ŐK? HOL LAKNAK? MIT CSINÁLNAK? MIVEL RENDELKEZNEK? MI FOGLALKOZTATJA ŐKET?

4 10-BŐL 6-AN A SZÜLEIKKEL ÉLNEK, 20 ÉV FÖLÖTT EZ AZ ARÁNY SZINTE MEGFELEZŐDIK. A FIATALOK 4%-A RENDELKEZIK SAJÁT LAKÁSSAL. K7. Hol laksz a legnagyobb részben? Bázis: teljes minta BÁZIS: Hol laksz?

K9. Milyen forrásból jutsz olyan pénzhez, amiből szabadon gazdálkodhatsz? 5 Bázis: teljes minta (n=500) %67%83% 76%61%32% 71%51%33% A NAPPALIN TANULÓK (78% A MINTÁBAN), KÖZEL FELE VÁLLAL MUNKÁT. 20 ÉV ALATT MÉG A SZÜLŐKTŐL ÉS AZ „ALKALMAKRA” KAPOTT ÖSSZEGEK JELENTIK A SZABADON ELKÖLTHETŐ KERETET, 20 ÉV FÖLÖTT EZT JELENTŐS RÉSZBEN MÁR A MUNKÁVAL KERESETT PÉNZ VÁLTJA FEL. A FIÚK LÉNYEGESEN TÖBB PÉNZBŐL GAZDÁLKODNAK MINT A LÁNYOK, A SZABADON ELKÖLTHETŐ PÉNZ MENNYISÉGE NAGY LÉPTÉKEKKEL NŐ. Teljes minta FiúLány Átlag (e) (2/3 JÁRT KÜLFÖLDÖN AZ ELMÚLT 1 ÉVBEN) > Pénzforrások Mire gyűjtesz?

AZ OKOSTELEFON „ALAPFELSZERELTSÉG” A FIATALOK KEZÉBEN, BANKKÁRTYÁVAL IS ¾-ÜK RENDELKEZIK MÁR. A FIÚK JOBBAN KITARTANAK A HAGYOMÁNYOS SZÁMÍTÓGÉPEK MELLETT, NAGY VALÓSZÍNŰSÉGGEL A PC-S JÁTÉKOK MIATT. K11. Mivel rendelkezel a következők közül? 6 FiúLány %98%97%91%96% 77%70%51%89%88% 63%77%61%76%75% 51%47%28%60%65% 40%53%37%48%56% 46%19%38%30%31% 28% 29%30%24% 11%8%4%9%17% 12%7%6%7%17% 5%6%3%4%9% Bázis: teljes minta (n=500) a Mivel rendelkezel?

7 A FIATALOK FELE SPORTOL RENDSZERESEN. A LÁNYOK KEVÉSBÉ AKTÍVAK, 20 ÉV FÖLÖTT JELENTŐSEN ESIK A RENDSZERESEN SPORTOLÓK SZÁMA (A SPORTOLÁS JELLEMZŐEN EGYÉNI SPORTOK ŰZÉSÉT JELENTI). A KÖNYVOLVASÁS A FIATALOK 85%-RA IGAZ, A LÁNYOK TÖBBET OLVASNAK (ÉVI 11 KÖNYV VS FIÚK 8). Bázis: teljes minta (n=500) BÁZIS(500)(256)(244)(197)(154)(149) K19. Sportolsz? K18. Hozzávetőlegesen hány könyvet (nem tankönyvet) olvastál az elmúlt egy évben? Olvasás Sportolás

Szokott játszani Telefonon, tableten Konzolon Számító- gépen Teljes minta (n=500)75%62%16%39% Fiú (n=256)78%58%23%54% Lány (n=244)71%66%8%24% éves (n=197)78%67%19%36% éves (n=154)74%63%14%40% éves (n=149)71%55%13%42% 8 (K22) Hogyan szoktál játszani? A FIATALOK ¾-E JÁTSZIK VALAMILYEN PLATFORMON, A KONZOL ÉS A PC-S JÁTÉK A FIÚK TERÜLETE. HETENTE CSAK KEVESEN BULIZNAK, A FIATALOK HARMADA RITKÁBBAN, MINT HAVONTA JÁR EL. Bázis: teljes minta (n=500)

9 (K29) Mennyire fontos része az életednek a zenehallgatás? (Iskolai osztályzatok) A ZENÉT A FIATALOK TÖBBSÉGE „CSILLAGOS 5-ÖS” FONTOSSÁGÚNAK TARTJA ÉLETÉBEN, HETI ÁTLAGBAN 25 ÓRA TELIK ZENEHALLGATÁSSAL. A ZENE ÉRTÉKÉT LEGINKÁBB AZ ÉLŐ ELŐADÁSOKRA TÖRTÉNŐ JEGYVÁSÁRLÁSSAL ISMERIK EL. Zenehallgatás fontossága Bázis: teljes minta (n=500) HETI BECSÜLT ZENEHALLGATÁSI ÁTLAG: 25 ÓRA Fizetés a zenéért

10 (K24) Milyen gyakran nézel TV-t? 10-BŐL HATAN NÉZNEK TV-T LEGALÁBB HETENTE EGYSZER. NAPI SZINTŰ TV-ZÉS CSAK A FIATALOK NEGYEDÉRE IGAZ. A RÁDIÓHALLGATÁS VALAMELYEST NAGYOBB GYAKORISÁGOT MUTAT A LEGALÁBB HETENTE TV-T NÉZŐK IS KEVESEBB, MINT 9 ÓRÁT FORDÍTANAK ERRE HETENTE. RÁDIÓT A FIATALOK 2/3-A HALLGAT LEGALÁBB HETENTE, MÍG ¾-ÜK OLVAS ÚJSÁGOT. Bázis: teljes minta (n=500) (K25) Egy átlagos héten kb. mennyi időt töltesz TV-nézéssel? Átlag: 8,6h/hét (K27) Szoktál olvasni hagyományos, nyomtatott újságot vagy magazint? Újság/magazin (K32) Milyen gyakran hallgatsz rádiót? Rádió TV

11 Bázis: teljes minta (n=500) (K23) Mennyire foglalkoztatnak a következők? A FIATALOKAT LEGINKÁBB AZ FOGLALKOZTATJA, HOGY MIBŐL FOGNAK ÉLNI, EHHEZ KÉPEST AZ, HOGY KIVEL, SOKKAL KISEBB JELENTŐSÉGGEL BÍR. Átlag 3,6 3,4 3,3 3,2 3,1 HUF Mennyire foglalkoztat, hogy …

SOCIAL MEDIA

13 Bázis: teljes minta (n=500) (K35) Használod a következőket? A LEGJOBB GYAKORISÁGI FOKOZAT A FACEBOOK MESSENGER, A FACEBOOK ÉS A YOUTUBE HASZNÁLATÁRA A „FOLYAMATOSAN”. AZ INSTAGRAM ÉS A SNAPCHAT KÖVETIK A LEGNÉPSZERŰBBEKET. JELENTŐS HASZNÁLATI KÜLÖNBSÉGEK MUTATKOZNAK A FIATAL FIATALOK ÉS AZ IDŐSEBB FIATALOK KÖZÖTT. FACEBOOK INSTAGRAM

14 (K36) Milyen hírességeket, ismert személyiségeket követsz? 10-BŐL 1 FIATAL ÁLLÍTJA, HOGY SENKIT SEM KÖVET KÖZÖSSÉGI OLDALAKON (A ÉVESEK 2%-A!). A ZENEI ELŐADÓK VEZETIK A NÉPSZERŰSÉGI LISTÁT. Bázis: teljes minta (n=500) Hírességek követése Zenei előadóSportolóSzínészBlogger Egyéb híresség Nem követek semmilyen hírességet Teljes minta (n=500)80%52%48%39%33%9% Fiú (n=256)77%53%35%31% 12% Lány (n=244)84%50%62%48%35%6% éves (n=197)90%58%52%42%41%2% éves (n=154)75%51%48%37%30%13% éves (n=149)73%44% 39%25%15%

15 (K36B) Milyen hírességeket, ismert személyiségeket követsz? MAGYAR HÍRESSÉGEK: NINCS, AKIT 2-SZÁMJEGYŰ ARÁNYBAN KÖVETNEK Bázis: követ hírességeket (n=454) HÍRESSÉGEK KÖVETÉSE - MAGYAROK 1% vagy magasabb említések

16 (K36B) Milyen hírességeket, ismert személyiségeket követsz? Bázis: követ hírességeket (n=454) HÍRESSÉGEK KÖVETÉSE - KÜLFÖLDIEK 1% vagy magasabb említések KÜLFÖLDI HÍRESSÉGEK: A ZENEI SZTÁROK A LEGNÉPSZERŰBBEK

17 Bázis: követi (K37) Milyen csatornákon követsz hírességeket, ismert személyiségeket A SZTÁROK FOGLALKOZÁSA MEGHATÁROZZA A KÖVETÉS MÓDJÁT. SPORTOLÓKAT, SZÍNÉSZEKET KEVÉSBÉ KÖVETNEK VIDEOCSATORNÁN, A BLOGGEREK, ZENEI ELŐADÓK KÖVETÉSÉNEK MÓDJA KIEGYENLÍTETTEBB. Blogger Zenei előadóSzínészSportoló (n=197) (n=401)(n=242)(n=258)

MÁRKÁK

19 (K41) Melyek a kedvenc márkáid? A KEDVENC MÁRKÁK MEGJELÖLÉSEKOR EGYÉRTELMŰEN AZ ÖLTÖZKÖDÉSI CIKKEK MÁRKÁI JUTNAK LEGINKÁBB A FIATALOK ESZÉBE. AZ ÖLTÖZKÖDÉS MELLETT A „TECH” MÁRKÁK ÉRDEMELNEK MÉG FIGYELMET A KEDVENCEK KÖZÖTT. 2% vagy magasabb említések Bázis: teljes minta (n=500)

20 (K42) Válaszd ki a következő márkák közül azokat, amelyeket menőnek, cool-nak tartasz! Bázis: teljes minta Telekommunikáció Mobiltelefon A COOL-NAK, MENŐNEK TARTOTT MÁRKÁK

21 Bázis: teljes minta Csoki / snackEnergiaital Kozmetikum A COOL-NAK, MENŐNEK TARTOTT MÁRKÁK

22 (K42) Válaszd ki a következő márkák közül azokat, amelyeket menőnek, cool-nak tartasz! Bázis: teljes minta ÉtteremKávézó A COOL-NAK, MENŐNEK TARTOTT MÁRKÁK

23 (K42) Válaszd ki a következő márkák közül azokat, amelyeket menőnek, cool-nak tartasz! Bázis: teljes minta Ruházat / divat A COOL-NAK, MENŐNEK TARTOTT MÁRKÁK

24 (K42) Válaszd ki a következő márkák közül azokat, amelyeket menőnek, cool-nak tartasz! Bázis: 18 éven felüliek Alkoholos italok A COOL-NAK, MENŐNEK TARTOTT MÁRKÁK

25 (K34) Az alábbi könnyűzenei fesztiválok közül melyeket tartod a legjobbnak? Maximum 3-at jelölj! A SZIGET ÉS A VOLT MAGASAN VEZETIK A NÉPSZERŰSÉGI LISTÁT, A SOUND DOBOGÓS Legjobbnak tartott fesztiválok Bázis: tervez menni legalább egy fesztiválra idén (n=480)