A digitális televíziózás és az innováció Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 3 A ‘90-es évek várakozása 

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moderátor: Sugár Mihály Vezető tanácsadó Távközlésszabályozási kihívások 2011 Kerekasztal-beszélgetés.
Advertisements

KEVESEBB FELÜGYELET ÚJ ÜZLETI MODELLEK NAGYOBB TERMELÉKENYSÉG.
Digitalizáció: Szép új világ?
SZOFTVER MINT SZOLGÁLTATÁS: ÜZLETI HATÉKONYSÁG A FELHŐBEN Nagy Levente Üzletágvezető Microsoft Office.
A televíziózás új utakon, avagy a tévé jövőképe a jelenben
MT mint tévészolgáltató Fókuszban az interaktivitás
Egy ágyban az ellenséggel Internet a műsorszóró szemével Grósz Judit, UPC I február 29. I Bigscreen Konferencia.
Média Klub október 11. Az IPTV szolgáltatások jövője.
linked by isobar ÚJ MARKETING-ÚJ ÜGYNÖKSÉG?1 Miért nem megy gyorsabban? (… I just don’t dig on swine, that’s all) Kovács Zoltán.
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
Dr. Bartolits István NHIT IT3 projekt Az IP alapú televíziózás részletes elemzés NHIT IPTV részletes elemzés.
Kiszól a TV! HybridBox Nyrt. BigScreen konferencia 2012.
E-Corvina Informatikai Szolgáltató Kft Budapest, Róbert Károly krt ▪ Telefon: (1) ▪ Fax: (1)
A DIGITÁLIS FÖLDFELSZÍNI TELEVÍZIÓS KÍNÁLAT FEJLŐDÉSE
Interaktív Multimédia Gyurik Pál Veszprémi Egyetem Alkalmazott Gazdaságtan Tanszék Egyetem TV.
Antenna-csoport és a digitalizáció: több fronton
Média és életmód kapcsolata
Médiagazdaságtan A televíziózás piaca.
SZABÁLYOZÁSI KIHÍVÁSOK
Innovációmenedzsment. A század jellemzői Az innováció marginálisból központi jelenséggé válik A gazdaság tercierizálódik (szolgáltatás-gazdaság)
T.Gy. Intrernetes médiakommunikáció Internetes médiakommunikáció IPTV Takács György 9. előadás
Gálik Mihály Kit is érdekel a digitális televíziózás Magyarországon? BKÁE Média és Telekommunikáció Tanszék Média és Telekommunikáció Tanszék.
Mobilfizetés Magyarországon
A digitális médiaterjesztés új irányai: koncepciók, lehetőségek és realitások a földfelszíni műsorszórásban Schneider Henrik Stratégia és Üzletfejlesztés.
Az OTT audiovizuális terjesztés gyakorlata Schneider Henrik Április 22.
Minőségi oktatás, versenyképesség, oktatási innováció A Microsoft magyarországi innovációs napja Magyar Tudományos Akadémia 2009 november 30 Halász Gábor.
Politikai marketing – kampánystratégiák
UGC Today UBS & CSFB Media Week Conferences December 7, 2004 Versenyző infrastruktúrák ”Navigálás a platformok csatájában”
Dr. Bánkúti Erzsébet Hírközlés – Hang… Adat… TARTALOM A DTV Stratégia jelentőségéről.
44. MKT Vándorgyűlés , Nyíregyháza 1 „MAGYAR HELYTEREMTÉS EURÓPÁBAN” Informatika a modern magyar gazdaságért avagy a GKM teendői.
Kék gazdaság – Blue Economy 10 év – 100 innováció – 100 millió új munkahely Dr. Ulbert József.
Új hirdetési megoldások a televíziós piacon
Copyright © 2012, SAS Institute Inc. All rights reserved. STATISZTIKA ÉS VIZUALIZÁCIÓ - ÚJ LEHETŐSÉGEK A STATISZTIKAI ADATOK MEGJELENÍTÉSÉRE ÉS FELTÁRÁSÁRA.
Tudásalapú társadalom és fenntartható fejlődés a globális felmelegedés korában Milyen globális és európai kihívásokra kell válaszokat találnunk? Herczog.
A válság HR tanácsadása – a HR tanácsadás válsága?
1 A digitális műsorterjesztés helyzete Magyarországon Kárpáti Rudolf műsorterjesztési vezérigazgató-helyettes Antenna Hungária Rt. Pécs Április 29.
A Digitális televíziózás versenyjogi vonatkozásai Dr. Tóth András Gazdasági Versenyhivatal – Infokommunikációs Iroda Április 29 V. INFOKOMMUNIKÁCIÓS.
Introduction to the BBS | 2009 | ‹#› Szolgáltatások kis- és középvállalkozásoknak.
Miért nem működik még az okostévé modell?
Tévéképernyő a digitális szobában Király István Budapest, február 29.
oldal 12. Televízió és Hangtechnikai Konferencia és Kiállítás Digitalizáció a KTV-ben Előadó: Putz József.
Információs Társadalom- és Trendkutató Központ 1111 Budapest, Műegyetem Stoczek u St ép 108. Telefon: Telefax: Web:
BEVEZETŐ GONDOLATOK a HÉT-NHIT-HTE március 6-i konferenciájához Dr. Mojzes Imre.
Spektrumliberalizáció és hatósági spektrum stratégia Bánhidi Ferenc Hírközlés 2008 Budapest 2008 november 14.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM MŰSZAKI TUDOMÁNYI KAR JEDLIK ÁNYOS GÉPÉSZ, INFORMATIKAI ÉS VILLAMOSMÉRNÖKI INTÉZET TÁVKÖZLÉSI TANSZÉK 9026 Győr, Egyetem tér 1.
A televíziózási szokások változása az infokommunikációs eszközök tükrében.
Alkalmazásfejlesztés T-Home Interaktív TV-re. Tartalomfogyasztás a tévéképernyőn A tévé mint képernyő „A háztartások többségében – saját bevallás alapján.
AZ ELKERÜLHETETLEN VÁLTOZÁS Digitális Mesterkurzus 2014 November Tóth Gergely.
„2007 a médiaszabályzás kezdete” 12. Televízió és hangtechnikai konferencia Budapest, május 2-3. Dr. Sarkady Ildikó MeH, Médiapolitikai Főtanácsadó.
Kutatások a digitális átállás társadalmi fogadtatása területén ORTT Alkalmazott Kommunikációtudományi Intézet Hazay István.
„Digitális átállás a rádiózásban, televíziózásban” 1014/2007. (III. 13.) Korm. határozat a televíziózás és a rádiózás digitális átállásának kormányzati.
Vállalati infrastruktúra, mely minden igényt kielégít Felhasználóbarát eszközök és élmények.
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
Hajós Katalin Budapest, június 5.
Dr. M Egyetemi prezentációs sablon 1. HOFFER ILONA A MÚZSA CSÓKJA ÉS AZ ALKOTÁS MŰVÉSZETE AZ INNOVÁCIÓBAN INNOVÁCIÓ A SZOLGÁLTATÁSOKBAN BUKARESTRMÜE 2015.
Média '13 Gondolatcsere és networking – Telekommunikáció Liptay Gabriella.
Személyes és kitartó Marketing a hálózati társadalomban Hammer Ferenc ELTE BTK Média és Kommunikáció Tanszék.
DIGITÁLIS ÁTÁLLÁS A FÖLDFELSZÍNI PLATFORMON Piller András Vezérigazgató Antenna Hungária március 19.
Cégnév Üzleti terv. Célkitűzések A cég hosszú távú céljainak egyértelmű bemutatása –Használjon a cég növekedését alátámasztó kifejezéseket, de legyen.
NEMZETKÖZI ÉS HAZAI MÉDIAPIACI HELYZETKÉP NEMZETKÖZI ÉS HAZAI MÉDIAPIACI HELYZETKÉP TÓTH ANDRÁS ANTENNA HUNGÁRIA DECEMBER 11. TÓTH ANDRÁS ANTENNA.
Interaktivitás Egykor és most Koltai Andrea Doktor jelölt (PTE BTK) Chello Central Europe, Kereskedelmi vezető Kreatív Extreme Net reggeli Budapest, 2012.
Van-e lejjebb? Egy válságos piac a válságban „A helyzet” A rádiós piac évek óta stagnál/csökken –A kedvezmények mértéke nő (és nőni fog). MRSZ.
GKI Zrt., A gépipar kilátásai, fejlődése ban Budapest, május 23. GÉPIPARI ÁGAZATI PÁRBESZÉD BIZOTTSÁG Némethné dr. Pál Katalin.
Mindent az okostévékről!
Üzleti terv bemutatása
Vállalati terv bemutató
A SOCIAL MEDIA HATÁSA A FOGYASZTÓI KULTÚRÁRA
Közérdekű agrárinformációs szolgáltatások
Legyen megtalálható vállalkozásom az interneten!
Szerzői jogi reform az Európai Unióban
Előadás másolata:

A digitális televíziózás és az innováció

Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 3 A ‘90-es évek várakozása  „From idiot box to information appliance” The Economist, február 12.  „The End of TV As We Know It” Fortune, december 23.

Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 4 A televíziós piac kétarcúsága  Új technológiák, új fogyasztói élmény, minden korábbinál több technológiai lehetőség  A hagyományos broadcasting szektor meglepően jól „tartja magát”, stabil nézési idő és magas reklámpiaci részesedés jellemző

Infokommunikációs Tanszék  A televíziózás lényegét tekintve ugyanaz maradt, ami volt  A digitális televíziózás elterjedt, de ez mindenek előtt a csatornaszám növekedését jelentette  Az interaktív televíziós szolgáltatások nem váltak igazán áttörővé, nem sikerült megtalálni a killer application-t A ‘90-es évek nagy várakozása már a múlté Urbán Ágnes 5 A digitális televíziózás és az innováció

Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 6

Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 7

Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 8

Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 9

Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 10

Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 11

Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 12

Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 13

Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 14

Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 15

Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 16

Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 17

Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 18

Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 19

Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 20 Nézői szokások  couch potato (lean-back): passzív néző  desk potato (lean-forward): aktív felhasználó  lazy interactivity (korlátozott interaktitvitás) –video-on-demand (VOD) –electronic programme guide (EPG) –time-shifting

Infokommunikációs Tanszék  nincs áttörés –a bevételszerkezet alapvetően nem változott (hirdetési bevételek, csomag előfizetések) –a fogyasztók jelentős része nem változtat a nézési szokásán  áttörő vagy bomlasztó innováció –lineáristól a nem-lineáris televízió felé való elmozdulás –on-demand, time-shifting, place-shifting – lassan, de biztosan átalakuló fogyasztási szokások, amelyek ha nem is tömegpiacra hatnak, de a legértékesebb szegmenseket elvonják a hagyományos broadcasting tévétől, bedöntve annak az üzleti modelljét Hogy hat a televíziós versenyre a digitalizáció? (Christensen: disruptive innovation) Urbán Ágnes 21 A digitális televíziózás és az innováció

Infokommunikációs Tanszék  A televíziós helyett egyre inkább multiscreen stratégia jellemző  A platform verseny új elemekkel bővül (catch-up TV, over- the-top TV)  Egyre nőnek a fogyasztói szegmensek közötti különbségek, „televíziós szakadék” jelenik meg és ezt a digitális átállás sem fogja megváltoztatni  A földfelszíni műsorszórás továbbra is a „lemaradók” technológiája lesz, semmi nem utal arra, hogy ez megváltozna Következmények Urbán Ágnes 22 A digitális televíziózás és az innováció

Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 23