TÁMOP /1-A : Integrált terepképzési modell kialakítása a szociális szakemberek képzése során Projektindító konferencia szeptember.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
Advertisements

ÁROP /C/A A leghátrányosabb helyzetű kistérségek fejlesztési és együttműködési kapacitásainak megerősítése.
A időszak végrehajtási intézményrendszere
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
Dr. Juhász Erika Tanszékvezető, főiskolai docens Debreceni Egyetem
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
A tranzitfoglalkoztatás területén megvalósuló módszertani fejlesztő munka bemutatása Szeged, Regionális szakmai műhely, február 18.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Szent László Alapfokú Oktatási Központ Türje a Támogató Társadalmi Megújulás Operatív Program keretén belül a „Hálózati tanulás – együttműködés” című TÁMOP / azonosítójelű.
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
„Környezetvédelmi vállalkozói inkubátorház létesítése Rákospalotán” KMOP-1.5.3/A PROJEKTINDÍTÓ RENDEZVÉNY január
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
GYAKORLAT-ORIENTÁLT KURZUSOK/ TANANYAG-TARTALMAK A SZOCIÁLIS MUNKÁS ÉS SZOCIÁLPOLITIKUS KÉPZÉSBEN ( a jelenlegiek, ill. az 544c projekt ez irányú fejlesztései)
"Együttműködés, Lehetőség, Tudáshasznosítás, ELTE" Kutatási- és technológiatranszfer szolgáltatások fejlesztése az ELTE-n TÁMOP /1/KMR
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
Diplomás pályakövetési program, komplex hallgatói szolgáltatásfejlesztés az ELTE-n ELTE TÁMOP /2/KMR projekt március 9. TÁMOP /2/KMR
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
GYERMEK- ÉS IFJÚSÁGPOLITIKA – JÓ képzettséget és JÓ munkát minden gyermeknek, mire felnő! Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika Tanszék Czibere.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
TÁMOP-4.1.2/08/1/B Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógus- képzésben, a nyugat-dunántúli régióban.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola II. alprogram: Képzők képzése.
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Hatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C június 27.
Hatékonyság – Esély - IntegrációHatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C SZEPTEMBER 30.
1 SzIT A szociális és munkaügyi szolgáltatások együttműködésének lehetősége, feltételei HEFOP folytatás Bajka Gábor tanácsadó Közép-magyarországi.
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
A „Sorsfordító – sorsformáló”munkaerő- piaci program keretében bonyolított képzések bemutatása Dömötör Csaba főigazgató, FVM Dunántúli Agrár-szakképző.
„Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2/C Vojtek Éva Képzésfejlesztési referens december 9.
TÁMOP /2-A „Szociális képzések fejlesztése, szakemberek képzése, továbbképzése és készségfejlesztése valamint a helyi fejlesztési kapacitások.
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Sapientia-EMTE informatikai rendszerének kialakítása és fejlesztése Dr. Dávid László Dr. Györfi Jenő Budapest, November 11.
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
A projekt oktatási rendszere Előzmények Fejlesztőknek szóló oktatások Képzőknek szóló oktatások TÁMOP A/1-11/ Homor.
Lökkös Attila A családi napközi képzés fejlesztése
TÁMOP /2/C „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2/C Vojtek Éva Képzésfejlesztési referens.
A felnőttképzés szerepe a vidék egyetemének stratégiájában
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
A projekt az Europai Unio támogatásával, az Europai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.
Fókuszban a tudományos műhelymunka Harmadik országos TDK-fórum október Dr. András István rektor.
4 Tender Hungary Kft. (Sziklai Zoltán)
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
RÉV Projektiroda Átvezetés Munkacsoport. Egységes Szolgáltatás Módszertan Átvezetésszolgáltatás-módszertan A munkacsoport tevékenységének célja.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Dr. Németh Gábor egyetemi docens Faipari mérnöki alapszak duális képzésének szakfelelőse Duális képzés a faipari mérnöki alapszakon.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
„Interdiszciplináris kutatói teamek létrehozása és felkészítése a nemzetközi programokban való részvételre környezetbiztonsági kutatási területeken” GEO-TEAM.
Az Új Széchenyi Terv - keretében kiírt TÁMOP -_3.3.10/A-12 kódszámú, A hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Lévay József református.
MESTERSÉGES MEGTERMÉKENYÍTÉS SIKERESSÉGÉNEK NÖVELÉSE NON-INVAZÍV MÓDSZEREKKEL TÁMOP D-15/1/KONV ZÁRÓ RENDEZVÉNY november 19.
TÁMOP E-13/1/ KONV A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
OPTOMEHU projekt bemutatása Dr. Kiss András Projekt menedzser Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
TÁMOP /2/A SZOCIÁLIS KÉPZÉSEK FEJLESZTÉSE, SZAKEMBEREK ÉS ÖNKÉNTESEK KÉPZÉSE, TOVÁBBKÉPZÉSE ÉS KÉSZSÉGFEJLESZTÉSE, VALAMINT A HELYI FEJLESZTÉSI.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
TÁMOP pályázati lehetőségek a szak-és a felnőttképzés területén - 2
HEFOP /1 „Lépj előre” – Őrségi kistérségi összefogás a szociális szakemberek képzésével a munkanélküliség hatékony kezelése érdekében HEFOP / /4.0.
„Együtt, eredményesen”
Társadalmi Megújulás Operatív Program - TÁMOP
Társadalmi Megújulás Operatív Program - TÁMOP
Előadás másolata:

TÁMOP /1-A : Integrált terepképzési modell kialakítása a szociális szakemberek képzése során Projektindító konferencia szeptember 15., Budapest

Együttműködő partnerek Szociális Szolgáltató Központ Prevenciós Központ Egyesített Bölcsődék Gondozóház Frim Jakab Szociális Intézmény

A projekt fő adatai  A projekt futamideje: 20 hónap  Elnyert támogatás: Ft  Közreműködő szervezetek: NFÜ HEP IH ESZA KHT

A projekt fő tevékenységei  Szolgáltatásfejlesztési koncepcióhoz kapcsolódó képzési tervek kidolgozása a kerületi szociális szakemberek számára 30 fő továbbképzése változatos témákban a projekt 2 éve alatt  XIII. kerületi szociális szakemberek képzése Akkreditált tereptanári képzés 30 fő részére a projekt első 6 hónapjában  Tereptanári és terepképzési módszertani kézikönyv kidolgozása XIII. kerület, az ELTE és a SzIA szakembereinek együttműködésével

A projekt legfőbb várható eredményei  Kommunikáció és tudástranszfer megerősítése a kerület elméleti és az egyetem elméleti szakemberei között  Gyakorlati labor kialakítása a területen  A kerületi ellátórendszer szakmai presztízsének növelése

Néhány tárgyi eredmény  Önálló weboldalak kialakítása a résztvevő kerületi intézmények számára  Tudományos megjelenési lehetőség a kerületi ellátórendszer számára  Technológiai fejlesztések támogatása Szervezeten belüli kommunikációs fejlesztések Eszközbeszerzés – új számítástechnikai eszköz beszerzése

A legfőbb cél: a terepképzés fejlesztése – a terepképzés dilemmái  A terepképzés elengedhetetlen része a szociálismunkás-képzésnek Gyakorlatorientált szakma Interperszonális kapcsolatok fontossága  A jelenlegi helyzet: Tisztázatlan feladat-, és felelősségi körök (mind az oktatók, mind a hallgatók szempontjából) Milyen tudást kell átadni a hallgatóknak?

A legfőbb cél: a terepképzés fejlesztése - javaslataink  Akkreditált keretben kiképzett tereptanárok bevonása a képzésbe A tereptanári képzés továbbfejlesztése, modernizálása  Terepképzési módszertani kézikönyv kidolgozása együttműködésben a kiképzett tereptanárokkal Oktatók és hallgatók jogainak és kötelezettségeinek kijelölése A terepképzéssel kapcsolatos elvárások pontos megfogalmazása Folyamatos kapcsolattartás az elméleti és gyakorlati oktatók között

Az első kihívás: a tereptanári képzés  Akkreditált képzést biztosítunk a résztvevőknek  200 óra, amelynek 75%-a elmélet, 25%-a gyakorlat  4 képzési hét alatt megvalósuló képzés a projekt első félévében Kérjük mindannyiuk türelmét és kitartását a közös cél érdekében!

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Fekete Orsolya