E-mobilitás - befektetés a jövőbe Dr. Anisits Ferenc „Nem az a fontos dolog a jövőt előre megmondani, hanem a jövőre jól felkészülni“ (Periklész

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egyedül a zsákutcában A paksi néhány ezer helyett százezer zöld munkahelyről szól az április választás.
Advertisements

Energetikai gazdaságtan Energiatermelés (Termelési folyamat) gazdasági értékelése.
A helyi termékek szerepe a gazdaságfejlesztésben TAPASZTALATOK, PÉLDÁK, A FEJLŐDÉS LEHETSÉGES IRÁNYAI.
Megújuló forrásokból előállított villamos energia támogatása
1 E – utakon az EU Glattfelder Béla. Dekarbonizáció 80% Forrás: Európai Bizottság.
Megújuló energiaforrások Napenergia hasznosítása
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Hybrid autók A projektünk témája az autók és a környezetvédelem, közelebbről a hibrid autók.
A fenntartható fejlődés és a Nemzeti Fenntartható Fejlődési Stratégia
Leukó Ferenc Vezetői coaching.
Török Ádám Környezettudatos Közlekedés Roadshow,
ÚJ KIHÍVÁSOK, ALTERNATÍVÁK A FENNTARTHATÓSÁG ÚTJÁN „LEGYEN SZÍVÜGYÜNK A FÖLD!” Nukleáris energiatermelés a fenntarthatóság jegyében Bátor Gergő.
Globális problémák Kialakulásuk okai:
DESIGNÖKOLÓGIA.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Világunk egyik globális környezeti problémája a levegőszennyezésből adódó üvegházhatás és felmelegedés. A személygépkocsikból áradó gázok is felelősek.
AZ ÁTALAKULÓ ÉLELMISZER-GAZDASÁG FŐBB TERÜLETI, TÁRSADALMI, KÖRNYEZETI ÖSSZEFÜGGÉSEI Prof. Dr. Villányi László Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
III. A logisztika jövője
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
Budapest, november 16. Slovnaft THE MOL GROUP Az olajkorszak végén: A 3. árrobbanás és következményei Varró László Vargha Péter Simon Vezető Közgazdász.
A Georgikon Kar kutatási lehetőségei Keszthely, március 30.
AZ RTF MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI TAPASZTALATAI Készítette: Prof. Dr. Valcsicsák Imre.
 integratív szakpolitika  ’90-es évek: átértékelt szerep  miért szükséges a környezetvédelmi politika integrációja?  a gazdasági növekedés önmagában.
Az Európai Unió környezetpolitikája Asszisztens hallgatók 19. tételéhez
Magyarország 2015: Fenntartható fejlődés (záró beszámoló) Bulla Miklós MTA szeptember 28.
FIDESZ GAZDASÁGI KABINET Az energiaszektor stratégiai átalakításának lehetősége és útjai Dr. Fónagy János szeptember 25. Fidesz- Magyar Polgári Szövetség.
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
A vidéki tér sikertényezői
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
1 A magyar energiapolitika „ Az energiahatékonysági indikátorok az EU-ban és Magyarországon” nemzetközi szeminárium Budapest, október 5. Hatvani.
Energiatervezés Energiapolitikai szempontok Forgatókönyv elemzés.
Megújuló energiaforrás
Megújuló energiaforrások
Szervezeti viselkedés Bevezetés
VÁLTOZÁSOK MENEDZSELÉSE A FELSŐOKTATÁSBAN DINYA LÁSZLÓ: VÁLTOZÁSOK MENEDSZELÉSE A FELSŐOKTATÁSBAN TANULMÁNYA ALAPJÁN A BEMUTATÓT KÉSZÍTETTE SARIC DÁNIEL.
2010 november 29Gödöllő Megújuló Energiastratégia Tervezése (MERT) a Coach BioEnergy projekt keretében Gödöllő, 29 November.
Mérnökökológia Musa Ildikó BME VKKT.
Felszín alatti vizek védelme Felszín alatti vizek védelme A HASZNOSÍTÁS ALAPELVEI A HASZNOSÍTÁS ALAPELVEI Felszín alatti vizek védelme Felszín alatti vizek.
Geotermikus erőművek létesítésének lehetőségei Magyarországon
A rendszerváltozás és a tranzíciós gazdaság
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
Dőry Tibor MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet
A közlekedés környezetvédelme 2+0f2cr. földön, vizen, levegőben.
1 A LIBERALIZÁLT ENERGIAPIAC HATÁSA A GAZDASÁG FEJLŐDÉSÉRE Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Hatvani György helyettes államtitkár.
A zöld energia jövője Magyarországon Dr. Jávor Benedek elnök Országgyűlés Fenntartható Fejlődés Bizottsága november 17.
A HULLADÉKGAZDÁLKODÁS FEJLESZTÉSE Farkas Endre Projekt Iroda vezető.
2011 május 4.Budapest Települési stratégiai energiatervezés a Coach BioEnergy projekt keretében Budapest, május 4.
KNOLL-FÉLE „Innovációs ellátási lánc” --modell 10-- Ellátási láncok,bővítésük és gazdasági elemzésük
Nemzetközi és hazai előírások az e-jármű tervezésekor és jármű átalakításkor Németh Erika
Nulla fűtésköltségű irodaház Előre látható előnyök: Biztonságos üzemelés Alacsony környezetszennyezés Számlák és rezsi csökkenése Felértékelődő ingatlanok.
A tartamos erdőgazdálkodás és a faenergetika optimális kapcsolata „A biomassza felhasználásának formái” Budapest, október 25. Jung László vezérigazgató-helyettes.
1 E – utakon az EU Glattfelder Béla. Dekarbonizáció 80% Forrás: Európai Bizottság.
AZ „AUTÓK SZOCIOLÓGIÁJA” Rémai Dániel 2007 Minden jog fenntartva!
A hibrid autók jelene és jövője Magyar Tudomány Ünnepe, 2014
1© Dennis Meadows, 2005 Rendszerszemlélet a felsőoktatásban Élő egyetem - konferencia Budapest, 2005 Április 21. Dennis Meadows
Innovatív induló kisvállalkozások izraeli fejlesztési modellje, ennek adaptálása Magyarországon Dr. Turi Márta – Korányi László szeptember.
Miről lesz szó? -Zöldenergia Alternatívák -Befektetések a világ megújuló energiaszektoraiba.
Készítette: Májer Dávid
James Watt.
A PAKSI BŐVÍTÉS LEHETSÉGES HATÁSAI TOLNA MEGYÉRE: KAPCSOLÓDÁSI PONTOK, EGYÜTTMŰKÖDÉSEK A TELLER-LÉVAI PROJEKTEKHEZ NASZVADI BALÁZS TERÜLETFEJLESZTÉSI OSZTÁLYVEZETŐ.
1 Dr. Emőd István, BME Gépjárművek és Járműgyártás Tanszék Alternatív hajtóanyagok Alternatív járműhajtások Magyar CIVINET, szeptember 28, Zalaegerszeg.
Dél Baranya Határmenti Települések Egyesülete Siklós, A Közös Agrárpolitika jövője Papp Gergely Agrárgazdasági Kutató.
Gazellák Magyarországon A KIS- ÉS KÖZÉPVÁLLALATOK SZEREPE A FOGLALKOZTATÁSBAN Műhelykonferencia.
Az elektromobilitást támogató utazói információs szolgátlatások fejlesztése Csonka Bálint, Dr. Csiszár Csaba Közlekedéstudományi Konferencia, Győr 2016.
Az alternatív energia felhasználása Összeállította: Rudas Ádám (RUARABI:ELTE)
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gépészmérnöki Kar Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék ENERGETIKA ENERGIAELLÁTÁS FAZEKAS ANDRÁS ISTVÁN.
„Erre van előre” Magyarország energetikai jövőképe Dr. Munkácsy Béla adjunktus (ELTE TTK)
A külső környezet elemzése
Energetikai gazdaságtan
Előadás másolata:

E-mobilitás - befektetés a jövőbe Dr. Anisits Ferenc „Nem az a fontos dolog a jövőt előre megmondani, hanem a jövőre jól felkészülni“ (Periklész Kr.e.)

Felvezetés Az elektromos mobilitás alatt szűkebb értelemben elektromos gépjárművek használatát értjük az individuális forgalomban. Az e-autó az, amely hajtási láncában villamos áram elektromos motorokat működtet.

Az E-mobilitás értelme Az elektromobilitás elsőrangú értelme a fenntartható fejlődés biztosítása. Az energia pénzbe kerül. Az energia fosszilis energiaforrásból pedig emberi életbe kerül.

Helyzetkép és forgatókönyv Az elektromobilitás térhódítása egy hosszú folyamat nem egy hirtelen bekövetkező állapotváltozás. Lépései:  belépés az e-mobilitás korszakába,  útkeresés:,  áttörés; elektromos meghajtási lánc innovációja,  elektromos meghajtás dominanciája,  technológiai váltás, energiafordulat.

Energiaátalakítási rendszer A hajtásra szolgáló energia termelése és a meghajtólánc felfoghatóak mint egy „energia átalakító-rendszer“ egyes építőelemei, amelyeket ökonómiai és ökológiai értékelésnél együtt kell figyelembe venni. Emissziómentes autó csak emissziómentes áramtermelésnél létezik

Elektromos hajtással szemben támasztott követelmények  Klímasemleges üzem.  Univerzális használhatóság.  Gazdaságosságos üzemeltetés.  Jó ár-érték arány.  Fejlesztési potenciál.

Elektromos hajtási koncepciók  Plug-in (akkumulátoros)  Hibrid  Hidrogén alapú üzemanyagcella  Metanol alapú üzemanyagcella

Összegző következtetések 1. Minden kihatás vizsgálatához a rendszer egészének szemlélete szükséges. 2. Az elektromobilitás előfeltétele a villamos áramtermelés gazdaságossága és tisztasága. 3. Elektromobilitás térnyerésének hordozója a hazai gazdaság; a munkahelyeket csak a gazdaság teremt; a politika gondoskodik a kedvező keretfeltételekről. 4. Az elektromobilitásnak támogatás nélkül kell sikeresnek lenni; amit a piac nem fogad el, azt nem gyártja az autógyártó.

Összegző következtések II. 5. Elektromobilitás alapvetően megváltoztatja az energiagazdaságot. 6. A politika feladata a kooperáció és az integráció menedzselése. 7. Társadalmi szemléletváltás: a fenntartható fejlődés szempontja fontosabb mint a fogyasztó szokása.

Zárószó  E-mobilitás = technikai forradalom.  A feladat megoldása elsősorban mérnöki, közgazdászi és menedzseri fejlesztési tapasztalatokkal rendelkező és iparban jártas szakembereket igényel.  Az együttműködés hiánya az egyetlen akadály „Aki egyhelyben topog, annak nem nő fű a lába alatt!“

Köszönöm a figyelmet